۸ قلعه زیبا در اتریش که روح شما را جادو می کنند

اتریش این کشور زیبای خفته در میان جنگل های سرسبز انبوه و کوه های زیبا، شگفتی های خیره کننده ای دارد و به خاطر برج و باروهای قدیمی، قلعه‌ها، دژها و کاخ‌های زیبایش شهرت زیادی در جهان یافته است. اتریش طبیعت کوهستانی خیره‌کننده‌ای را به نمایش میگذارد که مملو از قلعه‌های جادویی است. هر قلعه داستان جالبی برای گفتن دارد و تمام گردشگران از سراسر جهان که به اتریش به عنوان کشوری پر از تاریخ و فرهنگ سفر می‌کنند آگاهند که فقط در این کشور می توان چنین قلعه هایی را دید و بنابراین محال است از خیر بازدید این قصرها و قلعه ها بگذرند. قلعه های اتریش آنقدر شگفت انگیز هستند که به نظر می رسد از یک افسانه بیرون آمده اند. بیشتر این قلعه های زیبا در اتریش عموما از سنگ های رنگ روشن ساخته شده اند و همیشه خودنمایی می کنند. این قلعه های جادویی از کیلومترها دورتر هم دیده می شوند و در میان جنگل های سرسبز قرار گرفته اند. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا ۸ قلعه زیبا در اتریش که روح شما را جادو می کنند، بشناسید.

قلعه های زیبا و جادویی در اتریش

۱. قلعه ریگرسبرگ Riegersburg Castle

قلعه ریگرسبرگ Riegersburg Castle

این قلعه که به مستحکم ترین قلعه اروپا مشهور است در بین مردم محلی و نیز گردشگران محبوبیت فوق العاده ای دارد. دیوارهای قلعه گویای تاریخ کهن آن است و مکانی بسیار مناسب برای علاقه مندان به تورهای تاریخی است. پیاده روی در سربالایی های قلعه در واقع یک ماجراجویی است که هیچ مسافری آن را از یاد نمی برد.

۲. قلعه بورگ کروزنشتاین Burg Kreuzenstein

برگ کروزنشتاین Burg Kreuzenstein

این قلعه زیبا در قلب وین و میان ارتفاعات جنگلی انبوه جا خوش کرده است و مکان محبوبی برای فیلمبرداری و تصویربرداری هنری است. فیلمبرداری فیلم های محبوبی مثل “فصل جادوگر” و “سه تفنگدار” در اینجا انجام شده است.

جاذبه های گردشگری وین: ۱۶ جای دیدنی وین اتریش شهر رویاهای طلایی اروپا

۳. قلعه هوکاستروتز Hochosterwitz Castle

قلعه هوکاستروتز Hochosterwitz Castle

این قلعه یکی از بهترین قلعه های اروپا است و بر بالای تپه ای زیبا در حومه شهر قرار دارد. سبک قلعه در طول سال ها تغییر کرده و حتی در قرن چهاردهم بازسازی کامل شده است. هم تورهای انفرادی و هم تورهایی با راهنما وجود دارد که شما را به اطراف قلعه می برد. این قلعه‌ی افسانه ای در تمام طول سال برای عموم بازدیدکنندگان باز است. می‌توان با ماشین یا قطار خودتان را به هچینگن( Hechingen) برسانید و سپس از آنجا با شاتل قلعه که مستقیماً شما را به ورودی قلعه میبرد عازم این مکان جادویی شوید.

۴. قلعه و قصر هافبورگ Hofburg Castle

رپورتاژ

قلعه هافبورگ Hofburg Castle

این قلعه یا به عبارت بهتر قصر هافبورگ در مرکز وین واقع شده است و پس از گذشت سالها همچنان مرکزیت سیاسی خود را حفظ کرده و اکنون  مقر رسمی رئیس جمهور اتریش است. چندین ساختمان و مؤسسه فرهنگی مهم مانند کتابخانه ملی اتریش و مدرسه سوارکاری اسپانیایی هم در این قصر قرار دارند.

۵. قلعه یا قصر شونبرون Schloss Schonbrunn Castle

قلعه یا قصر شونبرون Schloss Schonbrunn Castle

اگر علاقمند به بازدید از قلعه-قصرهای قدیمی هستید شونبرون یکی از بهترین قلعه های اتریش برای بازدید است. در اصل این قلعه به عنوان یک اقامتگاه شکار برای وارث تاج و تخت خاندان سلطنتی بنا شده است.در طول جنگ جهانی اول، این قلعه به عنوان اقامتگاه تابستانی خانواده امپراتوری اتریش مشهور بود. این قصر با یک پارک زیبا احاطه شده است و امروزه یک جاذبه گردشگری محبوب در بین مردم محلی و گردشگران سراسر جهان است. این قلعه که یکی از چند قصر و قلعه‌های اتریش است، از سال ۱۹۹۶ به عنوان میراث یونسکو نیز شناخته می‌شود.

۶. قلعه هرمسویا Hermesvilla Castle

قلعه هرمسویا Hermesvilla Castle

قلعه هرمسویا که عموماً “کاخ رویاها” نامیده می شود، هدیه ای بوده که توسط امپراتور فرانتس ژوزف به همسرش ملکه الیزابت اعطاشده است. این قلعه در موقعیت بسیار خوبی که قبلاً یک منطقه شکار بوده است و بعداً به یک ذخیره گاه طبیعی تبدیل شده قرار دارد. این قصر-قلعه با یک پارک زیبا احاطه شده و در داخل آن یک رستوران و موزه محبوب وجود دارد که برای عموم بازدیدکنندگان باز است.

۷. قلعه فستونگ هوهنسالزبورگ Festung Hohensalzburg

قلعه فستونگ هوهنسالزبورگ Festung Hohensalzburg

این مکان زیبا هم یکی از قلعه‌های معروف اتریش محسوب می‌شود که بر روی یک کوه نیز قرار دارد. این قلعه به عنوان یکی از بزرگترین قلعه های اروپا از قرن یازدهم شناخته شده است. فستونگ هوهنسالزبورگ در ابتدا به دلایل سیاسی مورد استفاده قرار می گرفت و توسط اسقف های محلی محافظت می شد. امروزه این قلعه به روی عموم بازدیدکنندگان باز است و اغلب برای برگزاری کنسرت های موسیقی استفاده می شود.

۸. قلعه بلودر Belvedere castle

قلعه بلودر Belvedere castle

قلعه بلودر در قرن ۱۸ ساخته شد و به عنوان اقامتگاه تابستانی شاهزاده یوگن فون ساوین مورد استفاده قرار گرفت. این قلعه که در بالای تپه قرار دارد، منظره زیبایی را ارائه می دهد و یکی از بهترین قلعه ها برای دیدن زیبایی های محیط در اتریش است. همچنین دارای یک گالری هنری است که هنر اتریش را از قرون وسطی تا امروز به تصویر می کشد.

نوشته‌های مرتبط