۱۰ بهترین کشور جهان از نظر کیفیت زندگی و کار در ۲۰۲۱

بسیاری از آدم‌ها در سرتاسر جهان معتقدند وطن‌شان بهترین کشور جهان است. با این‌که شاید شرایط زندگی باعث شده باشد شما فکر کنید در بهترین کشور دنیا زندگی می‌کنید، آیا سایر آدم‌هایی هم که در کشورتان زندگی می‌کنند، با شما هم‌عقیده هستند؟ چگونه می‌توانید ارزیابی کنید کدام کشور واقعا بهترین مکان برای زندگی است؟ برخی از آدم‌ها به میزان ثروت یک کشور، سطح آزادی، یا میزان شادی و رضایت مردم آن کشور توجه بیش‌تری می‌کنند.

یکی از بهترین روش‌های ارزیابی برای تعیین بهترین کشورهای دنیا روشی است که یکی از مجله‌های خبری – تحلیلی آمریکا به نام یواس نیوز اند ورلد ریپورت برای تهیه‌ی فهرست بهترین کشورهای دنیا از آن استفاده می‌کند. این مجله برای تشخیص بهترین کشورهای دنیا به ۷۳ ویژگی این کشورها نگاه می‌کند. این ویژگی‌ها به ۹ زیر مجموعه تقسیم می‌شوند که شامل مواردی نظیر قدرت، کیفیت زندگی، هیجان، نفوذ فرهنگی، و کارآفرینی هستند. این زیر مجموعه‌ها هر یک وزن و ارزش متفاوتی دارند. مثلا زیر مجموعه‌ی هیجان فقط ۲ درصد از امتیاز اصلی را به خود اختصاص می‌دهد،‌ در حالی که رضایت شهروندی بیش از ۱۵ درصد از امتیاز کلی یک کشور را تعیین می‌کند.

بر اساس همین عوامل، سوئیس به عنوان بهترین کشور جهان در ۲۰۲۰ انتخاب شد. سوئیس از لحاظ کارآفرینی، رضایت شهروندی، باز بودن شرایط کسب و کاری، و کیفیت زندگی جزء ۱۰ کشور برتر دنیا است.

رپورتاژ

بر اساس این مطالعه، ۱۰ بهترین کشور دنیا عبارت هستند از:

۱. سوئیس
۲. کانادا
۳. ژاپن
۴. آلمان
۵. استرالیا
۶. بریتانیا
۷. ایالات متحده
۸. سوئد
۹. هلند
۱۰. نروژ

شعار تبلیغاتی: ۱۰۰ بهترین شعار تبلیغاتی کسب و کارهای مشهور جهان

منبع worldpopulationreview
نوشته‌های مرتبط