راهنمای خرید سینه بند: 7 نکته مهم درباره انتخاب و خرید سوتین

انتخاب یک سینه بند که به درستی سایزتان باشد ممکن است برای بسیاری از شما یک رویای غیرممکن به نظر برسد. اما دیگر این‌طور نیست! یک سینه بند مناسب باعث می‌شود که به راحتی فعال و پر جنب و جوش باشید. اگر فکر می‌کنید که به اندازه‌ی کافی تلاش کرده‌اید و هر بار برای انتخاب سینه بند شکست خورده‌اید، خواندن این نوشتار راهنمای خرید سینه بند برای‌تان مفید خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا ۷ نکته مهم درباره انتخاب و خرید سوتین را بدانید.

بسیاری از زنان جوان برای کاهش درد پشت و زیبایی پستان، سینه بند سفارشی استفاده می‌کنند. یک مطالعه نیز به این نتیجه رسید که مناسب بودن اندازه‌ی سینه بند، می‌تواند مزایای بالقوه‌ای را در برابر درد قفسه‌ی سینه و درد سینه  در زنان جوان داشته باشد. احتمال زیادی دارد که زنان با سینه‌های بزرگ سینه بند با سایز نادرست بپوشند.

این مطالعه نشان داد که ۸۰ درصد از زنان سینه بند نادرست می‌پوشند، که ۷۰ درصد از آن‌ها سینه‌ بند تنگ و ۱۰ درصد سینه بند بزرگ‌تر از سایز واقعی سینه‌شان می‌پوشند.

پژوهش دیگری نشان داد که استفاده از سینه بند تنگ به مدت چند ساعت با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان ارتباط دارد. نوع پارچه، فلز زیر سینه بند و بسیاری از عوامل دیگر روی آزاردهنده بودن سینه بند تاثیرگذار هستند. و این مطالعه که چند سوژه داشت، نتیجه می‌گیرد که پوشیدن یک سینه بند تنگ نه فقط آزادهنده است، بلکه خطر هم دارد.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه بر اساس عوامل زیر مورد ارزیابی قرار گرفتند:

–  سینه بندی که پوشیدند

– مدت زمان پوشیدن سینه بند

– پارچه‌ی سینه بند

– مواد فنر زیر سینه بند

– عادات کلی پوشیدن سینه بند

بر اساس این عوامل، به وضوح مشخص شد زنانی که سینه بندهای تنگ می‌پوشیدند برای مدت طولانی در معرض خطر بالقوه‌ی توسعه‌ی عوارض ناشی از سرطان پستان هستند. خطر ابتلا به سرطان در زنانی که حداقل ۱۶ ساعت در روز سینه بند می‌پوشیدند، بیش‌تر از افرادی بود که تنها ۸ ساعت در روز سینه بند استفاده داشتند.

بر اساس تمام این داده‌ها، می‌توان گفت که انتخاب سینه بند مناسب بیش‌تر یک مسئولیت است تا تمایل. سینه بند بسته به این‌که چه‌قدر آن را بپوشید و چه‌طور آن را بشویید، می‌تواند دوام زیادی داشته باشد. شما باید برای خرید سبک‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید سینه بندی را که واقعا مناسب‌تان است انتخاب کنید.

پیدا کردن سینه بند مناسب مانند پیدا کردن قطعه‌ی گم‌شده‌ی پازل است که برای داشتن ظاهری مناسب ضرورت دارد. سینه بند روی کل لباس شما تاثیرگذار است، سینه‌ی شما را به درستی پشتیبانی می‌کند و ناراحتی را کاهش می‌دهد. بنابراین بیایید بیش‌تر از این درنگ نکنیم و با هم نگاهی داشته باشیم به نکاتی که در هنگام خرید سینه بند باید مد نظر داشته باشید!

۱. انتخاب نوع سینه بند

چنان‌چه از قبل هم می‌دانید، انواع فراوانی از شکل و سایزهای مختلف سینه بند در بازار وجود دارد. حتی اگر ترجیح و سیلقه‌ی شخصی‌تان را در رابطه با سینه بند کمی متعادل کرده باشید، باز هم خوب است بدانید که چه گزینه‌هایی برای شما وجود دارد.

پس از پیدا کردن سینه بند مناسب، در نهایت لباس‌های‌تان را می‌پوشید و احساس خوبی با آن‌ها خواهید داشت. منظورمان این است که سینه بندهای خاصی فقط برای بعضی از بلوزها و تاپ‌ها مناسب هستند. انواع سینه بند عبارتند از:

– سینه بندهای پوش آپ: این نوع سینه بند برای بلوزها و تاپ‌هایی به درد می‌خورد که برش یقه‌شان عمیق یا پایین‌تر از حد معمول است. اگر می‌خواهید خط سینه‌تان را به رخ بکشید، پوشیدن این نوع سینه بند بهترین راه است. سینه بند پوش آپ سینه‌های شما را خوش فرم‌ می‌کند.

