۳۲ بهترین درمان خانگی برای چاق شدن صورت و گونه ها

امروزه صورت پر و گونه‌های برجسته خیلی باب شده‌اند. یک جفت گونه‌ی زیبا و پر شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. شاید به همین دلیل است که افراد داری صورت‌ لاغر به دنبال برجسته کردن گونه‌های‌شان هستند. شما می‌توانید از طریق جراحی پلاستیک گونه بگذارید، اما این روش وقت و پول زیادی را می‌طلبد. خوشبختانه، برخی از تکنیک‌های طبیعی نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید تا گونه‌های‌تان کمی بیرون بزنند. این تکنیک‌های چاق شدن صورت بدون خطر و طبیعی هستند، بنابراین می‌توانید نسبت به آن‌ها کاملا اطمینان داشته باشید. اما ابتدا بیایید یک سری اطلاعات ابتدایی را در مورد گونه‌ها مطرح کنیم. در این نوشتار چیزهای جالب در انتظار شما هستند. با ما همراه باشید!

گونه‌ی قلمبه و گرد چیست؟

گونه‌ها بخش مهمی از فرم صورت هستند. تشخیص شکل گونه به شما کمک می‌کند که مدل مو و آرایش مناسبی را برای صورت خودتان انتخاب کنید. با این حال، بسیاری از مردم نمی‌دانند چگونه این فرم گونه‌ها را تشخیص بدهند. در این‌جا یک راهکار برای شما وجود دارد:

* شما به یک آینه‌ی عمودی بزرگ نیاز دارید که به راحتی می‌توانید آن را حتی هنگام ایستادن لمس کنید، بنابراین میتوانید بدون حرکت کردن روی آینه شکل بکشید. اطمینان حاصل کنید که نور از بالا به پایین می‌تابد.

* بایستید و مستقیما به آینه نگاه کنید، پشت‌تان را صاف نگه دارید، سرتان را بالا ببرید و شانه‌ها را عقب بکشید. موهای‌تان را کنار بزنید یا آن‌ها را ببندید.

* از یک رژ لب یا یک قالب صابون استفاده کنید تا با دقت طرح صورت‌تان را روی آینه بکشید.

* از زیر چانه کشیدن را شروع کنید، روی گونه‌ها ادامه بدهید، انحنای ریشه‌های مو را دنبال کنید، در طرف دیگر صورت پایین بیایید و در زیر چانه کارتان را تمام کنید. هنگام انجام این مرحله سعی کنید بدون حرکت بمانید و بعد از تمام شدن کار نقاشی حرکت کنید.

* کمی از آینه فاصله بگیرید و به طرحی که کشیده‌اید نگاهی بیندازید. اگر طرح شما یک دایره با گونه‌های پر است، احتمالا صورتی گرد دارید – رویای بسیاری از دختران!

گونه‌های لاغر شما را بالغ و جذاب نشان می‌دهد، اما گاهی اوقات سبب می‌شود که سن‌تان بالاتر به نظر برسد. پس از گذشت زمان و تلاش برای “کوچک کردن” چهره، امروزه بسیاری از زنان به مراکز جراحی زیبایی مراجعه می‌کنند تا گونه‌های پرتر و برجسته‌تری داشته باشند. در طول سال‌ها، صورت V-line به یکی از محبوب‌ترین فرم‌ها در عالم زیبایی تبدیل شده‌است. بسیاری از دختران این استاندارد زیبایی را در نظر می‌گیرند و راه‌هایی برای داشتن یک چهره باریک با گونه‌هایی کوچک پیدا می‌کنند. با این حال، امروز همه چیز تغییر کرده‌است. گونه‌های پر و برجسته کم کم جذاب‌تر و پرطرفدارتر می‌شوند. گونه همیشه چهره را جوان، دوست‌داشتنی و پرانرژی نشان می‌دهد.

با این حال، بسیاری از افراد با گونه‌های چاق مشکل دارند. این به این دلیل است که آن‌ها گونه‌های بیش از حد بزرگ دارند. این بدان معناست که آن‌ها گونه‌های چاق غیر طبیعی دارند که به علت افزایش چربی است. هیچ کس چنین چیزی را دوست ندارد، زیرا گونه‌های خیلی بزرگ چهره شما را زیبا نمی‌کند، بلکه سبب می‌شود سنگین به نظر برسید. اگر چه بدن دارای ذخایر چربی است، اما هر کسی مقدار متفاوتی از چربی را ذخیره می‌کند. افرادی هستند که بسیار لاغر هستند، اما گونه‌های‌شان چربی زیادی دارد.

