۴ نکته مهم درباره قواعد جدید بازاریابی در ۲۰۲۱

بازاریابی برای کسب و کار‌تان نه تنها یک علم، بلکه یک هنر نیز هست و با توجه به تغییر مداوم مخاطبانی که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنید، این صنعت به سرعت در حال تکامل است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا درباره قواعد جدید بازاریابی در ۲۰۲۱ نکات جالبی بخوانید.

از برخی جهات، این ویژگی بازاریابی را به علمی تبدیل کرده است که دائما با بالاترین سرعت در حال تغییر و تحول است؛ زیرا شرکت‌ها و بازاریاب‌ها فعالانه به دنبال سازگار شدن یا پیشی گرفتن از سرعت فرهنگی هستند که برای آن‌ها به بازاریابی می‌پردازند.

ولی اگر قادر نباشید خودتان را با فشارهای بازار سازگار کنید یا این فشارها را از پیش بشناسید، تلاش‌های‌تان در بازاریابی به طول کامل نقش بر آب می‌شوند.

شما به عنوان یک شرکت – به خصوص در وضعیت کنونی و تاثیرات مخرب همه‌گیری کرونا بر بازار – در مواجهه با مشتری نمی‌توانید صدا و حضوری انعطاف ناپذیر از خود نشان دهید.

علاوه بر آن‌که نحوه‌ی بازاریابی‌تان باید انعطاف پذیر و سازگار باشد، تلاش‌های‌تان نیز باید کاملا منسجم و سازماندهی شده باشند. نباید پیامی به مخاطب بفرستید که وی احساس کند شما بی تفاوت و بی خیال هستید.

جدیدترین نسل مشتریان به شدت هوشیار هستند؛ به خصوص از نفوذ و قدرت خود به عنوان محرک‌های فرهنگی به خوبی آگاه هستند؛‌ این نسل از مشتریان به سرعت می‌توانند هر برندی را که احساس کنند رفتاری تهاجمی دارد، تعطیل و نابود کنند.

در این مقاله، به جدیدترین قواعد بازاریابی اشاره می‌کنیم که در تلاش‌های‌تان جهت پیشرفت و تقویت توان بازاریابی‌تان در ۲۰۲۰ و سال‌های پیش رو باید مد نظر قرار دهید.

۱. قواعد جدید بازاریابی

با این‌که چشم انداز بازاریابی دائما در حال تغییر است، برخی عناصر اساسی در این حوزه وجود دارند که همیشه ثابت هستند: ایده‌آل‌های ثابتی که هیچ گاه کهنه و قدیمی نمی‌شوند.

برای مثال، یکی از قواعد تغییر ناپذیر بازاریابی این است که باید از ویژگی‌های شخصی‌تان در تلاش‌های بازاریابی خود جهت رسیدن به با کیفیت‌ترین نتایج استفاده کنید. تفاوت میان بازاریاب‌های موفق و ناموفق در این است که چگونه این ویژگی شخصی را در مسیر درست استفاده کنید.

به این ترتیب، باید بیش از هر زمان دیگری متوجه‌ی نیازهای ارباب رجوع و مشتری باشید. دسترسی به اینترنت و سازگاری کامل آن با تمام فرهنگ‌ها باعث شده است مشتریان‌تان توانایی بالاتری برای پژوهش در مورد ویژگی‌های دقیق شما دارند – آن‌ها با استفاده از اینترنت دقیقا متوجه خواهند شد شما که هستید، و از کاربرد اینترنت در این هدف ترس ندارند.

از این رو، گروه بازاریابی‌تان باید به اندازه‌ی مصرف کنندگانی که آن‌ها را مورد هدف قرار داده‌اید، فعال و هوشیار باشند – به این ترتیب، روش بازاریابی‌تان باید اصیل، مناسب، و متمرکز بر مشتری باشد. این اصل بازاریابی مدرن است که به آن بازاریابی ربایشی نیز گفته می‌شود.

