طرز تهیه کاسرول مرغ و بروکلی غذای خوشمزه و دوست داشتنی

این کاسرول مرغ و بروکلی خوشمزه و لذیذ از گذشتگان دور به ارث رسیده، و هم‌چنان بین آدم‌ها محبوب است. این غذا ساده، دلپذیر، و بسیار دوست داشتنی است. پس با ما همراه باشید و این شما و این طرز تهیه کاسرول مرغ و بروکلی غذای خوشمزه و دوست داشتنی.

کاسرول مرغ و بروکلی

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

زمان آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه
زمان پخت: ۳۰ دقیقه
برای مصرف ۶ نفر

مواد مورد نیاز

الف. ۱۷۰ گرم ترکیب چاشنی‌ها و ادویه‌ی مخصوص مرغ (شامل آرد سوخاری، پیاز خرد شده، کرفس خرد شده، نمک، فلفل، مریم گلی و غیره.
ب. ۲ فنجان گوشت مرغ پخته شده و خرد شده به صورت مکعب‌های کوچک
پ. ۱ فنجان بروکلی منجمد، یخ‌زدایی شده
ت. ۳۰۰ گرم سوپ غلیظ بروکلی و پنیر
ث. ۱ فنجان پنیر چدار خرد شده

دستور تهیه‌ی سوپ غلیظ بروکلی و پنیر

مواد مورد نیاز

الف. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
ب. ۱ عدد هویج، خرد شده به صورت مکعبی
پ. ۱ عدد سیب زمینی بزرگ
ت.۱ قاشق غذاخوری آرد
ث. یک‌هشتم قاشق چای خوری فلفل هندی
ج. ۲۲۰ گرم بروکلی
چ. نصف فنجان خامه ترش
ح. ۱ عدد پیاز خرد شده
د. ۲ ساقه‌ی کرفس خرد شده
ذ. ۲ حبه سیر خرد شده
ر. نصف قاشق چای خوری خردل خشک
ز. ۸۰۰ گرم آب مرغ یا سبزیجات
ژ. ۱ فنجان پنیر چدار رنده شده
س. یک‌هشتم قاشق چای خوری نمک

رپورتاژ

دستور تهیه‌ی سوپ غلیظ بروکلی و پنیر

الف. پیاز، هویج، و کرفس را داخل یک قابلمه در روغن سرخ کنید تا نرم شوند. اکنون، آرد، خردل، و فلفل هندی را اضافه کنید و اجازه دهید مواد ۲ دقیقه بپزند.
ب. آب مرغ را اضافه کنید و بگذارید مواد به جوش بیایند. شعله را کم کنید و اجازه دهید مواد به آرامی بپزند. بروکلی را اضافه کنید و هم‌چنان بگذارید قابلمه روی شعله‌ی کم باشد تا بروکلی نرم شود.
پ. پنیر چدار و خامه را نیز اضافه کنید. بعد از ۲ دقیقه، کمی به سوپ نمک بزنید.

دستورالعمل اصلی

الف. دمای فر را به ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد برسانید. ترکیب چاشنی‌ها و ادویه‌ی مخصوص مرغ را داخل یک و نیم فنجان آب بریزید و آماده کنید.

ب. مرغ، بروکلی، و سوپ را داخل یک کاسه‌ی بزرگ با هم ترکیب کنید؛ سپس، این ترکیب را به یک سینی فر انتقال دهید – پیش از آن، باید سینی فر را چرب کنید. ترکیب چاشنی‌ها و ادویه‌ی مخصوص مرغ را مواد بریزید؛ در آخر، روی آن پنیر بپاشید. روی سینی را بپوشانید و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر بپزید. پوشش سینی را بردارید؛ ۱۰ الی ۱۵ دقیقه‌ی دیگری نیز مواد را داخل فر بپزید.

چند نکته‌ی تجربی

الف. باقی‌مانده‌ی کاسرول را می‌توانید داخل ظروف مخصوص فریزر بریزید و داخل فریزر قرار دهید؛ البته، پیش از آن، باید اجازه دهید کاسرول کاملا سرد شود. برای مصرف مجدد، ظرف را از فریزر خارج کنید و به مدت یک شب داخل یخچال قرار دهید. سپس، آن را داخل یک ظرف مخصوص مایکروویو بریزید و داخل مایکروویو بگذارید؛ هر از گاهی آن را به هم بزنید و در صورت لزوم، مقداری آب مرغ یا سبزیجات به آن اضافه کنید.
ب. آشپزهای حرفه‌ای علاقه‌ دارند مواد اولیه‌ی غذاهای‌شان را از پیش آماده کنند تا هر دفعه نیازی به مراجعه به فروشگاه مواد غذایی نداشته باشند. سینه‌ی مرغ را آماده کنید و داخل فریزر نگه دارید تا در مواقع لزوم بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.
پ. پنیرهای چدار با طعم قوی در مقایسه با پنیرهای چدار معمولی مدت زمان بیش‌تری از تولیدشان می‌گذرد. هر چه از عمر پنیر چدار می‌گذرد، عطر و طعم آن قوی‌تر می‌شود. استفاده از پنیر چدار کهنه می‌تواند به غذاها، حتی غذاهای ساده‌ای

ارزش غذایی

یک وعده‌ی مصرف از این غذا حاوی ۳۱۵ کالری، ۱۳ گرم چربی (۶ گرم چربی اشباع شده)، ۶۶ میلی‌گرم کلسترول، ۱۰۲۵ میلی‌گرم سدیم، ۲۵ گرم کربوهیدرات (۴ گرم قند، ۲ گرم فیبر)، و ۲۳ گرم پروتئین است.

نوشته‌های مرتبط