زیبایی طبیعی صورت: 50 نکته‌ شگفت‌انگیز برای زیبایی صورت خانم ها و آقایان

در این مقاله، سایت بازده قصد دارد دستورالعملی را حاوی ۵۰ بهترین نکته زیبایی طبیعی صورت ارائه کند؛ رعایت این نکات کمک‌تان می‌کند طراوت و زیبایی را به صورت و گردن و موها‌ی‌تان بازگردانید. بنابراین، تا انتهای فهرست بهترین نکات شگفت‌انگیز برای زیبایی صورت خانم ها و آقایان با سایت بازده همراه باشید!

۱. روزی دو بار صورت‌تان را بشویید

نخستین نکته از ۵۰ نکته‌ی زیبایی طبیعی صورت : صورت‌تان را روزی دو بار بشویید! هدف از این کار تنها شستشوی صورت با آب نیست، بلکه استفاده از شوینده‌ی ملایم صورت در هنگام صبح و هنگام عصر است. پوست انسان در طول شب ترمیم می‌شود، و هنگام صبح تمام سلول‌های مرده به سطح پوست می‌آیند. استفاده از مواد شوینده‌ی صورت بهترین راه برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست است!

۲. عرق ریختن واقعا برای‌تان مفید است!

اگر جزء خوانندگان مطالب زیبایی‌مان باشید، حتما درباره‌ی فواید فعالیت بدنی برای سلامتی اطلاعاتی در اختیار دارید. ولی آن‌چه شاید هنوز از آن خبر نداشته باشید، اهمیت بالا و فایده‌ی زیاد فعالیت بدنی برای پوست است. با انجام فعالیت بدنی و عرق ریختن، مواد مغذی به سلول‌های پوستی‌تان راه می‌یابند و به این ترتیب، عملکرد این سلول‌ها بهبود می‌یابد.

۳. برای زیبایی طبیعی صورت همیشه پوست صورت‌تان را ماساژ دهید

صورت از ۵۷ ماهیچه تشکیل یافته است. اکنون زمان‌اش فرارسیده است که به وضعیت این ماهیچه‌ها رسیدگی کنید. ماساژ ساده‌ی صورت می‌تواند ماهیچه‌های صورت‌تان را تقویت کند و بدون نیاز به تحمل درد جراحی‌‌های زیبایی، پوستی شاداب و جوان به شما ببخشد. تنها کافی است روزی چند دقیقه را به ماساژ صورت اختصاص دهید!

مطلب مرتبط: بهترین میوه برای پوست: ۱۰ میوه مفید برای شادابی و زیبایی پوست

۴. بتا کاروتن را فراموش نکنید

بتا کاروتن، نوعی آنتی‌اکسیدان ضد پیری طبیعی و قدرتمند، رنگدانه‌ای است که در مواد غذایی تازه‌ای یافت می‌شود که معمولا زرد یا قرمز هستند؛ بدن برای ایجاد سلول‌های جدید، این آنتی‌اکسیدان را به ویتامین A تبدیل می‌کند. بتا کاروتن مورد نیاز بدن‌تان را با مصرف زردآلو، هلو، شلیل، سیب زمینی شیرین، هویج، و سبزیجات پهن برگ تامین کنید.

۵. بیش از پیش آب بنوشید

متاسفانه، بسیاری از آدم‌ها، به خصوص در فصل زمستان، روزانه بیش‌تر از ۵ لیوان آب نمی‌نوشند. نوشیدن آب‌تان را دو برابر کنید، و ظرف دو ماه تفاوت قابل توجهی را در پوست‌تان مشاهده کنید. به این ترتیب، پوست‌تان روشن‌تر، سالم‌تر، و از همه مهم‌‌تر، شاداب‌تر خواهد شد.

