آموزش گام به گام دانلود رایگان از یوتیوب

یوتیوب در سال‌های اخیر، به بزرگ‌ترین پلتفرم برای به اشتراک گذاری ویدیو تبدیل شده است و افراد زیادی از این پلتفرم، به عنوان یک مرجع برای دریافت آموزش‌های موردنیاز خودشان استفاده می‌کنند. تنها مشکلی که در یوتیوب وجود دارد، این است که شما نمی‌توانید به صورت عادی از این پلتفرم ویدیویی را دانلود کنید و برای این کار نیاز است از برخی ابزارها استفاده کنید که این ابزارها نیز پولی هستند. دانلود رایگان از یوتیوب به صورت نامحدود، موضوعی است که در این مقاله می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید، تمامی ویدیوهای موردنیاز خودتان را از youtube دانلود کرده و از آن‌ها استفاده کنید. اگر به دنبال این هستید که بدانید چطور دانلود رایگان کلیپ از یوتیوب انجام دهید و بتوانید ویدیوهای موردنیاز خودتان را به صورت کامل دانلود کنید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به شما روش‌های اصولی و مناسبی که برای این کار وجود دارند را معرفی کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید از این روش‌ها برای دانلود ویدیوهای موردنیاز خودتان استفاده کنید.

در صورتی که تمایل دارید تا ویدئو های خودتان را در یوتیوب منتشر کنید و از این پلتفرم انتشار ویدیو کسب درآمد کنید، یکی از مهمترین مهارهات هایی که باید داشته باشید توانایی کار با نرم افزارهای ویرایش فیلم است؛ باتوجه به این موضوع پیشنهاد میکنم با کلیک روی لینک زیر مجموعه آموزش ویرایش و تدوین ویدئو و فیلم فرادرس را دریافت کنید.

چرا امکان دانلود رایگان از یوتیوب به صورت مستقیم وجود ندارد؟

ممکن است این سؤال ذهنتان را درگیر کرده باشد که یوتیوب با این همه امکانات و مزیت‌های فوق‌العاده‌ای که دارد و محبوبیتی که در جهان برای خود ایجاد کرده است، چرا هنوز این امکان را ندارد که بتوانیم به صورت مستقیم ویدیوها را دانلود کنیم و آن‌ها را روی گوشی یا کامپیوتر خودمان ذخیره کنیم؛ باید بگوییم که این سیاست یوتیوب دلایل متفاوتی دارد که اگر آن‌ها را بدانید، متوجه می‌شوید کاری کاملاً درست را انجام می‌دهد و این به خاطر کمبود امکانات یوتیوب نیست. در ادامه با هم برخی از مهم‌ترین دلایلی که یوتیوب اجازه نمی‌دهد ویدیوها را دانلود کنید را بررسی خواهیم کرد.

رعایت حقوق تولیدکننده ویدیو

همه ما وقتی برای تولید یک محتوا زحمت می‌کشیم، دوست داریم دستمزد آن را نیز دریافت کنیم و اصلاً دلمان نمی‌خواهد که ببینیم ویدیو ما که بسیار ارزشمند نیز هست، به صورت عمومی پخش شده و در دسترس همه قرار گرفته است. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب، در ازای دیده شدن ویدیوهای خودشان و به خاطر تبلیغاتی که روی ویدیوها نمایش داده می‌شود، از یوتیوب پول دریافت می‌کنند و به همین خاطر، درآمدهای مناسبی را از این پلتفرم کسب می‌کنند. وقتی هرکسی این اجازه را داشته باشد که از طریق یوتیوب ویدیوها را دانلود کند، قطعاً تولیدکنندگان محتوا به مشکل برمی‌خورند و نمی‌توانند مانند قبل درآمد کسب کنند و این موضوع به ضرر آن‌ها خواهد بود. به همین خاطر یوتیوب به خاطر حمایت از حقوق تولیدکنندگان محتوا، اجازه نمی‌دهد که شما بتوانید ویدیوها را دانلود کرده و روی سیستم خودتان ذخیره کنید و برای هربار مشاهده ویدیوها، باید به یوتیوب مراجعه کرده و در آنجا ویدیوها را ببینید.

