دانلود افكت های جديد اينستاگرام – معرفی 6 افکت پرطرفدار اينستاگرام

اینستاگرام در این چند ساله نشان داده برای اینکه مبادا از رقبایش مثل اسنپ چت و تیک تاک عقب بیفتد، حاضر است حتی تمامی قابلیت‌های آنها را کپی کرده و به اپلیکیشن خودش اضافه کند! از استوری گرفته تا افکت‌ها. در هر حال امروز افکت‌ها به جزء جدانشدنی این رسانه تبدیل شده و عملاً دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام دست شما را برای ساخت انواع محتوای جدید باز می‌گذارد. بنابراین در این مقاله همراه ما باشید تا مسیرتان را برای رسیدن به دریایی از افکت‌ها باز کنیم.

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام؛ چطور استفاده کنیم؟

بعد از اضافه شدن افکت‌ها به این اپلیکیشن، در اینستاگرام همه کاربران به طور خودکار یک‌سری افکت اضافه شده. ابتدا باید یاد بگیریم که چطور از آنها استفاده کنیم؛ برای شروع وارد اینستاگرام شده و با کشیدن انگشتتان از سمت چپ به راست صفحه یا اصلاً با کلیک روی عکس پروفایلتان، وارد صفحه‌ای شوید که در آن استوری منتشر می‌کنید.

دانلود افكت های جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

همان‌طور که در تصویر بالا هم مشخص شده، در قسمت پایینی استوری یک‌سری گزینه وجود دارد که با کلمات انگلیسی مشخص شده. اول از همه مطمئن شوید که تلفن شما روی گزینه Normal باشد. بعد از این، به بخش بالایی که دایره‌های رنگی رو آن قرار گرفته بروید. اینها در واقع همان فیلترهای اینستاگرام هستند که با به چپ و راست کشیدن، می‌توانید آنها را تغییر بدهید. اما هدف ما دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام است نه قدیمی‌ها!

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام با کمک گزینه Browse Effects

در همین صفحه که هستید، تمامی گزینه‌ها را رد کرده و به آخرین افکتی که در سمت راست قرار گرفته بروید. منظور چیزی است که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید:

دانلود افكت های جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

Browse Effects که در تصویر بالا مشاهده‌اش می‌کند، همان چیزی است که شما را به افکت های جدید اینستاگرام می‌رساند. بنابراین روی این گزینه کلیک کنید.

دانلود افكت های جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

حالا احتمالا وارد صفحه‌ای شده‌اید که در تصویر بالا مشخص است. اسم این بخش با عبارت Effects Gallery مشخص شده. دوباره همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، یک‌سری دسته‌بندی در بالای صفحه قرار گرفته. در هر کدام از این دسته‌بندی‌ها تعداد زیادی افکت وجود دارد. بعد از انتخاب دسته‌بندی مناسب صفحه را به پایین اسکرول کنید. برای مشاهده هر افکت هم کافی است روی آن بزنید. به این ترتیب به صفحه‌ای می‌روید که یک استوری با افکت مورد نظر به شما نمایش داده شده. حالا 2 گزینه دیگر وجود دارد. یکی برای تست کردن افکت و یکی برای دانلود آن:

دانلود افكت های جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

ابتدا، گزینه Try It که به شما اجازه می‌دهد افکت مورد نظر را در استوری خودتان تست کرده و ببینید که آیا از آن خوش‌تان می‌آید یا نه؟! دقت کنید، بعد از اینکه وارد صفحه آزمایش افکت شدید، ممکن است در بالای دکمه شاتر، چند دایره دیگر هم نمایش داده شود:

