طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و خوشرنگ با گلبرگ تازه یا خشک

گل محمدی با آن عطر و طعم و رنگ صورتی و سرخابی زیبایش به دلیل طعم خاصی که دارد مورد پسند افراد بسیاری قرار گرفته است. می‌توان گفت طعم و عطر این مربا درست شده از گلبرگ‌های گل بسیار خاص و بی‌نظیر خواهد بود. این مربای مجلسی و بسیار خوش عطر را به سادگی و با کمک گلبرگ های خشک یا تازه گل محمدی می توان درست کرد. در ادامه این نوشتار با بخش آشپزی سایت بازده همراه باشید تا طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و خوشرنگ با گلبرگ تازه یا خشک را بدانید.

مربای گل محمدی خوشمزه

مواد لازم

رپورتاژ
  • گلبرگ گل محمدی     250 گرم
  • شکر                       500 گرم
  • آب                        500میلی لیتر
  • لیموترش تازه          1 عدد

طرز تهیه مربای گل محمدی

ابتدا ساقه و قسمتهای زرد گل های محمدی را از گل های تازه جدا میکنیم و آنها را پاک میکنیم سپس می شوییم و اجازه می دهید خشک شود.
سپس شکر و آب را در یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا با حرارت ملایم شکر در آب حل شود و به جوش بیاید.

در یک قابلمه دیگر گلبرگ‌ها را می ریزیم و دو دقیقه با حرارت ملایم تفت می دهیم و نصف پیمانه آب جوش به آن اضافه می کنیم و بلافاصله حرارت را خاموش می کنیم. درب قابلمه را می گذاریم تا گلبرگ‌ها حدود ۲۰دقیقه داخل قابلمه بماند و بوی گلبرگ ها آزاد شود.

وقتی که شکر کامل در آب حل شد و به جوش آمد، صبر می کنیم تا با حرارت ملایم بجوشد و شیره مربا کاملا غلیظ شده و قوام بیاید.

وقتی که شربت به قوام مورد نظر رسید، گلبرگ ها را به آن اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا با حرارت بالا حدود ۸ دقیقه بجوشد. سپس لیموترشرا به مربا اضافه میکنیم و مربا را خوب هم می زنیم و حرارت را کم می کنیم.

در این مرحله درب قابلمه و یک دمکنی را روی قابلمه می گذاریم و صبر می کنیم تا مربای گل محمدی ما با حرارت خیلی کم یک ساعت بماند و دم بکشد.

در صورت تمایل می توانید یک قاشق زعفران دم کرده در این مرحله از پخت به مربا اضافه کنید تا رنگ مربا قرمز و خوشرنگ شود.

در انتها وقتی که مربا یک ساعتی دم کشید، حرارت را خاموش می کنیم و نصف روز دمکنی را از روی قابلمه برنمی داریم تا بوی گل محمدی در مربا حفظ شود.

مربای آماده شده را بعد از خنک شدن در ظرف های شیشه ای خشک و تمیز می ریزیم و در بسته در یخچال نگهداری می کنیم.

نوشته‌های مرتبط