الف. نحوه‌ی رفتار شما با آدم‌ها در فرایند بازاریابی بازتابی از شخصیت برند شما است

احتمالا همه‌ی آدم‌ها دست‌کم در طول زندگی‌شان یک یا دو بار اصطلاح، “‌همیشه حق با مشتری است‌”‌ را شنیده‌اند. شاید این جمله کاملا کلیشه‌ای شده باشد، ولی حقیقتی است که واقعا وجود دارد. حتی وقتی مشتریان بالقوه یا فعلی یک کسب و کار از آن‌ها ناراحت می‌شوند، هم‌چنان به نحوه‌ی واکنش این کسب و کار به سناریوهایی توجه می‌کنند که مستقیما به آن‌ها مربوط می‌شوند یا به نوعی وضعیت آن‌ها را نشان می‌دهند.

جهت اجتناب از آن دسته اخبار منفی که بر اثر تفاوت میان حرف و عمل یک کسب و کار ایجاد می‌شوند، بازاریابی‌تان باید این درک را در ذهن مخاطب ایجاد کند که کسب و کار شما فقط به این دلیل راه‌اندازی شده است که نیازهای مشتری را برطرف کند؛ و هم‌زمان به صورت فعال باید برای تحقق این قول ناگفته تلاش کنید.

بدین منظور، کارتان را باید با ایجاد یک کمپین بازاریابی آغاز کنید؛‌ کمپین بازاریابی که شامل موارد زیر باشد:

الف.۱. گفتگوی زنده (لایو چت) به صورت پیامکی و کاملا پاسخگو که به سرعت پاسخ‌های مناسب را به مشتریان ارائه دهد
الف.۲. ایمیل‌های خوش‌بینانه و شاد در خصوص خدمات مشتریان – بدون تعمیم و ارسال پیام‌های تکراری برای همه – با سربرگ و لوگوی مخصوص شرکت با طراحی جذاب و مدرن
الف.۳. انتخاب و سازمان‌دهی دقیق محتوایی که به مخاطب نشان می‌دهند حل مشکلات مشتری برای این کسب و کار مهم است و به خوبی می‌تواند وضعیت مشتریان را درک کند.
الف.۴. پیگیری بازخوردها و نظرات هر یک از مشتریان و بیان پاسخ مثبت و راه حلی که نشان دهنده‌ی قدردانی شما از خرید و بازخورد آن‌ها باشد. این پیگیری و پاسخ باید کاملا واقعی و حرفه‌ای باشد.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص نحوه‌ی ایجاد برند کسب و کاری پاسخگو و مفید برای مشتری می‌توانید مقاله‌ی ۵ راز برندسازی که هر کسب و کار باید بداند را مطالعه بفرمایید.

ب. بیش از هر زمان دیگر، باید مشتری‌تان را بشناسید

باید به دقت این مسئله را بررسی کنید که چه چیز عامل تحریک مشتری به خرید و مراجعه به یک کسب و کار است – ولی نباید فقط به دنبال عوامل موقتی بگردید. آن‌چه مشتریان آن را به عنوان ارزش اصلی خود می‌دانند، باعث می‌شود آن‌ها در زمان کنونی و هم‌چنین در آینده به یک عملیات بازاریابی پاسخ مثبت نشان دهند.

مثلا اگر شما یک پزشک باشید، شما باید علت اصلی بروز بیماری را درمان کنید، نه فقط به دنبال مقابله با علائم بیماری باشید.

البته در این مسیر ممکن است به آسانی دچار اشتباه شوید – و این اشتباه برای آن‌هایی که نتوانند رفتار درستی در بازاریابی‌شان داشته باشند، می‌تواند نتایج فاجعه‌باری داشته باشد.