طبق مطالعات انجام‌شده در مورد چربی کل بدن، خوردن بیش از حد چربی و عدم انجام تمرینات ورشی به طور منظم، در تجمع چربی بیش از حد در صورت و سایر قسمت‌های بدن بسیار تاثیرگذار است. علاوه بر این، حتی اگر به طور مرتب ورزش کنید، اما در طول تمرین کالری زیادی نسوزانید، بزرگ شدن گونه‌ها اجتناب‌ناپذیر است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که داشتن گونه‌های پر و بانمک غیر ممکن است.

علل شایع کوچک شدن گونه‌ها چیست؟

علل زیادی برای کوچک شدن گونه‌ها وجود دارد. تقریبا همه‌ی ما با این عوامل هر روز مواجه هستیم. دلیل اصلی و در واقع دقیق‌ترین علت فقدان چربی در ناحیه گونه است. این پدیده ناشی از دلایل زیادی است از جمله:

* پدیده‌ی بالا رفتن سن

شاید این دلیلی باشد که هیچ کس نمی‌تواند از آن اجتناب کند، زیرا اگر شما به پوست‌تان اهمیتی نمی‌دهید، به زودی دچار پیری پوست خواهید شد. هر کس پیری پوست را تجربه می‌کند، اما بنا به دلایلی، ممکن است مجبور شوید زودتر از موعد آن را تجربه کنید. پدیده‌ی پیری موجب چروک و شل شدن پوست می‌شود، در حالی که در عین حال سلول‌های چربی برای پر کردن این نواحی کافی نیستند، و در نتیجه گونه‌ها لاغر می‌شوند.

* کاهش وزن به طور ناگهانی

واقعیت این است که همه‌ی آدم‌ها شیوه‌ی درست از دست دادن وزن را نمی‌دانند. بسیاری از مردم به طور ناگهانی بسیاری از غذاهای مغذی را از برنامه‌ی غذایی‌شان حذف می‌کنند، و به این ترتیب باعث ایجاد اختلالات نامناسب پوستی برای از دست دادن چربی می‌شوند. همین باعث می‌شود که گونه‌ها لاغر و بی‌‌جان شوند.

* مشکلات خواب و استرس

نداشتن خواب کافی، استرس طولانی مدت یا کار بیش از حد نیز باعث می‌شود گونه‌های شما به طور جدی دچار کمبود چربی بشوند. علاوه بر این صورت‌تان بی‌نشاط و بی‌جان دیده می‌شود. در نتیجه گونه‌های شما مانند یک فرد بیمار بسیار کوچک خواهد بود.

* تغذیه

این علت اغلب نادیده گرفته می‌شود زیرا ما هنوز عادت های غذایی کنترل نشده داریم. مقدار چربی اهمیت زیادی دارد. چربی هنگامی‌ که درون بدن قرار می‌گیرد، نه تنها سلامتی شما را حفظ می‌کند، بلکه گونه‌های خوش نقش و زیبا هم به شما می‌دهد. با این حال مصرف زیاد چربی هم خوب نیست چرا که باعث می‌شود که شما گونه‌های بیش از حد بزرگ داشته باشید و چاق به نظر برسید. شما باید با متخصص تغذیه در این زمینه مشورت کنید.

* عوامل ژنتیکی

عوامل ژنتیکی یکی از دلایلی است که نمی‌توانید نادیده بگیرید. اگر مادر یا پدر شما دارای گونه‌های لاغر باشند، احتمالا با این مشکل مواجه خواهید شد. بهبود گونه‌های لاغر ناشی از ژنتیک اغلب بسیار دشوار است.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

مراجعه به پزشک چندان خوشایند نیست، اما اگر بعد از به کار بستن نکات و روش‌های قید شده در این نوشتار باز هم به نتیجه نرسیدید، و اگر واقعا مایل به داشتن گونه‌های پر و برجسته هستید، می‌توانید به پزشک متخصص جراحی پلاستیک مراجعه کنید. او به طور مستقیم شما را بررسی و مشاوره می‌کند. به خاطر داشته باشید که بهتر است به یک مرکز معتبر مراجعه کنید که کاملا نکات ایمنی در آن رعایت می‌شود.

تا بدین جا اطلاعات بسیار مفید و جالبی را در مورد گونه‌ها به دست آوردید. چنان‌چه می‌بینید، شکل گونه‌ها تا حد زیادی میزان زیبایی و جذابیت شما را تعیین می‌کند. داشتن گونه‌های پر، چیزی است که افراد زیادی آرزوی آن را دارند. در ادامه‌ی این نوشتار، شما را با تکنیک‌هایی آشنا می‌کنیم که کمک‌تان می‌کنند به صورت ایمن و طبیعی گونه‌هایی برجسته داشته باشید.

