کار در کانادا: 35 ایده و فرصت کسب و کار کوچک در کشور کانادا

آیا به دنبال کار در کانادا هستید؟ آیا می‌خواهید در کانادا کسب و کاری برای خودتان آغاز کنید؟ و به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرسود در کانادا هستید؟ در این نوشتار، بعضی از بخش‌های پرسود برای سرمایه‌گذاری در کانادا و ایده‌های کسب و کاری پولساز برای شهروندان و مهاجران را فراهم آورده‌ایم.

به مانند سایر کشورهای توسعه‌ یافته، اقتصاد کانادا نیز تحت سیطره‌ی صنعت خدمات است، که حدود سه چهارم کانادایی‌ها را در استخدام گرفته است. بر اساس این گزارش، حدود ۱.۵ میلیون کسب و کار کوچک در کشور کانادا مشغول فعالیت هستند.

ایده های راه اندازی کسب و کار در کانادا

۱. کارگاه روابط عمومی

متخصصان روابط عمومی در کل با رسانه‌های چاپی، رسانه‌های الکترونیکی، و همچنین رسانه‌ی دیجیتالی کار می‌کنند. صنعت رسانه در کانادا دامنه‌ی وسیعی برای متخصصان حوزه‌ی ارتباط عمومی فراهم می‌آورد.

۲. ایستگاه خدمات خودرو

اگر در حوزه‌ی تعمیر خودرو تجربیاتی دارید یا یک فارغ التحصیل رشته‌ی مکانیک از موسسات آموزشی کانادا هستید، تعمیر و سرویس خودرو کسب و کار خوبی است. برای به سود رسیدن در این کسب و کار، محل تعمیرگاه نقش زیادی ایفا می‌کند.

۳. آموزشگاه رانندگی

متوسط حقوق معلم رانندگی در کانادا بیش از 40.275 دلار در سال است. در کانادا تقاضا برای یادگیری رانندگی بالا است به ویژه در شهرهایی مانند تورنتو. اگر رانندگی‌تان خوب است و با معلمان رانندگی شبکه‌ی ارتباطی خوبی دارید، راه اندازی آموزشگاه رانندگی می‌تواند سود خوبی برای‌تان به ارمغان بیاورد.

۴. سالن زیبایی

سالن‌های زیبایی طیف وسیعی از خدمات را فراهم می‌آورند از کارهای آرایشی گرفته تا مراقبت‌های شخصی. اگر در حوزه‌ی خدمات بهسازی تجربه و فضای کافی در اختیار دارید، بازگشایی سالن زیبایی در شهرهایی مانند تورنتو، آنتاریو و … واقعا ارزشش را دارد.

۵. کارواش سیار

با سرمایه‌ گذاری حدود ۲۵۰۰۰ دلار می‌توانید در کانادا کسب و کار کارواش راه بیندازید. اگر برای خدمات شستشوی ماشین از سوی مالکان خودرو در محله‌ی نزدیک به شما تقاضا وجود دارد، کاسبی کارواش سیار می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

۶. پخش لوازم یدکی

اگر در محله‌ی تجاری شهر یا شهرک محل سکونت‌تان فضا برای خرده فروشی دارید، فروش لوازم یدکی را شروع کنید چون می‌تواند در صنعت خودرو گزینه‌ی پرسودی باشد.

۷. کسب و کار خدمات تمیزکاری

می‌توانید هر نوع کسب و کار مربوط به نظافت و تمیزکاری را از همان منزل شروع کنید. هزینه‌ی این استارت آپ بسیار پایین است. طبق مهارت‌تان، می‌توانید روی یک بخش بخصوص تمرکز کنید. همچنین می‌توانید یک آژانس خدمات نظافتی راه بیندازید. نظافت اداره، تمیز کردن پنجره‌ها، تمیز کردن مجاری هوا معروف‌ترین فرصت‌های کسب و کار در مقیاس کوچک هستند.

