۱۳ جاذبه گردشگری بارسلونا اسپانیا که هوش از سرتان می‌برد

بارسلونا این زیبای افسانه ای شهری در سواحل شمال شرقی اسپانیا است که پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهم‌ترین بندر این کشور است.  این شهر به شهر رنگ و زیبایی مشهور است و معماری های عجیب و محشر آن که به ۲۰۰۰ سال پیش برمیگردد باعث شده که این شهر از سوی موسسه سلطنتی معماران بریتانیا مدال طلا کسب کند.‏‏‏ بارسلون ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا و بزرگ‌ترین کلان‌شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه است. در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۳ جاذبه گردشگری بارسلونا اسپانیا که هوش از سرتان می‌برد را بشناسید.

جاذبه گردشگری بارسلونا اسپانیا

۱.کلیسای ساگرادا فامیلیا Sagrada Familia

جاذبه گردشگری بارسلونا اسپانیا

این کلیسای کاتولیک (واژه ی لاتین به معنی خانواده ی مقدس) نمادین یکی از مشهورترین مکان های دیدنی بارسلون است که به دلیل طراحی منحصر به فرد و پیچیده اش شناخته شده است. آنتونی گائودی قبل از مرگش در سال 1926 بیش از 40 سال را صرف طراحی کلیسا کرد و از آن زمان تاکنون در دست ساخت بوده است. البته گفتنی است که در سال ۲۰۱۰ میلادی با وجود ناقص بودن بنای این کلیسا، پاپ بندیکت شانزدهم در طی مراسمی آن را به‌صورت رسمی افتتاح کرده‌است. بازدیدکنندگان می‌توانند مناره‌های بلند، پنجره‌های رنگارنگ شیشه‌ای رنگارنگ، و مجسمه‌های پرآذین را هم در داخل و هم در بیرون کلیسا تحسین کنند.

۲. پارک گوئل Park Guell

جاذبه گردشگری بارسلونا اسپانیا

یکی دیگر از شاهکارهای گائودی، پارک گوئل یک پارک عمومی عجیب و غریب است که دارای موزاییک های رنگارنگ، مجسمه ها و عناصر زیبای معماری است. این پارک در ابتدا به عنوان توسعه مسکنی فراخ و دلباز برای خانواده های ثروتمند طراحی شده بود، اما هرگز تکمیل نشد و در نهایت به یک پارک عمومی تبدیل شد. بازدیدکنندگان می توانند مسیرهای پر پیچ و خم را کشف کنند، از مناظر پانورامای شهر لذت ببرند و با مجسمه معروف اژدها عکس بگیرند.

۳. خیابان لارامبلا La Rambla

این خیابان شلوغ با مسیر پیاده رو یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بارسلونا اسپانیا است. لارامبلا مملو از مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و هنرمندان خیابانی، همیشه پر از جنب و جوش است. بازدیدکنندگان می‌توانند در یکی از غرفه‌ها یا رستوران‌های متعدد غذا بخورند، سوغاتی بخرند یا به سادگی از فضای پر جنب و جوش و هیجانی لذت ببرند.

۴. کلیسای جامع بارسلونا Cathedral of Barcelona

 کلیسای جامع هر شهری در اروپا ارزش آن را دارد که از آن بازدید کنید، بارسلون نیز از این قاعده مستثنی نیست. کلیسای جامع این شهر نمونه ای چشمگیر از معماری گوتیک است که در حال حاضر میراث فرهنگی بارسلونا به شمار می رود و از سال ۱۹۲۹، یک بنای تاریخی ملی است. جدا از هنر و معماری داخلی، باید از صومعه آن با حکاکی‌های فرسوده روی زمین دیدن کنید. اگر شنبه یا یکشنبه صبح به این کلیسا بروید ممکن است شاهد یک سنت دیگر کاتالان،یعنی رقص ساردانا باشید که در میدان روبروی کلیسای جامع اجرا می شود.

۵. محله گوتیک Gothic Quarter

این محله تاریخی در قلب بارسلونا قرار دارد و به دلیل خیابان های باریک، معماری گوتیک و میدان های جذابش مشهور شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند کوچه‌های پیچ در پیچ را کاوش کنند و زیبایی های پنهانی مانند خرابه‌های روم باستان، کلیساهای قرون وسطایی، و کافه‌های عجیب را کشف کنند.

