طرز تهیه شربت گل محمدی خانگی بسیار معطر و خوشمزه

شربت گل محمدی یکی از شربت‌های خوشمزه و بسیار خوش عطر است که خواص بسیاری برای بدن دارد. این شربت رنگ بسیار زیبایی دارد و به همین دلیل می‌تواند یک گزینه مناسب برای پذیرایی در مهمانی‌ها و مجالس مخصوصا در روزهای گرم تابستان باشد. اگر به این شربت خوش عطر علاقه دارید در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه شربت گل محمدی خانگی را یاد بگیرید.

شربت گل محمدی

مواد لازم

  • گل سرخ         نیم کیلو
  • شکر              ۱ کیلو و نیم
  • جوهر لیمو      نصف قاشق مربا خوری
  • گلاب             یک قاشق غذاخوری
  • آب              2 لیتر

طرز تهیه

ابتدا دو لیتر آب را در یک قابلمه بریزید و زمانی که به جوش آمد گلبرگ های محمدی را که قبلا پاک کرده اید(یعنی گل را از ساقه جدا کرده و ساقه را دور ریخته اید و تمام گل ها به شکل پرپر و گلبرگ شده اند) را به آب جوش اضافه کرده و در یک جای کم تردد آشپزخانه قرار می دهیم. یادتان باشد که باید یک دم کنی روی درب قابلمه بگذارید تا عطر گلبرگ های محمدی در آب جوش حسابی بیرون بیاید.

رپورتاژ

قابلمه پر از آب و گل محمدی را 24 ساعت نگهداری میکنید و پس از آن داخل آبکش میریزید. حواستان باشد که اصلا گلبرگ ها را فشار ندهید زیرا رنگ تیره و کدری از آن بیرون میزند که شربت زیبایتان را خراب میکند.

حالا شکر را به قابلمه آب گل محمدی اضافه کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا به قوام مد نظرتان برسد.

وقتی به اندازه مطلوب غلیظ شد شعله را خاموش کنید و جوهر لیمو و گلاب را نیز اضافه کنید.

این نکته را بدانید که این شربت یک صورتی بسیار کمرنگ است و اگر دلتان میخواهد رنگ بیشتری داشته باشد کمی زعفران یا رنگ خوراکی صورتی به آن اضافه کنید.

حالا صبر می‌کنیم تا شربت خنک شود، سپس آن را داخل یک شیشه مناسب می‌ریزیم و در یخچال نگهداری می‌کنیم.می توانید این شربت خوشمزه را با آب و یخ فراوان برای میهمانان خودسرو کنید. نوش جان

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

نوشته‌های مرتبط