۶. استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

با این‌که شاید همیشه به یاد سپردن این کار کمی سخت باشد، حقیقتا هیچ وقت نباید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب خانه‌تان را ترک کنید. کرم ضد آفتاب از ایجاد چین و چروک، لک، شل شدگی و سرطان پوست پیشگیری می‌کند. برای این‌ کار از کرم‌های ضد آفتاب با SPF ۳۰ استفاده کنید تا آب رسانی بیش‌تری برای پوست‌تان فراهم کنید.

مطلب مرتبط: ۴۲ روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو

۷. از لب‌های‌تان نیز محافظت کنید

احتمال متاستاتیک شدن سلول‌های سرطانی که معمولا در نواحی لب ایجاد می‌شوند، بیش‌تر از انواع دیگر سرطان در سایر نقاط بدن است. با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مخصوص یا مواد نرم کننده‌ای نظیر ژل پترولیوم که از پوسته شدن پیشگیری می‌کنند، از لب‌های‌تان محافظت کنید.

۸. همیشه عینک آفتابی بزنید

استفاده از عینک آفتابی، علاوه بر این‌که خوش تیپ‌ترتان می‌کند، از چشم‌ها و نواحی اطراف آن که به شدت حساس هستند و به آسانی در اثر نور آفتاب آسیب می‌بینند، محافظت می‌کند. توصیه می‌کنیم همیشه عینک آفتابی به چشم‌تان داشته باشید، مگر آن‌که در یک روز بارانی در خانه به سر ببرید.

۹. برای زیبایی طبیعی صورت به اندازه‌ی کافی بخوابید

خواب کافی از جمله مهم‌ترین و ساده‌ترین نکات موجود برای حفظ زیبایی صورت است. هر چه بیش‌تر بخوابید، پوست‌تان زمان بیش‌تری برای ترمیم و بازسازی در اختیار خواهد داشت. بنابراین، حتما شب‌ها دست‌کم ۸ ساعت کامل بخوابید. داشتن خواب کافی یکی از مهم‌ترین عاداتی است که می‌توانند زیبایی پوست صورت‌تان را حفظ کنند.

۱۰. از یک “‌سلاح سری‌”‌ استفاده کنید

حال، اگر مجبور باشید تا دیر وقت بیدار بمانید و صبح زود نیز از خواب بیدار شوید، و پوست‌تان وقت کافی برای بازسازی خود نداشته باشد، باید چه کنید؟ پاسخ این است که می‌توانید با صرف چند دقیقه و انجام برخی کارهای درمانی به حفظ سلامتی پوست‌تان کمک کنید. فقط کافی است صورت‌تان را با مواد شوینده‌ی مناسب بشویید، سپس از مواد تقویت کننده‌ی پوست استفاده کنید و کاربرد کرم‌های مرطوب‌کننده و ماساژ ملایم آنها با صورت‌تان را نیز فراموش نکنید.

مطلب مرتبط: خواص عسل برای پوست: ۱۰ فایده عسل برای درمان و زیبایی پوست صورت و بدن

۱۱. برای زیبایی طبیعی صورت ادا و شکلک در نیاورید!

شاید از میان تمام نکات زیبایی برای پوست صورت، این مورد کمی احمقانه به نظر برسد؛ زیرا شاید این مسئله به فکر هیچ کس نرسیده باشد. ادا و شکلک یا عادت به ایجاد حالات خاصی از چهره نظیر اخم کردن و غیره باعث ایجاد تا خوردگی و چین و چروک‌هایی میان چشم‌ها و ابروها می‌شوند. همیشه حواس‌تان به این گونه حالات چهره باشد – به ویژه زیر نور خورشید – و از انجام آنها پرهیز کنید تا در نخستین قدم بتوانید از بروز چین و چروک روی صورت‌تان پیشگیری کنید.