آموزش گام به گام دانلود رایگان از یوتیوب

استفاده از سایت یوتیوب

در دنیای کسب و کارهای اینترنتی، مهم‌ترین ارزشی که برای یک کسب و کار وجود دارد، میزان کاربران آن کسب و کار است و هرچه میزان ترافیک و بازدیدهای روزانه از یک وب‌سایت بیشتر باشد، قطعاً ارزش آن وب‌سایت نیز به همان مقدار افزایش پیدا می‌کند. یوتیوب هم از این قاعده مستثنی نیست و هرچه شما روزانه بیشتر به وب‌سایت یا اپلیکیشن یوتیوب سر بزنید، ارزش آن بالاتر می‌رود و در نتیجه قیمت سهام این شرکت افزایش پیدا خواهد کرد. می‌توانیم بگوییم دومین دلیلی که باعث می‌شود ما اجازه دانلود رایگان از یوتیوب به صورت مستقیم را نداشته باشیم، این است که هر روز به یوتیوب سر بزنیم و محتواها را در این پلتفرم تماشا کنیم تا میزان بازدید این سایت افزایش پیدا کرده و ارزش آن نیز بیشتر و بیشتر شود.

مشاهده تبلیغ

همان‌طور که در مورد اول گفتیم، یوتیوب در ازای نمایش تبلیغات روی ویدیوها، به تولیدکنندگان محتوا هزینه پرداخت می‌کند و بخشی از هزینه را نیز خود یوتیوب دریافت می‌کند. حالا اگر شما بتوانید ویدیوها را به صورت عادی دانلود کنید و آن‌ها را در سیستم خودتان تماشا کنید، مشکلی که ایجاد می‌شود این است که یوتیوب کاربران زیادی را از دست خواهد داد و این موضوع باعث می‌شود که تبلیغات کمتری را به کاربران باقی مانده نمایش دهد و در نتیجه درآمد این پلتفرم شدیداً افت خواهد کرد. پس نکته مهم دیگری که باعث می‌شود یوتیوب به ما اجازه دانلود مستقیم ویدیوها را ندهد این است که بتوانیم با مراجعه به این پلتفرم، ویدیوها را تماشا کنیم و تبلیغاتی که نمایش داده می‌شوند را نیز ببینیم و هم به درآمد یوتیوب کمک کنیم و هم به افزایش درآمد تولیدکننده‌های محتوا کمک بیشتری کنیم.

آموزش گام به گام دانلود رایگان از یوتیوب

چگونه فیلم‌های یوتیوب را دانلود کنیم؟

برای دانلود رایگان از یوتیوب، به صورت کلی دو روش وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. هرکدام از این روش‌ها نیز مزایا و معایب خود را دارند ولی با توجه به نیاز خودتان می‌توانید از هرکدام که می‌خواهید استفاده کنید.

در ادامه با هم این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد:

دانلود کلیپ از طریق سایت‌های دانلود از یوتیوب

روش اول که برای دانلود رایگان از یوتیوب بسیار مناسب است، این است که از سایت‌های موجود برای این کار استفاده کنید. اگر در گوگل عبارت YOUTUBE DOWNLOADER را جستجو کنید، متوجه می‌شوید که سایت‌های زیادی هستند که می‌توانند برای شما کار دانلود از یوتیوب را انجام دهند. شما می‌توانید به این سایت‌ها وارد شوید و در کادر موجود لینک ویدیو دلخواه خودتان را وارد کنید تا ویدیو توسط این وب‌سایت‌ها پردازش شود. سپس با انتخاب کیفیت دلخواه خودتان، می‌توانید کار دانلود را انجام دهید. این روش ساده‌ترین روشی است که وجود دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید و نیاز به هیچ‌گونه نرم‌افزار جانبی نیز در این روش نخواهید داشت و اگر زیاد کار دانلود ویدیو از یوتیوب را انجام نمی‌دهید، ما این روش را به شما توصیه می‌کنیم.

رپورتاژ

استفاده از نرم‌افزارهای دانلودر

دومین روش برای دانلود رایگان کلیپ از یوتیوب، این است که از نرم‌افزارهای دانلودری استفاده کنید که برای کامپیوتر و موبایل وجود دارند. اگر از جمله افرادی هستید که زیاد به دانلود کلیپ‌ها و ویدیوهای یوتیوب نیاز پیدا می‌کنید، ما به شما این روش را توصیه می‌کنیم؛ چون استفاده از نرم‌افزارهای دانلودر کمک می‌کند که امکانات بیشتری نسبت به سایت‌های دانلود داشته باشید و بتوانید مثلاً ویدیوها را با استفاده از پلی لیست و به صورت دسته‌جمعی دانلود کنید. این امکانات کمک می‌کند کار خودتان را آسان‌تر کرده و راحت‌تر به ویدیوهای دلخواه خودتان دسترسی داشته باشید.