– سینه بند تی‌شرت : این نوع سینه بند ظاهر ساده‌ای دارد و برای تی‌شرت‌‌های فیت تن‌تان بسیار مناسب است. بیش‌تر انواع سینه‌ بند دوخت قابل‌توجهی دارند که ممکن است از روی لباس به صورت برجسته‌ای مشخص باشد. البته این موضوع در مورد سینه بند تی‌شرت صدق نمی‌کند. این نوع سینه بند هیچ دوخت یا برجستگی قابل رویتی ندارد.

– سینه بندهای ورزشی: این نوع سینه بند زمانی عالی است که می‌خواهید در هنگام ورزش کردن از سینه‌های‌تان حمایت کنید. یک سینه بند ورزشی حرکت سینه‌ها را به حداقل می‌رساند، بنابراین از تکان خوردن سینه‌ها در زمان انجام تمرنیات سنگین کاردیو جلوگیری می‌کند.

– سینه بند استراپلس (بدون بند): این نوع سینه بند بدون بند است. سینه بند استراپلس برای تاپ‌ها و پیراهن‌های بدون آستین فوق‌العاده است. حتی برای لباس‌هایی که نوارهای استاندارد ندارند. و سینه بند بدون بند واقعا سر و وضع‌تان را تکمیل می‌کند.

– سینه بند نواری: اگر شما بلوزی بپوشید که بدون بند است و حلقه آستین‌های بزرگ دارد، یک سینه بند نواری به دردتان می‌خورد. این نوع سینه بند با طراحی فوق‌العاده و جذاب برای لباس‌تان عالی است. شما همچنین باید بدانید که سینه بند نواری پشتیبانی بسیار کمی از سینه‌ها ارائه می‌دهند و بنابراین برای استفاده‌ی طولانی مدت مناسب نیست.

– سینه بند کانتور: یک سینه بند کانتور دارای ابر ساده است، و در عین حال کاپ‌ها طراحی ساده و صاف دارند. شما می‌توانید یک سینه بند کانتور برای تی‌شرت و تاپ‌های جذب مناسب است. این نوع سینه بند سینه را بالا نمی‌کشد، اما از آن‌ها پشتیبانی کرده و راحتی را به شما ارائه می‌دهد.

این احتمال وجود دارد که شما به همه‌ی این سینه بندها نیاز نداشته باشید. اما اگر یک کمد کامل داشته باشید، انتخاب نوع مناسب سینه بند برای لباس‌تان مطمئنا مفید خواهد بود.

علاوه بر این‌ها چند نکته‌ی دیگر نیز در مورد انتخاب نوع مناسب سینه بند وجود دارد که در زیر می‌بینید:

۱. همیشه سراغ رنگ‌های خنثی بروید، به ویژه هنگامی که برای تی‌شرت خرید می‌کنید یا سینه بندهای کانتور می‌خرید.

۲. با توجه به شرایط کارتان، استفاده از سینه بندهای پر از ابر ممکن است منجر به افزایش رطوبت و گرما شود. بنابراین سعی کنید برای ساعت‌های طولانی سینه بندهایی را بپوشید که ابر کم‌تری دارند.

۳. اگر می‌خواهید به حالت طبیعی و بدون ابر فراوان سینه‌های‌تان کمی بالاتر برود، می‌توانید کاپ‌های زاویه‌دار را انتخاب کنید. آن‌ها بسیار سبک‌تر هستند و در مقایسه با سینه بندهای ابردار راحتی بیش‌تری دارند.

۲. اندازه‌گیری سایز دور سینه بند (یا دور سینه)

روش‌های زیادی برای اندازه‌گیری دور سینه وجود دارد. مثلا یک روش این است که یک سینه بند بدون ابر بپوشید، از یک نوار اندازه‌گیری (متر) استفاده کنید و آن را از پشت تا جلو دور تا دور روی سطح دور سینه نگه دارید. شما باید دور سینه، درست بالای سینه را اندازه بگیرید.

اگر می‌خواهید دقیق‌تر اندازه‌گیری کنید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. یک نوار را دور تا دور ببندید. شما باید نوار اندازه‌گیری (متر) را زیر سینه نگه دارید تا اندازه‌گیری دقیق (به اینچ) انجام شود.

