در تور ترکیبی یونان و ایتالیا از کدام مکان ها دیدن کنیم؟

تور ترکیبی یونان و ایتالیا یکی از محبوب‌ترین تورهای سفر به اروپا است که شما را به مسافرتی مهیج و شگفت انگیز دعوت می‌کند. در طی این سفر شما می‌توانید ضمن برخورداری از ناب ترین تفریحات، از جاذبه های گردشگری شهرهای زیبای آتن، رم ، فلورانس و ونیز دیدن کرده و نهایت لذت را ببرید. از گشت و گذار در کلوسئوم، فواره جذاب تروی، انجمن رومی ها و کلیسای سانتاماریا در رم گرفته تا دیدن مجموعه آکروپولیس، جزیره سنتورینی و تئاتر دیونیسوس در آتن را می‌توانید در طی این تور ترکیبی خاص و مهیج تجربه کنید. در این مقاله ابتدا به معرفی دیدنی ها و شگفتی های رم، فلورانس و ونیز پرداخته و در انتها با جاذبه ها و زیبایی های آتن و سنتورینی آشنا خواهید شد.

ایتالیا سرزمین پیتزا پاستا و شگفتی ها

ایتالیای دوست داشتنی! همان کشوری که به خوراکی های خوشمزه مانند پاستا، پیتزا و اسپاگتی معروف است. اما بی‌شک سفر شما فراتر از این خوراکی ها و خوردنی‌های خوش طعم خواهد بود. رم پایتخت ایتالیا از جذاب‌ترین و زیباترین شهرهای این کشور است که می‌توانید روزهایی سراسر هیجان و نشاط را در آنجا تجربه کنید. البته بعد از رم مقصد بعدی شما شهر همیشه بر روی آب یعنی ونیز خواهد بود که آنجا نیز شگفتانه‌های بسیاری انتظار گردشگران را می‌کشد. در این بخش از مقاله با معرفی جاذبه‌های فوق العاده شهرهای رم، ونیز و فلورانس همراه ما باشید.

کولوسئوم منحصر به فردترین آمفی تئاتر

در شهر رم ایتالیا می‌توانید از بزرگترین مجموعه آمفی تئاتر این کشور تحت عنوان کلوسئوم دیدن کنید. در همان نگاه اول معماری منحصر به فرد و باستانی این مجموعه شما را جذب خود خواهد کرد. زمانی این محل میدانی برای مبارزات گلادیاتورها با هم و یا با حیوانات وحشی به شمار می‌آمد.‌ این بنای تاریخی دارای مساحت تقریبی ۲۴ هزار متر مربع بوده و می‌تواند در حدود ۵۰ هزار نفر را در خود جای دهد. همچنین زیرزمینی در زیر این بنا تحت عنوان هیپوجئو وجود دارد که به منظور نگهداری حیوانات ساخته شده بود. اما امروزه دیگر خبری از آن نبردها و جنگ‌های خونین نیست و سابقه برگزاری آخرین مسابقات گلادیاتوری به سال ۴۳۵ میلادی برمی‌گردد. فونداسیون بتنی و سنگی این مجموعه باعث شده هنوز هم دارای استحکامی فوق العاده و بی‌نظیر باشد. همچنین نمای آن از سنگ مرمر ساخته شده و در حدود ۱۶۰ مجسمه تاریخی و فوق العاده در طبقات مختلف آن نصب گردیده‌اند. دیدن این بنای باستانی بدون شک برای مسافران و گردشگران بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.

فواره تروی

فواره تروی

این فواره در میدان تروی شهر رم واقع شده، جایی که سنگ فرش‌های مکعبی نمایی خیره کننده به میدان آن بخشیده است. این آبنمای زیبا و شگفت انگیز از ترکیب مجسمه‌های بسیاری در کنار یکدیگر تشکیل شده است. فواره تروی دارای ارتفاعی برابر ۲۶ متر و عرض ۲۰ متر است. مجسمه نپتون که تحت عنوان خدای دریا نیز معروف است در مرکز این فواره واقع شده است. آبی که در زیر این مجسمه‌ها در جریان است در واقع نمادی از دریا بوده که به این اثر جان بخشیده است. بسیاری از بومیان این منطقه لیوان به دست از آب این فواره می‌نوشند و سرزنده به راه خود ادامه می‌دهند.