۱۲. لایه ‌برداری از پوست‌تان را فراموش نکنید

انجام مکرر لایه ‌برداری از پوست به آسانی باعث دفع سلول‌های مرده و ایجاد سلول‌های پوستی جدید و قدرتمند می‌شود. با این حال، باید با پوست‌تان مهربان باشید؛ زیرا لایه‌ برداری‌های شدید و دردناک به پوست‌تان آسیب می‌رسانند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، پوست‌تان را با حرکات ملایم و دورانی ماساژ دهید.

۱۳. از ماسک صورت استفاده کنید

از ماسک خواب چه می‌دانید؟ نه از آن‌هایی که برخی‌ها هنگام خواب و برای جلوگیری از تابش نور به چشم‌های‌شان استفاده می‌کنند؛ بلکه از نوع مرطوب کننده‌اش. قبل از خواب، و بعد از انجام کارهای مراقبتی معمول روی پوست‌تان، از این نوع ماسک صورت استفاده کنید و فردا صبح، پوستی شاداب‌تر و زیباتر از قبل داشته باشید!

۱۴. از توصیه‌‌های متخصصان نیز استفاده کنید

فراموش نکنید، گاهی اوقات دخالت یک فرد متخصص در امور مراقبت از پوست‌تان بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت. بنابراین، برای انجام لایه برداری عمیق از پوست می‌توانید به یک متخصص زیبایی یا متخصص پوست مراجعه کنید. و البته، در انجام لایه برداری عمیق از پوست نیز زیاده‌روی نکنید؛ توصیه می‌شود حداکثر سالی دو بار این کار را انجام دهید.

مطلب مرتبط:پاکسازی پوست :۲۷ روش سریع و آسان پاکسازی پوست در خانه

۱۵. برای زیبایی طبیعی صورت آنتی‌اکسیدان‌ها را نیز فراموش نکنید

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انواع مختلف مواد غذایی دارای خواص و فواید مشهوری برای سلامتی هستند. به ویژه این‌که آنها می‌توانند سپر دفاعی پوست‌تان را در برابر اشعه‌ی فرابنفش خورشید و آلودگی‌های محیطی تقویت کنند. بنابراین، مواد غذایی غنی از ویتامین A، ویتامین C، و ویتامین E از قبیل گوجه فرنگی، انواع توت‌ها، و سبزیجات را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید.

۱۶. مصرف امگا-۳ برای همه توصیه می‌شود

مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ نظیر ماهی سالمون، روغن زیتون، و گردو غشای سلول‌های پوستی را تقویت می‌کنند و در نتیجه، سپر دفاعی مستحکمی در برابر خطرات محیطی ایجاد می‌کنند.

۱۷. روی خطوط دور چشم‌ها را کرم نرم‌کننده بزنید

برای پیشگیری از بروز نشانه‌‌های پیری و اطمینان از شادابی و سفتی پوست حساس دور چشم‌های‌تان بعد از ۲۵ سالگی، روزی دو نوبت، صبح و شب، به بالا و پایین چشم‌های‌تان کرم نرم‌کننده بزنید.

۱۸. برای زیبایی طبیعی صورت لک‌های صورت را نیز از بین ببرید

نشانه‌های آلودگی محیطی روی پوست‌مان کاملا مشهود هستند و به سرعت می‌توانند به هایپرپیگمنتیشن منجر شوند. این وضعیت ممکن است حتی زمانی که در یک روز ابری در خودروی‌تان یا تمام روز در محل کار در کنار رادیاتور هستید برای‌تان اتفاق بیفتد. هیدروکینون عامل سفید کننده‌ای است که علیه هایپرپیگمنتیشن مبارزه می‌کند و به عنوان بی‌خطرترین راه‌حل برای لک‌های پوستی به شمار می‌رود. با این حال، این ماده ممکن است مشکل افراد دارای پوست تیره را برجسته‌تر کند؛ بنابراین، اگر پوست تیره‌ای دارید به ندرت از این ماده استفاده کنید.

