طرز تهیه خوراک بروکلی خوشمزه و ساده به روش ایتالیایی

این سبزی محبوب تنوع گسترده‌ای از مواد مغذی و فواید پزشکی دارد، از جمله توانایی جلوگیری از انواع سرطان، بهبود سیستم گوارشی، پایین آوردن کلسترول، سم‌زدایی بدن، بالا بردن سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن، جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک، تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست، جلوگیری از نواقص مادرزادی، کاهش فشار خون، برطرف کردن التهاب، و بهبود بینایی و سلامت بصری. متداول‌ترین بخش‌‌های خوراکی کلم بروکلی سرگل‌های آن هستند که مثل یک درخت بوده و یک ساقه‌ی خوراکی ضخیم را در میانه تشکیل می‌دهند. سه گونه‌ی اصلی وجود دارند که در بخش‌های مختلف دنیا محبوب هستند.  بروکلی را می‌توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد اما بهترین روش خوردن آن بخارپز کردن، کمی سرخ کردن یا خوردن به صورت خام و در سالاد است، زیرا این روش‌ها مواد مغذی کلم بروکلی را حفظ می‌کنند. تعدادی از روش‌های پختن این سبزی، برخی فواید سلامتی آن را ارتقا می‌دهد، از جمله افزایش خواص کاهش کلسترول که در صورت بخارپز شدن بروکلی اتفاق می‌افتد. در ادامه این نوشتار با بخش آشپزی بازده همراه باشید تا طرز تهیه خوراک بروکلی خوشمزه و ساده به روش ایتالیایی را یاد بگیرید.

خوراک بروکلی خوشمزه و ساده

  • زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه
  • زمان پخت: ۱۵ دقیقه
  • مناسب برای مصرف ۴ نفر
  • سطح دشواری: آسان

مواد مورد نیاز

الف. ۱ دسته بروکلی، خرد شده، بدون برگ و بخش‌های اضافه
ب. ۲ قاشق چای خوری به علاوه‌ی ۱ قاشق غذاخوری اضافه روغن زیتون
پ. ۲ قاشق غذاخوری آرد سوخاری با گندم کامل
ت. ۵ حبه سیر خرد شده
ث. یک‌سوم فنجان سرکه سیب
ج. پوست خرد شده‌ی فلفل قرمز
چ. نمک دریایی
ح. پوست رنده‌ی شده‌ی نصف لیمو

رپورتاژ

طرز تهیه

الف. بروکلی را داخل یک قابلمه‌ی حاوی آب جوش و نمک بپزید تا رنگ آن سبز روشن شود – حدود ۳ دقیقه کافی است. بروکلی را آبکشی کنید و زیر جریان آب سرد قرار دهید. بار دیگر بروکلی را آبکشی کنید و در نهایت، با استفاده از دستمال حوله‌ای آن را به خوبی خشک کنید.

ب. داخل یک تابه‌ی کوچک ۲ قاشق چای خوری روغن بریزید و تابه را روی شعله‌ی متوسط قرار دهید. آرد سوخاری را داخل روغن تفت دهید تا زمانی که به رنگ روشن در بیاید – حدود ۲ الی ۳ دقیقه برای این کار کافی است. سپس آرد سوخاری را کنار بگذارید.

پ. ۱ قاشق غذاخوری روغن اضافه را داخل یک تابه‌ی بزرگ بریزید و تابه را روی شعله‌ی متوسط قرار دهید. اکنون سیر را داخل تابه بریزید و حدود ۳ دقیقه تفت دهید تا لبه‌های آن به رنگ طلایی در بیایند. سرکه سیب، پوست فلفل، و بروکلی را نیز اضافه کنید. سپس، کمی نمک به مواد بیفزایید و دائما آن‌ها را روی حرارت هم بزنید تا بروکلی کاملا داغ، و بیش‌تر سرکه نیز بخار شود – حدود ۵ دقیقه کافی است. آن‌ها را به یک دیس منتقل کنید و روی آن‌ها مقداری آرد سوخاری و پوست لیمو بریزید.

نوش جان

نوشته‌های مرتبط