درمان رفلاکس یا اسید معده: 34 درمان خانگی ریفلاکس معده

رفلاکس معده  یک اختلال سلامتی بسیار شایع است که بیش‌تر ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این اختلال عمدتا به خاطر خوردن غذای ناسالم و سبک زندگی نامناسب است. اسید معده ممکن است احساس سوزش در قسمت فوقانی از جمله سینه و گلو ایجاد کند. سوزش و درد می‌تواند گاهی غیر قابل تحمل باشد، و حتی به یک نگرانی بزرگ تبدیل شود. من بیش از حد بودن اسید معده را تجربه کرده‌ام و می‌دانم که گاهی تا چه حد تحریک‌کننده و دردناک می‌تواند باشد. اگر از ریفلاکس معده رنج می‌برید و در این فکر هستید که آیا روش‌های بهتری برای درمان ریفلاکس معده  بدون خوردن داروهای شیمیایی وجود دارد، این نوشتار را اصلا از دست ندهید. در این نوشتار، فهرستی از ۳۳ درمان رفلاکس یا اسید معده به طور طبیعی و دائمی به اشتراک می‌گذاریم. روش‌های درمانی قید شده در این‌جا با استفاده از مواد طبیعی و ساده است که به راحتی در هر آشپزخانه‌ای در دسترس است و هیچ عوارض جانبی ندارد.

علل و علائم بروز ریفلاکس یا اسید معده

غدد گوارشی در معده هیدروکلریک اسید و آنزیم‌هایی را که سبب تسهیل فرایند هضم می‌شوند، ترشح می‌کند. در غیاب طولانی مدت مواد غذایی در معده، اسید فعالیت روی دیواره‌ی معده را شروع می‌کند. این امر موجب سوزش در پایین ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه و قسمت‌های فوقانی شکم مانند قفسه‌ی سینه، معده و گلو می‌شود. این اختلال، ریفلاکس معده  یا ریفلاکس اسید نامیده می‌شود.

جا انداختن برخی از وعده‌های غذایی، مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی، بیش از حد سیگار کشیدن و خوردن غذاهای چرب و تند، بعضی از علل مختلفی هستند که منجر به بروز اسید معده می‌شوند. اگر دائما برخی از وعده‌های غذایی را نمی‌خورید یا غذاهای خود را در فواصل مناسب میل نمی‌کنید، ممکن است از ریفلاکس یا اسید معده رنج ببرید.

به طور مشابه اگر به طور مرتب انواع خاصی از غذاها و نوشیدنی‌ها مانند نوشیدنی‌های الکلی، چای و قهوه، آب گازدار، لیمو یا پرتقال و غیره مصرف کنید، ممکن است ریفلاکس معده را تجربه کنید.

ریفلاکس معده  همچنین ممکن است ناشی از داروهایی باشد که برای بعضی از اختلالات یا بیماری‌های دیگر مصرف می‌کنید، و به همین دلیل است که این روزها پزشکان آنتی‌اسیدها را تجویز می‌کنند.

برخی از علائم اصلی ریفلاکس معده یا ریفلاکس اسید عبارتند از:

– احساس سوزش در سینه و گلو

– بوی بد و اسیدی دهان

سوء هاضمه و یبوست

حالت تهوع و استفراغ

– بی‌قراری

ریفلاکس معده  همچنین ممکن است به علت خوردن یک وعده غذای سنگین ایجاد شود و ممکن است به صورت خودکار از بین برود. چنین مواردی نباید موجب نگرانی شما باشند. اما ریفلاکس معده  مداوم قطعا نشانه خوبی نیست و شما باید از شر آن خلاص شوید.

 

روش‌های خانگی برای درمان ریفلاکس معده  به طور طبیعی

تعدادی از آنتی اسیدها موجود در بازار وجود دارد که از ریفلاکس معده  امتناع می‌کند. اما نباید به مدت طولانی به آنتی اسیدها بستگی داشته باشد. آنتی اسیدها شامل منیزیم، و به طور کلی هیدروکسید منیزیم هستند. با این حال، باید از استفاده‌ی مکرر آنتی‌بادی‌های شیمیایی اجتناب کنید زیرا منیزیم می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد.

در این نوشتار با برخی از بهترین داروها برای درمان ریفلاکس معده  یا ریفلاکس اسید به طور طبیعی و دائمی آشنا خواهید شد.

