آب کردن شکم: 33 روش علمی لاغری شکم و پهلوها به توصیه متخصصان

هرچند یک پرده گوشت و چربی داشتن برای حفظ سلامتی لازم است، اما بیش از حد داشتنش هم‌ می‌تواند اثر معکوسی بر طول عمر و سلامت ما داشته باشد – به ویژه اگر این چربی‌ها اطراف میان‌تنه‌ی ما جمع شده باشد. نه تنها چربی شکم، یا چربی احشایی، باعث می‌شود با دشواری زیپ شلوارتان را بالا بکشید، بلکه خطر بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون و دیابت نوع ۲ را نیز افزایش می‌دهد – حتی اگر به معنای دقیق کلمه اضافه وزن نداشته باشید. برای آنکه به خودتان کمک کنید از خطرات چربی اطراف شکم دور بمانید، با بررسی جدیدترین ژورنال‌های علمی برای روش های فوری آب کردن شکم ۳۳ بهترین روش برای لاغری شکم و پهلوها به توصیه متخصصان حوزه لاغری را به شما معرفی میکنیم. با ما همراه باشید.

بهترین روش های آب کردن شکم

۱. (کلم کالی) دایناسور بخورید

کلم کالی «جنیفر لارنس» ابرخوراکی‌ها است، که میلیون‌ها نفر عاشقش هستند و از آن لذت می‌برند. مشکل این است، که جنیفر لارنس ابرخوراکی‌ها شدن خطر دارد، خطر کرختی بیش از حد. اگر بار بعد سالاد کالی جلوی‌تان گذاشتند و یک سینه‌ی مرغ درسته‌ هم جلوی‌تان قرار دادند بروید سراغ کلم کالی! برگ‌‌های تیره و پیچ پیچ آن از انواع معمولی این سبزی شیرین‌تر و تردتر هستند، اما همان ارزش غذایی را دارند، مثل فیبرها و سایر مواد مغذی که ولع و میل به خوردن را سرکوب می‌کنند که این امر می‌تواند ژن‌های چربی شکم‌تان را از کار بیندازد و به کاهش وزن سریع منجر شود.

۲. چای سفید بنوشید

این نوع چای، در واقع به چهار روش مختلف روی بدن شما کار می‌کند تا چربی سوزی را تقویت کند: چای سفید جلوی تشکیل چربی جدید را می‌گیرد و در عین حال لیپولیز (تجزیه و تحلیل چربی) را تقویت می‌کند، یعنی همان فرایند تجزیه‌ی چربی‌های ذخیره شده.

گروه دیگری از پژوهشگران دریافتند که این چای سرشار از کاتچین‌ها نیز هست، نوعی آنتی اکسیدان که باعث ترشح چربی از سلول‌ها می‌شود – که به تسریع توانایی کبد در تبدیل چربی به انرژی کمک می‌کند. چای سفید دم کنید و چربی بسوزانید!

۳. برای آب کردن شکم تخمه کدو بخورید

۲۸ گرم تخمه کدو پنج گرم پروتئین دارد – کمی کمتر از پروتئینی که در تخم مرغ یافت می‌شود – و سرشار از مواد مغذی برای داشتن شکمی صاف است مانند فیبر، روی و پتاسیم که برای ساخت و بازیابی عضلات بسیار حیاتی هستند. تخمه کدو را روی سالادها یا روی جو دو سر بریزید.

۴. کمی دارچین استفاده کنید

دارچین حاوی آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی به نام پلی‌فنول است که اثبات شده‌ است ترکیب بدن را تغییر می‌دهد و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. اما همه‌ی ماجرا این نیست: همچنین نشان داده شده است این ادویه‌ی پر قدرت مانع از اضافه وزن و چربی احشایی در حیواناتی می‌شود که از یک رژیم غذایی پر قند استفاده می‌کنند. این به معنی آن نیست که آزاد هستید هرچیز شیرینی که دلتان می‌خواهد را بی‌وقفه میل کنید، اما افزودن کمی دارچین به قهوه یا بلغور جو دوسر در صورتی که به خاطر دور ماندن از محرک‌های شیرین روزگار سختی را داشته‌اید، به شما آسیبی نخواهد زد.

۵. با فلفل قرمز آشپزی کنید

ادویه‌ی بعدی که می‌تواند چربی دور شکم‌تان را آب کند یکی از مواردی است که قطعا توصیه نمی‌کنیم به فنجان قهوه‌ی صبحانه‌تان اضافه کنید! فلفل قرمز، که عموما در خوراک‌های مکزیکی استفاده می‌شود، در صورت مصرف روزانه با کاهش چربی شکم نسبت مستقیم دارد. هرچند مکانیزم‌های مختلفی برای انجام تحقیقات وجود دارد، اما یک گروه از پژوهشگران می‌گویند که این ادویه اشتها را کاهش می‌دهد. این گروه، در مطالعه‌ی خود، پی بردند مردانی که چاشنی‌های تند می‌خورند از کسانی که نمی‌خورند ۲۰۰ کالری کمتر مصرف می‌کنند.