۲. مطمئن شوید نوار اندازه‌گیری افقی و راحت است.

۳. هنگام گرفتن اندازه دست‌های‌تان را پایین نگه دارید. برای این کار شاید بهتر باشد از شخص دیگری کمک بگیرید.

۴. در صورتی که اندازه‌ی دور سینه‌تان شما یک عدد فرد است، مثلا ۳۱ یا ۳۳، همیشه می‌توانید آن را به ۳۲ یا ۳۴ یا حتی پایین‌تر گرد کنید. بسته به سطح راحتی شما، اندازه‌ی دور سینه‌تان می‌تواند ۳۰ یا ۳۲ باشد.

۵. و اگر اندازه‌ی دور سینه‌تان یک عدد زوج است، یعنی ۳۲ یا ۳۴، می‌توانید یک شماره پایین‌تر و بالاتر را بر اساس اندازه‌ی سینه و نوع بدن‌تان انتخاب کنید.

۶. آخرین مرحله اضافه کردن ۵ اینچ بیش‌تر است در صورتی که اندازه‌ی دور سینه‌تان یک عدد فرد است، و در عین حال اگر این عدد زوج است، به آن ۴ تا اضافه کنید. عدد حاصل سایز دور سینه‌تان است. برای مثال، اگر شما ۳۲ را گرفته‌اید، اندازه نهایی دور سینه‌تان ۳۲ به علاوه ۴ و در واقع ۳۶ اینچ است.

این تمام چیزی است که باید در مورد سایز دور سینه بدانید. این روش سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای انتخاب نوع مناسب سینه بند است. و برای زنانی که برای پیدا کردن اندازه‌ی مناسب مشکل دارند، توجه به اندازه‌ی دور سینه، قطعا کمک خواهد کرد.

در حالی که اکثر زنان سینه بند را می‌پوشند و بعد به این نتیجه می‌رسند که آیا مناسب است یا نه، مهم است که اندازه‌های سینه بند خودتان را بدانید به این دلیل که پوشیدن یک سینه بند راحت می‌تواند منجر به داشتن یک سبک زندگی فعال‌تر و سالم‌تر شود بدون آن که حالتی ناخوشایند و ناراحتی برای‌تان به وجود بیاورد.

شما همچنین باید بدانید که باند دور سینه بند، قسمت پشتیبانی‌کننده‌ی هر سینه بندی است. این باند کمک می‌کند تا یک پایه‌ی سفت و حمایتی برای سینه های شما ایجاد شود و در عین حال به سینه‌ها فرم می‌دهد، از آن‌ها پشتیانی می‌کند و سبب می‌شود که سینه‌ها برای پوشیدن لباس‌های متفاوت شکلی زیبا داشته باشند.

بهترین روش برای اندازه‌گیری این باند، قرار دادن دو انگشت بین باند و پوست شما است. اگر انگشت‌ها به خوبی در این ناحیه فیت شوند، نشانه‌ی خوبی است. اگر این‌طور نیست، دو احتمال وجود دارد: باند سینه بند یا خیلی شل و یا خیلی سفت است. بر این اساس می‌توانید چند اینچ از اندازه‌ی باند کم کنید یا چند اینچ به آن اضافه کنید.

پوشیدن باندهای پهن‌تر برای مدت زمان طولانی، پشتیبانی و سازگاری بیش‌تری در مقایسه با باندهای باریک‌تر دارد. بنابراین قبل از پایان خریدتان این نکات را باید مد نظر داشته باشید.

۳. اندازه‌گیری کاپ سینه بند

نکته‌ی بعد که برای انتخاب سینه بند مناسب مهم است، اندازه‌گیری کاپ سینه است. سایز کاپ سینه بند مهم‌ترین فکتور برای انتخاب یک سینه بند نیست، اما به هر روی اهمیت دارد.

در این‌جا نحوه‌ی اندازه‌گیری کاپ سینه بند را می‌بینید:

۱. سینه‌تان  را به موازات زمین نگه دارید. این متد در واقع شیوه‌ای غیر متعارف برای اندازه‌گیری اندازه‌ی کاپ است، اما دقت زیادی دارد. علت این‌که برای مشخص کردن سایز کاپ باید خم شوید، این است که به این ترتیب تمام بافت‌های پستان‌تان را اندازه می‌گیرید و نه فقط آن‌هایی که زمان ایستادن دیده می‌شوند.

۲. یک نوار را دور تا دور سینه‌تان ببندید، به آرامی فشار دهید به طوری که راحت باشد. اگر بیش از حد تنگ یا خیلی شل باشد منجر به اندازه‌گیری نادرست می‌شود.