برای آن‌که بتوانید این فرایند را به درستی پشت سر بگذارید، هنگام ایجاد استراتژی‌های‌تان باید وقت بگذارید و پرسش‌های زیر را از خود بپرسید:

ب.۱. مشتریان ایده‌آل کسب و کار من دچار چه مشکلات ریشه‌ای هستند؟‌
ب.۲ آیا محصولات، خدمات، یا سایر راه حل‌هایی که از سمت کسب و کار‌ من به آن‌ها ارائه می‌شوند، این مشکلات را حل می‌کند؟
ب.۳. کدام کلیدواژه‌ها می‌توانند مشتریان را به کسب و کار من جذب کنند و آن‌ها را به تعامل وادارند، و باعث شوند از روش‌ بازاریابی ربایشی من پشتیبانی کنند؟
ب.۴. هنگام ایجاد یک شخصیت بازاریابی که دقیقا بتوانید بازتاب ویژگی‌های مشتریان بالقوه‌‌ام باشد،‌ چه نوع پژوهش‌های جامع و کاملی باید انجام بدهم؟‌

جهت انجام پژوهش‌هایی برای درک کامل چالش‌ها و علایق مشتریان‌تان، بهتر است مقاله‌ی راهنمای کامل بازاریابی حفظ مشتری: ۲۱ نکته مهم درباره بازاریابی حفظ مشتری را نیز مطالعه کنید.

پ. محتوای نتیجه محور به مشتریان‌تان ارائه دهید

هنگامی که اطلاعات بیش‌تری در خصوص آدم‌هایی پیدا کردید که قرار است به آن‌ها خدمت کنید، قادر خواهید خدمات بهتری به آن‌ها ارائه دهید.

مشتریان می‌خواهند نتایج را مشاهده کنند، ولی مصرف کنندگان مدرن می‌خواهند بدانند چگونه به این‌جا رسیده‌اید – و این‌که آیا راحتی و آسایشی که قرار است در به خاطر آن‌ها به شما پول پرداخت کنند، از نقطه‌ای اخلاقی و قابل اعتماد به آن‌ها ارائه می‌شود یا خیر.

این مسئله فرصتی را برای‌تان ایجاد می‌کند که با یادآوری این موضوع به مشتریان‌تان که شما شایسته‌ی دریافت پول در برابر ارائه خدمات به آن‌ها هستید، بتوانید بار دیگر به آن‌ها نزدیک شوید و آن‌ها را به سمت خود بازگردانید. بسته به نوع مشتریان‌تان، می‌توانید این مسئله را به صورت خودکار و در عین، با دقت مدیریت کنید – ولی اعضای گروه بازاریابی‌تان باید همیشه کاملا هوشیار باشند و بتوانند در مواقع ضروری تغییرات لازم را در فرایند بازاریابی خود ایجاد کنند.

این یکی از چندین و چند دلیلی است که بسیار از شرکت‌ها دوست دارند در چارچوب هاب اسپات عمل کنند: ابزارهای این شرکت به گروه بازاریابی هر سازمانی این امکان را می‌دهد تا بتوانند هم برای مدیریت مشتریان و هم برای مدیریت اعضای سازمان به سرعت تغییرات سازنده‌ای را اعمال کنند.

جهت ایجاد محتوای نتیجه محور، برخی از نکات نیز را بررسی و امتحان کنید:

پ.۱. به مشتریان‌تان نشان دهید چگونه محصولات یا خدمات مربوط به کسب و کار شما بیش از آن‌که به دنبال پول آن‌ها باشند، به دنبال حل مشکلات‌شان هستند.
پ.۲. هر لحظه و همیشه گوش به زنگ فرصت‌های جدید باشید ولی هرگز خود را با چهره‌ی یک سازمان فرصت‌طلب نشان ندهید: مشتریان شما آدم‌های باهوشی هستند و می‌توانند به سادگی تشخیص بدهند چه وقت واقعا از خودتان صداقت به خرج می‌دهید و چه وقت می‌خواهید از هر لحظه حداکثر استفاده را به نفع خود ببرید.
پ.۳. جهت تسریع فرایند رشد مشتریان واقعی و ارگانیک، باید هم‌چنان به ایجاد محتوای مبتنی بر پژوهش ادامه دهید، و هر آن‌چه را در مسیر حفظ و ثبات کیفیت‌تان به درست کار نمی‌کند، تغییر یا بهبود دهید.