18 نکته‌ی برتر برای داشتن گونه‌هایی پر زیبا به صورت طبیعی و بدون بالا رفتن وزن بدن

1. یوگا برای صورت

این اولین نکته در مورد چاق شدن صورت است که در این نوشتار قید می‌کنیم. شما می‌توانید برخی تمرینات ساده و سبک یوگا را انجام دهید تا گردش خون را روی گونه‌ها تحریک کنید و پوست خود را به مراتب درخشان‌تر و صورت را پرتر نگه دارید. این روش در واقع باعث تحریک چربی یا افزایش میزان پوست در گونه‌های شما نمی‌شود، اما اگر هر روز آن را انجام بدهید، صورت‌تان پرتر می‌شود. لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

* صاف روی صندلی بنشینید. شانه‌های‌تان را پایین بیاورید و آن‌ها را کاملا شل نگه دارید و سفتی و تنش را در این منطقه تا حد ممکن محدود کنید. شما باید سینه‌تان را جلو بگیرید و قفسه‌ی سینه را باز کنید.

* دهان‌تان را باز کنید. تصور کنید که با کسی با فشار کم تا متوسط ​​صحبت می‌کنید. دهان خود را هنگامی ‌که با دیگران صحبت می‌کنید باز کنید. سپس لب‌ها را کاملا جمع کنید تا تمام دندان‌های‌تان را بپوشانند.

* در عین حال، باید پشت زبان را تا آن‌جا که ممکن است نزدیک به دندان‌های آسیاب فشار دهید. هر دوی لب‌های شما باید در همان جهت فشار وارد کنند. همچنین باید چانه‌تان را کمی جلو بدهید.

* این حالت را برای 90 ثانیه نگه دارید. شما احساس می‌کنید که گونه و دهان‌تان کشیده شده‌است. برای پایان دادن به این تمرین، به آرامی صورت‌تان را به حالت عادی بازگردانید.

2. گونه‌ها را نیشگون بگیرید

در میان تکنیک‌های خانگی چاق شدن صورت، نیشگون گرفتن گونه‌های یکی از موثرترین روش‌هاست. به آرامی بالا و پایین گونه‌ها را نیشگون بگیرید. این روش نمی‌تواند صورت‌تان را پر کند اما پوست شما به طور طبیعی صورتی خواهد شد و در نتیجه صورت‌تان روشن‌تر می‌شود. گونه‌های روشن پرتر از گونه‌های بی رنگ به نظر می‌رسد.

3. گونه‌ها را مرطوب کنید

یکی دیگر از تکنیک‌ها در فهرست روش‌های چاق شدن صورت به طور طبیعی، مرطوب کردن گونه‌ها است. به طور منظم، بعد از حمام کردن و بعد از پاک کردن پوست، مرطوب‌کننده روی پوست بمالید. اجازه بدهید پوست به طور طبیعی خشک شود. بعد از آن نباید صورت‌تان را شستشو دهید. در صورت امکان، یک نرم‌کننده‌ی پوست خریداری کنید. این کرم به طور خاص برای تسکین پوست طراحی شده‌است، به طوری که گونه‌های شما مرطوب می‌شوند و به این ترتیب ترک‌ یا آسیب روی پوست‌تان ایجاد نمی‌شود. حتی اگر معمولا صبح‌ها دوش می‌گیرید، شب قبل از رفتن به رختخواب، باید مرطوب‌کننده روی پوست صورت‌تان بزنید.

4. از شکر و شی‌باتر، پاک‌کننده‌ی پوست بسازید

این درمان یکی از روش‌‌های کم‌تر شناخته شده برای چاق شدن صورت به طور طبیعی است. شی‌باتر حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب است، بنابراین می‌تواند به شما در بهبود کشسانی پوست روی گونه‌ها کمک کند. در نتیجه، پوست شما جوان‌تر و پرتر می‌شود. شکر یک رویه‌ساب و پاک‌کننده‌ی ملایم است، بنابراین می‌تواند برای از بین بردن سلول‌های مرده در گونه‌های‌تان موثر باشد، و سبب پرتر شدن گونه‌ها شود.