۱. نوشیدن مقدار زیادی آب

آب مهم‌ترین و حیاتی‌ترین ماده‌ی مغذی بدن است که حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد وزن بدن را تشکیل می دهد. این نوشیدنی نه تنها مهارکننده‌ی طبیعی اشتها است، بلکه به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. خوردن دو لیوان آب به طور مرتب در هنگام صبح کمک می‌کند سطح متعادل ترشح اسید را در معده حفظ کنید. اگر از ریفلاکس یا اسید معده خسته شده‌اید، این درمان احتمالا ساده‌ترین و موثرترین راه برای از بین بردن ریفلاکس معده برای همیشه است.

۲. آب نارگیل

نوشیدن آب نارگیل پس از غذا کمک می‌کند تا از بروز مشکل عدم هضم غذا و ریفلاکس  اسید جلوگیری شود. این نوشیدنی باعث تولید مخاط در معده می‌شود، و به این ترتیب، از ترشح اسید بیش از حد ممانعت می‌کند. آب نارگیل همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر است که به هضم راحت و آسان غذا کمک می‌کند.

۳. موز

خوردن موز به طور روزانه به جلوگیری از ریفلاکس اسید کمک می‌کند. این میوه نوعی آنتی‌اسید طبیعی است که سطح اسید را در معده کاهش می‌دهد و سموم مضر را حذف می‌کند. موز غنی از گوگرد و پروتئین است که به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و در عین حال پتاسیم دارد، یک عامل قلیایی است که ریفلاکس معده  را در معده تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

موز به طور طبیعی ریفلاکس معده  را درمان می‌کند

۴. تولسی یا ریحان مقدس

تولسی یا ریحان مقدس به طور مکرر به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر طب آیورودا مطرح می‌شود. سال‌ها است که این گیاه دارویی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به کار می‌رود و تاثیر بسیار مثبتی هم از خود نشان می‌دهد.

در این‌جا می‌بینید که چگونه ریحان مقدس می‌تواند به شما کمک کند تا از شر ریفلاکس معده خلاص شوید.

جویدن برگ ریحان مقدس در طول حمله‌ی ریفلاکس معده می‌تواند به از بین رفتن آن کمک کند. ریحان مقدس روند تولید مخاط را تحریک می‌کند و به این ترتیب، سبب جلوگیری از بروز ریفلاکس اسید می‌شود. این گیاه دارویی همچنین دارای خواص ضد زخم است و به همین دلیل اثرات اسید معده را کاهش می‌دهد.

۵. بادیان رومی

بادیان رومی در ابتدا توسط مصری‌های باستانی به عنوان دارو مورد استفاده قرار گرفت. این دانه‌های کوچک به غیر از این‌که یک ماده‌ی طبیعی برای افزایش قوای جنسی محسوب می‌شوند، از تمیز کردن و سفید کردن دندان‌ها گرفته تا درمان بی‌خوابی نیز کاربردهایی دارند.

در این‌جا می‌بینید که چگونه بادیان رومی می‌تواند شما را از شر ریفلاکس اسید نجات دهد.

دانه‌های بادیان رومی را در آب بریزید و چند دقیقه آن را بجوشانید. قبل از نوشیدن کمی صبر کنید تا خنک شود. در صورت تمایل می‌توانید کمی عسل نیز به ترکیب اضافه کنید تا این درمان موثرتر شود. انتول در دانه‌های بادیان رومی نیز یافت می‌شود، که به طور موثر ریفلاکس  اسید را درمان می‌کند.

ریفلاکس معده  گاهی ناشی از رادیکال‌های آزاد است که به پوشش دستگاه گوارش آسیب می‌رسانند. عسل این رادیکال‌های آزاد را برای تسکین ریفلاکس از بین می‌برد.

۶. سرکه سیب

سرکه سیب از سیب‌های له‌شده به دست می‌آید در مقایسه با سرکه سفید ساده که از دانه‌ها تهیه می‌شود.

در این‌جا نحوه‌ی استفاده از سرکه سیب را برای از بین بردن ریفلاکس یا اسید معده می‌بینید.

یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و آن را دو بار در روز، ترجیحا قبل از غذا بخورید. سرکه به تجزیه‌ی مناسب غذا توسط آنزیم‌های معده کمک می‌کند. علاوه بر این، سرکه سیب پروتئین‌های ایجادکننده‌ی التهاب را در روده‌ی بزرگ و باکتری‌های مضر بدن را از بین می برد.