۲. قواعد جدید بازاریابی دیجیتالی

اکنون دیگر می‌دانید هنگام تلاش برای رسیدن به مشتریان ایده‌آل خود حضور قدرتمند به صورت آنلاین چه‌قدر مهم و حیاتی است. اگر تاکنون بخشی از منابع بازاریابی‌تان را در ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، و وب‌سایت‌تان سرمایه‌گذاری نکرده‌اید، کسب و کار‌تان به شدت از این نظر دچار ضرر خواهد شد، مگر آن‌که این مسئله را به سرعت به یکی از اولویت‌های خود تبدیل کنید.

با وجود این، وقتی قرار است با مشتریان مدرن تعامل داشته باشید، برخی از روش‌ها در مقایسه با سایر روش‌ها ممکن است موفق‌تر باشند. در ادامه‌ی مقاله، به چند قاعده‌ی مربوط به بازاریابی دیجیتالی اشاره می‌کنیم؛ علاوه بر این بخش، می‌توانید مقاله‌ی بازاریابی دیجیتالی چیست؟ را نیز مطالعه بفرمایید.

الف. به سرعت توجه مخاطب را به خود جلب کنید

مخاطبان و مشتریان معمولا فقط ظرف ۳ الی ۵ ثانیه می‌توانند تشخیص دهند آیا محتوای سایتی که پیش روی‌تان باز شده است،‌ همان چیزی است که به دنبال‌اش می‌گردند – یا این‌که نباید وقت‌شان را بیش از هدر دهند و سریع سایت‌تان را می‌بندند. در بازاریابی، غالبا به این مسئله “‌آزمون کور‌”‌ گفته می‌شود، و همین آزمون نشان داده است، اینفوگرافی‌ها یکی از بهترین ابزارها برای ارائه‌ی اطلاعات ارزشمند به مشتریان به شمار می‌روند.

این روش از ارائه‌ی اطلاعات مصور نه تنها به سرعت قابل اسکن است، بلکه اطلاعات بسیار مهمی را که مشتریان به دنبال‌اش هستند، با آن‌ها ارائه می‌دهد. مغز انسان پیام‌های دیجیتالی را حدود ۶۰ هزار بار سریع‌تر از پیام‌های متنی پردازش می‌کند؛ همین مسئله باعث شده است اینفوگرافی‌ها به یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش تعامل مشتریان – به خصوص در شبکه‌های اجتماعی – تبدیل شوند.

با وجود این، باید به این موضوع فکر کنید که محتوای شما می‌تواند با طیف گسترده‌ای از مشتریان به تعامل بپردازند – این طیف شامل آدم‌هایی می‌شود که شاید قادر نباشند محتوای شما را ببینند. هرگز نباید اجازه دهید هیچ فردی از طیف مشتریان بالقوه‌تان از کاربرد محصول یا خدمات شما محروم باشد.

ب. خودتان را آسان‌تر از گذشته در دسترس همه‌ی مخاطبان قرار دهید

بیش از ۶۰ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند، طی دوازده ماه گذشته دست‌کم یک بار از خدمات جستجوی صوتی استفاده کرده‌اند، و ۵۵ درصد از نوجوانان نیز تقریبا هر روز از این خدمات استفاده می‌کنند. بیش‌تر این خدمات از طریق جستجوی صوتی گوگل، الکسای آمازون، و سیری اپل به کاربران ارائه می‌شوند.