برای انجام این روش درمانی، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

– 250 میلی‌لیتر (1 فنجان) کره‌ی ذوب‌شده را با 185 میلی‌لیتر (۴/۳ فنجان) شکر مخلوط کنید

– کمی صبر کنید تا ترکیب سرد شود

– پس از شستن صورت‌تان با آب گرم، این ترکیب را روی پوست بمالید

– اجازه بدهید به مدت 5 دقیقه روی پوست بماند و بعد آن را با آب گرم شستشو دهید

دقت کنید که باید ترکیب را به آرامی و در یک حرکت دایره‌ای روی پوست مالش دهید. هنگامی ‌که کارتان به پایان رسید، از یک حوله‌ی نرم برای خشک کردن پوست استفاده کنید. لطفا این نکته را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتایج ممکن را به دست آورید.

5. سیب بخورید

سیب درمان بعدی در فهرست راهکارهای خانگی برای چاق شدن صورت به طور طبیعی است. این میوه غنی از مواد مغذی و ویتامین‌هایی است که برای پوست مناسب هستند، بنابراین خوردن آن می‌تواند نتایج معجزه‌آسایی را پوست‌تان داشته باشد. سیب حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و همچنین ویتامین‌های A، B و C است و تمام این فاکتورها باعث جلوگیری از آسیب بافتی در پوست و چروک شدن پوست می‌شوند. سیب همچنین حاوی کلاژن و الاستین است و در نتیجه به حفظ نرمی و برجستگی صورت کمک می‌کند. سیب قرمز و سیب سبز گرنی اسمیت  بهترین انتخاب برای شماست. بنابراین مصرف سیب را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان بگنجانید و به این ترتیب به چاق شدن صورت و برجسته شدن گونه‌‌ها کمک کنید.

روش دیگر برای استفاده از سیب برای چاق شدن صورت این است که با آن نوشیدنی آماده کنید. سه تکه سیب، سه تکه‌ی کوچک هویج و 125 میلی‌لیتر (نصف فنجان) آب لیمو را با هم مخلوط کنید. سپس این آبمیوه‌ی مخلوط را هر روز صبح بنوشید تا زمانی که متوجه نتایج مثبت آن شوید. پتاسیم موجود در هویج به جلوگیری از خشکی پوست کمک می‌کند و در عین حال این ریشه‌ی خوراکی دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به احیا و سفت شدن پوست کمک کند. هویج همچنین کمک می‌کند تا آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A و C به بدن‌تان برسد. آب لیمو ویتامین A، B و C و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها را به پوست می‌دهد. بنابراین، ترکیبی از سیب، هویج و لیمو یک نوشیدنی عالی است که به شما کمک می‌کند تا گونه‌هایی برجسته و صورت چاق داشته باشید.

۶. از سیب روی صورت استفاده کنید

علاوه بر خوردن سیب، می‌توانید از این میوه برای تهیه‌ی یک ماسک خانگی جهت چاق شدن صورت استفاده کنید. برای انجام این کار، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

– نصف یک سیب را له کنید تا خمیر سفتی آماده شود

– خمیر سیب را به آرامی را روی گونه‌های‌تان در یک حرکت دایره‌ای بمالید

– اجازه بدهید خمیر سیب به مدت 50 تا 60 دقیقه روی پوست بماند و بعد آن را با آب گرم شستشو دهید

– این کار را هر روز انجام دهید

۷. آلوئه‌ورا

یکی دیگر از نکات در فهرست تکنیک‌های چاق شدن صورت استفاده از آلوئه‌ورا است. آلوئه‌ورا به عنوان یک “داروی گیاهی” برای پوست در نظر گرفته شده‌است. این داروی گیاهی به کاهش التهاب کمک می‌کند و حالت کشسانی پوست را بهبود می‌دهد. بنابراین، ژل آلوئه‌ورا را روی گونه‌ها بمالید و به آرامی در حرکات دایره‌ای ماساژ بدهید. اجازه بدهید ژل به مدت حدود 30 تا 60 دقیقه بماند و بعد آن را شستشو دهید. این روش را هر روز تکرار کنید. ماساژ صورت با ژل آلوئه‌ورا نه تنها به شما کمک می‌کند تا به سرعت گونه‌هایی برجسته به دست بیاورید بلکه پوست شما را زیبا‌تر و نرم‌تر از قبل هم می‌کند.

۸. آلوئه‌ورا بخورید

روش دیگر برای استفاده از آلوئه‌ورا این است که می‌توانید 250 میلی‌لیتر از آب آن را هر روز صبح میل کنید تا زمانی که متوجه نتایج شوید. اطمینان حاصل کنید که فقط آب آلوئه‌ورای خالص می‌نوشید. مطمئنا، پس از مدتی، از تاثیری که این تکنیک ساده روی چاق شدن پوست‌تان دارد، شگفت‌زده خواهید شد.

