۳۳ درمان خانگی رفع سیاهی زانو و آرنج که خیلی سریع اثر می‌کند

در این دنیا که دارای ظاهری در هم و پیچیده است، زیبایی فقط به داشتن صورتی جذاب محدود نمی‌شود. این مفهوم شامل شخصیت کلی، وضعیت ظاهری، نحوه‌ی لباس پوشیدن یا نحوه‌ی حاضر شدن در میان عموم و غیره نیز می‌شود. جامعه از تمام آدم‌ها، به خصوص بانوان، می‌خواهد از نوک سر تا نوک پای‌شان کامل و موجه باشد، و در غیر این صورت، ممکن است بارها و بارها با تحقیر و سرافکندگی مواجه شوند. در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که نه فقط صورت‌مان، بلکه حتی رنگ پوست آرنج‌ها و زانوهای‌مان نیز دارای اهمیت است و از این رو رفع سیاهی زانو و آرنج به نکته مهم و قابل توجهی تبدیل شده است.

رپورتاژ

مصداق همین مسئله برای یکی از دوستان‌ام اتفاق افتاد؛ وی به خاطر تیرگی و سیاهی پوست آرنج و زانوهای‌اش در جمع تحقیر شد. در واقع، نه فقط دوست من، بلکه هزاران آدم‌ دیگر نیز در میان‌مان هستند که با چنین موقعیتی مواجه شده‌اند و ناامیدانه به دنبال کمک می‌گردند.

آیا خود شما هم قربانی چنین موقعیت‌هایی شده‌اید؟‌ آیا خجالت می‌کشید دست‌ها و پاهای‌تان را به دیگران نشان دهید؟ آیا شما نیز مجبور هستید آرنج‌ها و زانوهای تیره‌ رنگ‌تان را با پوشیدن لباس‌ها و شلوارهای بلند بپوشانید؟ در این صورت، باید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در این مقاله، سایت بازده قصد دارد فهرستی جامع از ۳۳ درمان خانگی رفع سیاهی زانو و آرنج که خیلی سریع اثر می‌کند را در اختیارتان بگذارد.

داشتن آرنج‌ و زانوی تیره و سیاه مشکل بسیار خجالت‌آوری است و امروزه، به یکی از مشکلات شایع تبدیل شده است. با این‌که تیرگی و سیاهی پوست چنین بخش‌هایی از بدن، فارغ از رنگ پوست، می‌تواند برای هر آدمی اتفاق بیفتد، این مشکل در میان آدم‌هایی با رنگ پوست تیره بسیار شایع‌تر است. زیرا پوست‌ آنها دارای ملانین بیش‌تری است و همین مسئله، تیرگی آرنج‌ها و زانوهای این دسته از آدم‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد.

به علاوه، آرنج و زانوی‌مان همواره در حال حرکت هستند و به عنوان یکی از پر تحرک‌ترین مفاصل بدن شناخته می‌شوند. این نواحی متحمل بیش‌ترین حد از اصطکاک می‌شوند، و همین مسئله به تشدید میزان تیرگی پوست این نواحی منجر خواهد شد. هم‌چنین، پوست اطراف آرنج‌ها و زانوها ضخیم‌تر از پوست سایر نقاط بدن است، و بدون داشتن غدد چربی و تامین خون کافی، این پوست به آسانی زبر، خشک، و تیره رنگ می‌شود.

ولی روشن کردن و رفع سیاهی زانو و آرنج آن‌چنان دشوار نیست؛ به خصوص اگر از نحوه‌ی صحیح انجام این کار آگاه باشید. در این مقاله قصد داریم مطالبی را در اختیارتان بگذاریم که برای رفع سیاهی و تیرگی آرنج‌ها و زانوها بسیار ارزشمند هستند؛ از جمله، عوامل اصلی سیاه و تیره شدن پوست آرنج‌ها و زانوها.

ولی پیش از آغاز بحث درباره‌ی ترفندها و روش‌های رفع تیرگی و سیاهی آرنج‌ و زانو، اجازه دهید کمی درباره‌ی علت‌های احتمالی سیاه و تیره شدن پوست این نواحی صحبت کنیم.