رپورتاژ

به این ترتیب، بازاریاب‌های دیجیتالی باید بر پژوهش در خصوص کلیدواژه‌هایی تمرکز کنند که به خوبی بتوانند از جستجوی صوتی نیز پشتیبانی کنند. از این طریق، کسب و کار آن‌ها هنگام استفاده‌ی مخاطبان از این خدمات به طرز قابل ملاحظه‌ای پیشرفت خواهد کرد.

۳. قواعد جدید بازاریابی ایمیلی

اگر بتوانید بازاریابی ایمیلی را به خوبی انجام دهید، این روش بازاریابی هرگز خسته کننده نخواهد بود.

در بسیاری از شرکت‌ها،‌ مدیران از ایمیل به عنوان یکی از اجزای اصلی روش لذت از بازاریابی (یکی دیگر از جنبه‌های فلسفی بازاریابی ربایشی) استفاده می‌کنند. ایمیل باید به عنوان یکی از عناصر اساسی در هر یک از کمپین‌های بازاریابی‌تان در آینده استفاده شود.

طبق برخی آمار و گزارش‌ها، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳، شمار مصرف کنندگانی که به ایمیل دسترسی دارند، تا ۴.۳ میلیارد نفر افزایش یابد؛ بنابراین، به راحتی می‌توان نتیجه گرفت، ایمیل هم‌چنان ابزاری قدرتمند برای رسیدن به مشتریان فعلی و بالقوه در آینده به شمار می‌رود.

با توجه به شمار بالای کاربرانی که برای رفع نیازهای ارتباطی خود از ایمیل استفاده می‌کنند، باید به آداب و رسوم بازاریابی ایمیلی و نحوه‌ی پیاده‌سازی موفق آن آشنایی داشته باشید.

الف. در ایمیل‌های‌تان از روش فراخوان عمل استفاده کنید

اگر می‌خواهید مشتریان فعلی و بالقوه‌تان را به انجام یک عمل خواست دعوت و تحریک کنید، فراخوان عمل را باید به عنوان یکی از اقدامات مهم‌تان در نظر بگیرید؛ فراخوان عمل یعنی این‌که از همه‌ی مخاطبان‌تان بخواهید کاری را انجام دهند و مثلا بازخورد آن را برای‌تان بیان کنند.

ب. روی یک محصول یا خدمت تمرکز کنید

ارائه‌ و معرفی بیش‌ از یک محصول یا خدمت از طریق ایمیل می‌تواند مخاطبان را سردرگم و آن‌ها را به طور ناگهانی با اطلاعات زیاد و پیچیده‌ای مواجه کند. رو در رو شدن یا گزینه‌های مختلف و بیش از اندازه متنوع در یک ایمیل می‌تواند اثربخشی فراخوان عمل‌تان را تحت تاثیر قرار دهد.

پ. در ایمیل‌های‌تان نام افراد را ذکر کنید

علاوه بر آن‌که در ابتدای ایمیل باید با فرد مخاطب به صورت شخصی احوال‌پرسی کنید، در بدنه‌ی پیام‌تان نیز باید نام وی را ذکر کنید.

برای مثال، هنگامی که درباره‌ی محصول یا خدمات‌تان با فرد مخاطب مکاتبه می‌کنید، نام وی را در میانه‌ی جمله‌ها نیز بنویسید تا ذهن وی را به شکل عمیق‌تری با این مسئله درگیر کرده باشید. اگر برای ارسال ایمیل به مخاطبان‌تان از سیستم‌های خودکار استفاده می‌کنید، این مسئله را حتما در تنظیمات این سیستم‌ها مد نظر قرار دهید.

ت. تصاویری را داخل ایمیل‌تان قرار دهید که دارای لینک نیز باشند

قرار دادن تصاویری در ایمیل که با کلیک کردن روی آن‌ها بتوان به سایت یا مطلب دیگری در خصوص محصول یا خدمات‌تان دسترسی پیدا کرد، به شما کمک می‌کند متوجه شوید مخاطبان‌تان چند بار روی لینک‌های داخلی و تصاویر موجود در ایمیل‌های‌تان کلیک کرده‌اند. هم‌چنین، به جای عکس می‌توانید از ویدئو نیز استفاده کنید و از این روش نیز متوجه شوید کدام‌یک از مخاطبان‌تان روی این ویدئوها کلیک می‌کنند.