آموزش گام به گام دانلود رایگان از یوتیوب

ابزارهای دانلود رایگان از یوتیوب

در ادامه این مقاله، می‌خواهیم به شما ابزارهایی را برای دانلود رایگان از یوتیوب معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید کار دانلود از یوتیوب را به راحتی انجام دهید و ویدیوهای دلخواه خودتان را روی موبایل یا کامپیوتر ذخیره کنید. برخی از این ابزارها وب‌سایت‌های دانلودر هستند که به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و برخی از ابزارها نیز نرم‌افزارهای مخصوص کامپیوتر و موبایل هستند که می‌توانید آن‌ها را روی سیستم خودتان نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

وب‌سایت givefastlink.com

اولین ابزاری که با استفاده از آن می‌توانید فیلم‌های یوتیوب را دانلود کنید، وب‌سایت givefastlink.com است. برای استفاده از این وب‌سایت کافی است به آدرس آن مراجعه کنید و سپس مراحل بعدی که می‌گوییم را انجام دهید. اگر با کامپیوتر وارد یوتیوب شده‌اید، وارد صفحه ویدئوی موردنظر شوید. سپس می‌توانید در نوار آدرس، لینک ویدیو را مشاهده کنید. این لینک را کپی کرده و به وب‌سایت givefastlink.com مراجعه کنید. در این وب‌سایت یک کادر وجود دارد که باید در آن آدرس ویدیو را قرار دهید. آدرس موردنظرتان را در این کادر کپی کرده و روی دانلود کلیک کنید. سپس ویدیو موردنظر پردازش شده و کیفیت‌های مختلفی به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید کیفیت موردنظر خودتان را انتخاب کرده و با همان کیفیت، ویدیو را دانلود کنید. اگر هم از نرم‌افزار موبایل یوتیوب استفاده می‌کنید، کافی است در صفحه ویدیو روی گزینه share کلیک کنید. سپس گزینه copy link را بزنید تا آدرس ویدیو برایتان ذخیره شود و آن آدرس را در سایت givefastlink.com وارد کنید تا مراحل دانلود را انجام دهید.

وب‌سایت flydownloader.com

دومین ابزاری که برای دانلود فیلم از یوتیوب مناسب است و می‌توانید به سادگی ابزار اول از آن استفاده کنید، وب‌سایت flydownloader.com است. این وب‌سایت نیز کارکردی شبیه گزینه اول دارد و می‌توانید با استفاده از آن، به راحتی ویدیوهای دلخواه خودتان را دانلود کنید. برای کار با این وب‌سایت نیز نیاز است که ابتدا با روش‌های گفته شده در مورد اول، لینک ویدیو را به دست بیاورید و سپس لینک را در کادر موجود در سایت flydownloader.com کپی کرده و روی دانلود کلیک کنید. در این مرحله کیفیت ویدیو را انتخاب می‌کنید و به راحتی برایتان دانلود خواهد شد.

ربات تلگرام YouTube_Downloader1bot

روش دیگری که برای دانلود فیلم از یوتیوب وجود دارد، این است که با استفاده از ربات تلگرام YouTube_Downloader1bot این کار را انجام دهید. برای انجام این روش کافی است که در تلگرام نام این ربات یعنی @YouTube_Downloader1bot را جستجو کنید. پس از پیدا کردن ربات روی گزینه start کلیک کنید تا برایتان راه‌اندازی شود. حالا مراحل دانلود ویدیو ساده است. برای دانلود رایگان کلیپ از یوتیوب، به همان روشی که در ابزار اول گفتیم باید عمل کنید. یعنی ابتدا آدرس ویدیوی خودتان را با موبایل یا کامپیوتر کپی کنید و آن را برای این ربات تلگرام ارسال کنید. پس از این کار ربات ویدیو را پردازش کرده و کیفیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هرکدام را که می‌خواهید انتخاب کنید. با انتخاب کیفیت، ویدیو برایتان ارسال می‌شود و می‌توانید آن را دانلود کرده و در موبایل یا کامپیوتر خودتان ذخیره کنید.

