6 نکته جالب درباره حضور ایلان ماسک در برنامه SNL و جنجال بازار ارز دیجیتال بخوانید

ایلان ماسک این نابغه‌ی کارآفرین که بزرگترین صنایع مبتنی برا فناوری جهان را پایه گذاری کرده و به صنعت فضانوردی هم علاقه‌ی زیادی دارد حمایت از ارزهای دیجیتال را نیز در برنامه‌ی کار و زندگی خود قرار داده و این روزها حسابی در بازار رمزارزها می تازد. از این رو پس از حاشیه های فراوانی که درباره‌ی حمایتهایش از رمزارز دوج کوین آفرید ۱۹ اردیبهشت در برنامه Saturday Night Live حاضر شد تا به قول خودش فقط درباره‌ی یک کلمه ((دوج کوین)) سخن بگوید. اما پس از حضور ایلان ماسک در برنامه SNL اوضاع آنطور که بسیاری از سرمایه‌گذاران و تحلیلگران پیش بینی می کردند پیش نرفت و جنجالی در بازار ارزهای دیجیتال رخ داد. در ادامه برخی صحبت های او در برنامه و اتفاقات پس از حضورش در SNL را با هم میخوانیم.

۱. جمله‌ی عجیب ایلان ماسک در SNL

من میدانم که گاهی اوقات چیزهای عجیب و غریب می گویم و یا پست میکنم.اما این فقط نحوه کارکرد مغز من است!من ماشین های الکتریکی را دوباره اختراع کردم و مردم را با یک سفینه به مریخ می فرستم.آیا فکر میکنید که من باید ریلکس و نرمال باشم؟

۲. حضور مادر ایلان در برنامه

ایلان ماسک و مادرش

می ماسک مادر ایلان ماسک نیز در این برنامه به مناسبت روز مادر حضور داشت.

او خطاب به پسرش گفت:

درباره هدیه روز مادر بسیار هیجان زده ام. فقط امیدوارم این هدیه دوج کوین نباشد!

ماسک هم در پاسخ گفت:

چرا، اتفاقاً هست!

۳. توییت های دوج کوین در زمان پخش SNL

همزمان با پخش برنامه‌ی SNL و حضور ایلان ماسک در این برنامه، واژه‌ی دوج کوین در شبکه های اجتماعی 64,595 بار ذکر شد و رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رساند.

رپورتاژ

۴. پیش از شروع برنامه

پیش از اولین میزبانی، ماسک به 53 میلیون فالوور توییتر خود نسبت به سرمایه گذاری در #دوج_کوین هشدار دادو از آن ها خواست که محتاط باشند.

ارزهای دیجیتال بسیار امیدوار کننده هستند، اما لطفاً با احتیاط سرمایه گذاری کنید!

در این توییت ، ماسک به یک ویدیوی TMZ که قبلاً منتشر شده است اشاره می کند که در آن می گوید:

سرمایه گذاران ارز دیجیتال نباید پس انداز زندگی خود را در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند!

۵. ریزش شدید دوج کوین پس از برنامه

قیمت دوج کوین پس از شروع برنامه در ساعت ۸ صبح به‌وقت تهران، ۱۸٪ افت کرد و در لحظه نگارش این خبر، این ارز دیجیتال با قیمتی حدود ۰.۵۰ دلار معامله می‌شود. نکته قابل توجه اینجاست که قیمت دوج کوین در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۲۵درصد کاهش داشته است و فشار شدید فروش دوج کوین، رابین هود را دچار اختلال کرد.

این در حالی است که دوج کوین، ارز دیجیتال محبوب ایلان ماسک، در سال جاری بیش از ۱۳۰ برابر رشد داشت. همچنین قیمت دوج کوین از یکشنبه گذشته و مشخصاٌ با این گمانه‌زنی که حضور ماسک در برنامه SNL باعث افزایش قیمت آن خواهد شد، تا صبح امروز ۷۳ درصد رشد کرد.

بری سیلبرت (Barry Silbert)، بنیان‌گذار دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group)، روز شنبه فاش کرد که این شرکت روی سقوط قیمت دوج کوین شرط بسته است. DCG شرکت مادر کوین دسک است.

۶. ایلان ماسک دوج فادر جذاب

دوج-فادر

چندی قبل ایلان ماسک در برنامه زنده ویکند آپدیت به مایکل چی مجری این برنامه گفت که نام مستعار او “دوج فادر” است و کلمه دوج فادر را توییت کرد. بلافاصله پس از این توییت قیمت دوج کوین ۱۰ درصد افزایش یافت.

 

نوشته‌های مرتبط