۸. مشاوره‌ی تبلیغات

آیا در زمینه‌ی تبلیغات تجربه‌ی خوبی دارید؟ اگر بله، پس پرداختن به خدمات مشاوره‌ی تبلیغات ارزشش را دارد.

۹. مشاوره‌ی تصویر

مشاوره‌ی تصویر همه‌اش درباره‌ی توصیه‌ به آدم‌ها است تا ظاهر و احساس بهتری داشته باشند که بتوانند متفاوت به نظر برسند. اگر کسی هستید که یکی دو مهارت هم درباره‌ی تغییرات کلی دادن داشته باشید، مشاوره تصویر کسب و کاری است که می‌توانید به فکر شروع آن باشید.

۱۰. مشاوره‌ی بازاریابی اینترنتی

هر کسب و کار کوچکی این روزها به آینده چشم می‌دوزد تا حضور موثری در اینترنت داشته باشد. این علاقمندی تقاضایی برای حرفه‌ای‌های بازاریابی اینترنتی در کانادا به وجود آورده است.

۱۱.فروشگاه لاستیک فروشی

اگر می‌خواهید کسب و کاری در حوزه‌ی خرده فروشی در هر شهر یا استانی از کانادا شروع کنید، لاستیک فروشی انتخاب پرسودی است که می‌توانید تجربه‌اش کنید. با وجود این باید برای فروشگاه لاستیک خودتان مکانی انتخاب کنید که به لحاظ استراتژیک مناسب باشد.

۱۲. مشاوره‌ی سئو

هر کسب و کاری می‌خواهد در موتورهای جستجوی اینترنت رتبه‌ی بالاتری به دست بیاورد. اگر دانش و مهارت کافی برای بهینه سازی موتور جستجو را داشته باشید، پرداختن به کسب و کار در زمینه‌ی مشاوره‌ی سئو ارزشش را دارد.

۱۳. برنامه ریزی جشن عروسی

برنامه ریزان جشن عروسی به شدت امروزه در این کشور مورد تقاضا هستند. اگر از برنامه ریزی کردن رویدادها یا میهمانی‌ها لذت می‌برید، کسب و کار برنامه ریزی جشن عروسی یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند عایدی خوبی نصیب‌تان کند.

۱۴. تعویض روغنی

می‌توانید خدماتی مانند روغن خودرو، فیلتر، گریس، و خدمات اینچنینی برای خودروهای معمولی و کامیون‌های سبک که به خدمات نگهداری در فواصل منظم نیاز دارند ارائه کنید.

۱۵. هنرمندان عرصه‌ی میکاپ و آرایش

به عنوان یک هنرمند میکاپ، یک سری از خدمات مختلف میکاپ را می‌توانید ارائه کنید. می‌توانید با فروش مواد آرایشی نیز درآمدزایی داشته باشید.

۱۶. سالن مانیکور پدیکور

راه اندازی سالن تخصصی مانیکور نیز یکی دیگر از کسب و کارهای مربوط به حوزه‌ی زیبایی است که می‌توانید به آن فکر کنید. تقاضا برای خدمات مانیکور و پدیکور طبق انتظار در پنج سال پیش رو افزایش خواهد داشت.

۱۷. آبگرم درمانی سیار

رپورتاژ

اگر در حوزه‌ی خدمات آبگرم درمانی خبره هستید و پول زیادی برای سرمایه گذاری ندارید، به فکر راه اندازی یک آب گرم درمانی سیار باشید چرا که ایده‌ی بسیار خوبی به شمار می‌رود. با وجود این، علاوه بر دانستن این هنر، لازم است توانایی شبکه سازی نیز داشته باشید تا بتوانید سود بیشتری ازاین کسب و کار به جیب بزنید.

۱۸. آرایشگاه

آرایشگاه یک کسب و کار بدون تورم است. اگر فضای کافی و مهارت اصلاح موی سر داشته باشید، مشتری جلب کردن در شهرهای کوچک و بزرگ کانادا کار دشواری نخواهد بود.