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

اینها حالت‌های دیگر افکت مورد نظر هستند که می‌توانید امتحان‌شان کنید. علاوه بر این، بعضی افکت‌ها یک‌سری قابلیت مخفی هم دارند که با ضربه زدن روی صفحه استوری حین تست کردن‌شان، می‌توانید مشاهده‌شان کنید. در هر حال، اگر قرار است افکت را برای عکس گرفتن تست کنید، یک بار روی دکمه شاتر ضربه بزنید. اگر هم هدف ویدیو گرفتن است، دست‌تان را روی دکمه نگاه دارید. دقت کنید، در همین حین تست کردن و بدون نیاز به دانلود افکت هم می‌توانید ویدیو یا عکسی که گرفتید را دقیقا مثل وقتی در حال منتشر کردن یک استوری عادی هستید، منتشر کنید. در اینجا مایلم آموزش تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام با پاورپوینت فرادرس را به شما معرفی کنم؛ به کمک این آموزش میتوانید محتواهای جذابی را برای انتشار در اینستاگرام طراحی و منتشر کنید.

آموزش دانلود افکت در اینستاگرام

خب، تا اینجا متوجه شدید که چطور می‌توانید افکت‌های مختلف را پیدا کرده، تست کنید و حتی به کمک‌شان یک استوری هم منتشر کنید. اما چطور آنها را دانلود کنیم؟ به تصویر پایین نگاهی داشته باشید:

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

همانطور که قابل مشاهده است، اینجا آیکون Save Effect در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته این گزینه در مراحل قبلی و زمانی که می‌خواستید افکت را تست کنید هم قابل استفاده بود. در هر حال بعد از اینکه این گزینه را انتخاب کردید، افکت مورد نظر به اینستاگرام شما اضافه می‌شود. حالا در مرحله بعدی کافی است به سراغ بخش استوری رفته و در سمت چپ دکمه شاتر به دنبال افکتی که دانلود کرده‌اید، بگردید. تمام شد! شما به راحتی از میان ده‌ها افکت یکی را انتخاب کرده و دانلود کردید. اگر خواستید، دوباره همین مسیر را طی کنید.

آیا راه دیگری هم برای دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام هست؟!

بله! در واقع چیزی که بالاتر یاد گرفتیم رایج‌ترین و استانداردترین راهکار برای دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام بود. اما باز هم راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند شما را به افکت های جدید برساند. در ادامه آنها را به شما توضیح می‌دهیم.

پروفایل سازندگان افکت

در حالی که بسیاری تصور می‌کنند افکت‌ها را خود اینستاگرام می‌سازد، در واقع این افکت‌ها توسط مخاطبان عادی ساخته شده و می‌شود! بله، افرادی که تخصصی در این حوزه دارند، این افکت را ساخته و در اینستاگرام در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

حالا نکته اینجاست که شما می‌توانید با پیدا کردن اکانت اینستاگرام این افراد، از پیج‌شان افکت‌های‌شان را مشاهده کرده و دانلود کنید:

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

همانطور که مشاهده می‌کنید، در پیج سازندگان افکت یک آیکون و گزینه دیگر اضافه شده که با کلیک روی آن می‌توانید افکت‌های ساخته شده توسط آنها را مشاهده کنید. استفاده و دانلود این افکت‌ها دقیقا مشابه نمونه‌های قبلی است. یعنی با استفاده از گزینه Try It می‌توانید آنها را تست کرده و با کلیک روی گزینه دانلود، آنها را به اکانت خودتان اضافه کنید. اما چطور این افراد سازنده را پیدا کنیم؟

یکی از راهکارها، این است که به سراغ هشتگ‌ها در خود اینستاگرام بروید. مثلا با جستجو کردن هشتگ‌های مرتبط به عبارت effect و بررسی پیج‌ها، می‌توانید سازندگان را پیدا کنید. البته راهکار دیگری هم هست؛ جستجو در گوگل! کافی است این عبارت را در گوگل جستجو کنید: best instagram effect creator به این ترتیب تعداد زیادی وب سایت انگلیسی در گوگل به نمایش در می‌آیند که آدرس اینستاگرام سازندگان افکت‌ها را به شما می‌دهند.

بررسی استوری افراد معروف

نگاهی به تصویر پایین بیندازید:

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

همانطور که مشخص است، وقتی در اینستاگرام استوری‌های همراه با افکت را مشاهده می‌کنید، خود اینستاگرام در بالای آن به شما 2 عبارت را نشان می‌دهد:

عبارت اول در واقع نام افکت است. با کلیک کردن روی این کلمه، می‌توانید به صفحه افکت رفته و بعد از امتحان کردنش در صورت دلخواه، آن را دانلود کنید.