عوامل تیرگی و سیاهی آرنج‌ و زانو

پشت هر مشکلی برخی عوامل و علت‌ها وجود دارند و آگاهی از آنها کمک می‌کند با سرعت بیش‌تری بتوانید از شر این مشکل‌ خلاص شوید. در این مورد، گفته می‌شود عواملی از قبیل انباشته شدن سلول‌های مرده‌ی پوست، اصطکاک بیش از اندازه، و تجمع رنگ‌دانه‌ها ممکن است به سیاهی و تیرگی آرنج‌ها و زانوها منجر شوند، ولی عوامل دیگری نیز برای این مسئله وجود دارند.

بنابراین، در ادامه به تمام عوامل احتمالی ایجاد تیرگی و سیاهی در آرنج‌ و زانو اشاره می‌کنیم.

الف. زبری و خشکی پوست
ب. بهداشت ضعیف
پ. قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور آفتاب
ت. وراثت
ث. مصرف برخی داروها
ج. سلول‌های مرده‌ی پوست
چ. دوده و آلودگی
ح. اصطکاک بیش از اندازه
خهایپرپیگمنتیشن
دبه هم ریختن تعادل هورمون‌ها
ذچاقی مفرط
ربیماری آدیسون

درمان‌های طبیعی برای رفع سیاهی زانو و آرنج

همه‌ی آدم‌‌ها همیشه به صورت خدادادی کامل و بی‌نقص متولد نمی‌شوند، ولی می‌توان با استفاده از آگاهی و سایر موهبت‌های خدادادی کم و کاستی‌ها را جبران کرد. با استفاده از مواد طبیعی نظیر لیمو، عسل، شیر، و غیره می‌توانید به آسانی از شر تیرگی و سیاهی آرنج و زانو خلاص شوید. در ادامه‌ی این مقاله به ۳۳ راه طبیعی اشاره می‌کنیم که نه تنها ارزان قیمت و سهل‌الوصول هستند، بلکه استفاده از آنها نیز بسیار آسان خواهد بود.

۱. لیمو

هر گاه صحبت از راه‌های طبیعی برای رفع سیاهی زانو و آرنج به میان می‌آید، نخستین ماده‌ی طبیعی که به ذهن می‌رسد، لیمو است. لیمو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است که آن را به عاملی فوق‌العاده برای سفید کردن و روشن‌تر کردن پوست تبدیل کرده‌اند. استفاده از لیمو نه فقط باعث از بین رفتن سلول‌های مرده‌ای می‌شود که عامل تیرگی پوست هستند، بلکه به بهبود بازتولید سلول‌های سالم نیز کمک می‌کند.

ابتدا باید یک لیمو را از وسط نصف کنید، آن را بچلانید و آب‌اش را خارج کنید. سپس، لیموهای نصف شده را به مدت حداقل ۱۵ دقیقه، با فشار روی پوست تیره‌ی آرنج و زانو بکشید. بعد از آن، ناحیه‌ی مورد نظر را با مقداری مرطوب کننده‌ی ملایم، وازلین، یا ژل پترولیوم مرطوب کنید. به مدت چند ساعت داخل خانه بمانید و از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید. هم‌چنین، در این مدت حتی‌الامکان سعی کنید به این نواحی آب نزنید. این کار را هر روز تکرار کنید تا رنگ آرنج‌ها و زانوهای‌تان روشن‌تر، و پوست این نواحی نرم و لطیف شود.

۲. ترکیب زردچوبه، عسل، و شیر

حاصل ترکیب این مواد سالم و مفید برای پوست، خمیر فوق‌العاده‌ای می‌شود که برای رفع سیاهی زانو و آرنج بسیار مفید استزردچوبه دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی است و به رفع لک‌های سیاه پوست کمک می‌کند؛ هم‌چنین، شیر نیز می‌تواند باعث روشن شدن پوست شودعسل نیز به عنوان ماده‌ی مرطوب کننده‌ی بسیار خوبی عمل می‌کند و به طور طبیعی باعث آب رسانی به پوست می‌شود. بنابراین، ترکیب این مواد برای روشن شدن پوست آرنج‌ها و زانوها بسیار موثر خواهد بود.