۳. نوار اندازه‌گیری (متر) را به صورت افقی و ملایم نگه دارید. باید اطمینان حاصل کنید که آن را نسبتا همتراز با زمین است. شما می‌توانید این کار را با اندازه‌گیری در مقابل یک آینه انجام دهید یا از شخص دیگری کمک بگیرید.

۴. برای اندازه‌گیری درست سایز کاپ، به اندازه‌ی دور سینه هم نیاز دارید. بنابراین تفریق سایز دور سینه و سایز کاپ، اندازه‌ی نهایی کاپ است که باید به آن اتکا کنید. به عنوان مثال، اگر اندازه‌ی دور سینه‌ی شما ۳۴ و اندازه‌ی کاپ شما ۳۵ باشد، اندازه کاپ ۱ اینچ است.

۵. هیچ سایز ثابتی برای کاپ سینه وجود ندارد بنابراین تفاوت هر چه که باشد شما کاپ ایده‌آل خودتان را دریافت خواهید کرد. سایز کاپ سینه‌تان چنین چیزی خواهد بود:

اگر تفاوت …

– کم‌تر از ۱ اینچ – اندازه‌ی کاپ شما “AA”

– ۱ اینچ – اندازه‌ی کاپ شما “A”

– ۲ اینچ – “‌B”

– ۳ اینچ – “C”

– ۴ اینچ – “D”

– ۵ اینچ – “DD”

– ۶ اینچ – “DDDD”

و به همین ترتیب…

اگر تفاوت انداز‌ه‌ی کاپ شما بیش از ۵ اینچ باشد (یعنی سینه‌های نسبتا بزرگی دارید)، و ممکن است لازم باشد با یک متخصص حرفه‌ای صحبت کنید. چنین توصیه‌ای به این دلیل است که شرکت‌های مختلف تولید سینه بند برچسب سایز کاپ متفاوتی دارند، بنابراین دانستن اندازه‌ی مناسب کاپ سینه بند برای خرید اهمیت دارد. به این ترتیب شما مجبور نیستید سینه بندی بپوشید که در آن راحت نیستید و سایزتان نیست.

در حال حاضر سینه بندها بر اساس اندازه‌های مختلف از ۳۴C، ۳۴B و غیره طبقه‌بندی شده‌اند. در واقع ، “۳۴” برای اندازه‌ی دور سینه‌ی شما و “C” برای سایز کاپ شماست. این دو عامل را با یکدیگر در ذهن داشته باشید و به راحتی و بدون صرف زمان زیادی می‌توانید سینه بند سایز مناسب‌تان را پیدا کنید!

رپورتاژ

در ذهن نگه داشتن این عدد آسان است، این‌طور نیست؟

۴. سینه بند مناسب سینه‌ی شما

پس از اندازه‌گیری اندازه ‌ی دور سینه و سایز کاپ‌تان، شما هنوز هم نیاز به زمان بیش‌تری دارید تا بتوانید مناسب‌ترین سینه بند را برای خودتان پیدا کنید. حتی اگر شما سینه بند سایز خودتان را پیدا کنید، این احتمال وجود دارد که هنوز هم فیت تن‌تان نباشد و با آن احساس راحتی نداشته باشید.

تولید یک سینه بند فقط به اندازه‌ی سینه یا کاپ بستگی دارد. اگر سینه‌های کوچک دارید، بدان معنا نیست که کاپ “A” مناسب‌تان است و در مقابل اگر سینه‌های بزرگ دارید قطعیتی وجود ندارد که کاپ “D” برای‌تان کاملا اندازه است. اندازه‌ی کاپ سینه بند با اندازه‌ی دور سینه‌ی آن (باند) متناسب است. بدون آن نمی‌توان سینه بند را اندازه‌گیری کرد.

به عنوان مثال، شما در فروشگاه برای پیدا کردن یک سینه بند کاپ “D” قدم می‌زنید. در آن‌جا با سایزهای مختلفی روبرو می‌شوید از قبیل ۳۲D، ۳۴D، ۳۶D و غیره. اگر اندازه‌ی دوره‌ی سینه‌ی کوچکی دارید، پس ۳۶D مناسب شما نیست. از این رو، با در نظر گرفتن هر دو فاکتور، یعنی اندازه‌ی کاپ و سایز دور سینه، هنگام انتخاب سینه بندی که برای شکل سینه‌ی شما مناسب است، اهمیت زیادی دارد.