۱۹. با دقت و مهارت از کرم‌های دور چشم استفاده کنید

نواحی اطراف چشم‌ها بسیار حساس هستند. این نواحی در مقایسه با سایر بخش‌‌های پوست بدن به راحتی دچار تورم و پارگی می‌شوند. از این رو، هرگز نباید هنگام استفاده از کرم‌های دور چشم بی‌دقتی و بی‌احتیاطی کنید. به مقدار کافی کرم دور چشم را روی نوک انگشت‌تان بریزید و به آرامی آن نواحی را ماساژ دهید. این نکته نیز جزء یکی دیگر از ساده‌ترین نکات برای زیبایی صورت به شمار می‌رود.

۲۰. برای حفظ سلامت پوست‌تان سنگ تمام بگذارید

حتی اگر پوست کاملا سالمی دارید، هم‌چنان ممکن است در برخی مواقع حساس و آسیب پذیر باشد. این آسیب‌پذیری می‌تواند جزء خصوصیات مادرزادی پوست‌تان باشد، یا ناشی از عوامل خارجی نظیر قرار گرفتن بیش از اندازه‌ در برابر نور آفتاب. در این مواقع، باید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی رسوراترول و مواد طبیعی باشند.

۲۱. برای زیبایی چشم‌ها از یک ترفند آرایشی استفاده کنید

خط داخلی پلک‌های‌تان را با یک مداد سفید آرایش کنید تا نگاهی جذاب‌تر و زیباتر داشته باشید.

۲۲. پوست سایر نقاط بدن‌تان را فراموش نکنید

از هر محصول مراقبتی و زیبایی که برای پوست صورت‌تان استفاده می‌کنید، برای پوست گردن، سینه، و دست‌های‌تان نیز استفاده کنید. این نواحی نیز نیازمند مراقبت ویژه هستند.

مطلب مرتبط: سفید شدن پوست: ۳۶ راه ساده و سریع برای سفید کردن پوست 

۲۳. با گوجه فرنگی پوستی بدون چین و چروک داشته باشید

اگر می‌خواهید پوست‌تان به لطافت پوست گوجه فرنگی باشد، گوجه فرنگی بخورید! نکته‌ی شماره‌ی ۲۳ مقاله‌ی برترین نکات برای زیبایی صورت به سادگی خوردن یک گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است؛ لیکوپن نوعی آنتی‌اکسیدان مفید برای پوست است که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش دهد. پختن گوجه فرنگی میزان لیکوپن قابل جذب را افزایش می‌دهد.

۲۴. دست‌های‌تان را ضد عفونی کنید

رپورتاژ

اگر معمولا روی چانه‌تان کورک در می‌آورد و درحال‌حاضر در سن بلوغ نیستید، به احتمال قوی دچار آکنه نشده‌اید. آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که ممکن است مقصر این جوش‌ها دست‌های‌تان باشد؟ مثلا ممکن است وقتی با رایانه کار می‌کنید، دائما به چانه یا سایر نواحی صورت‌تان دست بزنید. دست‌های‌تان تمیز نیستند؛ همین عامل باعث بروز کورک روی صورت‌تان می‌شود. همیشه در محل کار از ژل ضد عفونی‌کننده استفاده کنید.

۲۵. از شستشوی بیش از حد پرهیز کنید

شستشوی بیش از اندازه عامل اصلی حساس شدن پوست است، زیرا این کار لایه‌های زیرین پوست را که دارای خواص طبیعی محافظتی هستند، از بین می‌برد. حتما از مواد شستشویی استفاده کنید که مناسب پوست‌تان باشد و از شستشوی بیش از حد پوست نیز پرهیز کنید.

۲۶. برای زیبایی طبیعی صورت کرم پودر را کنار بگذارید

اگر سن‌تان از ۳۵ گذشته است و نخستین نشانه‌ از چین و چروک یا خطوط روی صورت‌تان نمایان شده است، زمان آن رسیده است که کرم پودر صورت را فراموش کنید. کرم پودر می‌تواند به چین و چروک‌ها نفوذ کند و نشانه‌های پیری را افزایش دهد. البته دیگر نیازی نیز به کرم پودر ندارید!