۷. رازیانه

چینی‌های باستانی مزایای بهداشت این دانه‌های قدرتمند را کشف کردند. رازیانه نه تنها برای جلوگیری از التهاب ملتحمه و احتقان مفید است بلکه برای مبارزه با کلسترول و فشار خون بالا نیز فوایدی دارد. این ماده دارویی قدیمی برای درمان ناراحتی معده است.

البته، رازیانه در جلوگیری و درمان ریفلاکس معده نیز بسیار موثر است.

جویدن دانه‌های رازیانه پس از غذا کمک می‌کند تا از بروز ریفلاکس یا اسید معده جلوگیری شود. رازیانه حاوی روغن‌های معطری است که به نرم شدن دستگاه گوارش کمک می‌کنند. انتول، نوعی روغن فرار که به طور عمده در رازیانه یافت می‌شود، در حفظ سلامت سیستم گوارشی بسیار تاثیرگذار است. رازیانه همچنین می‌تواند به صورت چای مصرف شود.

۸. زنجبیل

زنجبیل به مدت هزاران سال در آشپزی و به خاطر عطر و بوی خوشی که دارد، مورد استفاده قرار گرفته‌است. مزایای زنجبیل بی‌شمار است، از تسکین سوختگی گرفته تا درمان حالت تهوع.

در این‌جا می‌بینید که زنجبیل چگونه می‌تواند از بروز ریفلاکس معده جلوگیری کند.

جویدن تکه‌های زنجبیل خام یا خوردن آب زنجبیل دو بار (یا سه بار) در روز یا جوشاندن قطعات آب زنجبیل در آب و نوشیدن آن، تاثیر فوری بر کاهش ریفلاکس اسید دارد. زنجبیل از سست شدن اسفنگتر تحتانی مری جلوگیری می‌کند. سست شدن اسفنگتر تحتانی مری باعث می‌شود اسید به مری بازگردد. علاوه بر این، زنجبیل اسید معده را که سبب پدیدار شدن باکتری‌های بد می‌شوند، کاهش می‌دهد.

۹. برگ نعنا

برگ نعنا برای درمان خستگی، افسردگی، آسم، از دست دادن حافظه و غیره به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از آدامس‌ها و خمیر دندان‌ها از نعنا به عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی اساسی استفاده می‌کنند به این دلیل که سبب خوشبو شدن دهان می‌شود.

در این‌جا چگونگی استفاده از برگ نعنا را برای درمان ریفلاکس یا اسید معده می‌بینید:

مقداری برگ نعناع تازه و خرد شده را در آب جوش بریزید و دمنوش حاصل را میل کنید. نعناع ترشح صفرا را افزایش می‌دهد و جریان صفراوی را تحریک می‌کند و به این ترتیب سبب تسهیل فرایند هضم غذا می‌شود. این گیاه همچنین دارای اثر خنک‌کننده است که به طور موثر باعث کاهش تحریک و سوزش ناشی از ریفلاکس اسید می‌شود.

نعنا به طور طبيعي ریفلاکس یا اسید معده را درمان مي‌کند.

۱۰. آب‌دوغ

آب‌دوغ، به وسیله‌ی گرفتن کره‌ی ترکیب شیر لخته و آب به دست می‌آید. این نوشیدنی را می‌توان با ادویه یا بدون ادویه مصرف کرد.

آب‌دوغ علاوه بر خنك كردن بدن در طول ماه‌هاي تابستان، به بهبود هضم مواد غذایی نیز كمك مي‌كند.

این نوشیدنی حاوی اسید لاکتیک است که باعث خنثی شدن اسید در معده می‌شود. خوردن آب‌دوغ بعد از یک وعده غذای سنگین یا مصرف غذای تند، شانس ریفلاکس یا اسید معده را به طور موثری کاهش می‌دهد.

۱۱. شیر سرد

شیر سرد به طور گسترده‌ای برای هیدراته کردن مصرف می‌شود. این نوشیدنی حاوی ویتامین A و دیگر آنتی‌اکسیدان ‌ها است که برای‌تان یک پوست سالم و درخشان را فراهم می‌کنند.

در این‌جا چگونگی استفاده از شیر را برای جلوگیری از ریفلاکس معده می‌بینید:

شیر غنی از کلسیم است، که مانع افزایش بیش از حد اسید در معده می‌شود و اسید اضافی را جذب می‌کند و به این ترتیب منجر به تسکین ریفلاکس معده می‌شود. علاوه بر این، شیر سرد، احساس سوزش ناشی از ریفلاکس معده را نیز تسکین می‌دهد.