برای این کار لازم است زردچوبه، عسل، و شیر را با مقادیر مساوی با یکدیگر ترکیب کنید و آن‌قدر به هم بزنید تا به خمیر نرمی تبدیل شوند. این خمیر را روی نواحی تیره‌ی آرنج و زانو بمالید و با حرکات دورانی ماساژ دهید. اجازه‌ دهید این ترکیب به مدت حداقل ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب بشویید. این کار را هر هفته تکرار کنید تا پوست آرنج و زانوی‌تان به سرعت روشن شود.

۳. روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل نیز یکی دیگر از راه‌های موثر و طبیعی برای رفع سیاهی زانو و آرنج است که قرن‌ها کاربرد داشته است. این روش درمانی، به خصوص برای آدم‌هایی بسیار مناسب است که دارای پوستی خشک هستند؛ زیرا آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل، آن را به عاملی قدرتمند و عالی برای آب رسانی و افزایش رطوبت پوست تبدیل کرده‌اندویتامین E موجود در روغن نارگیل نیز به ترمیم پوست آسیب دیده و روشن‌تر شدن رنگ پوست کمک می‌کند.

می‌توانید روغن نارگیل را به تنهایی استفاده کنید، یا این‌که مقداری پودر گردو نیز به آن بیفزایید تا تاثیرش بیش‌تر شود. ابتدا باید با ترکیب روغن نارگیل و پودر گردو، خمیر غلیظی تهیه کنید. از این خمیر به عنوان ماده‌ی شوینده و لایه‌ بردار برای پوست تیره‌ی آرنج و زانو استفاده کنید. اجازه دهید این خمیر ۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب بشویید. هم‌چنین می‌توانید روغن نارگیل را هر روز، بعد از دوش گرفتن و قبل از خواب، روی نواحی تیره‌ی پوست‌تان بمالید.

۴. ترکیب جوش شیرین و شیر

جوش شیرین ماده‌ی لایه‌ بردار بسیار خوبی است که می‌تواند پوست‌تان را عمیقا پاکسازی کند و سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرد. از سویی دیگر، وجود اسید لاکتیک و آمینو اسیدها در شیر به نرمی و تغذیه‌ی پوست کمک می‌کند. هم‌چنین، شیر حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است که باعث حفظ سلامتی و درخشندگی پوست‌تان می‌شوند.

ابتدا باید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری شیر را با هم ترکیب کنید. سپس آن را روی نواحی تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان بمالید و پوست تیره‌تان را با حرکات دورانی بسایید. اجازه‌ دهید این ترکیب ۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب بشویید. این روش برای رفع مشکل تجمع رنگدانه‌ها روی پوست بسیار مناسب است، و برای خلاصی از شر این مشکل می‌توانید یک روز در میان از آن استفاده کنید.

۵. ترکیب روغن زیتون و شکر

خاصیت لایه برداری شکر برای رفع سلول‌های تیره‌ی پوست بسیار موثر است؛ این خاصیت برای خلاصی از شر تیرگی و سیاهی آرنج و زانو بسیار اهمیت داردروغن زیتون نیز از جمله مواد طبیعی مرطوب کننده‌ای است که می‌توانند به نرم شدن پوست‌های زبر و خشن کمک کنند. از این رو، ترکیب شکر و روغن زیتون به شکلی بسیار موثر باعث تغذیه و آب رسانی به پوست می‌شود.

ابتدا باید ۲ قاشق غذاخوری شکر و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و به خوبی به هم بزنید. این ترکیب را روی پوست تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان بمالید و به مدت حدود ۵ دقیقه ماساژ دهید. سپس، پوست‌تان را با آب بشویید. برای کسب بهترین نتیجه، می‌توانید این روش را یک روز در میان به اجرا بگذارید.

