طبق یافته‌های جدید محققان تکلیف خانه به دانش آموزان آسیب می زند

محققان دانشگاه دوک در حال اثبات این نکته هستند که تکلیف خانه به دانش آموزان آسیب می زند و آ­ن­قدرها که معلمان می گویند مفید نیست. حجم زیاد اطلاعاتی که از دانش آموزان امروزی انتظار داریم بیش از هر نسل دیگری است. بچه ­ها پس از رهایی از هشت ساعت جلسات روزانه ­ی مدرسه ­شان، حالا ساعات بی ­پایانی را وقف کتب درسی و تکلیف خانه می کنند.

مقرر کردن تکلیف خانه برای دانش آموزان برای مدت های طولانی شکل پذیرفته شده ­ای از آموزش بوده که متقاعد کردن والدین و معلمان مبنی بر امکان منسوخ شدن آن، مبارزه ­ای جدی می­ طلبد. تکلیف خانه مفید است اما تحقیقات نشان می ­دهد که به سنین خاصی اختصاص دارد. هریس کوپر محقق پیش­رو در زمینه­ ی کاراییِ تکلیف خانه، بیش از 180 مطالعه روی جنبه­ های مختلف این موضوع انجام داده است.

مطالعات نشان داد که تکلیف خانه به دانش آموزان مقطع ابتدایی هیچ تاثیری بر موفقیت و افزایش دانش و اطلاعات آنها ندارد. در مقطع متوسطه تاثیرات تکلیف در بهترین حالت جزئی بود. تکلیف خانه فقط در دبیرستان و دانشگاه تاثیر مثبت دارد.

رپورتاژ

تکلیف خانه هیچ تاثیر واقعی بر کودکان ندارد، اما باعث فشار منفی و از دست رفتن زمان برای رشد نوجوانان است. این امر سبب استرس در خانواده­ ها می ­شود زیرا والدین با کودکان مشاجره کرده و آن­ها را مجبور به انجام تکالیف شان می­ کنند. از آن­جایی که انضباط والدین اغلب عنصری ضروری برای تکمیل تکلیف است، بچه ­ها برای انجام تکالیف به والدین و سایر بزرگتر­ها وابسته می­شوند.

۱۰ بهترین تکنیک افزایش تمرکز که در فصل امتحانات کمک‌تان می‌کنند

مدرسه رفتن می­تواند با گرفتن مقدار زیادی زمان و انرژی از کودکان، دوران کودکی را کاهش دهد و بی کیفیت کند. پس از یک روز مدرسه­ ی طولانی آن­ها تکالیفی برای کامل کردن دارند. این زمان باید در فعالیت­ های فوق برنامه، بازی، جستجو و توسعه­ ی مهارتهای شخصی استفاده شود.  کوپر پیشنهاد می ­کند که باید یک “قانون ده دقیقه­ ای” وجود داشته باشد. پایه­ های ابتدایی حداکثر ده دقیقه تکلیف خواهند داشت و پایه­ های مقطع بعدی بیست دقیقه و غیره. این کار مسئولیت­ پذیری را آموزش داده و سطوح مناسبی از اوقات فراغت را برایشان فراهم می­کند.

نوشته‌های مرتبط