۶. ساختمان کازا باتیو Casa Batllo

یکی دیگر از شاهکارهای گائودی، کازا باتیو یک ساختمان منحصر به فرد است که دارای نما و طراحی داخلی چشمگیری است. این ساختمان در ابتدا به عنوان یک اقامتگاه خصوصی طراحی شده بود اما از آن زمان به موزه ای تبدیل شده است که سبک نوآورانه گائودی را به نمایش می گذارد.

رپورتاژ

۷. باغ گیاه شناسی بارسلونا jardi botanic de Barcelona

این جاذبه گردشگری بارسلونا در دامنه های پارک مونت جوییک قرار داشته و یک باغ چهار فصل از انواع گیاهان از ۵ منطقه جهان سازگار با اقلیم مدیترانه ای را نمایش می دهد. این باغ وسیع در زمینی به مساحت 14 هکتار احداث شده و محل پرورش بیش از 1300 گونه گیاهی از بخش های مختلف جهان می باشد. اغلب گیاهان موجود در این باغ نیز نسبت به آب و هوای مدیترانه ای نیز سازگار هستند. در واقع هدف از احداث این باغ نیز حفاظت و ترویج کلکسیون های گیاهان مدیترانه ای در اقصی نقاط جهان می باشد.

۸. موزه پیکاسو Picasso Museum

این موزه به آثار پابلو پیکاسو اختصاص داده شده است که سال های رشد و شکوفایی خود را در بارسلونا گذراند. این موزه دارای مجموعه ای از بیش از ۴۰۰۰ اثر از پیکاسو، از جمله نقاشی، طراحی، و مجسمه است.

۹. ورزشگاه نیوکمپ Camp Nou

خانه ی بهترین تیم فوتبال دنیا! بازدیدکنندگان می توانند در استادیوم گردش کنند، از موزه تیم دیدن کنند و حتی اگر خوش شانس باشند، یک بازی فوتبال محشر را تماشا کنند.

۱۰. موزه ملی هنر کاتالونیا Museu Nacional d’Art de Catalunya

موزه هنر ملی کاتالونیا یک نمای کلی از هنر کاتالونیا از قرن 12 تا 20 را به شما ارائه می دهد. نکته قابل توجه آن است که اینجا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه های نقاشی روی چوب در اروپا را به نمایش می گذارد. طبقه هنر مدرن موزه دارای مجموعه قطعاتی از رسانه‌ها تا دهه 1950 است، از جمله مجسمه‌سازی، نقاشی، عکاسی، پوستر، سینما، معماری و هنرهای تزئینی.

۱۱. رشته کوه مونتسرات Montserrat

این رشته کوه خارج در شمال غربی شهر بارسلونا قرار دارد و حدود ۱ ساعت با قطار تا آن راه است و دارای صومعه ای است که قدمت آن به قرن یازدهم باز می گردد و بین قرن نوزدهم و بیستم بازسازی شد. این صومعه به خاطر ثبت تصویر مریم مقدس مونتسرات قابل توجه است.بازدیدکنندگان می توانند با تله کابین یا قطار به صومعه بروند و از مناظر خیره کننده حومه اطراف لذت ببرند.

۱۲. بازار بوکریا La Boqueria

این بازار پر جنب و جوش در نزدیکی لارامبلا واقع شده است و یکی از قدیمی ترین و معروف ترین بازارهای بارسلون است. بازدیدکنندگان می‌توانند غرفه‌های فروش محصولات تازه، غذاهای دریایی، گوشت و سایر غذاهای محلی را از زیر نظر بگذرانند یا در یکی از غرفه‌های غذای خیابانی غذا بخورند.

۱۳. ساحل بارسلونتا Barceloneta Beach

این ساحل محبوب در قلب شهر قرار دارد و محل مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است. بازدیدکنندگان می توانند شنا کنند، حمام آفتاب بگیرند یا به سادگی از طلوع و غروب خورشید و زندگی پر از شادی و هیجان مردم شهر لذت ببرند و زیبایی ها را تماشا کنند و از مناظر زیبای مدیترانه لذت ببرند.

نوشته‌های مرتبط