7 توصیه طلایی برای تبدیل شدن به یک رهبر الهام بخش

آیا شما واقعا باور دارید که می‌خواهید به یک رهبر تبدیل شوید؟ چرا فکر می‌کنید شما برای پذیرفتن چنین نقشی، فرد مناسبی هستید؟ برای مثال، آیا تا به حال فکر کرده‌اید، چگونه ممکن است قادر باشید به شکل مداوم، موثر، مسئولانه، و باقدرت به دیگران الهام ببخشید تا با تمرکز و تعهد، و با اعتماد به شما، آماده، علاقه‌مند و قادر به پیروی از شما شوند؟ من، پس از چهار دهه تجربه، تقریبا در هر جنبه‌ی مربوط به رهبری موثر، از شناسایی و بررسی صلاحیت گرفته تا آموزش، توسعه، و ارائه مشاوره به بیش از هزار رهبر واقعی و / یا بالقوه، و هم‌چنین، ایفای نقش رهبری در موقعیت‌های مختلف، به این باور رسیده‌ام، برخی از آدم‌ها احتمالا هرگز برای رهبری آماده نیستند! با توجه به این مسئله، در این مقاله تلاش کرده‌ام به طور مختصر و با استفاده از روش یادیار، به بررسی، مطالعه، مرور، و بحث درباره‌ی این مسائل بپردازیم که معنی و مفهوم رهبری چیست، و هم‌چنین، یک رهبر الهام بخش به چه چیزهایی نیاز دارد و چرا حائز اهمیت است.

۱. درستی؛ هوش؛ هدف

یک رهبر الهام بخش باید همواره مطلقا و حقیقتا درستکار و امانتدار باشد – به خصوص وقتی این مسئله به چالش کشیده می‌شود! آیا زمانی را برای ارتقای عوامل لازم برای هوش رهبری‌تان اختصاص داده‌اید؟ آیا اهداف‌تان بر خدمتگزاری و نمایندگی سهامداران، و سازمان، یا موضوعات مهم سیاسی / شخصی، و / یا علائق فردی‌تان متمرکز هستند؟

۲. نیازها؛ تفاوت‌های ظریف / بازارهای خاص؛ قدرت درونی

آیا دارای این قدرت درونی هستید که به شکل فعال، رو به جلو حرکت کنید، و پیش از همه به دنبال تامین نیازها / اولویت‌های واقعی گروه و سهامداران‌تان باشید؟ هر گروه دارای تفاوت‌های ظریف و خاص، و متناسب با بازار خاصی است که در درجه اول، بر ماموریت و / یا چشم‌انداز خاص تاکید می‌کند!

۳. خدمت / خدمتگزاری؛ راه‌حل؛ قدرت؛ استراتژی

چگونه یک فرد استراتژی خاصی را که غالبا بر توانایی موثر الهام‌بخشی به دیگران برای افزایش سطح تعهد و / یا مشارکت آن‌ها تاثیر می‌گذارد، درک و تصور، خلق و پیاده‌سازی می‌کند؟ اگر می‌خواهید گروهی را رهبری کنید، نخست، خدماتی ارائه دهید و به دیگران خدمتگزاری کنید، و به شیوه‌ای خردمندانه، راه‌حل‌ها و قدرت پایداری گروه‌تان را بررسی کنید!

۴. اولویت‌ها؛ ذهنیت‌؛ برنامه‌ها / برنامه‌ریزی؛ فرایند

رپورتاژ

آیا اولویت‌های شما با ماموریت این سازمان خاص متناسب هستند، و آیا ذهنیت سهامداران‌تان، در بهترین حالت، بر حرکت رو به جلو متمرکز است؟ آیا وقت خود را همواره صرف برنامه‌ریزی باکیفیت و جامع خواهید کرد، و برنامه‌های عملی و استراتژیکی را معرفی خواهید کرد که در پیاده‌سازی مهم‌ترین فرایندها و مسیرهای سازمان‌تان به شما کمک کنند؟

۵. خیال‌پردازی؛ ایدئولوژی؛ غریزه

رهبران موفق باید دارای قدرت خیال‌پردازی پرورش‌یافته و کارآمدی باشند که پیام الهام‌بخشی را برای آدم‌هایی که ایدئولوژی اصلی مشترکی با گروه خاص تحت رهبری‌شان دارند، به همراه داشته باشد! آیا به طور غریزی می‌خواهید در این مسیر به موفقیت برسید؟‌

۶. مرتبط؛ قابل اعتماد؛ منطقی؛ واقع‌بین؛ نماینده

اگر سایرین پیام شما را مرتبط، قابل اعتماد، و واقع‌بینانه در نظر نگیرند، چرا از حرف‌های انگیزه و الهام بگیرند؟ چگونه اصول منطقی‌تان را برای دیگران بیان می‌کنید، و چرا نحوه‌ی بیان‌تان مهم است؟ آیا دیگران شما را به عنوان فردی می‌شناسند که بر خدمتگزاری و نمایندگی آدم‌هایی تمرکز دارید که به عنوان خدمتگزار و نماینده‌شان انتخاب شده‌اید؟

۷. تلاش؛ تعالی؛ همدلی

آیا از بالاترین درجات حس تعالی‌خواهی واقعی و تلاش اثرگذار خود که بر همدلی واقعی و بسیاری چیزهای دیگر تاکید دارند، استفاده می‌کنید؟

اگر امید دارید که به یک رهبر برجسته تبدیل شوید، باید دائما به دیگران الهام ببخشید و احترام‌شان را به دست بیاورید! آیا از عهده‌ی چنین مسئولیت‌ها، وظایف، و تعهدات بر می‌آیید؟

نوشته‌های مرتبط