۶. ترکیب آب لیمو، روغن زیتون، و نمک

پیش‌تر در مورد تاثیر مثبت لیمو و روغن زیتون در روشن شدن پوست تیره صحبت کردیم. از این رو، وقتی این دو ماده را به همراه نمک با یکدیگر ترکیب می‌کنیم، حاصل این ترکیب به یکی دیگر از داروهای طبیعی فوق‌العاده برای رفع سیاهی زانو و آرنج تبدیل می‌شود.

برای این کار باید ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقداری نمک ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه با فشاری ملایم روی آرنج‌ها و زانوهای‌تان بمالید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه‌ی دلخواه‌تان برسید. با وجود این، اگر در نواحی آرنج و زانوی‌تان دچار بریدگی یا جراحت هستید، از این روش درمانی استفاده نکنید.

۷. سیب زمینی برای رفع سیاهی زانو و آرنج

از سیب زمینی نیز می‌توان برای خلاصی از شر تیرگی و سیاهی آرنج و زانو استفاده کرد. سیب زمینی دارای خاصیت سفید کنندگی است و می‌تواند باعث تغذیه و روشنی پوست تیره و ضعیف نواحی آرنج و زانو شود.

به این منظور، باید برش‌های ضخیمی از سیب زمینی را به مدت چند دقیقه با فشار روی پوست تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان بمالید. اجازه دهید آب سیب زمینی به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب بشویید. استفاده‌ی روزانه از سیب زمینی باعث نرمی پوست آرنج و زانو، و هم‌چنین روشن شدن رنگ پوست این نواحی می‌شود.

۸. ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا نیز برای پوست بسیار مفید است و به عنوان یکی از بهترین راه‌های طبیعی برای روشن شدن پوست نواحی آرنج و زانو به شمار می‌رود. این ماده پوست‌تان را در برابر تاثیرات مضر نور آفتاب محافظت می‌کند و باعث نرمی، لطافت، و روشنی پوست می‌شود.

برای این کار باید مقداری برگ آلوئه‌ورا تهیه کنید و ژل آن را خارج کنید. این ژل را روی پوست تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس، پوست‌تان را با آب ولرم بشویید. برای کسب بهترین نتیجه، روزی دو بار ژل آلوئه‌ورا را روی نواحی تیره‌ی پوست‌تان بمالید.

۹. برگ نعناع

خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی برگ نعناع برای پوست بسیار مفید هستند. برگ نعناع با محو کردن تمام اثرات زخم و لکه‌های سیاه باعث ترمیم و روشن شدن رنگ پوست می‌شود. افزودن مقداری آب لیمو به برگ نعناع باعث ایجاد ماده‌ی فوق‌العاده‌ای برای رفع سیاهی زانو و آرنج می‌شود.

ابتدا لازم است مقداری برگ نعناع را در آب بجوشانید و سپس مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید. اجازه دهید این ترکیب کمی خنک شود. سپس، آن را با استفاده از یک تکه پنبه، به پوست تیره‌تان بمالید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس، پوست‌تان را با آب گرم بشویید. استفاده‌ی روزانه از این روش درمانی به راحتی باعث روشن شدن پوست تیره‌ی آرنج و زانو می‌شود.

۱۰. روغن بادام

ویتامین E موجود در روغن بادام برای درمان و رفع سیاهی زانو و آرنج بسیار مفید و موثر است. روغن بادام به ترمیم پوست آسیب دیده و روشن شدن رنگ پوست کمک می‌کند. به علاوه، این ماده باعث نرمی و لطافت پوست نیز می‌شود.

به این منظور، فقط کافی است چند قطره روغن بادام را روی پوست زبر و تیره‌ی آرنج‌ها و زانوهای‌تان ماساژ دهید و اجازه دهید این روغن جذب پوست‌تان شود. اگر روغن بادام را مرتبا روی پوست تیره‌ی آرنج و زانو ماساژ دهید، می‌توانید به سرعت از شر این مشکل خلاص شوید.

