۳۰ حقیقت جالب درباره استارباکس که احتمالا نمی‌ دانستید

وقتی صحبت از قهوه به میان می‌آید، استارباکس نامی است که همه از هر قشری آن را جزو اولویت‌های خود قرار داده‌اند. خواه یک فنجان پر از بخار کاپوچینو باشد خواه فرپوچینوی خامه دار و تکه‌هایی از شکلات محبوب‌تان.

شما حتما از تمام انواع قهره‌های موجود در استارباکس آگاهی دارید، اما احتمالا از این حقایق جالب درباره‌ی بزرگترین شرکت قهوه‌‌سازی جهان، استارباکس، خبر ندارید. بنابراین، در اینجا ۳۰ حقیقت جالب درباره‌ی استارباکس را که نمی‌دانستید به شما ارائه می‌کنیم.

۱. در سال ۱۹۷۱ یک نویسنده، معلم زبان و معلم تاریخ استارباکس را راه‌اندازی کرد، و در آغاز در سیاتل فقط دانه‌های قهوه می‌فروختند نه قهوه‌ی دم کرده‌ای که ما امروزه عاشق خوردن آن هستیم.

۲. در طول سال‌های آغازین، برای جذب مشتریان بیشتر جهت خرید قهوه، استارباکس در ابتدا لوگوی جذابی را انتخاب کرد که روی آن یک پری دریایی بدون سر قرار داشت. با وجود این، بعدها در ۱۹۸۷ بود که این لوگو تغییر داده شد و بر روی سر این پری دریایی مو قرار دادند و بعدا در ۱۹۹۲، دوباره این لوگو تغییر داده شد.

۳. اما این شرکت وقتی شروع به مشهور شدن کرد که فروش اسپرسو و قهوه‌ی دمی را آغاز کرد.

۴. در سال ۱۹۸۷، هوارد شولتز، کارمند سابق شرکت استارباکس را خریداری کرد و از آن به بعد در زمینه‌ی توسعه و رشد شرکت هیچ عقب‌گردی وجود نداشته است.

۵. در همان سال، هوارد شولتز رنگ لوگو را از قهوه‌ای به سبز تغییر داد چون احساس می‌کرد که رنگ سبز از قهوه‌ای مثبت‌تر است.

۶. استارباکس در بیش از ۷۰ کشور جهان حضور دارد که شامل مکزیک، مجارستان، کره‌ی جنوبی، ویتنام، آروبا، رومانی و پرتغال می‌شود.

۷. از سال ۱۹۸۷، برآورد می‌شود که هر روز این شرکت دو فروشگاه جدید افتتاح می‌کند. طبق گزارشی در ۲۰۱۶، استارباکس ۲۴.۳۹۵ فروشگاه را فروشگاه افتتاح کرده است.

۸. هر ساله استارباکس برای ارائه‌ی قهوه‌ به مشتریانش از ۴ میلیارد لیوان استفاده می‌کند. اگر آن‌ها را کنار هم قرار دهیم، طول آن ۳۵ برابر طول دیوار چین خواهد شد.

۹. رقم سالانه‌ی دیگری که مطمئنا شگفت زده‌تان خواهد کرد میزان شیری است که استارباکس برای ارائه به مشتریانش استفاده می‌کند. این زنجیره‌ی قهوه ۱۰۰ میلیون گالن شیر مصرف می‌کند.

۱۰. اگر عاشق فرپوچینو هستید، ۴۰ نوع مختلف از آن در استارباکس وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید.

۱۱. معده‌ی انسان می‌تواند ۸۷۶ گرم مایع را در خود نگه دارد. اما لیوان‌های ترنتا در استارباکس به تنهایی ۸۷۶ گرم را در خود نگه می‌دارند، که از ظرفیت معده‌ی شما هم بیشتر است.

۱۲. بازیگر اسپایدرمن، آندرو گارفیلد و رپر تایلر سازنده (وهمچنین تولید کننده) آن، قبل از دستیابی به شهرت و موفقیت در استارباکس کار می‌کردند.

۱۳. استارباکس اپلیکیشن موبایل‌اش را در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی کرد. و از زمان راه‌اندازی آن، بیش از چند میلیون نفر از این اپ برای سفارش قهوه‌ی محبوب خود استفاده کرده‌اند.

۱۴. تا سال ۲۰۱۹، استارباکس قصد داشت در چین فروشگاه‌هایی افتتاح کند و تعداد مورد نظر ۳۴۰۰ فروشگاه است.