۱۹. وبلاگ زیبایی

اگر دست به قلم‌تان خوب است و در حوزه‌ی مشخصی از زیبایی تخصص دارید، به اشتراک گذاشتن اندیشه‌های‌تان از طریق یک وبلاگ زیبایی می‌تواند پول خوبی برای‌تان داشته باشد. به علاوه، می‌توانید با فروش و ارائه محصولات و خدمات زیبایی نیز درآمدزایی کنید.

۲۰. کسب و کار تجارت الکترونیک

بسیار شبیه به باقی بازارهای جهانی، صنعت تجارت الکترونیک نیز در کانادا رو به پیشرفت و بهبود است. هر چه مشتریان بیشتری از فروشگاه‌های واقعی به فروشگاه‌های آنلاین نقل مکان می‌کنند، تجارت الکترونیک نیز به طرز شدیدی شیوه‌ی جلب مشتری را برای فروشندگان تغییر می‌دهد، و برای مشتریان انجام خریدها را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند و دیگر نیاز نیست عجله کنند و دچار دستپاچگی بشوند.

۲۱. سرمایه‌ گذاری در استارت آپ‌ها

اگر کمی پول اضافی دارید، سرمایه گذاری در استارت آپ‌ها کسب و کار پر سودی در کانادا است. سرمایه گذاران کانادایی همچنین می‌توانند در سندیکاهای خصوصی سرمایه گذاری کنند که در این کشور به وفور یافت می‌شوند.

۲۲. شرکت حسابداری

اکثر کسب و کارهای کوچک در کانادا به دنبال شرکت‌های حسابداری حرفه‌ای برای نیازهای حسابرسی خود هستند. اگر در فعالیت‌های حسابداری تجربه دارید، شروع و راه اندازی یک شرکت حسابداری ارزشش را دارد.

۲۳. خدمات تحصیلداری

یک شرکت تحصیلداری عموما توسط یک وام/قرض دهنده به کار گرفته می‌شود تا بدهی‌هایی را که پرداخت نشده برای مدتی طولانی باقی مانده‌اند وصول کند. با مقام مسئولی قدرتمند در محله‌ی خود صحبت کنید، و سعی کنید برای شروع کار تحصیلداری در کانادا تمام قوانین را بشناسید.

۲۴. کتابداری

برای شروع کسب و کار کتابداری، نیازی نیست هیچ ویژگی خاص یا مدرکی رسمی داشته باشید. اگر در زمینه‌ی اعداد مهارت دارید و از چند سال تجربه برخوردارید، بد نیست به ارائه خدمات کتابداری به مشتریان نیز فکر کنید.

۲۵. خدمات تعمیر وسایل

برای تعمیر وسایلی مانند یخچال، لباسشویی، خشک‌کن‌ها، اجاق، مایکروفر، ظرفشویی، و .. در هر شهر و شهرکی در کانادا تقاضای بالایی وجود دارد. می‌توانید در زمینه‌ی تعمیر وسایل تعلیم ببینید و بعد کار و کاسبی خودتان را راه بیندازید.

۲۶. نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان خدمت دیگری است که تقریبا در تمام شهرهای بزرگ و کوچک کانادا برای آن تقاضای خوبی وجود دارد. می‌توانید با استخدام افرادی که در این کار تخصص دارند کسب و کار خودتان را شروع کنید.

۲۷. مدیریت املاک

مالکان مستقلات و صاحبخانه‌ها در شهرهایی مانند تورنتو، ونکور همیشه به دنبال مدیران املاک مستقل و حرفه‌ای هستند که املاک‌شان را به فروش برساند. به عنوان یک مدیر املاک، می‌توانید در قالب یک شخص تسهیل کننده بین خریدار و فروشنده‌ی ملک عمل کنید.