ث. فضای خالی بیش‌تری در ایمیل‌تان قرار دهید

به جای آن‌که بخواهید تمام مطالب و لینک‌های موجود در ایمیل‌تان را پشت سر هم و چسبیده به هم بنویسید، بین هر بخش از ایمیل به اندازه‌ی کافی فضای خالی بگذارید تا مخاطب بتواند به راحتی مطالب مورد نظر خود را مطالعه و روی لینک مورد نظرش کلیک کند.

ج. سادگی را رعایت کنید

با این‌که شاید خیلی از آدم‌ها دوست داشته باشند ایمیل‌هایی که به مخاطبان‌شان ارسال می‌کنند پر از تصاویر رنگی، ویدئو، و سایر مطالب گوناگون باشد، این قبیل ایمیل‌ها ممکن است برای مخاطبینی که سرعت اینترنت‌شان آن‌چنان عالی نیست، بسیار کند باز شوند. بنابراین، برای آن‌هایی که متون ساده را ترجیح می‌دهند، ایمیل‌های ساده و سریعی ارسال کنید.

چ. نوشتن موضوع برای ایمیل فراموش‌تان نشود

موضوع ایمیل باید توجه مخاطب را به خود جلب کند، حسی از فوریت و الزام برای وی ایجاد کند، و مستقیما با نیازهای وی در ارتباط باشد.

۴. قواعد جدید بازاریابی شبکه های اجتماعی

آشنایی با نحوه‌ی بازاریابی در بستر شبکه‌های اجتماعی یکی از اقدامات ضروری برای رسیدن به موفقیت کسب و کاری در ۲۰۲۰ و سال‌های پیش رو به شمار می‌رود. بررسی دقیق آمار مربوط به هر یک از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی بهترین راه برای درک موضوعات محبوب و یافتن شبکه‌های اجتماعی مناسبی است که باید تمرکزتان را در بازاریابی روی آن‌ها بگذارید.

بر اساس برخی گزارش‌ها، در طول سه ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰، شمار کاربران فعال فیس بوک به طور ماهانه به ۲.۶ میلیارد نفر رسیده است. با وجود این، برخی گزارش‌ها نیز نشان داده‌اند، گرایش کاربران در ایالات متحده به لینکدین به شکل روز افزون در حال افزایش است – شمار کاربران فعال لینکدین در آپریل ۲۰۲۰ به ۱۶۰ میلیون نفر رسیده است.

پلتفرمی که برای بازاریابی‌تان انتخاب می‌کنید کاملا به درک شما از مشتری ایده‌آل‌تان بستگی دارد.

الف. محتوایی خلق کنید که برای‌ مخاطبان‌تان ارزشمند باشد

مخاطبان همیشه دوست ندارند مطالب مربوط به محصولات یا خدمات شما را مطالعه کنند. آن‌ها دوست دارند اطلاعاتی را درباره‌ی روش‌هایی به دست بیاورند که شرکت‌تان برای حل مشکلات‌شان به کار می‌برد.

ب. بر خلق محتوای معتبر تمرکز کنید

آیا محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی‌تان قرار می‌دهید، می‌تواند شهرت شرکت‌تان را به خطر بیندازد؟ آیا ممکن است به شکلی به اظهار نظرات مخاطبان پاسخ ‌دهید که آن‌ها را آزرده کند؟ شبکه‌های اجتماعی بر گفتگو تمرکز دارند؛ این گفتگوها می‌توانند میان اعضای یک گروه اتفاق بیفتند یا به صورت شخصی. محتوای شما باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که تعامل مخاطبان را به شیوه‌ای مثبت بالا ببرد.

