طرز تهیه سالاد کلم خوشمزه و سالم که محشر است

کلم یک گونه سبزیجات برگ‌دار گرد است که توسط مردم سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلم رنگ‌های مختلفی دارد، سبز، بنفش و قرمز و حاوی ویتامین، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی است و یک ابرغذا محسوب می‌شود زیرا سرشار از ویتامین K، ویتامین C و ویتامین B کمپلکس است. یکی از بهترین روش های مصرف این ابرغذای منحصر به فرد استفاده به شکل سالاد است. اگر شما هم به آشپزی ملل علاقمند هستید در ادامه این نوشتار با بخش آشپزی سایت بازده همراه باشید تا طرز تهیه سالاد کلم خوشمزه و سالم رابدانید.  زمان آماده‌سازی این سالاد ۲۵ دقیقه و زمان تهیه آن ۵ دقیقه است! همچنین مقدار مواد لازم مناسب برای مصرف ۶ نفر و سطح دشواری تهیه آن آسان است.

سالاد کلم

مواد مورد نیاز

الف. ۴۵۰ گرم کلم سبز، رنده یا خرد شده
ب. فلفل سیاه تازه‌ی آسیاب شده
پ. ۱۲۵ میلی‌لیتر دوغ کم چرب
ت. ۳ قاشق غذاخوری آب آناناس
ث. ۳ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
ج. ۲ قاشق غذاخوری سس خردل
چ. ۱۲۵ میلی‌لیتر سس مایونز کم چرب
ح. نصف قاشق چای خوری تخم کرفس
خ. ۱ عدد هویج خرد شده
د. ۱ قاشق چای خوری نمک، به علاوه‌ی مقداری بیش‌تر
ذ. ۴۵۰ گرم کلم قرمز
ر. یک‌چهارم قاشق چای خوری فلفل هندی

رپورتاژ

دستورالعمل

الف. هر دو نوع کلم را داخل یک آبکش بزرگ با هم مخلوط کنید. مقداری زیادی نمک روی کلم‌ها بپاشید؛ آبکش را روی سینک ظرفشویی قرار دهید و ۱ ساعت صبر کنید تا آب کلم‌ها به خوبی خارج شود. سپس، کلم‌ها را زیر آب سرد آبکشی کنید و در نهایت، سعی کنید آن‌ها را به خوبی خشک کنید. سپس، هویج را نیز با کلم‌ها مخلوط کنید.

ب. تخم کرفس را داخل یک تابه‌ی خشک روی شعله‌ی متوسط بو بدهید و بگذارید خنک شود.

پ. سس مایونز، سس خردل، شکر قهوه‌ای، آب آناناس، دوغ، تخم کرفس، ۱ قاشق چای خوری نمک، فلفل، و فلفل هندی را داخل یک کاسه‌ی بزرگ با یکدیگر مخلوط کنید. کلم‌ها را نیز روی آن‌ها بریزید. این سالاد را پس از تهیه یا پس از مدتی نگهداری در یخچال نوش جان کنید.

نوشته‌های مرتبط