باز کردن چاکراها: 3 گام بسیار ساده برای گشودن (باز کردن) 7 چاکرا

باز کردن چاکراها می‌تواند به روش‌های متعدد و با درجه سختی‌های گوناگون صورت بگیرد. در اینجا به روشی ساده چگونگی باز کردن ۷ چاکرا را در ۳ گام به شما آموزش می‌دهیم.

گام ۱: چاکراهای خود را بشناسید.

گام ۲: چاکراهای اصلی یا چاکراهایی که می‌خواهید اول از همه روی آنها کار کنید را شناسایی کنید.

گام ۳: انرژی چاکرایی که می‌خواهید باز کنید را فعال کنید.

روش‌های بسیار زیادی برای باز کردن چاکراها وجود دارد که برخی از آنها توسط مکاتب فکری مرتبط با عرفان شرقی توصیه می‌شوند و برخی دیگر جدیدتر هستند و اغلب از این تمرین‌های قدیمی تر استخراج می‌شوند. این روش‌ها توسط افرادی در عصر حاضر ابداع شده‌اند که با هدف کمک به ما در زندگی روزمره خود به روانشناسی، شفابخشی و طب کل نگر (طب جایگزین یا طب مکمل) علاقمند بوده‌اند. ما در اینجا به ارائه ایده‌ها و تکنیک‌های معاصر می‌پردازیم تا شما بتوانید آنها را به راحتی به کار ببرید.

گام اول برای باز کردن چاکراها: چاکراهای خود را بشناسید

باز کردن چاکراها

نخستین گام برای باز کردن چاکراها شناختن آنها است. این مراکز انرژی ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوت و گوناگونی دارند که شناختن آنها برای رسیدن بهتر به تعادل کلی مفید و موثر است. برای مثال، تمرین هایی که برای باز کردن چاکرای ریشه به کار می‌رود با تمرین‌های لازم برای باز کردن چاکرای قلب یا چاکرای چشم سوم متفاوت است.

یاد بگیرید که نخستین گره انرژی خود را تنها در عرض ۷ دقیقه باز کنید

تکنیک انرژی ساده و ۷ دقیقه‌ای روشی عالی برای تجربه قدرت انرژی است. این تکنیک گره شماره ۱ شما را باز می‌کند و شما بلافاصله احساس متفاوتی را تجربه خواهید کرد. در این دوره تخصصی شما همچنین ۴ موثرترین روش شفابخشی جفری آلن از طریق انرژی‌ها را فرا می‌گیرید. این روش‌ها به شما در جذب فراوانی، عشق، سلامتی و شادی بیشتر در زندگی کمک می‌کنند ( می‌توانید آنها را در هر حوزه‌ای از زندگی خود به کار ببرید و نتایج و تاثیرات فوری آنها را مشاهده کنید).

گام عملی: چاکراهای خود را بشناسید.

گام دوم برای باز کردن چاکراها: شناسایی کنید کدام چاکرا به کار بیشتری نیاز دارد

گام دوم عبارت است از شناسایی چاکرایی که می‌خواهید اول از همه روی آن کار کنید. چاکراها همگی با هم در ارتباط هستند. اگر یکی از آنها تعادل خود را از دست داده باشد، انرژی به خوبی از آن عبور نمی‌کند و باین ترتیب چاکراهای دیگر و کل سیستم نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. به همین دلیل است که گاهی اوقات شناسایی دقیق چاکرایی که بیشترین نیاز به کمک را دارد کار آسانی نخواهد بود.

چند نکته:

– ابتدا در آزمون چاکرا شرکت کنید. این آزمون به شما کمک می‌کند تا نواحی احتمالی که باید بر آنها متمرکز شوید را شناسایی کنید.

رپورتاژ

– بررسی کنید که آیا از درد جسمانی موضعی رنج می‌برید یا خیر. این درد می‌تواند با فعالیت چاکرایی مطابق با آن بخش از بدن شما در ارتباط باشد.

– خوب مشاهده و دقت کنید که چه اتفاقی درون شما می‌افتد و مسئله ساز‌ترین یا اصلی‌ترین دلایل نگرانی‌های شما چه چیزهایی هستند (برای مثال روابط، اوضاع مالی، احساس امنیت، نداشتن انگیزه، نوسان‌های عاطفی و احساسی و غیره).

– از یک فرد انرژی درمان گر بخواهید تا شما را معاینه و وضعیت شما را مورد بررسی قرار دهد.

گام عملی: ابتدا یک یا دو چاکرایی را مشخص کنید که می‌خواهید قبل از بقیه روی آنها کار و آنها را باز کنید. تست چاکرا بدهید و بررسی کنید که کدام چاکرا به توجه و تمرکز بیشتری نیازمند است.

گام سوم برای باز کردن چاکراها: انرژی را فعال کنید تا چاکرای شما باز شود

گام سوم عبارت است از فعال کردن انرژی در چاکرایی که می‌خواهید باز شود. بهتر است این کار را نه تنها برای باز کردن چاکرای خود بلکه برای بازگرداندن جریان انرژی به حالت اولیه، افزایش آگاهی از حالت و تغییرات آن و متعادل کردن جریان ورودی و جریان خروجی انرژی انجام دهید. اصل مهمی که در روند باز کردن چاکراها باید در نظر بگیرید اصل تعادل یا ایجاد تعادل است.

برای فعال کردن انرژی داخل چاکرایی که می‌خواهید آن را باز کنید بهتر است کارهای زیر را انجام دهید:

– تمرین جسمانی متمرکز بر محل چاکرا در بدن

– تمرینات نفس کشیدن

– مدیتیشن روی چاکرای مورد نظر

– درون گرایی و تفکر و تامل بر خود برای تمرکز بر مولفه‌های روانی و عاطفی گره

– تکنیک‌های عملی خود درمانی (برای مثال ماساژ، تکنیک ” اتصال چاکرا”)

– جلسات درمانی برای ایجاد تعادل در چاکراها

هنگامی که شروع به فعال کردن انرژی درون چاکرایی می‌کنید که به عدم تعادل رسیده است، ” درد” ظاهر می‌شود. به عبارت دیگر، “درد” مرتبط با بسته شدن چاکرا وارد حوزه آگاهی شما می‌شود و شما فرصتی برای روبه‌رو شدن آگاهانه با آن خواهید داشت. به این درد آگاه باشید و از خودتان به خوبی مراقبت کنید، استراحت کافی داشته باشید، به تعمق و درون نگری بپردازید و فعالیت جسمانی کافی برای در جریان نگه داشتن اوضاع داشته باشید.

گام عملی: بررسی کنید که کدام تمرین‌ها برایتان مناسب تر است یا ارتعاش آن با ارتعاش شما همخوانی دارد: آیا این تمرین تمرینی جسمانی است یا تمرینی مراقبه ای؟ آیا می‌توانید زمانی را برای تمرکز بر خود و تعمق در خود پیدا کنید یا ترجیح می‌دهید برنامه‌های خود را برای شرکت در یک جلسه درمانی یک ساعته تنظیم کنید؟

گام عملی: تمرینات مخصوص برای باز کردن هر چاکرا را جداگانه فرابگیرید و آنها را تمرین کنید.

 

منبع chakras
نوشته‌های مرتبط