۱۲ توصیه طلایی پس انداز پول برای مستاجران

با گذر زمان سن تان بالاتر می رود و به آپارتمان‌های جدید نقل مکان می‌کنید، با چالش‌ّهای جدید و ایده‌های نو مواجه می شوید. این همان مقطعی است که شروع می‌کنید به فروختن اثاثیه و تصمیم گیری برای ارتقاء مکان زندگی‌تان، پس نیازی نیست طوری در زمینه‌ی اثاثیه و مبلمان سرمایه‌گذاری کنید که انگار قرار است بعدا از آن سودی نصیب‌تان شود. اماشاید این کارها خیلی هم عقلایی به نظر نرسد و مهمترین کار شما باید پول جمع کردن و عاقبت اندیسی باشد. اگر با ما موافق هستید در ادامه این نوشتار با بازده همراه باشید تا ۱۲ توصیه طلایی پس انداز پول برای مستاجران را بدانید.

توصیه های پس انداز پول برای مستاجران

۱. از استفاده‌ی تلویزیون های تمام نما و خیلی بزرگ دست بکشید

احتمالا از تلویزیون های خیلی بزرگ و آخرین سیستم استفاده میکنید، پس وقتی به مکان جدیدی هم اسباب کشی می‌کنید احساس خواهید کرد استفاده‌ی آن امری ضروری است.

رک و راست بگوییم، داشتن تلویزیون جالب است، اما وقتی می‌خواهید پول پس انداز کنید – این احتمال وجود دارد که اوقات فراغت‌تان را به جای آن که صرف کارهای مفیدتر کنید به تماشای تلویزیون بگذرانید، درست است؟

به ویژه اگر بودجه‌ی محدودی دارید و مجبور هستید زیاد کار کنید، پس تلویزیون خیلی مدرن و امروزی فقط شما را از کار، سرگرمی یا تکالیف‌تان دور خواهد کرد.

ثبت قرارداد رسمی با کدرهگیری رایگان

۲. در خانه غذا درست کنید

می‌دانیم که برای بعضی از شما ممکن است عجیب و بسیار وقت‌گیر به نظر برسد، اما همین‌که برای غذا خوردن بیرون نروید راه بسیار خوبی برای پول پس انداز کردن است.

به تره‌بار بروید و کمی میوه و سبزیجات تازه خریداری کنید، سوپرمارکتی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و کیفیت‌های لازم را نیز دارد. پس اساسا، باید در محله‌‌تان به تحقیق و تفحس کاملی برای تامین منابع غذایی‌تان دست بزنید.

سپس می‌توانید خوراکی تازه بخرید و در خانه غذا درست کنید، و از این طریق برای اجاره‌ی ماه بعد یا قبوض خدمات پول پس انداز کنید.

۳. از کارگزاران املاک و دلالان دوری کنید

استفاده از کارگزاران املاک و هر نوع واسطه و دلالی این روزها یک نوع خودکشی است، به ویژه وقتی سعی می‌کنید بودجه‌ی خود را محدود کنید.

در اکثر موارد، آن‌ها فقط به سود و منفعت خودشان از قرارداد فکر می‌کنند و باعث می‌شوند بابت خدمات‌شان به هر طریقی شده پول پرداخت کنید، پس کار کردن با آن‌ها وقتی دارید سعی می‌کنید به توافق و معامله‌ی مقرون به صرفه دست پیدا کنید کار چندان درستی نیست.

بهترین راه برای تعامل با صاحبخانه‌ی احتمالی‌تان پر کردن درخواست آنلاین برای اجاره‌ی مستقیم ملک او از طریق پلتفرم اینترنتی مانند جامانا است، به این سایت سر بزنید و خانه تان را با کمیسیونی یک پنجم سایر املاک اجاره کنید.

قرار داد اجاره با کدرهگیری رایگان و با یک پنجم کمیسیون

۴. از کوچکترین نقایص خانه برای پایین آوردن اجاره‌بها استفاده کنید

وقتی به بازدید خانه می‌روید، باید خیلی دقت و توجه داشته باشید و تمام گوشه و کنار منزل را خوب نگاه کنید.

پیدا کردن چند عیب کوچک در آن مکان مثل گچ ریخته‌ی دیوار حمام یا سیستم لوله‌کشی خیلی قدیمی می‌تواند به عنوان دلیلی برای چانه زدن و پایین آوردن قیمت نهایی اجاره خانه باشد.

۱۰ نکته برای تزیین و تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

۵. به صاحبخانه پیشنهاد بدهید چیزی را تعمیر کنید

اما راه دیگری نیز برای استفاده از نقایص خانه در راستای پس انداز پول وجود دارد.

وقتی چیزی خراب می‌شود یا رنگ دیوارها کثیف می‌شود، می‌توانید به صاحبخانه پیشنهاد بدهید آن را تعمیر کنید، اتاق را دوباره رنگ بزنید یا سینکی که نشتی دارد را تعویض کنید و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را از قیمت اجاره خانه کم کنید.

چون خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید، می‌توانید از این طریق در پول‌تان صرفه‌جویی کنید و بیخودی پول ندهید کسی آن را برای‌تان انجام دهد.