انجمن رومی‌ها

در شهر باستانی رم می‌توانید سری هم به انجمن رومی‌ها بزنید. مکانی که از معروف‌ترین و بهترین بناهای قدیمی رم به شمار می‌آید. در این بنا بخش‌های متنوعی وجود دارد که دیدن هر کدامشان شما را با خود به دل تاریخ خواهد برد.

طاق Titus از جمله بخش‌های انجمن رومی است که به دستور دومیتیان به منظور ادای احترام به برادرش تاسیس گردید. در این مجموعه معابدی از جمله معبد وستا و معبد زحل نیز وجود دارد که هر یک به منظور ادای احترام به خدایان روم باستان ساخته شده‌اند. از بخش‌های بسیار مهم این انجمن می‌توان به مجلس ثنا اشاره کرد که میزبان برگزاری بزرگترین رویدادهای سیاسی در آن زمان بود. بعدها که مصادف با قرن هفتم پس از میلاد بود این مجلس به کلیسا تبدیل گردید. بازدید از این انجمن به جز روزهای سه‌شنبه بین ساعت ۹ صبح الی ۶ بعد از ظهر برای گردشگران امکان‌پذیر خواهد بود.

کلیسای سانتاماریا در فلورانس

کلیسای سانتاماریا از بزرگترین کلیساها در مرکز شهر فلورانس است که با ورود به آن مجموعه‌ای فوق العاده از آثار هنری، کلاسیک و تاریخی را مشاهده خواهید کرد. همچنین این بنا دارای معماری خاص و منحصر به فردی است که باعث شده از شهرتی جهانی برخوردار گردد. برای رفتن به بالاترین بخش کلیسا بایستی در حدود ۴۶۳ پله را طی نمایید. سپس چشم اندازی فوق العاده از شهر فلورانس پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

این مجموعه در سال ۱۲۹۶ میلادی به سبک گوتیک بنا گردید و اکنون به یکی از معروف‌ترین کلیساها در کشور ایتالیا تبدیل شده است. همچنین در بازدید از بخش‌های داخلی کلیسا متوجه دیوارپوش‌های مرمری و بسیار جذاب آن خواهید شد که در هیچ جای دنیا نمونه آن را ندیده‌اید.

رپورتاژ

ونیز زیبا و دیدنی

وقتی صحبت از تور ترکیبی یونان و ایتالیا می‌شود نمی‌توان از دیدن شهر زیبا و همیشه بر روی آب ونیز صرف نظر کرد. شهری مدرن و سرزنده که می تواند حتی در لیست عجایب هفتگانه دنیا نیز قرار بگیرد.

در شهر ونیز دو صنعت شیشه سازی و نقاشی شهرت جهانی دارند که می‌توانید هنگام سفر به آن سوغاتی‌هایی در این خصوص تهیه کنید. جاذبه‌های گردشگری این شهر شناور نیز در نوع خود بی‌نظیر هستند که از معروف‌ترین آنها می‌توان به کانال بزرگ، کاخ دوج، میدان سن مارکو، پل ریالتو و… اشاره کرد. هزینه تور ایتالیا ونیز در مجموعه هواپیمایی آیشم بسیار مقرون به صرفه است، ضمن اینکه می‌توانید از بسیاری جاذبه‌های گردشگری این کشور دیدن کرده و نهایت لذت و تجربه را کسب کنید.

یونان سرزمین اسطوره‌ها

یونان سرزمین اسطوره‌ها

همراه با تور ترکیبی یونان و ایتالیا مقصد بعدی شما یونان سرزمین اسطوره‌ها خواهد بود. جایی که می‌توانید از مجموعه خارق‌العاده آکروپولیس دیدن کرده و سپس تفریحات خود را در جزیره سنتورینی ادامه دهید. بدون شک پرداخت هزینه سفر به یونان ارزش آن را خواهد داشت تا بتوانید روزهایی سراسر هیجان، نشاط و شور را تجربه کنید. البته این هزینه با خرید تور ترکیبی یونان و ایتالیا بسیار ارزان‌ و به صرفه‌تر خواهد بود. در ادامه با جذاب‌ترین اماکن دیدنی و تفریحات یونان در شهر آتن آشنا خواهید شد.