۹. گلیسیرین و گلاب برای چاق شدن صورت عالی هستند

این تکنیک برای چاق شدن صورت به طور طبیعی کم‌تر شناخته شده‌است. محلول گلیسیرین و گلاب برای پوست هم فایده دارد. گلیسیرین و گلاب پوست ناحیه‌ی گونه را تغذیه می‌کند. گلیسیرین پوست را آبرسانی می‌کند و میزان شکل‌گیری سلول‌های مرده‌ی پوست را تنظیم می‌کند. گلاب می‌تواند پوست تحریک شده را تسکین دهد و پوست خشک را رطوبت‌رسانی کند. این ماده همچنین دارای خواص ضدعفونی‌کننده‌ی ملایم است، بنابراین پوست روی گونه‌ها را پاک و سالم می‌کند بدون این‌که پوست خشک یا تحریک شود. شما می‌توانید این دو ماده را به نسبت 1: 1 ترکیب کنید و ترکیب حاصل را روی پوست‌تان به طور روزانه استعمال کنید. شما باید از این ترکیب شب‌ها قبل از رفتن به خواب استفاده کنید. در صورت استفاده از آن در طول روز، باید از کرم ضد آفتاب روی پوست استفاده کنید، و در عین حال پوست را از تماس با آفتاب محافظت کنید.

۱۰. عسل را روی پوست‌تان استعمال کنید

رپورتاژ

هنگامی که صحبت در مورد روش‌های چاق شدن صورت به طور طبیعی، به میان می‌آید، استفاده از عسل به عنوان یک راهکار  عجیب و غریب به نظر می‌رسد اما واقعا تاثیرگذار است. عسل تاثیر مثبتی روی پوست دارد. این ماده هنگامی ‌که به عنوان یک مرطوب کننده استفاده می‌شود، به جذب و حفظ رطوبت بر روی پوست کمک می‌کند. در نتیجه پوست شما سالم تر و ملایم تر خواهد شد. آنتی اکسیدان هایی که در عسل یافت می‌شوند، هنگامی ‌که به صورت خوراکی یا موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از پوست در برابر عوامل ایجادکننده‌ی حساسیت و باکتری محافظت می‌کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌های استفاده از عسل برای چاق شدن صورت، خرید ماسک صورت تهیه شده از مواد ارگانیک یا طبیعی است که حاوی عسل هم هستند. اگر این محصولات حاوی خامه یا ماست هم باشند، اثرات بهتری روی پوست ایجاد خواهند کرد.

شما همچنین می‌توانید ماسک عسل را در خانه تهیه کنید. برای تهیه‌ی این ماسک، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

– 1 قاشق چایخوری (5 میلی‌لیتر) عسل را با 1 قاشق چایخوری (5 میلی‌لیتر) پاپایای خردشده مخلوط

– ترکیب به دست آمده را روی گونه‌ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید

– پس از حدود 10 دقیقه، صورت‌تان را با آب گرم شستشو دهید

– شما می‌توانید این روش درمانی را 2-3 بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتایج ممکن را به دست آورید.

۱۱. عسل بخورید

برخی از مردم بر این باور هستند که خوردن ۹ تا ۱۰ قاشق غذاخوری عسل در روز در میان برخی دیگر از مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان نیز به پوست‌تان ارائه خواهد داد. در واقع خوردن عسل به چاق شدن صورت و زیبایی پوست کمک خواهد کرد.

۱۲. برای پوست‌تان چربی تهیه کنید

این مورد هم یکی دیگر از نکات در فهرست روش‌های خانگی برای چاق شدن صورت  به طور طبیعی است. معمولا پوست شما به طور خودکار برای حفظ رطوبت و ظاهری تازه و سالم چربی تولید می‌کند. پوست سفید و روشن معمولا چاق‌تر به نظر می‌رسد. با این حال، اگر بدن شما چربی کافی نداشته باشد، پوست‌تان خشک می‌شود و گونه‌های‌تان به طور ناگهانی رنگ پریده و گود به نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید روغن را به طور مستقیم به پوست بمالید، پس از پاکسازی و لایه‌برداری، آن را به آرامی روی پوست‌تان ماساژ دهید. سپس صورت‌تان را شستشو ندهید. لطفا اجازه بدهید روغن شب تا صبح روی پوست بماند. شما باید از روغن‌های سالم مانند روغن زیتون یا روغن آووکادو استفاده کنید. علاوه بر این، روغن بیش‌تری هم به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. از روغن‌های طبیعی سالم برای پخت و پز استفاده کنید، مانند روغن زیتون. شما همچنین می‌توانید هر روز از مغزها استفاده کنید که برای سلامتی و پوست شما به طور کلی مناسب هستند.