رپورتاژ

۶. به فکر اجاره املاک مبله نشده یا تا حدودی مبله شده باشید

آپارتمان‌هایی که در تبلیغات گفته می‌شود مبله نیستند از آپارتمان‌های مبله ارزان‌تر تمام می‌شوند. بعضی از آن‌ها ممکن است کمی مبله باشند، مثلا چندتایی صندلی و یک میز داشته باشند، بدون تخت و قفسه‌ی کتابخانه.

به هر حال می توانید  مکان مبله‌نشده‌ای را بگیرید و مبلمان را خودتان بخرید چون راه خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها است.

مثلا، می‌توانید از یک سمساری مبلمان بخرید یا تخت دست دوم دوستان‌تان را تقریبا به صورت رایگان بگیرید و …

۷. به دنبال خانه‌ای دور از محل دانشگاه‌تان باشید

اگر دانشجو باشید ، حتما متوجه شده‌اید تمام مکان‌های نزدیک دانشگاه بسیار گران و پر هزینه هستند.

همان‌طور که در یکی از توصیه‌های بالا اشاره کردیم، دورتر زندگی کردن از دانشگاه یا محل کارتان آن‌قدرها هم بد نیست اگر که سیستم حمل و نقلی که استفاده می‌کنید خوب و مناسب باشد.

این که از پیمودنی مسافتی طولانی تر به دانشگاه احساس خوب و رضایت‌بخشی داشته باشید مهم است، چون این راه واقعا خوبی برای کمتر هزینه کردن است.

۸. اتاق کوچکتری انتخاب کنید و پول کمتری بپردازید

وقتی می‌خواهید تنها زندگی کنید و به دنبال هم اتاقی نیستید، همچنان کاری وجود دارد که می‌توانید برای پرداخت کمتر پول بابت محل زندگی‌تان انجام دهید.

به اجاره‌ی اتاقی کوچکتر فکر کنید. وقتی بودجه‌ی کم و محدودی دارید واقعا ممکن است عجیب باشد که دلتان بخواهد آپارتمانی بزرگ با ایوانی درندشت و سرویس بهداشتی و حمام اضافی داشته باشید. خیلی ساده کافی است اتاقی کوچک و راحت با یک حمام و آشپزخانه پیدا کنید. بله، این عالی است!

۹. کاری کنید حتما پول پیش خانه را به طور کامل پس بگیرید

باید مثل یک مستاجر مسئولیت‌پذیر عمل کنید، به آپارتمان آسیبی وارد نکنید، آن را تمیز نگه دارید و همان وضعیت اولیه‌ای که اثاثیه منزل داشته بود را حفظ کنید. این یک سناریوی عالی برای حصول اطمینان از آن است که کل پول ودیعه‌تان را باز پس خواهید گرفت.

البته بعضی از صاحبخانه‌ها سعی می‌کنند کمی از پول پیش شما را به خاطر چیزهای پیش پا افتاده یا صرفا چون دلشان می‌خواهد به نفع خودشان بزنند و به همین خاطر است که ما باور داریم فناوری قرارداد هوشمند باید برای بازار املاک و مستقلات در دسترس باشد.

۱۰. با صاحبخانه مودبانه و محترمانه رفتار کنید

مثال‌های فراوانی را سراغ دارم که فقط با رفتار مودبانه و دوستانه با صاحبخانه‌شان کمک بزرگی به خودشان کرده‌اند.

اگر با صاحبخانه رابطه‌ی خوبی داشته باشید، احتمال فراوانی وجود دارد که او موقع تمدید قرارداد در اجاره‌خانه‌تان تجدید نظر کند. او به عنوان یک مستاجر برای شما ارزش قائل خواهد بود و درک می‌کند که حفظ شما با این قیمت اجاره‌ی مشخص بسیار بهتر از آن است که به دنبال فرد جدیدی بگردد.

۱۱. قراداد اجاره‌نامه‌تان را به دقت مطالعه و بررسی کنید

اجاره‌نامه باید روشن و به دور از جزئیات پرداخت مبهم و مقررات مربوط به مباحث پول پیش باشد.

همچنین بعضی از صاحبخانه‌ها دوست دارند کاری کنند شما اجاره‌ای بالاتر از مبلغی را که با آن‌ها بحث و توافق کرده‌اید در اجاره نامه وارد کنید.

اساسا، اجاره‌نامه‌ی شما باید توسط شما فقط پس از آنکه اکثر جزئيات برسی شدند امضاء شود.

بهترین راه برای از دست ندادن قرارداد و داشتن شانس مرور دقیق آن پیشنهاد امضاء قرارداد اینترنتی به مالک است. نیازی نخواهد بود که دورتادور شهر بگردید تا این قرارداد را امضاء کنید یا نگران از دست دادن آن باشید. همه چیز در پروفایل شخصی و خصوصی شما در پلفرم ما کد نویسی و ذخیره می‌شود.

۱۲. خجالت نکشید از اینکه به صاحبخانه بگویید چیزی را تعمیر یا تعویض کند

گاهی نیاز داریم چیزهایی را در منزلمان تعمیر یا تعویض کنیم. بعضی از شماها ممکن است فکر کنید اینکه از صاحبخانه بخواهید لامپ‌ّهای آپارتمان‌تان را عوض کند کار عجیبی است و ترجیح می‌دهید خودتان بخرید!

در اصل، حفظ کارایی ساختمان جزو تعهدات موجر است، پس از او بخواهید لامپ‌ها را عوض یا نشتی سینک را تعمیر کند و این کار به شما در پس انداز پول کمک خواهد کرد.

نوشته‌های مرتبط