آکروپلیس

زمانی که سخن از سفر به یونان و شهر آتن می‌آید نمی‌توان بازدید از مجموعه آکروپولیس را نادیده گرفت. آکروپلیس از تپه‌های بسیار معروف در پایتخت یونان است که با مراجعه به آن بقایای بسیاری از بناهای کهن و باستانی آتن را مشاهده خواهید کرد. ارتفاع این مجموعه به بیش از ۱۵۶ متر رسیده و در واقع از مرتفع‌ترین و بلندترین اماکن فرهنگی این شهر به شمار می‌آید. کلیه بناهای قرار گرفته در مجموعه آکروپولیس از معماری بی‌همتا و خلاقانه‌ای برخوردار بوده اند که در ترکیب با طبیعت سرسبز به جاذبه گردشگری منحصر به فرد تبدیل شده است. از جمله بناهای دیدنی  در آکروپلیس می‌توان بنای پارتنون را نام برد که معماری شگفت انگیز آن بدون شک نظر شما را جلب خواهد کرد.

تئاتر دیونیسوس

از دیگر اماکن جذاب در شهر آتن یونان می‌توان به تئاتر دیونیسوس اشاره کرد. کمدی‌ها و تراژدی‌های بسیار معروفی از تاریخ یونان تاکنون بر روی استیج این تئاتر به نمایش درآمده‌اند. ساختمانی که قدمت ساخت آن به شش قرن پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. این تئاتر باستانی در واقع در صخره‌ای در نزدیکی آکروپولیس بنا شده و این امر به جذابیت گردشگری آن افزوده است. ظرفیت این تئاتر حدود ۱۷ هزار نفر بوده و می‌توانید در طی بازدید از بخش‌های مختلف آن دیدن کنید.

جزیره سنتورینی

سنتورینی از جمله جزایر زیبا و جذاب کشور یونان بوده که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از این کشور در دریای اژه واقع شده است. جزیره دنج و خلوتی که جمعیت آن کمتر از ۱۵ هزار نفر بوده و در آنجا می‌توانید خانه‌های رنگارنگی را در رنگ‌های شاد و پاستلی مشاهده کنید.

جزیره سنتورینی در واقع جزیره آتشفشانی به شمار می‌آید که آن را جزو جزایر سایکولد قرار داده است. بیشترین شهرت و جذب گردشگری این جزیره به مناظر منحصر به فرد، زیبا و خارق‌العاده‌اش برمی‌گردد. بر همین اساس توصیه می‌شود حتماً هنگام غروب خورشید در این جزیره زیبا حضور داشته باشید و از نزدیک این صحنه شگفت انگیز را مشاهده کنید. از جمله جاهای دیدنی سنتورینی می‌توان به شهر فیرا اشاره کرد شهری که سراسر آن را  خانه های سفید رنگ پوشانیده‌اند. در این شهر می‌توانید از کلیساهای مشهور بسیاری مانند کلیسای سه ناقوس و کلیسای جامع یپاپانتی دیدن کنید. همچنین می‌توانید سوار تله کابین شده و بر فراز آن مناظر زیبای این شهر را مشاهده کنید. آب های گرم، شن های سیاه، ساحل قرمز، غواصی در کنار ماهی های رنگارنگ و… از دیگر تفریحات و جاذبه هایی است که می‌توانید آنها را در جزیره فوق العاده سنتورینی تجربه کنید.

سخن پایانی

با خرید و رزرو تور ترکیبی یونان و ایتالیا می‌توانید از تمامی جاذبه های گردشگری و تفریحات نام برده نهایت لذت را ببرید. کافی است به وبسایت آژانس مسافرتی آیشم مراجعه کرده و این تور ترکیبی  فوق العاده  را انتخاب کرده و تعطیلاتی سراسر هیجان، نشاط و عشق را تجربه کنید.

نوشته‌های مرتبط