مطلب مرتبط:۱۰ بهترین ماسک عسل برای انواع پوست

۲۷. از برس‌های تمیز استفاده کنید

باکتری‌ها بزرگ‌ترین دشمن آرایش صورت هستند. بنابراین، باید به تمیزی برس‌های‌ آرایشی‌تان نهایت توجه را داشته باشید. تمیز کردن مکرر وسایل آرایش، پوست صورت‌تان را از آلودگی‌ها دور می‌کند.

۲۸. آلودگی‌ها را با بخور از پوست‌تان بزدایید

برای آن‌که بتوانید به سرعت و به طور عمیق پوست‌تان را پاکسازی کنید، مقداری آب جوش را در کاسه‌ای حاوی آب لیمو و گلبرگ‌های رز بریزید؛ سپس صورت‌تان را بالای کاسه ببرید و سرتان را با حوله بپوشانید. بخار می‌تواند باعث شادابی، بهبود تنفس، و درمان جوش‌های سر سیاه شود. بعد از بخور دادن، صورت‌تان را پاک کنید و برای بستن منافذ پوست، آن را با آب سرد بشویید.

۲۹. برای زیبایی طبیعی صورت حواس‌تان به روبالشی‌تان نیز باشد

همیشه از روبالشی‌های ابریشمی یا ساتن استفاده کنید تا پوست‌تان بعد از چندین ساعت خواب شبانه دچار تورم نشود. حتما این کار را امتحان کنید؛ شاید هرگز فکرش را نمی‌کردید روبالشی نیز این چنین تاثیری در سلامت و زیبایی پوست‌تان داشته باشد.

۳۰. از سرکه سیب به عنوان ماده‌ی تقویت‌کننده استفاده کنید

به سی‌اُمین نکته از ۵۰ نکته‌ی مهم برای زیبایی صورت رسیدیم! سرکه سیب دارای خاصیت قبض است و می‌توانید برای تقویت طبیعی پوست و به خصوص برای پیشگیری از ایجاد لکه در نواحی بالای ابرو و روی بینی از سرکه سیب استفاده کنید.

۳۱. برای کاهش پف چشم‌ها از کیسه‌ی سرد چای استفاده کنید

این روش یکی از موثرترین و سریع‌ترین راه‌ها برای کاهش ورم و پف چشم‌ها، و هم‌چنین، شاداب شدن پوست اطراف آنها به شمار می‌رود. فقط کافی است یک عدد کیسه‌ی سرد شده‌ی چای را به مدت ۵ الی ۶ دقیقه زیر چشم‌های‌تان قرار دهید.

۳۲. برای زیبایی طبیعی صورت از سیب زمینی استفاده کنید

شاید این روش کمی عجیب به نظر برسد، ولی اگر آن را امتحان کنید، به تاثیر آن پی می‌برید! برشی از یک سیب زمینی خام و تمیز را روزی دو نوبت، صبح و بعد از ظهر، به آرامی روی پوست صورت‌تان بمالید. این کار باعث پاکسازی عمیق صورت و رفع لکه‌های سر سیاه می‌شود. هم‌چنین اگر مبتلا به آکنه باشید، این روش می‌تواند تاثیر خارق‌العاده‌ای داشته باشد.

۳۳. بدون استفاده از کرم ترک لب هرگز به تخت خواب نروید

پیش از رفتن به تخت ‌خواب، هم‌زمان با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده برای صورت، باید زمان کوتاهی را نیز به لب‌های‌تان اختصاص دهید. هرگز نباید این ناحیه از صورت را نادیده بگیرید! بنابراین، قبل از خواب مقداری روغن زیتون یا کرم ترک لب را به لب‌های‌تان بمالید و اجازه دهید در تمام طول شب روی لب‌های‌تان بماند.