۱۱. سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب نیز به عنوان یکی دیگر از راه‌های موثر برای رفع سیاهی زانو و آرنج به شمار می‌رود. مواد اسیدی موجود در سرکه سیب باعث شده‌اند این ماده به عامل سفید کننده‌ی موثری تبدیل شود که می‌تواند بخش‌های تیره‌ی پوست را لایه برداری و پوست تیره را روشن کند.

ابتدا، باید سرکه سیب را با آب رقیق کنید. سپس، تکه پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و روی پوست تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان بمالید. اجازه دهید سرکه سیب حدود ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس، آن را بشویید. برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه، در طول یک هفته، سه بار این کار را تکرار کنید.

۱۲. ترکیب روغن ویتامین E و شکر

توصیه می‌شود، آدم‌هایی که از مشکل رنگدانه‌ی پوست رنج می‌برند، و به همین خاطر دچار تیرگی و سیاهی پوست هستند، با استفاده از ویتامین E مشکل تجمع رنگدانه‌ها را در سطح پوست‌شان بر طرف کنند. از این رو، ترکیب روغن ویتامین E و شکر برای روشن شدن بخش‌های تیره‌ی پوست بسیار موثر است. شکر می‌تواند سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرد و ویتامین E نیز باعث آب رسانی و حفظ روشنایی و سلامت پوست می‌شود.

به این منظور، چند عدد کپسول ویتامین E را باز کنید و روغن داخل آن را خارج کنید. مقداری شکر را نیز با روغن ویتامین E ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست تیره‌ی آرنج‌ها و زانوهای‌تان بکشید. بعد از چند دقیقه پوست‌تان را بشویید. برای کسب بهترین نتیجه، این روش درمانی را یک روز در میان انجام دهید.

۱۳. ماست

برای رفع سیاهی زانو و آرنج می‌توانید از ماست نیز استفاده کنید؛ زیرا ماست می‌تواند پوست‌تان را تغذیه کند و تمام آلودگی‌ها و دوده‌ها را از منافذ پوست پاک کند. هم‌چنین، این ماده‌ی غذایی سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و در نتیجه، از تیره شدن پوست پیشگیری می‌کند. افزودن مقداری سرکه به ماست نیز می‌تواند اثرات مفید آن را بیش‌تر کند و با مشکل رنگدانه‌ی پوست نیز مبارزه کند.

یک قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق چای خوری سرکه ترکیب کنید. سپس، این خمیر را روی پوست‌ تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس، آن را با آب بشویید. این روش درمانی را به طور مرتب انجام دهید تا پوست آرنج و زانوی‌تان نرم و روشن شود.

۱۴. ترکیب آرد نخودچی، زردچوبه، شیر، و لیمو

تنها با شنیدن نام اجزای این ترکیب می‌توان به اثربخشی این خمیر برای سفید شدن پوست پی برد. این اجزا به خودی خود برای پوست بسیار مفید هستند و با ترکیب با یکدیگر، باعث ایجاد خمیری می‌شوند که برای رفع تیرگی و سیاهی آرنج و زانو چهار برابر موثرتر است. این خمیر باعث نرمی، پاکسازی، و درخشندگی پوست می‌شود.

با ترکیب دو قاشق پر از آرد نخودچی، ۲ قاشق چای خوری شیر، ۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه، و یک قاشق آب لیمو خمیر سفتی تهیه کنید. این ترکیب را روی پوست تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان بمالید. اجازه دهید این خمیر روی پوست‌تان خشک شود، و سپس، آن را با استفاده از آب و صابون ملایم بشویید. برای کسب بهترین نتیجه، این خمیر را هفته‌ای دو بار روی پوست‌تان بمالید.