پ. با مخاطبان همکاری و تعامل کنید

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما هنگام ایجاد تعامل با هر یک از مخاطبان‌تان باید اعتبار و شفافیت خود را حفظ کند. به گفتگوهایی توجه کنید که در شبکه‌های اجتماعی‌تان شکل می‌گیرند، و به این موضوع فکر کنید که شرکت شما چگونه می‌تواند به مخاطبان‌تان اطلاعات ارزشمندی ارائه کند.

ت. مخاطبان‌تان را به زور به تعامل وادار نکنید

امروزه، در فضای کسب و کاری مدرن، مخاطبان با اختیار و انتخاب خود وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوند و با شرکت‌های مورد نظر خود به تعامل می‌پردازند. به این ترتیب، کسب و کار‌ها نباید به هر روش ممکن (به خصوص روش‌های غیر اخلاقی) مخاطبان را به تعامل وادار کنند.

در عوض، آن‌ها باید آن‌چنان روابط عمیقی با مخاطبان ایجاد کنند که هر یک از مطالب‌‌شان بتواند تعامل بالایی میان مخاطبان ایجاد کند. این مسئله نیز ارتباط تنگاتنگی اصول بازاریابی ربایشی دارد.

ث. در ایجاد محتوای‌تان منطق و خرد به کار ببرید

با این‌که باید محتوای چند روز آینده‌تان را از پیش تهیه کنید تا بتوانید تعامل خود را با مخاطب به خوبی حفظ کنید، پلتفرم انتخابی‌تان باید به اندازه‌ی کافی انعطاف پذیر باشد تا بتوانید در شرایط مقتضی نوع و شکل محتوای‌تان را تغییر دهید.

اکنون که دیگر می‌دانید بازاریابی در دنیای امروز و آینده‌ی کسب و کاری مدرن چگونه است، از چه طریقی می‌خواهید به عنوان یک شرکت به نیازهای مخاطبان‌تان پاسخ دهید؟‌ نحوه‌ی پاسخ شما به نیازهای در حال تغییر مشتریان باید به گونه‌ای باشد که همیشه بتواند نیازهای اساسی آن‌ها را برطرف کند.

این روش به شما امکان می‌دهد کسب و کار خود را به گونه‌ای بسازید که هم انعطاف‌ پذیر و هم با ثبات باشد؛ نه این‌که فقط از روی غریزه یا هر تکنیک بازاریابی جدیدی که نظرتان را به خود جلب کند، هدایت شود. معمولا در دنیای کسب و کار به روش دوم “‌بازاریابی بی حساب و کتاب‌”‌ گفته می‌شود، و به عنوان یکی از روش‌هایی شناخته می‌شود که می‌تواند به کم رنگ شدن پیام اصلی‌تان و بی ثمر شدن تلاش‌های‌تان در فرایند برندسازی منجر شود.

در نهایت، برای آن‌که شرکت سودآوری داشته باشید، لازم است بازاریابی‌تان اصیل و مدرن، و هم‌چنین، با ثبات و انعطاف پذیر باشد. این دوگانه‌‌ها در کسب و کار تقریبا همان عواملی هستند که بازاریابی ربایشی را با یک سیستم خودکار و دقیق بازاریابی هماهنگ می‌کنند تا شرکت‌تان بتواند در دنیای کسب و کاری امروز به قدرت برسد.

هنگام تلاش برای تقویت توان بازاریابی شرکت‌تان، از خودتان بپرسید چرا باید از روش‌های نوین بازاریابی استفاده کرد؛ با پاسخ به سوال نه تنها می‌توانید وضعیت بازاریابی‌تان را از حالت بی ثبات خارج کنید، بلکه قادر خواهید بود از همان ابتدا محتوایی اصیل تولید کنید.

راهنمای جامع طراحی بوم مدل کسب و کار

منبع blog.hubspot
نوشته‌های مرتبط