۱۲. میخک

میخک یک عنصر محبوب در داروهای آیورودا برای درمان پوسیدگی دندان، هالیتوز و بوی بدن دهان است. این ماده علاوه بر این‌که آنتی‌اکسیدان و خواص ضد میکروبی دارد، در درمان ریفلاکس  اسید نیز بسیار موثر است.

در این‌جا چگونگی استفاده از میخک را برای درمان ریفلاکس معده می‌بینید.

خوردن دانه‌های خرد شده‌ی میخک به کاهش ریفلاکس معده کمک می‌کند. جویدن میخک سبب ترشح بزاق بیش‌تر می‌شود و به این ترتیب، به بهبود فرایند هضم کمک می‌کند. طبیعت ضد نفخ میخک نیز مانع تشکیل گاز در دستگاه گوارش (دستگاه گوارش) می‌شود.

۱۳. برگ ریحان

برگ ریحان را در آب جوش بریزید. کمی صبر کنید تا ترکیب خنک شود و بعد آن را صاف کنید. آب ریحان را به شیر سرد اضافه کنید و ترکیب حاصل را بنوشید. برگ ریحان حاوی خواص ضد زخم است و به معده کمک می‌کند تا بیش‌تر مخاط تولید کند. این امر، به نوبه‌ی خود، اثر ریفلاکس  اسید را کاهش می‌دهد.

رپورتاژ

۱۴. دارچین

دارچین، علاوه بر این‌که یک درمان طبیعی برای کلسترول و دیابت محسوب می‌شود، یک داروی طبیعی برای از بین بردن ریفلاکس یا اسید معده هم است.

دارچین سطح اسید معده را کاهش می‌دهد و بنابراین کمک‌تان می‌کند از شر ریفلاکس یا اسید معده خلاص شوید. برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن، یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را به چای بابونه، شیر یا عسل اضافه کنید.

۱۵. شکر زرد

شکر زرد نه تنها کبد را پاکسازی می‌کند بلکه همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی هم است.

مصرف مقادیر کمی از شکر زرد پس از وعده‌های غذایی به طور موثر ریفلاکس معده را درمان می‌کند. با توجه به منیزیم فراوانی که این ماده دارد، معده را خنک می‌کند و ریفلاکس  اسید را کاهش می‌دهد. شکر زرد به طور موثر فرایند هضم را تقویت می‌کند.

۱۶. هل

هل، ضد سرطان روده‌ی بزرگ و  ضد افسردگی است. این دانه‌ی قدرتمند علاوه بر بهبود گلو درد و استفراغ، ریفلاکس  اسید را نیز درمان می‌کند.

هل باعث تسکین لایه‌ی مخاطی معده می‌شود، بنابراین مشکل ناشی از ترشح بیش از حد اسید در معده را از بین می‌برد. معده را تسکین می‌دهد و احساس سوزش ناشی از زیاد بودن اسید را درمان می‌کند. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، هل خرد شده را در آب جوش بریزید و آن را بنوشید. پودر هل را نیز می‌توانید بعد از غذا مصرف کنید.

۱۷.  انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی، که معمولا به عنوان آملا یا آمله شناخته می‌شود، می‌تواند به درمان ریفلاکس معده کمک کند. این ماده حاوی ویتامین C است که موجب تسکین پوشش معده که در اثر ترشح بیش از حد اسید آسیب دیده‌است، می‌شود. یک قاشق غذاخوری پودر انگور فرنگی را با آب مخلوط کنید و برای رفع ریفلاکس اسید آن را بنوشید.

۱۸. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا در صنایع آرایشی استفاده‌ی گسترده‌ای دارد و در کرم‌ها و لوسیون‌ها به عنوان یک نرم‌کننده‌ی طبیعی استفاده می‌شود.

یکی از مزایای کم‌تر شناخته شده‌ی آلوئه‌ورا استفاده از آن به عنوان یک داروی موثر جهت درمان ریفلاکس یا اسید معده است.

آلوئه‌ورا حاوی مواد معدنی، اسید آمینه و ویتامین‌هایی است که باعث بهبود فرایند هضم و حذف سموم می‌شوند. این ماده دارویی طبیعی برای درمان ریفلاکس معده است. هر وقت علائم ریفلاکس اسید رخ می‌دهد، آب آلوئه‌ورا می‌تواند به عنوان دارویی برای تسکین فوری استفاده شود.