۳۴. روزتان را با نوشیدن آب شروع کنید

روزتان را با نوشیدن یک لیوان آب ولرم (با دمای اتاق) و یک قاشق عسل شروع کنید. در طول روز نیز مقدار زیادی آب بنوشید. مصرف روزانه ۸ لیوان آب به آب رسانی به پوست کمک می‌کند.

۳۵. برای زیبایی طبیعی صورت از تماس صورت با آب داغ پرهیز کنید

هرگز برای شستشوی صورت از آب داغ استفاده نکنید. آب داغ پوست‌تان را خشک می‌کند. صورت‌تان را همیشه با آب ولرم بشویید.

۳۶. شب‌ها هم از کرم دور چشم استفاده کنید

هر شب از کرم دور چشم استفاده کنید. پوست اطراف چشم‌ها به آسانی خشک می‌شوند، و پیش از همه، دچار خطوط ریز، چین و چروک، و سیاهی نیز می‌شوند.

۳۷. برای زیبایی طبیعی صورت با پوست‌تان مهربان باشید

با پوست اطراف چشم‌های‌تان مهربان باشید. هرگز این ناحیه‌ را دچار خراشیدگی نکنید، زیرا این ناحیه بسیار حساس است و کوچک‌ترین فشار می‌تواند باعث بروز مشکل شود.

۳۸. محصولات غذایی تازه مصرف کنید

همواره میوه‌ها و سبزی‌های تازه و خام را به سایر مواد غذایی ترجیح دهید. میوه‌ها و سبزی‌های خام به درخشندگی موها و چشم‌های‌تان می‌افزایند و چهره‌ای جوان‌تر به شما می‌بخشند. با مصرف میوه و سبزی چین و چروک‌های‌تان نیز به اندازه‌ی قابل توجهی کم‌تر می‌شوند.

۳۹. گاهی اوقات به پوست‌تان استراحت دهید

مرطوب کننده‌ها تنها رطوبت را در پوست حبس نمی‌کنند، بلکه این مواد از خروج روغن نیز از پوست جلوگیری می‌کنند و می‌توانند در نواحی آسیب پذیر پوست باعث بروز لک شوند. گاهی اوقات به پوست‌تان استراحت دهید و از کرم‌های شبانه استفاده نکنید تا پوست‌تان بتواند نفس بکشد و خود را به حالت قبل باز گرداند.

۴۰. برای زیبایی طبیعی صورت بعد از دوش گرفتن به صورت‌تان کرم بزنید

به چهلمین مورد از فهرست بهترین نکات برای زیبایی صورت رسیدید. بهترین موقع برای استفاده از کرم صورت، و هم‌چنین لوسیون بدن، بعد از خروج از حمام است. بعد از دوش گرفتن، منافذ پوست باز می‌شوند و آماده‌ی جذب تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در کرم‌های مرطوب‌کننده می‌شوند.

۴۱. به جای ژل از امولسیون پاک‌کننده استفاده کنید

بهتر است به جای ژل‌های شستشو که باعث خشکی پوست‌تان می‌شوند، از مواد شوینده‌ با ساختار امولسیون استفاده کنید.

۴۲. برای کوچک شدن منافذ پوست صورت از تقویت کننده‌های بدون الکل استفاده کنید

اگر منافذ پوست صورت‌تان بزرگ هستند، همیشه از لوسیون‌های تقویت‌ کننده‌‌ای استفاده کنید که حاوی الکل نباشند؛ به این ترتیب، منافذ پوست صورت‌تان کوچک‌تر می‌شوند و می‌توانید از خشک شدن پوست‌تان جلوگیری کنید.