رپورتاژ

۱۵. هر ساله، کارت هدیه‌هایی به ارزش بیش از ۹۲۵ میلیارد دلار فعالسازی می‌شوند. به علاوه، دیده شده که در سال ۲۰۱۵، در طول فصل تعطیلات، تعداد زیادی از آمریکایی‌ها به عنوان هدیه کارت استارباکس دریافت کرده‌اند.

۱۶. در استارباکس ۸۷۰۰۰ ترکیب نوشیدنی ممکن وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

۱۷. در سال ۲۰۱۲، استارباکس زنجیره‌ی نانوایی بولانژ را از آن خود کرد. این یک معامله‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری و روش استارباکس برای سرو خوراکی به همراه نوشیدنی بود.

۱۸. اگر از طرفداران Cinnamon Chip Scone هستید، توجه داشته باشید که این محصول کالری کاملی دارد که با کالری موجود در ساندویچ‌های سنگین مک دونالد برابر است.

۱۹. سوای قهوه، استارباکس خانه‌ی اسموتی‌ها، آب میوه‌های سرد و همچنین نوشابه نیز هست.

۲۰. استارباکس یک قانون ۱۰ دقیقه دارد و این قانون الزامی می‌کند که هر فروشگاه ۱۰ دقیقه قبل از موعد مقرر باز کند و ۱۰ دقیقه بعد از زمان تعطیلی ببندد.

۲۱. به طور متوسط، هر مشتری استارباکس تقریبا ۶ بار در ماه به یک کافه‌ی استارباکس سر می‌زند.

۲۲. وقتی بحث از بهداشت و سلامت کارکنان به میان می‌آید، استارباکس بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سال هزینه می‌کند. و مراقبت‌های بهداشتی برای کارکنانی فراهم می‌شود که ۲۰ ساعت درهفته یا بیشتر کار می‌کنند.

۲۳. یکی از نواحی حومه‌ی لس آنجلس، سانتافه اسپریینگز در شعاع فقط ۲۹ مایل دارای ۵۶۰ مغازه‌ی استارباکس است.

۲۴. استارباکس یک کارت سرخ طلایی (طلایی صورتی) به تعداد محدود دارد که به شما وضعیت عضویت سطح طلایی را می‌دهد. این شرکت ۱۰۰۰ عدد از این کارت‌ها را در سال ۲۰۱۳ فروخت هرچند که قیمت آن گزاف و برابر با ۴۵۰ دلار بود.

۲۵. سوای کارت‌های محدود سرخ‌ طلایی، استارباکس همچنین کارت‌های طلایی ۱۰ قیراطی دارد. ارزش آن ۵.۰۰۰ دلار است اما یک عضویت رایگان مادام‌العمر در استارباکس را نصیب‌تان خواهد کرد. ارائه‌ی این کارت در ۲۰۱۴ شروع شد.

۲۶. لاته‌ی ادویه‌ کدویی فوق‌العاده در بین مشتریان استارباکس معروف است و سوای آن که حساب توئیتر خودش را دارد، این حساب ۱۰۸.۰۰۰ دنبال کننده نیز دارد!

۲۷. ممکن است ندانید که یک اندازه‌ی لیوان سری وجود دارد که یک فنجان ۲۲۶ گرمی است. به آن «کوتوله» یا سایز بچه می‌گویند و در فهرست نوشیدنی‌های فروشگاه آن را نخواهید دید.

۲۸. در ۲۰۰۵، استارباکس چانتیکو را معرفی کرد، که به عنوان یک کپی از شکلات داغ اروپا ساخته شد. این نوشیدنی در لیوان‌های ۱۷۰ گرمی سرو می‌شد، اما به خاطر این حقیقت که غیرقابل تنظیم و بسیار ناسالم بود باعث شد استارباکس بی سر و صدا آن را از فهرست خود ظرف یک سال حذف کند.

۲۹. یک استارباکس بزرگ مقدار بسیار زیادی کافئین دارد، که می‌تواند شما را به شدت عصبی کند. گفته می‌شود که محتوای کافئین ۳۳۰ میلی گرم است، که با کافئین موجود در ۴ عدد رد بول برابر است.

۳۰. استارباکس‌های متعددی آن بیرون وجود دارند، که پوشیده و پنهان هستند، یعنی کافه‌هایی که تحت نام‌های متفاوتی هستند و همچنین طوری طراحی شده‌اند که متفاوت با استارباکس به نظر برسند. دلیلش آن است که این فروشگاه‌ها برای آزمایش کردن ایده‌های جدید استفاده می‌شوند. یک نمونه از چنین مغازه‌هایی یک کافی‌شاپ در سیاتل و همچنین یک مورد دیگر در نیویورک است، هرچند تعداد بسیار بیشتری در سرتاسر کشور پخش شده‌اند.

منبع boomsbeat
نوشته‌های مرتبط