طرز تهیه نان کره ای رنگی یا نان پری مخصوص صبحانه و عصرانه

اگر شما هم عاشق آشپزی در خانه هستید و به امتحان کردن دستورغذاهای جدید و خوشمزه و طعم های جهانی و متفاوت علاقمنددید برای شما دستورالعمل‌های ساده و بسیار خوشمزه‌ای جمع‌آوری کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تمام اعضای خانواده‌ یا دوستان و عزیزان تان را دور میز شام یا ناهار، کنار هم جمع کنید. ولی بهترین ویژگی این دستورالعمل‌ها چیست؟ این است که همه‌ی آن‌ها را می‌توانید با موادی که معمولا در همه‌ی آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود، به آسانی درست کنید.اگر به دنبال ایده‌های آشپزی و دستورالعمل‌های بیش‌تری هستید، حتما به بخش آشپزی سایت بازده سر بزنید. در این نوشتار هم با ما همراه باشید تا طرز تهیه نان کره ای رنگی یا نان پری مخصوص صبحانه و عصرانه را بدانید.

نان کره ای رنگی یا نان پری

نان کره ای رنگی یا نان پری (Fairy Bread) یکی از میان وعده‌های محبوب و قدیمی برای کودکان است. تهیه‌ی آن بسیار آسان است: مقداری کره را روی تکه‌ای نان سفید بمالید، سپس مقداری ترافل رنگی روی آن بپاشید. برای زیباتر و هوس‌انگیزتر شدن این خوراکی می‌توانید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید؛ هم‌چنین، می‌توانید شکلات نیز بر روی آن بمالید.

مواد مورد نیاز

الف. ۸ عدد نان تست سفید
ب. نصف فنجان ترافل رنگی
پ. نصف فنجان کره‌ی حیوانی یا گیاهی

آماده‌سازی نان پری

۱. از نان سفید استفاده کنید

از قدیم‌الایام نان پری را با استفاده از نان تست سفید درست می‌کردند. با وجود این، به دلخواه‌ خودتان می‌توانید از هر نوع نانی که تمایل دارید نیز استفاده کنید.

هم‌چنین، در صورت تمایل می‌توانید اطراف برشته‌ی نان تست را جدا کنید یا به همان شکل اولیه از نان تست استفاده کنید. اگر نان پری را برای کودکان درست می‌کنید، بهتر است اطراف برشته‌ شده‌ی نان را جدا کنید.

۲. کره را روی نان بمالید

ابتدا اجازه دهید کره در هوای اتاق کمی نرم شود تا بتوانید به آسانی آن را روی نان بمالید. لایه‌ی نازکی از کره را به گونه‌ای روی نان بمالید که تمام سطح نان از کره پوشیده شود. حتما باید به اندازه‌ای کره روی نان بمالید که ترافل‌های رنگی به همه جای نان بچسبند.

به جای کره‌ی حیوانی می‌توانید از کره‌ی مارگارین یا سایر کره‌های گیاهی نیز استفاده کنید. هم‌چنین، می‌توانید از نوتلا نیز استفاده کنید. با وجود این، از قدیم برای تهیه‌ی نان پری سنتی از کره‌ی حیوانی استفاده می‌‌کردند.

رپورتاژ

۳. نان را از وسط ببرید و به دو مثلث تقسیم کنید

این خوراکی محبوب سنتی را که معمولا در ابتدا به صورت یک نان مربعی شکل است، از قطر به دو بخش تقسیم می‌کنند تا به دو تکه‌ی مثلثی شکل هم اندازه‌ تبدیل شود. با وجود این، هر کس می‌تواند از قوه‌ی خلاقیت‌اش استفاده کنید و شکل‌های مختلفی به این خوراکی بدهد. این نان را می‌توانید به شکل‌های دایره‌ای، قلبی، ستاره‌ای، یا هر شکل دیگری که حالت فانتزی داشته باشد، در بیاورید. برای راحتی کار می‌توانید از قالب‌های شیرینی‌پزی استفاده کنید، یا این‌که با استفاده از یک چاقوی تیز نان را به شکل‌های دلخواه‌تان ببرید.

تزیین نان کره ای رنگی یا نان پری

۱. ترافل رنگی را روی نان و کره بپاشید

ابتدا، ترافل رنگی را داخل یک بشقاب بریزید. سپس، نان را از سمتی که به کره آغشته شده است، به آهستگی روی ترافل رنگی بگذارید و کمی فشار دهید. در این حالت، ترافل رنگی باید به سطح نان و کره بچسبند. مطمئن شوید تمام سطح نان با ترافل رنگی پوشیده شده باشد. در نهایت، نان را بردارید و کمی بتکانید تا ترافل اضافه از سطح آن جدا شود.

هم‌چنین، می‌توانید نان را به گونه‌ای روی یک بشقاب خالی قرار دهید که سطح کره‌ای آن رو به بالا قرار بگیرد؛ سپس ترافل را با دست روی آن بپاشید. این کار ممکن است زمان بیش‌تری طول بکشد، زیرا باید سعی کنید تمام سطح نان را با ترافل رنگی بپوشانید.

۲. خلاقیت به خرج دهید

برای آن‌که بتوانید نان پری مدرن‌تری درست کنید، می‌تواند خلاقیت به خرج بدهید و مواد دیگری نیز روی نان بپاشید؛ از جمله آب نبات ژله‌ای، شکر، ورقه‌های شکلاتی، پودر نارگیل یا آب نبات‌های دلخواه‌تان – هر چیزی که به این خوراکی شکلی فانتزی ببخشد.

۳. نوش جان کنید

نان پری معمولا در مهمانی‌های کودکان و جشن‌های تولد مصرف می‌شود، ولی این خوراکی محبوب را می‌توانید در هر مراسم و هر مناسبتی نوش جان کنید. مردم استرالیا این خوراکی را در جشن ملی‌شان تهیه و مصرف می‌کنند. تکه‌های نان را روی بشقاب بچینید، و دقت کنید اطراف آن‌ها کاملا تمیز باشند و تمام سطح آن‌ها با کره و ترافل رنگی پوشیده شده باشد.

چند نکته

الف. اگر نان برشته را به نام نرم ترجیح می‌دهید، می‌توانید نان را به اندازه‌ی بسیار کمی تست کنید. با وجود این، نان را آن‌قدر خشک و برشته نکنید که ترافل رنگی به سطح آن نچسبد.
ب. برای تزیین این خوراکی می‌توانید از انواع مختلف ترافل رنگی استفاده کنید. با وجود این، از گذشته‌های دور تاکنون برای تزیین این خوراکی از ترافل رنگین‌کمانی استفاده می‌شود.
پ. بیش‌تر از آن‌چه فکر می‌کنید، نان پری درست کنید. این خوراکی محبوب زودتر از آن‌چه فکر می‌کنید، تمام می‌شود!

نوشته‌های مرتبط