در این‌جا چند نکته می‌بینید که برای خرید سینه بند جدید باید مد نظرتان قرار بدهید:

۱. باند دور سینه باید بیش‌ترین پشتیبانی را از سینه‌ها انجام بدهد؛ این کار فقط بر عهده‌ی بندها نیست. اگر شما قادر به قرار دادن ۲ انگشت در زیر باند دور سینه هستید، بدان معنی است که سینه بند برای شما مناسب است.

۲. این‌که مقداری از بافت سینه از طرفین بیرون می‌زند، نشانه‌ی خوبی نیست. دو طرف سینه و قسمت زیر بغل باید خوب داخل سینه بند جا بشوند.

۳. جایی که دو کاپ به هم می‌رسند، در مرکز، گُر نامیده می‌شود. یک گر مسطح به این معنی است که سینه بندبرای شما مناسب است. این قسمت نباید داخل پوست بین سینه‌ها فرو برود.

۴. آخرین چیزی که باید به دنبال آن باشید، یک منحنی تمیز و صاف در سینه بند است. برخی از سینه بندها علامت بزرگی در بافت قسمت بالای سینه ایجاد می‌کنند، به ویژه در صورتی که به مدت طولانی آن را بر تن داشته باشید. شما به سینه بندی نیاز دارید که به راحتی بر روی سینه‌تان قرار می‌گیرد، و راحتی را بدون هیچ گونه فشاری فراهم می‌کند.

برای بررسی مفصل‌تر، بیایید نگاهی به شکل‌های مختلف سینه داشته باشیم تا بتوانید سینه بند مناسبی را انتخاب کنید:

* شکل پیش‌گونه‌ی سینه: هر نوع سینه بندی برای این شکل پستان مناسب است. این مدل سینه گرد و گوشتالو است.

* سینه‌ی نابرابر: این شکل سینه زمانی است که یک سینه بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از سینه‌ی دیگر باشد. به عبارت دیگر، دو سینه به لحاظ شکل یا اندازه یکسان نیستند. تفاوت بزرگی به لحاظ اندازه وجود ندارد، اما بد نیست در هنگام اندازه‌گیری سینه و دور سینه مورد توجه قرار بگیرد.

سینه بندهای ابری (ابر نازک)، پوش آپ، کانتور کاپ، و سینه بندهای پلانج برای این نوع سینه ایده‌آل هستند.

* سینه‌های مخروطی شکل: سینه‌های مخروطی، چنان‌چه از نام‌شان پیداست، بیش‌تر شکل مخروطی دارند تا گرد. زنان دارای سینه‌های کوچک‌تر اغلب سینه‌های مخروطی دارند.

کانتور، تیشرت، پوش آپ، ورزشیب، و سینه بندهای نواری برای سینه‌های مخروطی ایده‌آل هستند.

* سینه‌های لاغر: کلا اندازه‌ی دور هر سینه در این شکل از سینه کوچک‌تر از دور سینه‌های پیش‌گونه یا مخروطی است. از این رو، سینه‌ها لاغرتر و بلندتر به نظر می‌رسند، به خصوص در زنانی که سینه‌های کوچک‌تر دارند.

سینه بندهای پلانج، نواری، کانتور، ابری نازک و پوش آپ برای سینه‌های لاغر مناسب هستند.

۵. چه سینه بندی برای لباس شما مناسب است؟

خرید سینه بند ممکن است یکی از موارد مورد علاقه‌ی شما باشد، فقط در صورتی که آن را به درستی انجام دهید. چگونه می‌توانید سایز و شکل مناسب با لباس‌تان را پیدا کنید؟ این قسمت از نوشتار می‌تواند شما را در این رابطه کمک کند.

* انتخاب خط گردن مناسب: انواع مختلف خط گردن بر اساس نوع سینه بندی که شما دوست دارید، وجود دارد. و از آن‌جایی که هر روز لباس‌های مختلفی می‌پوشید، داشتن چند سبک پایه‌ی خط گردن ایده‌ی بدی نیست. به عنوان مثال، پوشیدن یک سینه بند با یک خط گردن باز برای بلوزها و لباس‌های راحت و غیررسمی روزانه عالی است. و اگر قصد دارید سینه بند مناسب‌تری بپوشید، نوع پوش آپ یا ابری بسیار برای‌تان مناسب‌ خواهد بود.

برخی از سینه بندها خط گردن بالایی دارند برای تی‌شرت‌ها و بلوزهایی که یقه‌های نسبتا بسته دارند مناسب هستند. شما فقط زمانی می‌توانید سینه بند مناسب را زیر لباس‌تان بپوشید که چند سبک اولیه از آن را داخل کمدتان داشته باشید.