عبارت دوم هم در واقع نام سازنده افکت است. به این ترتیب می‌توانید با کلیک روی آن وارد پیج فرد مورد نظر شده و با رفتن به بخش افکت‌هایش، دیگر افکت‌هایی که ساخته را مشاهده و دانلود کنید.

چطور باید افکت‌ها را حذف کنیم؟

اگر بخواهید دائم از یک یا چند فیلتر در اینستاگرام استفاده کنید، قطعا پیدا کردن آنها از میان تعداد زیادی فیلتر قدیمی که قبلا نصب‌شان کرده‌اید، کار آسانی نیست. در این شرایط بهترین انتخاب حذف فیلترهای قدیمی برای خلوت کردن اپلیکیشن خواهد بود. اما چطور؟

کافی است ابتدا دست‌تان را روی فیلتر مورد نظر نگاه داشته تا صفحه پایین را مشاهده کنید:

رپورتاژ

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

اینجا هم فقط باید گزینه مشخص، یعنی Saved را لمس کنید. به همین راحتی فیلتر مورد نظر از اینستاگرام شما حذف می‌شود.

آیا فیلترها در لایو هم قابل استفاده هستند؟

احتمالا شده بارها در اینستاگرام افرادی را مشاهده کنید که با فیلترهای خنده‌دار و جذاب، لایو می‌گذارند! اما چطور؟ برای انجام این کار این مراحل را طی کنید:

ابتدا وارد بخش استوری اینستاگرام شده و از بخش گزینه‌های پایینی، Live را انتخاب کنید. بعد روی دکمه شاتر ضربه بزنید تا لایو شروع به پخش کند.

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

همانطور که در اینجا هم مشخص است، بعد از شروع لایو می‌توانید فیلترهای موجود را مشاهده کرده و فیلتر مورد نظرتان را استفاده کنید. به همین سادگی!

چطور باید افکت اینستاگرام درست کنیم؟

احتمالاً بالاتر که گفتیم همه مخاطبان اینستاگرام می‌توانند فیلتر درست کنند، بر ای‌تان سؤال شده باشد که چطور باید این کار را انجام بدهیم؟! در ادامه مقاله دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام، به این موضوع اشاره می‌کنیم.

خب در قدم اول باید برنامه‌ای به اسم Spark AR Studio را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب این برنامه روی تلفن همراهتان، باید به سراغ بخش‌های مختلفش رفته و کار با آن را یاد بگیرید. البته این برنامه هم برای تلفن همراه در دسترس است و هم برای رایانه و قطعاً کار کردن با نسخه رایانه کار آسان‌تری است.

برای ساخت فیلترها و افکت‌ها، هم می‌توانید از قابلیت‌های عادی خود برنامه کمک بگیرید و هم خلاقیت و تخصص خودتان در دنیای گرافیک. قطعاً اگر کمی تجربه و تخصص در این زمینه داشته باشید، می‌توانید فیلترهای جذاب‌تری بسازید که حتی در میان مخاطبان وایرال و محبوب شوند. جالب است بدانید همین حالا بعضی‌ها از طریق ساخت این افکت‌ها به درآمد رسیده‌اند! مثلاً برخی‌ها در ازای ساخت افکت اختصاصی پول دریافت کرده و بعضی دیگر هم با ساخت افکت، مخاطبان اینستاگرام‌شان را بالا برده و از این طریق درآمدشان را افزایش داده‌اند.

بهترین افکت‌ های اینستاگرام کدامند؟

خب، همانطور که متوجه شدید در اینستاگرام بیشتر از هزاران افکت وجود دارد و البته هر روز هم به تعداد آنها افزوده می‌شود. بنابراین شاید گشت و گذار میان‌شان و پیدا کردن افکت‌های منتخب، کمی کار سختی به نظر برسد. به همین دلیل در ادامه مقاله می‌خواهیم به شما بهترین افکت‌های اینستاگرام را هم معرفی کنیم! با ما همراه باشید.