۲۸. بازاریابی وابسته

اگر به دنبال کسب و کار آنلاینی هستید که از درون خانه بتوانید انجامش بدهید، کارکردن به عنوان بازاریاب وابسته گزینه‌ی پرسودی است.

۲۹. راه اندازی یک وبلاگ

راه اندازی وبلاگ گزینه‌ی دیگری برای پول درآوردن به صورت آنلاین و از درون خانه است. باید در زمینه‌ی ساخت وبلاگ و مدیریت و سئوی آن مطالبی بیاموزید و بعد شروع کنید به پولسازی.

۳۰. نظرسنجی‌های آنلاین

تعداد زیادی از شرکت‌های تحقیقاتی-نظرسنجی آنلاین هستند که برای کانادایی‌ها فرصت‌های شغلی در زمینه‌ی نظرسنجی فراهم می‌کنند. می‌توانید برای آشنایی با نحوه‌ی پولسازی از این طریق به مطالب فراوان موجود در اینترنت مراجعه کنید.

۳۱. خدمات طراحی گرافیک

طراحی گرافیک یک شغل آنلاین پر درآمد است. اگر برای خلق هنری شور اشتیاق کافی داشته باشید، این کسب و کار می‌تواند در همان منزل محل سکونت‌تان پول زیادی به بار بیاورد.

۳۲. طراحی داخلی

طراحی داخلی شغل بسیار پر درآمدی در کانادا است. با وجود این، برای آنکه یک طراح داخلی حرفه‌ای باشید، لازم است مدرک مربوطه را اخذ نمایید. به علاوه، باید چند سالی هم تجربه‌ی کاری در این شغل داشته باشید تا بتوانید به صورت یک حرفه‌ای خدمات خود را ارائه بدهید.

۳۳. کسب و کار مربوط به حیوانات خانگی

این حوزه‌ی کار با حیوانات خانگی به سرعت در سرتاسر جهان در حال رشد است. مردم بیشتر از پیش حیوان خانگی خریداری می‌کنند و پول زیادی را خرج راحتی آن‌ها می‌کنند. نگرش و احساسات پشت این قضیه به خاطر کسانی است که این روزها حیوانات خانگی‌ را یکی از اعضای خانواده‌ی خود به حساب می‌آورند.

۳۴. کسب و کار ورزشی

صنایع ورزشی بالغ بر ۱۰۵.۲۰۰ شغل ایجاد می‌کنند که از اقتصاد کل 0.6٪ سهم دارد. تقریبا ۹۰٪ (۹۳.۲۰۰) از مشاغل در صنایع ورزشی شغل‌های ورزشی هستند، اما صنایع ورزشی به مشاغل غیر ورزشی (۱۲.۰۰۰) و همین طور اقتصاد نیز کمک می‌کنند. بخش‌های بالقوه‌ی ورزش و ورزشکاری عبارتند از بیسبال، بسکتبال، بیلیارد، ماهیگری، فوتبال، گلف، ژیمناستیک، هاکی، استخر، ورزشهای راکتی (مثلا تنیس، استکواش، و …) و تجهیزات ویژه‌ای ماننند تخته‌های موج سواری، اسکیت، ماشین‌آلات ورزشی، وسایل اسکی، استخرهای شنا و تجیهزات زمین بازی.

۳۵. ایده های کسب و کار در حوزه‌ی امنیت در کانادا

اگر به شروع کسب و کارهای امنیتی در کانادا علاقمند هستید، بسیار مهم است که جایگاه خودتان را درست انتخاب کنید. موقعیت‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها فکر کنید مانند امنیت منازل، امنیت شخصی، امنیت رویدادها، امنیت خودرو و … تقاضا برای شرکت‌های امنیتی با مدیریت حرفه‌ای یک واقعیت است. پس دست به کار شوید و شانس خودتان را در حوزه ی امنیت در کشور کانادا امتحان کنید.

نوشته‌های مرتبط