1۳. از عادت‌هایی که سبب آسیب رساندن به پوست می‌شوند، پرهیز کنید

اجتناب از عادت‌هایی که به پوست آسیب می‌رسانند، نکته‌ی بعدی در فهرست راهکارهای چاق شدن صورت به طور طبیعی است. شما باید از نوشیدن الکل اجتناب کنید زیرا این ماده سبب می‌شود پوست کشسانی خود را از دست بدهد. هنگامی ‌که الاستیسیته‌ی پوست از بین می‌رود، دیگر مثل قبل انعطاف‌پذیر نخواهد بود و این امر باعث می‌شود که پوست شل‌تر شود و گونه‌های‌تان گود بیفتند.

1۴. از پودرهای شاینر استفاده کنید

خبر خوب برای دخترانی که آرایش کردن را دوست دارند: پودر شاینر می‌تواند کمک کند که گونه‌ها پرتر و برجسته‌تر به نظر برسند. در واقع این ترفند یکی از راه‌هایی است که اگر می‌خواهید سریع و موقتی گونه‌هایی برجسته داشته باشید، باید حتما امتحان کنید. هنگام آرایش، یک لایه‌ی نازک از این پودر درخشان را روی گونه‌ها قرار دهید. از یک برس تمیز استفاده کنید و پودر را روی استخوان گونه آرام بزنید و در عین حال زیر استخوان ابرو هم کمی بزنید. پودر شاینر نور را جذب می‌کند و چشم‌ها را فریب می‌دهد. از به کار بردن تکه‌های پنبه، حوله‌های کاغذی یا برس آرایشی کوچک برای استفاده از این پودر روی گونه‌ها اجتناب کنید. با استفاده از این موارد، پودر به صورت یکدست روی پوست‌تان نمی‌نشیند و نمی‌تواند نور را به صورت درست جذب و منعکس کند.

1۵. قبل از رفتن به رختخواب آرایش‌تان را پاک کنید

پاک کردن آرایش قبل از رفتن به رختخواب، یکی دیگر از روش‌های چاق شدن صورت به طور طبیعی است. شب‌ها، به یاد داشته باشید با استفاده از یک تکه پنبه یا دیگر محصولات آرایش صورت‌تان را خوب پاک کنید. محصولات مخصوص حذف آرایش، بهترین گزینه هستند. علاوه بر این، باید تنها زمانی آرایش کنید که واقعا به آن نیاز دارید. آرایش نکردن پوست به پوست فرصت می‌دهد که نفس بکشد و به این ترتیب پوست روی گونه قوی‌تر می‌شود. در عین حال یادتان باشد که هنگام آرایش کردن، نباید بیش از حد کرم‌پودر یا سایر کرم‌ها را به کار ببرید زیرا ممکن است منافذ را مسدود کنند.

۱۶. از تخم شنبلیله استفاده کنید

استفاده از تخم شنبلیله نیز روش دیگری برای چاق شدن صورت است با توجه به مقدار بالای ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد. این دانه‌های قدرتمند به محافظت از پوست در برابر باکتری‌ها کمک می‌کند.

– تخم شنبلیله را آسیاب کنید تا به پودر تبدیل شود

– 1 قاشق چایخوری از این پودر را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر سفتی آماده شود

– خمیر حاصل را روی گونه‌های‌تان قرار بدهید

– سپس آن را روی پوست ماساژ بدهید

– بعد از حدود 10 دقیقه خمیر را با آب سرد شستشو دهید

1۷. یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید

آن‌چه می‌خورید روی پوست شما تاثیر زیادی خواهد داشت. اگر شما مواد غذایی حاوی چربی‌های ناسالم بخورید یا هله هوله مصرف کنید، رنگ و کیفیت پوست‌تان اولین چیزی است که تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بنابراین، اگر دوست دارید صورتی چاق و گونه‌های برجسته داشته باشید، بهتر است فقط غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مصرف کنید. علاوه بر این، غذاهای غنی از چربی‌های خوب مانند شیر، پنیر، جوی دوسر، و آووکادو را به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید.