* انتخاب رنگ سینه بند: پوشیدن سینه بندهای نئون زیر تی‌شرت‌های ساده، ترجیحا سفید، هرگز ایده‌ی خوبی نیست. شما می‌توانید سینه‌ بندهای شفاف را برای لباس‌های سبک و نازک استفاده کنید. اکثر زنان سینه بندهای بدون رنگ را انتخاب می‌کنند، زیرا این رنگ ابتدایی‌ترین و ایمن‌ترین رنگ سینه بند است.

صرف نظر از آن‌چه که می‌پوشید، یک سینه بند بدون رنگ اصلا دیده نخواهد شد. دیگر رنگ‌های اساسی که باید داشته باشید، عبارتند از سفید، سیاه و بژ.

نکته‌ی قابل اهمیت دیگر این است که هماهنگی سینه بند با لباس هم مهم است. لباس‌تان طوری است که کمرتان معلوم می‌شود؟ در این صورت یک سینه بند که قسمت پشت را ندارد، کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال، سینه بند ابری یا بدون ابر استاندارد برای تی‌شرت  ضروری است. این نوع سینه بند میزان مناسبی از راحتی و پشتیبانی را برای استفاده‌ی طولانی مدت ارائه می‌دهد. همچنین، پوشیدن سینه بند بدون فنر برای لباس‌های تنگ و چسبنده، راحتی و آرامش به شما می‌دهد. یک سینه بند پلانج یا پوش آپ برای لباس‌های یقه هفت مناسب خواهد بود. و یک سینه بند بدون بند برای لباس‌های دکولته و فانتزی راحت‌تر است.

اگر شما به طور مرتب به فرزندتان شیر می‌دهید، یک سینه بند شیردهی برای‌تان مفید خواهد بود.

اگر به دنبال سینه بند مناسب لباس هایی که می‌پوشید هستید، نکات زیادی وجود دارند که باید مد نظر داشته باشید.

شما حتی می‌توانید یک سینه بند قابل تبدیل با بندهای قابل تنظیم و قابل جابجایی خریداری کنید که چند کاره محسوب می‌شود. برخی خانم‌ها این نوع سینه بند را سینه بند چند منظوره می‌نامند. شما می‌توانید زمانی که لازم است بندها را جدا کنید، طراحی بند را با توجه به لباس‌تان تغییر دهید، و راحت‌ترین حالت ممکن را انتخاب کنید و در عین حال به خوبی از سینه‌های‌تان پشتیبانی کنید!

۶. از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید

گرفتن مشاوره‌ی حرفه‌ای برای اطمینان از مناسب بودن سینه بند نیز مهم است. این احتمال وجود دارد که شما سال‌ها و بدون هیچ گونه توجهی سینه بند نامناسبی را بر تن می‌کرده‌اید. و تنها کسی که می‌تواند شما را از چنین اشتباهی بیرون کند، یک متخصص حرفه‌ای است.

اگر سال‌هاست که B۳۶ می‌پوشید، تصور کنید که چه‌قدر متحیر خواهید شد وقتی یک متخصص به شما بگوید که سایزتان در واقع B۳۴ هستید. سینه بندی که پس از مشاوره با یک متخصص حرفه‌ای انتخاب کنید راحت و مناسب خواهد بود. اگر درحال خرید یک سینه بند در یک فروشگاه هستید، همیشه یک فرد حرفه‌ای برای کمک به شما وجود دارد.

حتی اگر اندازه‌های‌تان را به همراه دارید، باز هم بسیار مهم است که قبل از انتخاب سینه بند آن را امتحان کنید به این دلیل که دو سینه بند از یک سایز بر تن شما به یک صورت نیستند. ممکن است یکی گشادتر یا تنگ‌تر باشد.

۷. بررسی برخی مسائل رایج

آیا از شایع‌ترین مشکلاتی که بیش‌تر زنان پس از انتخاب سینه بند نادرست با آن‌ها مواجه می‌شوند، اطلاع دارید؟ شاید بهتر باشد نگاهی به این مشکلات داشته باشید.

* بندهای سینه بند در تنم فرو می‌روند: این مشکل زمانی رخ می‌دهد که بندهای سینه بند بیش از حد تنگ هستند یا زمانی که نوار سینه بند بیش از حد شل است. این مشکل همچنین زمانی می‌تواند رخ بدهد که بندهای سینه بند برای پوشیدن طولانی به شدت نازک هستند.

