تفاوت آمبره ، سامبره و بالیاژ مو در چیست + عکس

قبل از اینکه به سراغ تکنیک های جدید در رنگ مو بروید بهتر است که درباره هرکدام اطلاعات کافی و خوبی داشته باشید و بدانید آنها چه هستند و با یکدیگر چه تفاوت هایی دارند. بسیاری از خانم ها همیشه درباره تفاوت آمبره ، سامبره و بالیاژ مو این سه روش و تکنیک بسیار جدید و محبوب سوال دارند که در این مطلب از مجموعه مقالات زیبایی و مد بازده به آن می پردازیم.

تفاوت آمبره ، سامبره و بالیاژ مو

آمبره Ombre چیست؟

آمبره روشی برای سایه زدن موهای شما در ناحیه ای است که می خواهید شاداب تر و جذابتر به نظر برسد. این کلمه که از زبان فرانسه گرفته شده و به معنای سایه دار یا سایه روشن است. آمبره معمولا با ریشه های تیره تر مو شروع شده و تا انتهای ساقه مو درجه آن روشن تر می شود. به عبارتی دیگر موهای شما از بالا تا پایین از رنگ تیره به رنگ روشن تر تبدیل می شود. در روش آمبره می توان از انواع رنگ های طبیعی با تناژ گرم و خاکی و یا رنگ های فانتزی و مطابق ترندهای روز استفاده کرد و بخش متفاوت آمبره از روش سامبره همین رنگ اضافه شده در مقایسه با رنگ پایه‌ی مو است، که بسیار متضاد به نظر می رسد، و درواقع رنگ موی پایه را زنده و جذاب می کند. برای درک بهتر به نمونه های آمبره زیبایی که در ادامه آمده است توجه کنید.

سامبره Sombre چیست؟

رپورتاژ

سامبره نیز مانند آمبره از ریشه تا نوک موها تفاوت رنگی از تیره به روشن را دارد اما تفاوت این تکنیک با آمبره در کمتر بودن کنتراست رنگی در طول ریشه تا ساقه و پایین موی سر است. به عبارت بهتر تضاد رنگ ریشه ی مو تا نوک مو در سامبره کمتر از آمبره است و طبیعتا جلوه ی طبیعی تری دارد. در سامبره معمولا از رنگ های طبیعی تر و تناژ رنگی موهای طبیعی فرد استفاده می شود. به عنوان مثال برای موهای قهوه ای از رنگ کاراملی یا فندقی استفاده می شود. به همین دلیل مرز و خط رنگ در موها برخلاف روش آمبره قابل تشخیص نیست. برای درک بهتر به نمونه های سامبره زیبایی که در ادامه آمده است توجه کنید.

بالیاژ Balayage چیست؟

بر خلاف روش امبره و سامبره، بالیاژ به روشی فراگیر و با حرکت آزاد دست هنگام رنگ کردن مو گفته می شود که شامل رنگ کردن تارهای مو است که به تدریج از ریشه به سمت ساقه و انتهای مو می رود. و به صورت ایجاد هایلایت های طبیعی لا به لای موها انجام می شود. برخلاف تکنیک های قدیمی هایلایت، در بالیاژ بدون استفاده از فویل رنگ را روی سطح مو می زنند و همین باعث می شود تا مو طبیعی تر به نظر رسیده و هایلایت ها کمتر جلب توجه کنند. بالیاژ برای هر نوع مو با حالت های مختلف (صاف، فر، مجعد و …) مناسب است و ظاهری طبیعی که معمولا با رنگ های 3 درجه روشن تر از موهای شما انجام می شود دارد. برای درک بهتر به نمونه های بالیاژ زیبایی که در ادامه آمده است توجه کنید.

به عبارت دقیقتر می توان گفت آمبره و سامبره یک استایل برای رنگ مو هستند ولی بالیاژ یک تکنیک است.

تفاوت آمبره ، سامبره و بالیاژ مو در چیست

نوشته‌های مرتبط