۱۹. آناناس و آب پرتقال

کمی نمک به آب آناناس یا آب پرتقال اضافه کنید و ترکیب حاصل را برای تسکین فوری ریفلاکس یا اسید معده بنوشید.

۲۰. آب پیاز

آب پیاز معمولا به عنوان یک محرک طبیعی برای رشد مو استفاده می‌شود.

با این حال، پیاز همچنین غنی از وینولین است – فیبر غذایی که منبع خوبی از باکتری‌های خوب روده محسوب می‌شود. باکتری سالم به هضم کمک می‌کند. برای جلوگیری از افزایش بیش از حد اسید معده، می‌توان از آب پیاز تازه استفاده کرد.

۲۱. گشنیز

گشنیز یکی از قدیمی‌ترین گیاهان در تاریخ بشر است. این گیاه به سال ۵۰۰۰ قبل از میلاد برمی‌گردد و در کتاب مقدس نیز نام آن ذکر شده‌است.

گشنیز علاوه بر اینکه به عنوان یک ادویه‌ی معطر استفاده می‌شود، یک درمان موثر طبیعی برای ریفلاکس معده است. برای رسیدن به بهترین نتایج، یک قاشق غذاخوری از آب گشنیز را با آب‌دوغ ترکیب  کنید و آن را بنوشید.

۲۲. انار

انار حاوی آنزیم‌ها و فیبرهایی است که به هضم مواد غذایی کمک می‌کنند. آب انار سطوح مناسب اسید را در معده حفظ می‌کند. نوشیدن حدود ۱۰ میلی‌لیتر آب انار دو بار در روز، سبب می‌شود تا ریفلاکس  اسید را دور از خودتان نگه دارید.

۲۳. دانه‌های زیره سبز

زیره‌ی سبز نه تنها درمان مناسبی برای هموروئید و بی‌خوابی است، بلکه باعث افزایش ترشح بزاق می‌شود، و به این ترتیب ریفلاکس یا اسید معده را نیز کاهش می دهد. این دانه‌های کوچک و قدرتمند متابولیسم را بهبود می‌دهند و ​​به فرایند هضم مواد غذایی در معده کمک می‌کنند.

در این‌جا چگونگی استفاده از زیره‌ی سبز را برای درمان ریفلاکس معده  می‌بینید.

دانه‌های زیره‌ی سبز را بجوید. یا می‌توانید پودر زیره را به آب  اضافه کنید و ترکیب حاصل را بنوشید. این ترکیب سبب تسکین ریفلاکس یا اسید معده می‌شود.

۲۴. آب خیار

گفته می‌شود که خیار حاوی آنتی‌اکسیدان ‌است و می‌تواند سطح قند خون را حفظ کند.

با این حال، خیار همچنین حاوی مقدار زیادی آب و فیبر غذایی است که به هضم آسان غذا کمک می‌کنند. نوشیدن آب تازه‌ی خیار در جلوگیری از سوء هاضمه و درمان ریفلاکس  اسید و سوزش سر دل بسیار موثر است.

۲۵. خردل

خردل علاوه بر این‌که حاوی مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا ۳ و سلنیوم است، خواص قلیایی هم دارد، و همین باعث می‌شود که درمان خوبی برای ریفلاکس معده باشد. یک قاشق چایخوری خردل را پس از صرف غذا میل کنید.

۲۶. بادام

بادام در خاورمیانه به طور معمول به صورت خام یا بوداده مصرف می‌شود.

خوردن سه تا چهار بادام خام پس از غذا، شیره‌ی گوارشی اضافی را در معده خنثی می‌کند، و به این ترتیب سبب تسکین ریفلاکس اسید و سوزش سر دل می‌شود.

۲۷. چای بابونه

گلبرگ‌های بابونه را به آب جوش اضافه کنید و اجازه بدهید چند ثانیه روی حرارت بماند و آرام بجوشد. سپس ترکیب را از روی شعله بردارید و اجازه بدهید کمی دیگر بماند تا دم بکشد. سپس ترکیب را صاف کنید. می‌توانید این چای را در ترکیب با عسل یا لیمو بنوشید. بابونه التهاب معده را کاهش می‌دهد و سطح مناسب ترشح اسید را حفظ می‌کند.

۲۸. ترشی

ترشی حاوی سرکه است که باعث خنثی شدن اسید اضافی در معده می‌شود. هر بار که علائم رفلاکس اسید رخ می‌دهد، چند تکه ترشی بخورید یا آب آن را بنوشید تا تسکین پیدا کنید.