آموزش گام به گام دانلود رایگان از یوتیوب

نرم‌افزار YouTubeGet برای ویندوز

ابزار بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، یک نرم‌افزار ویندوزی است که به شما کمک می‌کند دانلود فیلم از یوتیوب را انجام دهید. این نرم‌افزار YouTubeGet نام دارد و می‌توانید آن را از سایت‌های دانلود نرم‌افزار ایرانی تهیه کنید. البته دقت کنید که این نرم‌افزار پولی است و باید نسخه کرک شده آن را تهیه کنید تا بتوانید بدون محدودیت دانلودهای دلخواه خودتان را انجام دهید. پس از دانلود و نصب این نرم‌افزار، مانند ابزارهای قبلی می‌توانید لینک صفحه ویدیو را به نرم‌افزار بدهید تا برایتان ویدیو را پردازش کند و سپس ویدیوی موردنظرتان را با کیفیت دلخواه دانلود کنید. یکی از امکانات جالب این نرم‌افزار این است که به شما کمک می‌کند از طریق این نرم‌افزار وارد یوتیوب شوید و از آنجا به راحتی بتوانید ویدیوهای دلخواه خودتان را دانلود کنید و دیگر نیازی به پیدا کردن آدرس ویدیو وجود ندارد. همچنین شما می‌توانید چندین ویدیو را در صف دانلود قرار دهید تا به صورت اتوماتیک دانلود شوند و در سیستم شما ذخیره شوند. نکته دیگری که وجود دارد این است که این نرم‌افزار به عنوان مبدل نیز عمل می‌کند و ویدیوهایی که دارای فرمت نامناسب برای سیستم هستند را به فایل‌های قابل پخش تبدیل می‌کند و می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

نرم‌افزار videoder.com برای اندروید

آخرین ابزاری که می‌خواهیم برای دانلود فیلم از یوتیوب به شما معرفی کنیم، ابزار videoder.com است. وقتی به این وب‌سایت مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که نرم‌افزار اندروید و ویندوز دارد و می‌توانید این نرم‌افزارها را دانلود کرده و از آن‌ها برای دانلود ویدیوهای یوتیوب استفاده کنید. کار با این نرم‌افزار نیز به سادگی ابزارهای دیگری است که به شما معرفی کردیم و کافی است آدرس ویدئوی موردنظر را در این نرم‌افزار کپی کنید و سپس ویدئوی دلخواهتان را با فرمت و کیفیت دلخواه دانلود کنید تا بتوانید از آن در هر جایی استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های جذابی که این نرم‌افزار دارد، این است که مانند نرم‌افزار قبلی امکان مرورگر داخلی دارد و می‌توانید با استفاده از این مرورگر بدون مشاهده تبلیغ، ویدیوهای یوتیوب را مشاهده کنید. همچنین نکته دیگر این است که می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را به صورت پلی لیست نیز دانلود کنید که این امکان واقعاً کارتان را برای دانلود راحت‌تر خواهد کرد. مثلاً وقتی می‌خواهید ویدیوهای خاصی را دانلود کنید که در یک پلی لیست قرار دارند، نیازی نیست آن‌ها را به صورت تک تک وارد نرم‌افزار کنید، بلکه می‌توانید پلی لیست را انتخاب کنید تا کامل برایتان دانلود شود.

کلام آخر در مورد دانلود رایگان از یوتیوب

در این مقاله در مورد دانلود رایگان از یوتیوب صحبت کردیم و گفتیم که چرا یوتیوب به ما اجازه نمی‌دهد که ویدیوهای موجود در این پلتفرم را به صورت مستقیم دانلود کنید و مجبور هستیم از ابزارهای جانبی برای این کار استفاده کنیم. همچنین با هم انواع روش‌های دانلود رایگان از یوتیوب را بررسی کردیم و سپس به شما 5 ابزار را معرفی کردیم که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید بدون هیچ‌گونه محدودیتی و به صورت کاملاً رایگان، ویدیوهای دلخواه خودتان را دانلود کرده و آن‌ها را روی سیستم خودتان ذخیره کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با روش‌های دانلود رایگان از یوتیوب آشنا شوید و در مورد این موضوع، اطلاعات کاملی را کسب کرده باشید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. در پایان مایلم مجموعه آموزش دیجیتال مارکتینگ فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این مجموعه آموزشی روی لینک زیر کلیک کنید:

نوشته‌های مرتبط