هنگامی که بندهای سینه بند داخل بدن‌تان فرو می‌روند، ممکن است قرمزی و فرورفتگی در شانه‌های‌تان ایجاد شود. ممکن است در ابتدا متوجه این مشکل نشوید، اما با گذشت زمان، بندها ناراحتی و درد زیادی زیادی ایجاد می‌کنند.

در اغلب موارد، اندازه باند دور سینه بند برای پشتیبانی از سینه‌ها بیش از حد سست است. بنابراین بندها بیش‌تر کار باند را انجام می‌دهند که اصلا درست نیست. اگر سینه‌های بزرگ دارید، احتمال بیش‌تری وجود دارد که این مشکل را تجربه کنید به این دلیل که وزن پستان شما بندهای سینه بند را پایین می‌کشد. همین باعث فرو رفتن بندها داخل شانه‌ها می‌شود، به ویژه اگر شما یک سبک زندگی فعال داشته باشید.

* بیرون زدن مقداری از بافت سینه از کنار سینه بند: این مشکل زمانی است که پوست اضافی سینه یا مقداری از بافت سینه در زیر بغل از سینه بند بیرون می‌زند و دیده می‌شود.

تنها راه‌حل شما برای مبارزه با بیرون زدن مقداری از بافت سینه این است که سینه بند سایز مناسب خودتان را بپوشید. شما نیاز به چیزی دارید که کاپ سینه‌های‌تان را خوب پشتیبانی می‌کند. این سینه بند باید به درستی همه‌ی بافت‌های پستان را محاصره کند تا هیچ بخشی از سینه بیرون نزند.

زنان دارای سینه‌های بزرگ اغلب با این مشکل مواجه می‌شوند. این اتفاق باعث قرمزی و افزایش میزان تعریق می‌شود به این دلیل که بافت سینه بیش از حد به پوست مالیده می‌شود.

* فنرها در قسمت وسط دو سینه مسطح نیستند: این مشکل بسیار شایع است و غالبا نادیده گرفته می‌شود. شما می‌توانید این مشکل را با بررسی فنرها در جایی که بین سینه‌ها به هم می‌رسند، بررسی کنید. این قسمت به عنوان گُر نیز شناخته شده‌است. علت بروز این مشکل ممکن است این باشد که سینه بند شما بیش از اندازه بزرگ است یا قادر به پشتیبانی کامل از سینه‌ها نیست.

نادیده گرفتن این مشکل می‌تواند به طور بالقوه به سینه بند آسیب برساند مثلا این‌که سبب شکستن مرکز شود.

مراقبت از سینه بند

اکنون که شما برخی از حقایق جالب را در مورد سینه بند خواندید، بیایید کمی درباره‌ی نگهداری آن‌ها به منظور رعایت بهداشت صحبت کنیم. شستن لباس زیر به سادگی شستن لباس‌های دیگر نیست. نکات زیادی در رابطه با شستن سینه بند وجود دارد، هم بر اساس تعداد دفعات شستشو و هم شرایط آب. بنابراین بیایید شروع کنیم!

۱. بر خلاف دیگر لباس‌ها، باید سینه بندتان را فقط دو بار پس از پوشیدن بشویید. ۳ بار هم ممکن است اگر پارچه‌ی سینه بند کثیف به نظر نمی‌رسد. استفاده از یک سینه بند به مدت چند روز، سبب شل شدن و کش آمدن آن می‌شود. و این چیزی نیست که شما بخواهید، با توجه به این‌که لباس زیر زنانه گران است.

۲. اگر در هوای گرمسیری زندگی می‌کنید، رطوبت زیادی در فضا وجود دارد. در چنین مواردی، شستشوی سینه بند بعد از هر بار استفاده، ایده‌ی خوبی است. در هوای گرم، رطوبت موجب عرق کردن و خروج بیش از حد چربی از پوست می‌شود که به لایه‌های سینه بند نفوذ می‌کند. این فرایند می‌تواند باعث ایجاد باکتری و / یا میکروارگانیسم‌های دیگر شود.

۳. برای علاقه مندان به تناسب اندام، شستن یک سینه بند ورزشی پس از هر بار استفاده بسیار مهم است. قطعا شما دوست ندارید که وقتی سینه بند ورزشی‌تان را برای شروع تمرینات سنگین بر تن می‌کنید بوی بد عرق بدهد. چنین چیزی غیر بهداشتی و ناخوشایند است. بلافاصله پس از استفاده از سینه بند ورزشی آن را بشویید و پهن کنید که شب تا صبح خشک شود و  روز بعد آن را بپوشید.

۴. اگر نمی‌خواهید از مواد شوینده برای شستشوی سینه بندتان استفاده کنید، می‌توانید آن را در آب سرد آبکشی و بعد در هوای آزاد خشک کنید. این روش برای شستن سینه بند سریع و آسان است به خصوص اگر وقت زیادی ندارید.

