جاذبه های گردشگری پاریس: 13 جای دیدنی پاریس + عکس

پاریس! این زیبای دوست داشتنی را در هیچ واژه ای نمی توان خلاصه کرد. زیبایی و شکوه شب های رویایی و موسیقی زیبا، ایفل و لوور هیجان انگیز، شانزلیزه و عاشقانه نوتردام روح هر بیننده ای را به پرواز می آورد. در این مقاله با ما همره باشید تا بهترین جاذبه های گردشگری پاریس را بشناسید و با ۱۳ جای دیدنی پاریس این زیبایی فرانسه آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری پاریس

۱. ایفل (Tour Eiffel)

ایفل برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن پاریس است و زمانی بلندترین سازه جهان شناخته می‌شد، این برج که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است. ایفل در اصل به یاد انقلاب 1789 فرانسه و به صورت موقتی برای نمایشگاه جهانی سال 1889 برپا شده بود که بعد از پایان نمایشگاه دیگر جمع نشد و به همان صورت باقی ماند. گوستاو ایفل به خاطر تکنیک های انقلابی اش در پل سازی معروف بود که اسکلت برج آزادی را هم او ساخت. تکمیل برج ایفل 2 سال طول کشید و از 12000 شاخه آهن ساخته شد. همه این شاخه آهن ها به صورت پیش ساخته و با 7 میلیون میخ به هم وصل شدند و به صورت آماده به این مکان منتقل شدند.

۲. کلیسای نتردام (Cathédrale Notre-Dame de Paris)

کلیسای نتردام (Cathédrale Notre-Dame de Paris)
این کلیسای جامع کاتولیک در منطقه 4 پاریس واقع شده و یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک فرانسوی و یکی از بزرگترین و معروف ترین کلیسای های دنیا شناخته می شود. هر ساله 13 میلیون نفر از این کلیسا دیدن می کنند. در بالای درب اصلی و در ارتفاع بیست متری، بیست و هشت مجسمه سنگی سه و نیم متری نصب شده‌اند که پادشاهانی را نشان می‌دهند که قبل از ظهور عیسی مسیح بر اسرائیل حکومت کرده اند. برج‌های دو قلوی کلیسا در رمان گوژپشت نتردام اثر ویکتور هوگو، محل زندگی کازیمودوی گوژپشت بودند.

۳. کلیسای سکره کور یا قلب مقدس (Sacré-Coeur)

قلب مقدس (Sacré-Coeur)

کلیسای “سکره کر” که با نام کلیسای قلب مقدس شناخته می شود یک کلیسای سلطنتی در سبک روم شرقی است که در بالای تپه مونتمار (Montmartre) واقع شده است. ساخت و ساز این کلیسا که پیرو مذهب کاتولیک رم می باشد در سال 1875 آغاز شده و در سال 1914 به پایان رسید. این نقطه بالاترین نقطه شهر پاریس می باشد و از بالای آن می توان منظره ی فوق العاده ای از پاریس را دید.

۴. موزه لوور (Musée du Louvre )

موزه لوور (Musée du Louvre )

موزه لوور بزرگترین موزه هنر و یک بنای تاریخی در مرکز شهر پاریس کشور فرانسه است. این موزه یکی از شاخصه‌های مشهور فرانسه و پاریس است که در سمت راست رودخانه سن، در منطقه ۱ شهر پاریس واقع گردیده. در این موزه بالغ بر ۳۸هزار اثر هنری مربوط به پیش از تاریخ تا سده ۲۱ میلادی در فضایی بالغ بر ۷۲۷۳۵ متر مربع جمع‌آوری و در معرض دید قرار گرفته است. این موزه با بیش از ۹٫۵ میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین موزه جهان است.

۵. شانزه لیزه (Champs-Elysées)

شانزه لیزه (Champs-Elysées)

خیابان شانزه لیزه معتبرترین و معروف ترین خیابان پاریس و شاید تمام دنیا است . این خیابان از میدان کونکورد (Place de la Concorde) تا طاق پیروزی (Arc de Triomphe) کشیده شده است. این خیابان اعیان‌نشین که از معابر اصلی شهر پاریس است در منطقه ۸ پاریس واقع شده‌است. فرانسوی‌ها شانزلیزه را «la plus belle avenue du monde» یعنی «زیباترین خیابان جهان» نیز می‌نامند.

