طرز تهیه تاکو گوشت مکزیکی با نان کروسان طلایی

چرا باید همیشه تاکو را با نان تورتیلا درست کرد؟‌ برای ایجاد یک تغییر دلپذیر در دستور تاکو، آن را با استفاده از دستگاه سرخ‌کن بدون روغن، و هم‌چنین، با استفاده از نان کروسان طلایی درست کنید. شک ندارم عاشق این غذای خوشمزه می شوید. در ادامه با بخش آشپزی ملل بازده همراه باشید تا طرز تهیه تاکو گوشت مکزیکی با نان کروسان طلایی را یاد بگیرید.

تاکو گوشت مکزیکی با نان کروسان

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

زمان آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه
زمان پخت: ۲۰ دقیقه
برای مصرف ۴ نفر

مواد مورد نیاز

الف. ۱۵۰ گرم گوشت چرخ‌کرده‌ی گوساله
ب. ۱ عدد پیاز بزرگ خرد شده
پ. دوسوم فنجان پنیر چدار خرد شده
ت. یک‌سوم فنجان سس سالسا
ث. ۳ قاشق غذاخوری فلفل سبز خرد شده
ج. یک‌چهارم قاشق چای خوری پودر سیر
چ. یک‌چهارم قاشق چای خوری سس فلفل تند
ح. یک‌هشتم قاشق چای خوری نمک
خ. یک‌هشتم قاشق چای خوری زیره‌ی آسیاب شده
د. ۲۲۰ گرم رول خمیر نان کروسان
ذ. سایر گزینه‌های اختیاری: کاهو خرد شده، زیتون نصف شده، گوجه فرنگی خرد شده، فلفل هالاپینوی خرد شده

رپورتاژ

طرز تهیه تاکو گوشت مکزیکی با نان کروسان

الف. دستگاه سرخ‌کن بدون روغن را به دمای ۱۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید. گوشت چرخ‌کرده و پیاز را داخل یک ماهیتابه‌ی بزرگ روی شعله‌ی متوسط بپزید تا رنگ گوشت تغییر کند. اکنون، پنیر، سالسا، چیلی، پودر سیر، سس فلفل تند، نمک، و زیره را اضافه کنید.

ب. خمیر نان کروسان را باز کنید و به ۴ مستطیل برش بزنید. لبه‌های خمیر را به خوبی فشار دهید تا بتوانید آن‌ها را روی لبه‌های دیگر محکم کنید. نصف فنجان ترکیب گوشت را وسط هر یک از خمیر‌های مستطیلی بریزید. چهار گوشه‌ی مستطیل‌ها را به مرکز بیاورید و بپیچانید؛ سپس، با انگشت فشار دهید تا محکم شود. چند عدد از خمیرهای کروسان را به همراه هم به صورت یک لایه روی توری مخصوص دستگاه سرخ‌کن بچینید. سپس آن‌ها را به مدت ۱۸ الی ۲۲ دقیقه داخل دستگاه بپزید تا به رنگ قهوه‌ای طلایی در بیایند. در صورت تمایل، آن‌ها را همراه افزودنی‌ها دلخواه‌تان نوش جان کنید.

نکته‌ی تجربی

اگر دستگاه سرخ‌کن بدون روغن ندارید، این غذا را می‌توانید داخل فر نیز درست کنید.

ارزش غذایی

هر عدد تاکو حاوی ۳۷۱ کالری، ۲۱ گرم چربی (۵ گرم چربی اشباع شده)، ۴۲ میلی‌گرم کلسترول، ۷۵۲ میلی‌گرم سدیم، ۳۰ گرم کربوهیدرات (۸ گرم قند، ۱ گرم فیبر)، و ۱۶ گرم پروتئین است.

نوشته‌های مرتبط