۱۵. ترکیب آرد نخودچی و ماست

قرن‌ها است از آرد نخودچی در درمان‌های مختلف مربوط به مشکلات پوستی استفاده می‌شود؛ از جمله رفع سیاهی زانو و آرنج . این ماده یک مرطوب کننده‌ی طبیعی برای پوست است و به طور موثری به پاکسازی آلودگی‌ها از منافذ پوست کمک می‌کند. آرد نخودچی سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و به پوست‌تان درخشندگی و سلامتی هدیه می‌دهد. آرد نخودچی در ترکیب با ماست، به عنوان یکی دیگر از مواد بسیار مفید برای پوست، به داروی موثری برای رفع تیرگی و سیاهی آرنج و زانو تبدیل می‌شود.

با ترکیب ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی و یک قاشق غذاخوری ماست، خمیر سفتی تهیه کنید. این خمیر را روی پوست تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان بمالید. اجازه دهید این خمیر روی پوست‌تان خشک شود و سپس، پوست‌تان را با حرکات دورانی انگشت با آب بشویید. برای رسیدن به نتیجه‌ی قابل ملاحظه، این کار را هفته‌ای سه بار انجام دهید.

رفع سیاهی زانو و آرنج ۱۶: دوغ

دوغ حاوی تمام خواص مورد نیاز برای سفید شدن پوست تیره‌تان است. دوغ را با سرکه، آب لیمو و نمک ترکیب کنید و از آنها خمیر بسازید. این خمیر دارای قدرت مرطوب کنندگی طبیعی شیر، توان سفید کنندگی سرکه و آب لیمو، و خاصیت لایه برداری نمک است. از این رو، تمام این مواد به همراه دوغ باعث می‌شوند یکی از بهترین داروهای طبیعی را برای رفع سیاهی زانو و آرنج در اختیار داشته باشید. با این‌که دوغ به خودی خود برای رفع تیرگی پوست بسیار موثر است، افزودن پودر بلغور جو دو سر و بادام به دوغ باعث چندین برابر شدن خاصیت آن می‌شود. این ترکیب نه تنها به خلاصی از شر بخش‌های تیره‌ی پوست کمک می‌کند، بلکه هم‌چنین پوست‌تان را نرم و انعطاف پذیر نیز می‌کند.

تمام مواد بالا را با مقادیر برابر با هم ترکیب و خمیر سفتی از آنها بسازید. این خمیر را روی بخش‌های تیره‌ی پوست بمالید و با حرکات دورانی ماساژ دهید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس، پوست‌تان را با آب بشویید. طبق شواهد، استفاده‌ی هفتگی از این روش درمانی می‌تواند فواید زیادی برای‌تان به همراه داشته باشد.

۱۷. روغن خردل

ماساژ پوست با روغن همواره یکی از موثرترین راه‌ها برای درمان مشکلات پوستی به شمار می‌رود؛ و ماساژ پوست با روغن خردل به عنوان یکی از مفیدترین راه‌ها برای خلاصی از شر تیرگی و سیاهی پوست آرنج و زانو به حساب می‌آید. روغن خردل حاوی اسید اروسیک، اسید لینولئیک، و اسید اولئیک است و به طرز مناسبی باعث تغذیه‌ی پوست می‌شوند. روغن خردل به روشن شدن پوست تیره‌ی آرنج و زانو، و هم‌چنین مرطوب شدن این نواحی کمک می‌کند.

دوش بگیرید و سپس، روغن خردل را روی پوست آرنج و زانوی‌تان ماساژ دهید. اجازه‌ دهید این روغن چند ساعت روی پوست‌تان بماند تا به طور طبیعی جذب پوست شود. سپس، آن را با آب و صابون ملایم بشویید. این کار را به طور مرتب انجام دهید تا پوست آرنج و زانوی‌تان نرم و روشن شود.

۱۸. هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه)

یکی دیگر از موادی که برای پوست‌تان بسیار مفید است، هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه نام دارد. این ماده در بسیاری از محصولات سفید کننده‌ی تجاری پوست یافت می‌شود. آب اکسیژنه سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و دارای خاصیت سفید کنندگی ملایمی است که می‌تواند به روشن شدن پوست‌های تیره کمک کند.