۴۳. باید امور زیبایی و مراقبت از پوست‌تان در زمستان و تابستان متفاوت باشند

آیا می‌دانستید باید امور زیبایی و مراقبت از پوست‌تان در زمستان و تابستان با یکدیگر متفاوت باشند؟ نیازهای پوست انسان در مقابل سرما با نیازهای آن در برابر گرما و نور آفتاب تفاوت دارند.

۴۴. خط گردن را نادیده نگیرید

وقتی به کارهای مراقبت از پوست صورت نظیر پاکسازی و مرطوب‌سازی می‌پردازید، به خاطر بسپارید صورت‌تان در میان خط رویش مو و استخوان ترقوه قرار گرفته است؛ بنابراین، نباید پوست گردن را نادیده بگیرید. این پوست نه تنها نرم و حساس است، بلکه به برخی اندام‌های داخلی نظیر غده‌ی تیروئید و حنجره نیز بسیار نزدیک است. پس با پوست آن ناحیه نیز مهربان باشید.

۴۵. موهای‌تان را از روی صورت‌تان کنار بزنید

موهای‌تان را پاکیزه نگه دارید و از روی پوست صورت‌تان کنار بزنید تا از چرب شدن پوست صورت پیشگیری کنید؛ این کار را به خصوص در طول شب، هنگامی که موها روی پوست کشیده می‌شوند و باعث بروز لکه‌ها و نقطه‌هایی روی آن می‌شوند، رعایت کنید.

۴۶. برای زیبایی طبیعی صورت از وسایل آرایش و زیبایی مناسب استفاده کنید

مجموعه‌ی مناسبی از وسایل آرایشی و زیبایی با کیفیت تهیه کنید که نه تنها دوام بالایی داشته باشند، بلکه تاثیرات زیبایی بسیار خوبی نیز به همراه داشته باشند.

۴۷. رژیم غذایی‌تان را سرشار از ویتامین و مواد معدنی کنید

طبق بررسی‌ها، زنانی که به اندازه‌ی کافی از ویتامین B، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین A در رژیم غذایی‌ روزانه‌شان استفاده می‌کنند، پوستی درخشان و سالم دارند. میوه و سبزی بیش‌تری را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. پرتقال، اسفناج، و آجیل از جمله مواد غذایی هستند که به بازسازی پوست کمک می‌کنند.

۴۸. از نگه داشتن طولانی مدت آرایش روی صورت خودداری کنید

ساده‌ترین و ضروری‌ترین نکته‌ برای حفظ زیبایی صورت این است که از نگه داشتن طولانی مدت آرایش روی صورت خودداری کنید و آرایش‌تان را پاک کنید. در غیر این صورت، پوست‌تان دچار پژمردگی و بی‌آبی می‌شود و به آسانی در معرض ایجاد چین و چروک قرار می‌گیرد. انباشته شدن مواد آرایش روی صورت باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد لک، قرمزی، و تیرگی آن می‌شود. از محصولات پاک کننده‌ی ملایم و بهداشتی، نظیر پاک کننده‌های امولسیون، استفاده کنید تا تعادل پوست‌تان حفظ شود.

۴۹. برای زیبایی طبیعی صورت از استرس دوری کنید

استرس باعث تولید بیش از اندازه‌ی آدرنالین می‌شود؛ آدرنالین هورمونی است با خاصیت انقباض عروق که پوست را سنگین می‌کند. تمدد اعصاب و فنون تنفسی می‌توانند به کنترل این وضعیت کمک کنند. روحیه‌تان را بالا ببرید و همیشه بخندید!

۵۰. از مواد غذایی تولید کننده‌ی کلاژن مصرف کنید

یکی از مهم‌ترین نکات حفظ زیبایی صورت، مصرف محصولاتی است که به تولید کلاژن در بدن کمک می‌کنند. کلاژن به جوان‌سازی و ترمیم داخلی پوست کمک می‌کند و باعث حفظ جوانی آن می‌شود.

نوشته‌های مرتبط