طرز تهیه لواشک زردآلو خانگی ملس و بسیار خوشمزه و خوشرنگ

زردآلو این میوه تابستانی معطر و خوشمزه که معمولا به رنگ زرد یا نارنجی است و در یک طرفش ته رنگ قرمز دارد. طعم و مزه‌ای بین آلو و هلو دارد. فوایدی که زردآلو برای سلامتی دارد می‌تواند به دلیل مواد مغذی فراوانی باشد که در آن موجود است. زردآلو غنی از ویتامین‌هایی مانند بتا کاروتن، ویتامین A، C، E و K است. این میوه غنی از مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم و فسفر است. زردآلو همچنین منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر غذایی و فلاونوئیدها است. زردآلو منبعی عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. رادیکال‌های آزاد معمولا به علت آلودگی، اشعه‌ی آفتاب و سایر شرایط محیطی ایجاد می‌شوند. آنها روند رشد سلول‌ها را با مشکل مواجه می‌کنند و منجر به بروز تغییر در DNA سلول‌ها می‌شوند. این امر سبب تشکیل سلول‌های سرطانی در بدن می‌شود. بنابراین، برای محافظت از خود در برابر سرطان به طور مرتب زردآلو مصرف کنید. یکی از بهترین روش های مصرف این میوه خوشمزه استفاده از آن به شکل لواشک است. در ادامه با بخش آشپزی سایت بازده همراه باشید تا طرز تهیه لواشک زردآلو خانگی بسیار خوشمزه و بهداشتی را بدانید.

طرز تهیه لواشک زردآلو

مواد لازم:

  • ۲کیلو زردآلو
  • یک لیوان آب

ابتدا زردآلوها را تمیز بشویید و در یک آبکش بریزید.

سپس به راحتی هسته وسط آنها را جدا کنید و زردآلوهای دو نیم شده و بدون هسته را داخل قابلمه بریزد و یک لیوان آب رویش بریزید.

رپورتاژ

اجازه دهید آب قابلمه به جوش بیاید و زردآلوها حسابی بپزند تا له شوند.

پس از پخت قابلمه را  در یک آبکش که زیرش یک ظرف دیگر قرار دارد بریزد و تفاله را با پشت قاشق فشار دهید تا مایع غلیظ آب زردآلو حسابی جدا شود و از آبکش به داخل ظرف تان بریزد.

توجه کنید که اگر دلتان خواست می توانید اندکی نمک در این مرحله اضافه کنید تا طعم ملس بگیرید. اما اگر طعم شیرین لواشک را دوست داشتید چیزی اضافه نکنید.

حالا یک سینی را با نایلون بپوشانید و مایع غلیط را با ضخامت مناسب در آن بریزید و بگذارید در آفتاب خشک شود.

پس از حدود یک هفته لواشک شما خشک و آماده می شود. نوش جان

نوشته‌های مرتبط