مقدار اندکی محلول آب اکسیژنه تهیه کنید. تکه پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و روی پوست تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه، آرنج و زانوی‌تان را با آب ولرم بشویید. پوست این نواحی را خشک کنید و در نهایت، مقداری ماده‌ی مرطوب‌کننده به آن بزنید.

رفع سیاهی زانو و آرنج ۱۹: سنگ پا

به آسانی، با استفاده از سنگ پا می‌توانید از پوست تیره‌ی آرنج و زانوی‌تان لایه برداری کنید. سنگ پا با از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست که باعث تیرگی آن می‌شوند، به روشن شدن رنگ پوست آرنج و زانو کمک می‌کند. روش استفاده از سنگ پا نیز بسیار آسان است.

ابتدا باید با آب گرم دوش بگیرید. سپس، پوست آرنج و زانوی‌تان را با استفاده از سنگ پا و با حرکات دورانی بسایید. در نهایت، پوست‌تان را با آب سرد بشویید. هفته‌ای دو بار استفاده از سنگ پا به رفع تیرگی و سیاهی از پوست آرنج و زانوی‌تان کمک می‌کند.

۲۰. پاپایا

پاپایا می‌تواند پوست، به خصوص پوست ضخیم روی آرنج و زانو، را روشن و مرطوب کند. این میوه، هم‌چنین، کمک‌تان می‌کند از زبری پوست خلاص شوید و پوستی نرم و سالم را به شما هدیه می‌دهد.

پاپایا را به قطعات کوچک خرد، و سپس له کنید. مقداری آب به آن اضافه کنید و آن را روی پوست آرنج و زانوی‌تان بمالید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس، پوست‌تان را با آب معمولی بشویید. این کار را هفته‌ای سه مرتبه انجام دهید؛ در نهایت، از داشتن آرنج و زانویی نرم و لطیف لذت خواهید برد.

۲۱. ترکیب کره کاکائو و کره شی

اگر می‌خواهید پوست آرنج و زانوی‌تان سفید و به نرمی کره باشد، می‌توانید از ترکیب دو نوع کره به نام‌های کره کاکائو و کره شی استفاده کنید. هر دوی این مواد حاوی چربی‌های طبیعی هستند که می‌توانند به افزایش رطوبت و تغذیه‌ی پوست‌ تیره، و هم‌چنین به سفیدی و روشنی آن کمک کنند.

به این منظور باید ترکیب کره کاکائو و کره شی را روی نواحی تیره‌ی آرنج و زانو ماساژ دهید. اجازه دهید این ترکیب به طور طبیعی جذب پوست شود، و در نهایت، پوست‌تان را با آب بشویید. هم‌چنین می‌توانید این کار را قبل از خواب انجام دهید تا این ترکیب در تمام طول شب روی پوست‌تان باقی بماند. استفاده‌ی مکرر از این روش درمانی باعث نرمی و درخشندگی پوست‌های تیره و سیاه اطراف آرنج و زانو می‌شود.

سایر توصیه‌ها برای رفع سیاهی زانو و آرنج

گاهی اوقات، علاوه بر عوامل و علت‌های غیر قابل اجتناب، خودمان کارهایی انجام می‌دهیم که نادانسته باعث آسیب زدن به بدن‌مان می‌شوند. برای خلاصی هر چه سریع‌تر از مشکل تیرگی و سیاهی آرنج و زانو باید از این گونه کارها و عادت نادرست آگاه شوید.

علاوه بر راه‌های طبیعی بالا برای رفع سیاهی زانو و آرنج ، تمام توصیه‌های زیر را نیز رعایت کنید تا از ایجاد تیرگی و سیاهی روی پوست آرنج و زانوی‌تان پیشگیری کنید.

۲۲. قبل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.
۲۳. در طول روز، برای پوشاندن پوست آرنج و زانوی‌تان، لباس‌های بلند بپوشید.
۲۴. همیشه قبل از خروج از خانه چتر به همراه داشته باشید.
۲۵. حتی‌الامکان از تکیه دادن روی آرنج‌ها و زانوهای‌تان خودداری کنید. اگر مجبور به این کار هستید، حتما پوست این نواحی را با پارچه‌ای نرم بپوشانید.
۲۶. برای حفظ آب رسانی و دفع سموم از بدن، همیشه مقدار زیادی آب بنوشید.