۵. شیوه‌ی دیگری برای شستن هر سینه بندی این است که آن را با  دست و به وسیله‌ی مواد شوینده‌ی ضعیف تا ملایم بشویید. شما می‌توانید از دستگاه خشک‌کن برای حذف آب اضافی استفاده کنید، اما همیشه توصیه می‌شود که بعد از شستشو، لباس را در هوای آزاد خشک کنید.

۶. بر اساس این‌که چه‌طور لباس زیر را بشویید، سینه بند می‌تواند ۶ تا ۱۲ ماه دوام داشته باشد. دوام سینه بند همچنین به چگونگی مصرف آن و استفاده از مواد شوینده یا سفیدکننده (توصیه نمی‌شود) برای شستن بستگی دارد.

کلام پایانی

بر خلاف باور عموم، پوشیدن سینه بند هیچ آسیبی به بدن نمی‌زند. در حقیقت، برای حفظ و ثابت نگه داشتن سینه‌ها، مخصوصا در زمان انجام هر نوع فعالیت بدنی پوشیدن سینه بند بسیار مفید است. پس چرا نباید بپوشید؟

انواع خاصی از سینه بندها می‌توانند بر اساس سبک زندگی و شکل بدن‌تان شگفتی‌هایی برای سینه‌های شما ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک بررسی نشان می‌دهد که استفاده از سینه بند COMPRESSION برای سینه‌های کوچک باعث کاهش درد سینه می‌شود که تاثیر مستقیمی بر عدم تعادل هورمونی دارد. در عین حال، برای زنان دارای سینه‌های بزرگ، پوشیدن یک سینه بند کپسول دار گزینه‌ی خوبی است.

برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی، تمام نکاتی که لازم بود در مورد سینه بند بدانید عنوان کردیم. بسیار جالب است که این همه نکته را باید زمان خرید سینه بند مد نظر داشته باشیم، اما به هر روی نتیجه‌ی نهایی همیشه ارزش‌اش را دارد.

و خدایی نکرده، شما که نمی‌خواهید این اشتباهات را در انتخاب سینه بند مناسب برای خودتان مرتکب شوید. مهم این است که بدانید چیزی که برای کسی در سن شما مناسب است، قرار نیست که برای شما هم مناسب باشد. دادن زمان به بدن برای این‌که تصمیم خود را بگیرد چیزی است که بیش‌تر زنان فراموش می‌کنند. اما این نوشتار کمک‌تان می‌کند تا به آن‌چه درست است، نزدیک شوید.

براساس سبک و اندازه‌ی سینه بندهای موجود در بازار، جای تعجبی نیست که شما برای خرید دچار اشتباه شوید. اما همین فراوان بودن انواع و اقسام سینه بند در بازار نشان می‌دهد که حالا بهترین زمان برای خرید است!

ممکن است ابتدا سعی کنید سایز کوچک‌تر یا بزرگ‌تر را بپوشید. اما این هم بخشی از روند است. به هر حال باید بدانید که بدن‌تان با کدام سبک و سایز سینه بند راحت‌تر است. شما می‌توانید لباس‌های مختلف را با یک سینه بند امتحان کنید و اگر متوجه شدید اصلا به دردتان نمی‌خورد، می‌توانید سینه بندهای دیگر را امتحان کنید.

فاکتورهایی مانند فنر داخل سینه بند، پارچه، اندازه‌ی باند دور سینه بند و اندازه‌ی کاپ، نقش مهمی در انتخاب سینه بند مناسب بازی می‌کنند. بنابراین طبیعی است که اولین بار سینه بند ایده‌آل‌تان را پیدا نخواهید کرد.

نکته‌ی آخری که باید بدانید این است که خرید یک سینه بند برای تمام لباس‌های‌تان یک اشتباه بزرگ است! برش و دوخت تی‌شرت‌ها، لباس‌ها و پیراهن‌ها سبب می‌شود که فقط با سینه بندهای خاصی قابل پوشیدن باشند. شما نیاز به چیزی دارید که به سینه‌ها شکل مناسب بدهند و از آن‌ها پشتیبانی کنند، حتی زمانی که در خانه هستید.

بسیار خب! ‌تمام نکات عنوان شدند، انتخاب یک سینه بند آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید دشوار نیست! مهم این است که مطابق با راحتی و غرایز خودتان پیش بروید و بدن‌تان را آن‌گونه که هست دوست بدارید!

نوشته‌های مرتبط