1۸. بادکنک باد کنید

شاید این یکی مسخره به نظر برسد، اما باد کردن بادکنک می‌تواند به چاق شدن صورت و برجسته شدن گونه‌ها کمک کند. زمانی که بادکنک را با دهان باد می‌کنید، این موقعیت دهان را به مدت حدود یک دقیقه نگه دارید. اجازه دهید هوا کم کم از دهان خارج شود. این روش را 5 تا ۶ بار در روز تکرار کنید تا به نتایج مورد نظرتان برسید.

1۹. آووکادو را برای چاق کردن صورت فراموش نکنید

اگر دوست دارید صورت چاق و گونه‌هایی برجسته داشته باشید، از غذاهای روزانه‌تان شروع کنید. آووکادو یکی از میوه‌هایی است که مصرف آن به طور روزانه برای حفظ سلامت پوست به شدت توصیه می‌شود.

علاوه بر این، شما می‌توانید غذاهای مختلف، سبزیجات و میوه‌ها را که برای پوست انسان مفید هستند، در رژیم غذایی‌تان بگنجانید از جمله دانه‌ها، پنیر و آجیل.

۲۰. سیگار نکشید

کشیدن سیگار یکی از مضرترین کارها برای پوست است. این عادت باعث بروز آسیب بیش‌تر روی پوست و سلامت شما می‌شود. در صورتي که مي‌خواهيد در مدت کوتاهي صورتی چاق و گونه‌هایی برجسته و پر داشته باشید، بهتر است دست از کشيدن سیگار بردارید زیرا سیگار هم مانند الکل سبب از بین رفتن حالت کشسانی پوست می‌شود.

۲۱. از آرایش صورت اجتناب کنید

علی‌رغم این‌که آرایش کردن، در روزهای اخیر بسیار رایج است و برای بسیاری از زنان قبل از بیرون رفتن از خانه یک اجبار محسوب می‌شود، بهتر است از آن اجتناب کنید چرا که به این ترتیب به مدت طولانی می‌توانید پوست‌تان را در بهترین حالت خود حفظ کنید. واقعیت این است که اکثر لوازم آرایش دارای سموم شیمیایی هستند، چیزی که اصلا برای پوست خوب نیست.

۲۲. ضد آفتاب بزنید

همیشه هنگام خارج شدن از خانه کرم ضد آفتاب روی صورت‌تان بزنید و به این ترتیب از پوست در برابر اشعه‌ی مضر UV محافظت کنید. آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، پوست را خشک می‌کند، و گونه‌های شما گودتر و رنگ‌ پریده‌تر می‌شود. معلوم است که هیچ کس چنین چیزی را نمی‌خواهد.

۲۳. مغزها و آجیل را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید

خوردن آجیل نیز به چاق شدن صورت کمک می‌کند. دلیل چنین تاثیری چربی‌های مفید موجود در این مغزهای مقوی و قدرتمند است.

۲۴. شیر بخورید

شیر حاوی مواد مغزی زیادی است که به بهبود پوست کمک می‌کنند:

– آمینو اسید

– کلسیم

– ریبوفلاوین (ویتامین ۱۲B)

– پروتئین

– ویتامین A و D

افراد زیادی برای بهبود سلامت پوست شیر مصرف می‌کنند. این ماده‌ی خوراکی به خصوص پوست‌تان را مرطوب می‌کند، زیرا حاوی پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌ها است و بنابراین می‌تواند به چاق شدن پوست صورت‌تان کمک کند. به این ترتیب برای چاق شدن صورت می‌توانید 2 فنجان شیر کم چرب را هر روز بخورید.

۲۵. از شیر روی پوست صورت استفاده کنید

از آن‌جایی که شیر از آب، چربی و پروتئین تشکیل شده‌است، بسیاری از مردم احساس می‌کنند که استفاده از آن روی گونه‌ها سبب تمیز و مرطوب شدن آن‌ها می‌شود.

– مقداری شیر آماده کنید و با استفاده از آن گونه‌ها را به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید. اجازه بدهید به مدت ۵ دقیقه بماند و در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

۲۶. غذاهای غنی از کربوهیدرات میل کنید

کدام مواد غذایی غنی از کربوهیدرات هستند؟ مواد غذایی حاوی کربوهیدرات خوب عبارتند از ماکارونی، برنج و نان. در صورتی که تمایل دارید کالری بیش‌تری دریافت کنید و به دنبال چاق شدن صورت و برجسته شدن گونه‌ها هستید، باید غذاهای غنی از کربوهیدرات مصرف کنید. کربوهیدرات‌ها می‌توانند سلامت شما را بهبود بخشیده و به بدن‌تان انرژی بیش‌تری بدهند. در نتیجه، غذاهایی که کربوهیدرات پایین‌تری دارند چربی بیش‌تری را می سوزانند و صورت‌تان لاغرتر می‌شود. اگر واقعا دوست دارید صورت چاق‌تر و گونه‌های پرتری داشته باشید، استفاده از غذاهای غنی از کربوهیدرات روشی واقعا مفید و طبیعی است و باید سعی کنید مقدار بیش‌تری از آن‌ها مصرف کنید. روش‌های طبیعی و بدون خطر دیگری برای چاق شدن صورت در این مقاله وجود دارد. در ادامه‌ی آن نیز با ما همراه باشید.