۲۷. هنگام دوش گرفتن از برس‌های لایه بردار استفاده کنید.

۲۸. فقط از صابون‌های ملایم استفاده کنید و از مصرف صابون‌های شیمیایی خودداری کنید.

۲۹. بعد از مصرف هر نوع صابون، استفاده از کرم مرطوب‌کننده را روی پوست آرنج‌ها و زانوهای‌تان فراموش نکنید.

۳۰. هنگام ساییدن یا لایه برداری از پوست آرنج و زانو، هرگز از فشار بیش از حد استفاده نکنید، زیرا این کار باعث تشدید مشکل‌تان می‌شود.
۳۱. چند جفت جوراب کهنه را بردارید و آنها را قیچی کنید. هر شب، به پوست آرنج و زانوی‌تان وازلین بمالید و سپس، این جوراب‌ها را روی پوست‌تان بکشید و به تخت‌خواب بروید. اجازه دهید جوراب‌ها تا صبح روی آرنج و زانوی‌تان بمانند. این کار را به مدت چند هفته تکرار کنید و شاهد نتایج مطلوب آن باشید.
۳۲رژیم غذایی متعادلی را رعایت کنید و به مقدار کافی از مواد غذایی غنی از ویتامین E مصرف کنید.
۳۳. در صورت داشتن اضافه وزن، با تمام قوا سعی کنید چند کیلویی از وزن‌تان را کاهش دهید.

سخن آخر

بدون تردید تیرگی و سیاهی پوست آرنج و زانو واقعا خجالت‌آور است. خلاصی از شر چنین وضعیتی نیز بسیار دشوار است، مگر این‌که از درمان‌های موثر برای رفع سیاهی زانو و آرنج آگاه باشید. به هر حال، با استفاده از مواد طبیعی نظیر لیمو، روغن نارگیل، زردچوبه، عسل، شیر، و ماست می‌توانید داروهایی طبیعی تهیه کنید که به طور طبیعی و در خانه، به رفع تیرگی و سیاهی آرنج و زانو کمک کنند.

بسیاری از خانم‌ها برای خلاصی از شر بخش‌های تیره‌ی پوست‌شان متحمل هزینه‌های هنگفت پدیکور و مانیکور می‌شوند؛ ولی این روش‌ها بسیار گران هستند و هر کسی توان مالی استفاده از آنها را ندارد. بهترین گزینه برای این افراد، استفاده از راه‌های طبیعی رفع سیاهی زانو و آرنج است. به علاوه، توصیه می‌شود رژیم غذایی متعادلی را رعایت کنید، هر روز از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید، و سبک زندگی با نظم و ترتیبی داشته باشید. به این ترتیب، هم‌زمان با استفاده از درمان‌های طبیعی و رعایت سبک زندگی سالم و منظم می‌توانید به آسانی پوست آرنج و زانوی نرم و درخشانی داشته باشید و با افتخار آن را در برابر دیدگان سایرین قرار دهید.

با این‌که راه‌های طبیعی برای رفع سیاهی زانو و آرنج بی‌خطر و بی‌ضرر هستند، قبل از استفاده‌ی کامل از هر کدام‌شان، آن‌ را روی بخش کوچکی از پوست‌تان آزمایش کنید. زیرا هر یک از آدم‌ها دارای نوع خاصی از پوست است. از این رو، باید ماده‌ی مناسب پوست‌تان را به شیوه‌ای مناسب استفاده کنید تا به پوست درخشان و دلخواه‌تان بر روی آرنج و زانو برسید. با وجود این، اگر هیچ یک از این روش‌ها کارساز نبودند، فورا باید به پزشک مراجعه، و از داروهای مناسب استفاده کنید.

منبع bodyandbeans
نوشته‌های مرتبط