Oslo

مخصوصا اگر به دنبال این هستید که کیفیت تصاویر سلفی‌تان را بالا ببرید، اسلو انتخاب خوبی است. این فیلتر در واقع رنگ پوست شما را کمی رو به سفید برده و می‌تواند مشکلات پوستی‌تان را تا حدود زیادی برطرف کند. البته گفته شده این فیلتر برای گرفتن عکس از مناظر هم انتخاب خوبی است.

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

Tokyo

فیلتر سیاه و سفید برای هر کسی جذاب نیست! در واقع صرفا افرادی که هنر عکاسی را بلدند یا حداقل کمی تجربه در این زمینه دارند، می‌توانند از این فیلتر استفاده کنند. در حال حاضر توکیو یکی از بهترین فیلترها برای سیاه و سفید کردن تصاویر است که می‌توانیم در مقاله دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام به شما معرفی کنیم.

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

Prism Light

خب، اگر از علاقه‌مندان گرفتن تصاویر منظره‌ای هستید، قطعا Prism Light قرار است به دردتان بخورد. در واقع همانطور که در تصویر بالا هم مشاهده می‌کنید، این فیلتر به شما کمک خواهد کرد تا به مناظرتان، یک پرتویِ نور جذاب اضافه کنید.

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

Retro Cam

اگر به تصاویر و عکس‌هایی که جلوه‌ای قدیمی و جذاب دارند علاقه دارید، حتما از Retro Cam استفاده کنید. دقیقا مشابه چیزی که در تصویر بالا مشخص است، این افکت یک جلوه خاص و زیبای قدیمی به تصاویر می‌دهد.

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

90s Camcorder

این یک فیلتر سرگرمی است! این فیلتر بعد از بررسی تصویرتان، به شما می‌گوید که شبیه به کدام شخصیت کارتونی و شاهزاده فیلم‌های انیمیشنی دهه 90 میلادی هستید!

دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام - معرفی ۶ افکت پرطرفدار اينستاگرام

Boho Filters

اگر از آن‌دسته افرادی هستید که طی روز استوری‌های زیادی منتشر می‌کنید، حتما باید این فیلتر را بین فیلترهای اینستاگرام‌تان داشته باشید. قابلیت‌های مختلف آن به شما اجازه می‌دهد استوری‌های‌تان را از حالت عادی و خسته‌کننده در بیاورید.

آیا اینستاگرام من مشکل دارد که فیلترها را نشان نمی‌دهد؟

ببینید، اینستاگرام به طور کلی اپلیکیشنی است که با مشکلات فنی و باگ‌های زیادی روبرو شده و می‌شود. در واقع این اپلیکیشن روزانه میزبان بیشتر از 1 میلیارد مخاطب فعال است و این موضوع ممکن است برای آن مشکلاتی را ایجاد کند.

در عین حال اینکه هر بار یک‌سری قابلیت جدید به این برنامه اضافه می‌شود، مشکلات فنی‌اش را بیشتر می‌کند. حالا در این بین، وجود یک‌سری تحریم‌ها علیه ما ایرانی‌ها را هم در نظر بگیرید که گاه و بی‌گاه دسترسی‌مان را به بخش‌های این برنامه سخت خواهد کرد. همه اینها ممکن است باعث شود بعضی مواقع بخش فیلترهای شما با مشکلاتی روبرو شود. اما خب در بسیاری از دفعات مشکل فنی بعد از بروزرسانی اپلیکیشن، بعد از حذف و نصب مجدد و در نهایت بعد از گذشت کمی زمان، حل می‌شود.

کلام آخر در مورد دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام

خب، بالاخره به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله ابتدا نحوه دانلود افكت هاي جديد اينستاگرام را به شما آموزش داده و سپس توضیح دادم که چطور می‌توانید افکت‌ها را در لایو استفاده کرده، آنها را خودتان بسازید. در پایان مایلم آموزش بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

نوشته‌های مرتبط