۲۷. به میزان فراوانی آب بنوشید

نوشیدن آب یکی از ساده‌ترین نکات برای چاق شدن صورت و برجسته‌سازی گونه‌ها است. آب برای زندگی شما حیاتی است و هر کس باید برای حفظ سلامت بدن به میزان کافی آب بنوشد. شما باید هر روز دست کم 8 لیوان آب بنوشید تا بدن را هیدراته نگه دارید و به صورت و گونه‌ها رطوبت کافی برسانید. آیا می‌دانید که همه‌ی قسمت‌های بدن شما نیاز به آب برای زندگی دارد؟ در نتیجه، برای چاق شدن صورت و داشتن گونه‌هایی زیبا نباید نوشیدن آب را فراموش کنید. همراه با آب، همچنین می‌توانید مایعات بیش‌تری از طریق وعده‌های غذایی دریافت کنید. خوردن میوه‌ها و سبزیجات بیش‌تر، یک روش عاقلانه و ارزان برای چاق شدن صورت و داشتن گونه‌هایی برجسته است.

۲۸. با روغن نارگیل پوست صورت را ماساژ بدهید

روغن نارگیل ماده‌ی دیگری است که می‌تواند به چاق شدن صورت و برجسته شدن گونه‌ها کمک کند. روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب زنجیره کوچک است که به راحتی جذب پوست می‌شوند. روغن نارگیل گرم اما نه داغ را برای ماساژ گونه‌های‌تان به طور روزانه و صبح و شب استفاده کنید. ممکن است در عرض یک یا دو هفته نتایج حاصل از این تکنیک را ببینید. فراموش نکنید که بعد از  آن‌که30 دقیقه از ماساژ صورت با روغن نارگیل، صورت‌تان را با یک شوینده‌ی خوب شستشو دهید.

۲۹. خامه روی پوست صورت استعمال کنید

خامه‌ی تازه می‌تواند برای چاق شدن صورت و برجسته کردن گوه‌ها شگفتی خلق کند. شما می‌توانید هر روز صبح و شب پوست‌تان را با خامه ماساژ دهید و همچنین آن را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید، تا گونه‌هایی پرتر و صورتی چاق‌تر داشته باشید. شما همچنین می‌توانید خمیر پاپایا تازه را با خامه مخلوط کنید و سپس از ترکیب حاصل برای ماساژ صورت و گونه‌ها استفاده کنید. پس از ماساژ، اجازه بدهید ماسک مدتی روی صورت بماند و سپس آن را شستشو دهید.

۳۰. برای چاق شدن صورت این صبحانه را بخورید

1 فنجان (250 میلی‌لیتر) شیر، 1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر) کره‌ی نرم، 1 قاشق چایخوری (5 میلی‌لیتر) عسل، 2 قاشق چایخوری (10 میلی‌لیتر) پنیر رنده شده و 1 قاشق غذاخوری (15 میلی‌لیتر) جوی دوسر را با هم مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به عنوان صبحانه میل کنید. می‌توانید در کنار این صبحانه‌ی مقوی آب پرتقال هم بنوشید.

۳۱. از زردچوبه اجتناب کنید

برای داشتن صورتی چاق و گونه‌هایی برجسته باید از مصرف محصولات یا غذاهای حاوی زردچوبه اجتناب کنید. بسیاری از مردم بر این باورند که این نوع ادویه می‌تواند باعث خشک شدن پوست شود.

نکات قید شده در این نوشتار راهکارهایی طبیعی هستند برای این‌که بتوانید به طور طبیعی صورت‌تان را چاق کنید و گونه‌هایی برجسته داشته باشید. بعضی از این روش‌ها را انتخاب کنید و هر از گاهی یکی را به کار ببرید تا ببینید که چه‌قدر موثر هستند. اگر در رابطه با این نوشتار و نکات قید شده در آن ایده یا تجربه‌ای دارید لطفا آن را در بخش نظرات با ما و خوانندگان‌مان در میان بگذارید.

 

نوشته‌های مرتبط