درمان ترک پا: 5 روش خانگی و طبیعی درمان ترک پاشنه پا

ترک پاشنه پا مسئله‌ای است که بسیاری از آدم‌ها مجبور هستند با آن کنار بیایند و حتی یک نفر هم از آن لذت نمی‌برد. داشتن ترک پا ، یا به عبارت دیگر چاک چاک شدن پاشنه‌ی پا، یک ناراحتی دائمی است که کنار آمدن با آن دشوار است. از آن‌جا که راه‌های زیادی برای به وجود آمدن این ترک‌ها وجود دارد، تقریبا همه در برابر آن آسیب‌پذیر هستند. استفاده‌ی مکرر از صندل، بهداشت ضعیف، و کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی تنها تعداد کمی از دلایل ایجاد ترک پا در آدم‌ها است.

اگر دچار ترک کف پا شده‌اید و خشکی و پوسته پوسته شدن پوست را تجربه می‌کنید، می‌دانید که تا چه حد می‌تواند دردسر ساز و ناراحت‌کننده باشد. خارش و ظاهر ناخوشایند ترک پاشنه‌ی پا به بسیاری از آدم‌ها که دچار این مشکل هستند الهام بخشیده است تا همه جا را به دنبال درمانی مناسب برای مشکل‌شان جست و جو کنند. ثابت شده‌است که استفاده از راه حل‌های طبیعی روشی موثر و مطمئن برای تسکین علائم و درمان ترک پا است.

درمان ترک پا

۱. روغن‌های پخت و پز

مالیدن روغن پخت و پز به کف پا؟ من می‌دانم ممکن است در ابتدا برخی از این روش‌ها کمی احمقانه به نظر برسد، اما حتما آن را امتحان کنید. باور کنید یا نه، می‌توانید از چند روغن پخت و پز خانگی برای درمان ترک پاشنه پا استفاده کنید. برخی از رایج‌ترین انتخاب‌ها روغن کنجد، نارگیل، سبزیجات، و زیتون است.

اول باید مطمئن شوید آن ناحیه از پا را تا حد امکان تمیز کرده‌اید. هرگونه پوست اضافی یا پوسته پوسته‌شده را با وسیله‌ای مانند سنگ پا پاک کنید. بعد از این‌که پاشنه‌ی پاهایتان تمیز و پاکیزه شد، با کمی پنبه مقدار زیادی روغن را به‌طور یک‌نواخت روی پوست خشک بمالید. برای گرفتن بهترین نتیجه، سعی کنید این کار را به‌طور مرتب قبل از خواب انجام دهید.

درمان ترک دست و پا: ۴۰ درمان خانگی برای رفع ترک دست و پا و انگشتان

۲. موز و آووکادو

بله، فکرتان درست است، تمام موارد این فهرست کاملا خوراکی است. شما به چه چیزی می‌توانید بیش‌تر از آن‌چه برای خوردن خوب است، اطمینان کنید؟ برای این درمان به یک موز کامل و نصف یک آووکادو نیاز دارید تا از آن به عنوان درمان خشکی و ترک پاشنه پا استفاده کنید.

موز را خرد کنید و درون مخلوط‌کن بریزید و سپس آووکادو را به آن اضافه کنید. این مواد را با هم مخلوط کنید تا مایه‌ای غلیظ به دست بیاید. در صورت لزوم می‌توانید مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا بهتر مخلوط شود. مایه را به آرامی روی ترک‌های پاشنه‌ی پا بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه روی آن بماند. هنگامی که این زمان به پایان رسید، کف پایتان را با آب گرم بشویید.

رپورتاژ

۳. عسل

عسل به لطف تاثیر و توانایی آن در بهبود نرمی و لطافت پوست، درمانی رایج برای ترک پاشنه‌ی پا است. عسل می‌تواند به پایتان رطوبت بدهد، به علاوه خواص آنتی‌باکتریال نیز دارد. عسل، نه فقط برای پوست، بلکه فواید زیاد دیگری برای سلامتی نیز دارد.

برای خلاص شدن از شر ترک پاشنه پا چند قاشق غذاخوری عسل را با یک سطل کوچک آب گرم مخلوط کنید. بعد از هم زدن آب و اطمینان از حل شدن عسل، پایتان را درون سطل آب قرار دهید. اجازه بدهید پایتان حدود 20 دقیقه این مخلوط را جذب کند سپس به آرامی آن را خشک کنید. یک گزینه‌ی دیگر این است که عسل را مستقیما روی ترک‌های پاشنه‌ی پا بمالید. سپس جوراب بپوشید تا پاشنه‌ها را بپوشانید و بگذارید چند ساعت بماند.

۴. آب لیمو

آب لیمو به علت میزان اسیدیته‌ی بالایی که دارد در بسیاری از درمان‌های طبیعی سلامتی استفاده می‌شود. آب لیمو می‌تواند به‌طور موثر پوست خشک شما را نرم کند و به درمان ترک پاشنه‌ی پا کمک کند. بوی این مرکبات برای برخی آدم‌ها بسیار دلپذیر و نیز شفابخش است.

دو روش وجود دارد که با استفاده از آب لیمو ترک پاشنه‌ی پا را درمان کنید. برخی آدم‌ها ترجیح می‌دهند با کمی پنیه آن را مستقیما روی پوست بمالند. برخی دیگر آب لیمو را با آب گرم مخلوط می‌کنند و پایشان را 15 دقیقه درون آن می‌گذارند. اکثر درمان‌هایی که در این فهرست وجود دارد مستلزم آن است که با ملایمت پایتان را خشک کنید. این برای خشکی پوست خیلی بهتر است چون مالیدن حوله می‌تواند ناحیه‌ی خشک را تحریک کند و برای درمان‌تان مضر باشد.

۵. آلوئه ورا

شما می‌توانید بعد از این‌که پایتان را در آب ولرم قرار دادید، ژل آلوئه ورای تازه را روی پاشنه‌ی خشک بمالید. جوراب بپوشید و بگذارید ژل چند ساعت بماند یا شب قبل از خواب این کار را بکنید.

با خشکی کف پا خداحافظی کنید

همه‌ی ما می‌دانیم خشکی پاشنه‌ی پا خیلی ناخوشایند است. شما مجبور نیستید اجازه بدهید این باعث ناراحتی یا تردیدتان نسبت به نشان دادن پایتان شود. اگر با پشتکار و صبوری روش‌های درمانی بالا را انجام دهید، نهایتا نتایج واقعی را درمان ترک پاشنه‌ی پاهایتان خواهیددید. با دانستن این‌که مواد اولیه‌ی این روش‌های درمانی کاملا طبیعی و حتی برای حساس‌ترین پوست‌ها مطمئن است، دیگر جای نگرانی نیست. منظورم این است که به آن‌ها نگاه کنید، این فهرست عملا شبیه دستور پخت کیک است! یکی از این روش‌های درمانی را امتحان کنید و با خشکی آزاردهنده‌ی پاشنه‌ی پا خداحافظی کنید.

نوشته‌های مرتبط