اشتباهات رایج در نقاشی ساختمان چیست؟

نقاشی ساختمان یکی از کارهایی است که دوست دارید خودتان انجام دهید. اما برای این که این کار خوب پیش برود باید مثل یک نقاش حرفه‌ای کار کنید و اشتباهات را کنار بگذارید. ما در اینجا 8 اشتباه در نقاشی ساختمان که باید از آن اجتناب کنید را به شما می گوییم.

۱. انتخاب قلم موی بی کیفیت برای نقاشی ساختمان

اگر رنگ گران قیمتی خریداری کنید اما قلم موی شما بی کیفیت باشد هیچ فایده‌ای ندارد. برای نقاشی ساختمان حرفه‌ای  باید از ابزار باکیفیت استفاده کنید که ارزشش را داشته باشد.

اگر می‌خواهید نقاشی ساختمان خود را به متخصصان بسپارید. در قدم اول هزینه نقاشی ساختمان را از نقاشان شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر در شرق تهران زندگی می کنید و به دنبال یافتن بهترین نقاشان ساختمان در شرق تهران باشید می‌توانید برای تجربه انتخابی آگاهانه تر سفارش برای نقاشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید.  با در نظر گرفتن امتیاز و سابقه و کارنامه متخصصان در بازار سنجاق و نظرات مشتریان قبلی ایشان، خدمات باکیفیت تر دریافت کنید.

۲. عدم آماده سازی سطح دیوار قبل از نقاشی ساختمان

قبل از نقاشی دیوار باید سطح را آماده کنید. خوب دیوارها را بشویید و بعد نقاشی را شروع کنید. اگر سطح تمیز و یکدست و خشک باشد رنگ بهتر روی آن می‌نشیند.

۳. چسب نزدن وسایل حین نقاشی خانه

توجه به جزئیات کار را حرفه‌ای می‌کند. برای ایجاد خطوط یکدست و نقاشی ساختمان حرفه‌ای حتماً باید از چسب نقاشی استفاده کنید. در این صورت خطوط بین دیوار و ابزار یا سقف یکدست می‌شود و لکه‌ای ایجاد نخواهد شد.

نقاشی ساختمان

رپورتاژ

۴. نپوشاندن سطوح قبل از نقاشی

رنگ همیشه چکه می‌کند. بنابراین قبل از باز کردن قوطی رنگ کف و مبلمان را بپوشانید. این کار فقط 10 دقیقه زمان می‌برد اما از نابودی خانه‌تان جلوگیری می‌کند.

۵. نقاشی ساختمان بدون پرایمر

برای نقاشی ساختمان هرگز پرایمر را فراموش نکنید. پرایمر چسبندگی خوبی ایجاد می‌کند تا رنگ راحت‌تر روی آن قرار بگیرد. پس هنگام خریدن رنگ پرایمر را فراموش نکنید.

۶. چکاندن قلم موی رنگ

وقتی قلم مو را تا انتها در بطری رنگ فرو می‌برید رنگ به دندانه‌های آن می‌چسبد و بعداً خشک می‌شود. در نتیجه نمی‌توانید راحت قلم مو را تمیز کنید. به جای این کار یک سوم قلم مو را توی بطری فرو ببرید و بعد بچکانید.

۷. زود زدن لایه دوم رنگ

اگر اجازه ندهید لایه اول خشک شود و سریع لایه بعدی را بزنید کارتان خراب می‌شود. پس دستورالعمل قوطی رنگ را بخوانید تا بدانید رنگ برای خشک شدن به چه مدت زمانی نیاز دارد.

۸. خشک کردن رنگ اضافه

اگر احتیاط نکنید بقیه رنگ همانجا می‌ماند و پس از مدتی خشک می‌شود. برای رنگ‌های بر پایه آب روی قوطی پلاستیک بکشید و بعد درب را ببندید تا بعداً باز هم از آن استفاده کنید. برای رنگ‌های روغنی هم کمی آب اضافه کرده و بعد درب را ببندید.

نوشته‌های مرتبط