طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ خوشمزه و سریع مناسب تمام وعده ها

تخم مرغ محبوب ترین خوراکی در سراسر جهان است که به عنوان یک وعده غذایی کامل در صبحانه و نهار و شام یا میان وعده ها و به اشکال گوناگون استفاده می شود. مصرف تخم مرغ به شکل یک ساندویچ سالم و جذاب می تواندروز شما را بسازد. بنابراین در ادامه این نوشتار با بخش آشپزی سایت بازده همراه باشید تا طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ خوشمزه و سریع مناسب تمام وعده ها را با هم یاد بگیریم.  زمان آماده‌سازی این ساندویچ حدود ۱۵ دقیقه زمان پخت آن ۳۰ دقیقه است. مواد لازم در این دستور مناسب برای مصرف ۴ نفر و سطح دشواری تهیه‌ی آن در رده بندی خوراکی های آسان قرار میگیرد.

ساندویچ تخم مرغ

مواد مورد نیاز

الف.  روغن پخت‌وپز
ب. ۴ عدد تخم مرغ و ۴ عدد سفیده تخم مرغ
پ. ۲۰ گرم پیازچه خرد شده
ت. ۲۰ گرم جعفری خرد شده
ث. ۴ عدد نان مورد علاقه
ج. ۴ برش ضخیم ژامبون(اختیاری)
چ. ۱ عدد گوجه فرنگی درشت، برش خورده

طرز تهیه

رپورتاژ

الف. تخم مرغ و سفیده‌های تخم مرغ را داخل یک کاسه بریزید و خوب به هم بزنید. پیازچه و جعفری را نیز به آن‌ها بیفزایید و به هم زدن ادامه دهید.
ب. یک تابه‌ی بزرگ نچسب بردارید و سطح آن را با اسپری به روغن آغشته کنید. حدود یک‌چهارم از ترکیب تخم مرغ را با استفاده از ملاقه کف تابه بریزید و مانند املت بپزید تا وقتی که تخم مرغ‌ها کاملا پخته شوند؛ پختن هر طرف از آن حدود یک الی دو دقیقه زمان خواهد برد. املت را به یک بشقاب منتقل کنید و مابقی تخم مرغ‌ها را به همین ترتیب درست کنید؛ املت‌ها را با فویل بپوشانید تا گرم بمانند.
پ. در این بین، ژامبون را داخل یک تابه‌ی دیگر بپزید؛ هر طرف از ژامبون را حدود یک الی دو دقیقه حرارت دهید. نان ها را از پهنا به دو بخش تقسیم کنید. املت را به شکلی تا بزنید که روی نان جا شود، و سپس آن را روی بخش پایینی نان بگذارید. یک برش از ژامبون را روی املت قرار دهید، سپس، روی آن را گوجه فرنگی بگذارید و در نهایت، بخش بالایی نان را نیز روی گوجه قرار دهید.

ارزش غذایی به ازای هر وعده‌ی مصرف

کالری ۳۳۰؛ مجموع چربی ۱۳ گرم؛ (چربی اشباع شده ۵ گرم، چربی تک غیر اشباع ۳ گرم، چربی چند غیر اشباع ۱ گرم)؛ پروتئین ۲۵ گرم؛ کربوهیدرات ۳۱ گرم؛ فیبر ۵ گرم؛ کلسترول ۲۴۵ میلی‌گرم؛ سدیم ۹۲۰ میلی‌گرم

این غذا یک منبع عالی برای پروتئین، فیبر، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین C، ویتامین K، کلسیم، منگنز، فسفر، سلنیوم است.

هم‌چنین، این غذا به عنوان منبع خوبی برای ویتامین B6، اسید فولیک، مس، ید، آهن، منیزیوم، پتاسیم، روی (زینک) به شمار می‌رود.

نوشته‌های مرتبط