۲۹. کرفس

کرفس ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین K، ویتامین C و ویتامین B۶ را برای بدن‌تان فراهم می‌کند. این گیاه خوراکی برای جلوگیری از زخم و درمان فشار خون بالا نیز شناخته شده‌است.

کرفس، طبیعتی قلیایی و آرام‌بخش دارد، ماهیچه‌های معده را آرام می‌کند، و به این ترتیب فرایند هضم را بهبود می‌دهد.

۳۰. پاپایا

پاپایا حاوی آنزیمی به نام پاپئین است که به طور قابل‌ملاحظه‌ای هضم کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها را بهبود می‌دهد، بنابراین، ریفلاکس معده  و سوزش سر دل را از بین می‌برد.

۳۱. کلم پیچ

کلم پیچ باکتری‌های هلیکوباکتر پیلوری را که موجب بروز سوزش سر دل می‌شوند، خنثی می‌کند. کلم خام، موز، برش‌های سیب، آب و ماست پروبیوتیک بدون طعم‌دهنده را در مخلوط کن بریزید و ترکیب به دست آمده را میل کنید.

۳۲. آنقوزه

آنقوزه، ادویه‌ای است که عمدتا به دلیل طعم و کیفیت سازگاری آن به عنوان ادویه‌ای برای پخت و پز استفاده می‌شود.

با این حال، آنقوزه همچنین باکتری‌های مضر را در روده کاهش می‌دهد و هضم را تسریع می‌بخشد. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، نصف قاشق این ماده را با آب پرتقال مخلوط کنید و ترکیب حاصل را بنوشید.

۳۳. جوش شیرین

جوش شیرین علاوه بر درمان تحریکات جزئی پوستی، برای درمان ریفلاکس یا اسید معده نیز بسیار موثر است.

در این‌جا روش استفاده از این ماده را برای درمان سوء هاضمه می‌بینید:

یک قاشق غذاخوری پودر جوش شیرین را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را قبل از این‌که حباب‌های روی‌اش ناپدید شود، مصرف کنید. این ماده یک آنتی‌اسید طبیعی است و بنابراین از ریفلاکس معده جلوگیری می‌کند.

۳۴. شیرین بیان

شیرین بیان کمک می‌کند که معده با یک ماده‌ی ژل مانند که مانع از ترشح بیش از حد اسید می‌شود پوشش بیابد.

نتیجه‌گیری

هر از گاهی دچار ریفلاکس معده شدن یک نگرانی بزرگ نیست زیرا به صورت خودکار برطرف می‌شود و نیازی به درمان ندارد. اما ریفلاکس معده به صورت مداوم نشانه‌ی خوبی نیست و باید با آن مبارزه کرد. خبر خوب این است که ریفلاکس معده می‌تواند به طور دائم با استفاده از مواد طبیعی معمولی موجود مانند ریحان مقدس، شکر زرد، موز، زنجبیل، بادیان رومی، پاپایا و غیره درمان شود.

اگر از سوزش سر دل به طور مکرر رنج می‌برید، شاید بهتر این است که با پزشک‌تان مشورت کنید تا به درمان علت ریشه‌ای بروز ریفلاکس معده بپردازد. برای جلوگیری از ریفلاکس معده، مطمئن شوید که روی را به میزان بیش‌تری در رژیم غذایی‌تان داشته باشید، و مصرف غذاهای تلخ مانند کاسنی فرنگی، کاسنی و خیار چنبر تلخ و غیره را افزایش دهید.

به این ترتیب برخی از بهترین داروها را برای درمان ریفلاکس معده  به طور طبیعی مورد بحث قرار دادیم و این داروهای خانگی برای درمان ریفلاکس معده کافی است. با حفظ یک سبک زندگی سالم، انتخاب عاقلانه‌ی مواد غذایی که می‌خورید و نوشیدن آب به میزان زیاد، می‌توانید به راحتی ریفلاکس یا اسید معده را از بین ببرید. گرچه این مواد طبیعی هستند اما برخی از آن‌ها ممکن است باعث بروز واکنش‌های حساسیتی شوند. مشاوره با یک پزشک برای اجتناب از هر گونه واکنش آلرژیکی توصیه می‌شود.

آیا ریفلاکس معده را به طور مکرر تجربه کرده‌اید؟ آیا پیش آمده که یکی از این روش‌های درمانی را امتحان کرده باشید؟ اگر این‌طور است لطفا تجربه‌تان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

تا آن زمان، سالم بمانید!

نوشته‌های مرتبط