۶‍. کاخ ورسای (Versailles Palace)

کاخ ورسای (Versailles Palace)

چیزی که زمانی به عنوان یک اقامتگاه معمولی شکار ساخته شده بود، در نهایت به معروف ترین کاخ جهان و مدلی برای همه قصرهای بعدی در اروپا تبدیل گردید. این کاخ در 20 کیلومتری جنوب غرب پاریس واقع شده است و به عنوان بزرگترین و مجلل ترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته می‌شود. این کاخ به‌عنوان یکی از میراث‌های جهانی توسط یونسکو انتخاب شده‌است. معاهده ورسای، که به جنگ جهانی اول پایان داد، در این کاخ منعقد شده‌است.

‍ ۷. باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg)

رپورتاژ

باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg)

باغ لوکزامبورگ محبوب ترین پارک در پاریس است. این پارک در قرن 17 به عنوان پارک خصوصی ماری مدیچی _ همسر شاه هنری چهارم _ ساخته شده و در قرن نوزدهم برای بازدید عموم باز شد.
همان باغ زیبا و رویایی که کوزت و ماریوس در رمان بینوایان ویکتور هوگو با هم آشنا شدند.

۸. میدان کنکورد (Place de la Concorde)

میدان کنکورد (Place de la Concorde)

میدان کنکورد که بزرگترین میدان در پاریس است، تویلری (Tuileries) را به خیابان شانزه لیزه متصل می کند. در مرکز این میدان، یک هرم سنگی (Obelisk) 3200 ساله _ که در قرن 19 از مصر به پاریس انتقال داده شده بود _ قرار دارد. سر بسیاری از رجال فرانسه نظیر آنتوان لاوازیه کاشف اکسیژن، لویی شانزدهم و همسرش ماری آنتوانت در این میدان به زیر گیوتین رفت.

۹. باغ تویلری (Jardin des Tuileries)

باغ تویلری (Jardin des Tuileries)

باغ تویلری، یک پارک محبوب در سبک رسمی فرانسوی است که بین موزه لوور و میدان کنکورد قرار دارد. در این باغ مجسمه های متعدد و چندین موزه وجود دارد.

۱۰. موزه اورسی (Musée d’Orsay)

موزه اورسی (Musée d'Orsay)

موزه اورسی در یک ایستگاه راه آهن بزرگ که در سال 1900 در کنار رودخانه سن ساخته شده بود قرار دارد. (بنای این موزه در ساحل چپ رود سِن و محل قبلی ایستگاه قطار پاریس است.) این موزه که مجسمه ها و نقاشی های زیادی از سبک امپرسیونیست را در خود جای داده ، تبدیل به یکی از محبوب ترین موزه های پاریس شده است.

۱۱. کاخ گارنیه یا اپرا گارنیه (Opéra Garnier)

کاخ گارنیه یا اپرا گارنیه (Opéra Garnier)

سالن اپرای گارنیه پاریس ساختمانی مجلل در سبک امپراتوری دوم باروک که در حال حاضر به کاخ گارنیه معروف است محل برگزاری اپراهای شهر پاریس از سال ۱۸۷۵ تا ۱۹۸۹ میلادی با ۱۶۰۰ صندلی بوده‌است. این کاخ در ۱۸۶۲ توسط شارل گارنیه شروع به ساخت و در سال ۱۸۷۵ افتتاح شده‌است. نام این ساختمان از ۱۸۷۵ تا ۱۹۷۸ تئاتر اپرا و از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۹ به نام تئاتر اپرا ملی پاریس نام‌گذاری شده بود.

۱۲. پون نوف (PONT NEUF)

پون نوف (PONT NEUF)

پون نوف قدیمی ترین و معروف ترین پل در پاریس است. فرمان ساخت این پل در قرن 16 توسط شاه هنری چهارم صادر شد . زمانی که این پل در سال 1607 افتتاح گردید ، تنها پلی در پاریس بود که خانه ای بر روی آن ساخته نشده بود.

۱۳.  معبد پانتئون (Panthéon)

معبد پانتئون (Panthéon)

معبد پانتئون پاریس در بخش تاریخی منطقه لاتین واقع شده است. این کلیسای قدیمی که متعلق به یکی از فرقه‌های پاریس است، از زمان انقلاب فرانسه به محل خاکسپاری برخی چهره‌های بزرگ جمهوری اختصاص پیدا کرده است. از جمله این چهره‌های می‌توان به «ویکتور هوگو»، «ماری کوری» و «الکساندر دوما» اشاره کرد. پانتئون در زمان لویی پانزدهم و توسط معمار معروف آن زمان «ژاک ژرمن سوفلو» ساخته شده است. سوفلو در ساخت این بنا از معماری یونان و روم باستان الهام گرفته است. نام کلیسا نیز از روی نام پانتئون شهر رم (معبدی معروف در این شهر) انتخاب شده است.

 

نوشته‌های مرتبط