۶. چای پوئر دم کنید

برای کشف قدرت‌های چربی‌سوزی این چای چینی تخمیر شده، پژوهشگران چینی به گروهی از موش‌های آزمایشگاهی رژیم‌های مختلفی را در طول یک دوره‌ی دو ماهه خوراندند. موش‌هایی که رژیم پر چربی داشتند و عصاره‌ی چای پوئر هم به آن ها داده شده بود نسبت به آن‌هایی که چنین رژیمی نداشتند از سطح چربی خون پایین‌تر و سطح چربی شکم کمتری برخوردار بودند. با اینکه اثرات آن هنوز بر روی انسان‌ها اثبات نشده است، این چای توانایی‌های چربی‌سوزی قدرتمندی دارد. صبح‌ها یک فنجان از آن بنوشید تا از طریق تقویت سوخت و ساز بدن‌تان اندامی خوش فرم‌تر پیدا کنید.

۷. برای آب کردن شکم تخم مرغ بخورید

آیا دلتان می‌خواهد تمام طول روز سوخت و ساز بدن‌تان بالا باشد؟ البته که می‌خواهید، و برای اتفاق افتادن آن می‌توانید راحت پشت میزتان بنشینید و یک صبحانه‌ی غنی از پروتئین بخورید. در مطالعه‌ای به سال ۲۰۱۰ که بر روی ۲۱ نفر انجام شد، به نیمی از افراد صبحانه نان شیرینی حلقه‌ای و به نیمی دیگر تخم مرغ داده شد. گروهی که تخم مرغ خوردند واکنش کمتری به گرلین (هورمون گرسنگی) نشان دادند و سه ساعت بعد کمتر گرسنه بودند و کالری کمتری در ۲۴ ساعت بعد مصرف کردند! زرده‌ی تخم مرغ حاوی کولین است؛ ماده‌ی مغذی با خواص چربی سوزی قوی.

۸. یک آجیل شکن بخرید

اسیدهای چرب امگا ۳، مواد مغذی که در ماهی‌ها یافت می‌شود، در کاهش چربی‌های دور شکم نقشی کلیدی ایفا می‌کند و در عین حال ما را سیر نگه می‌دارد. اما لازم نیست حتما سراغ ماهی بروید. فقط یک چهارم فنجان مغز گردو حاوی بیش از دو روز ارزش غذایی آلفا لینولئیک اسید – نوعی امگا ۳ – است. همچنین نشان داده شده است که گردو فشار خون و التهاب رگ‌های خونی را در زمان استرس کاهش می‌دهد.

۹. کمی توت بشویید

تمشک ممکن است کوچک باشد، اما بسیار قدرتمند است – بهتر است به آن‌ها به دید قرص‌های کاهش وزن جادویی طبیعت نگاه کنید. نه تنها آن‌ها نسبت به سایر میوه‌ها فیبر و مایعات بیشتری دارند، که سیری را تقویت می‌کند، بلکه منبعی سرشار از کتون‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که به تلاش‌های شما در راستای چربی سوزی از طریق سوزاندن سلول‌های چربی ذخیره شده کمک می‌کنند. به علاوه، مانند سایر توت‌ها، تمشک نیز سرشار از پلی فنول است، ماده‌ شیمیایی طبیعی قدرتمندی که نشان داده شده‌است تشکیل سلول‌های چربی را کاهش می‌دهد و چربی‌های شکمی را نابود می‌کند.

۱۰. کدو بلوطی خوراکی عالی برای آب کردن شکم

یک وعده‌ی یک فنجانی از این ماده‌ی بسیار مغذی، نه تنها یک سوم میزان فیبر روزانه را تامین می‌کند، بلکه حاوی ۳۰٪ از نیازهای ویتامین C روزانه‌تان نیز هست. بدن از مواد مغذی برای عضله سازی و تشکیل رگ‌های خونی استفاده می‌کند، و این حتی می‌تواند اثرات بهبود نیافتنی تمرینات شکمی را نیز بهتر کند.

۱۲. بلوبری

سرانجام وقت آن رسیده است که از بلوبری فروتن یک قدردانی درست و حسابی بکنیم – و کمی از این میوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم. چه چیزی این میوه را اینقدر عالی کرده است؟ بلوبری‌ّ به از بین بردن چربی‌های سمج شکم از طریق فعال کردن ژن‌های لاغرساز کمک می‌کند.

بعد از ۹۰ روز آزمایش، موش‌هایی که یک رژیم غذایی سرشار از بلوبری داشتند نسبت به گروه کنترل کاهش چشمگیرتری در میزان چربی بدن از خود نشان دادند. این میوه‌ی شیرین همچنین حاوی ترکیب‌هایی است که فقدان حافظه و هماهنگی حرکات را که به کهولت سن مربوط می‌شوند برطرف یا از آن‌ها جلوگیری می‌کند.

۱۲. سبوس جو

اگر دوست دارید روزتان را با بلغور جو شروع کنید، زمان آن رسیده است که خودتان را با دنیای مدرن و امروزی هماهنگ کنید. در حالی که بلغور جو دوسر صبحانه‌ای عالی است – ۱۲ گرم پروتئین و ۸ گرم فیبر در هر فنجان آن وجود دارد – اما سبوس جو کلا از سطح کامل دیگری برخوردار است. این ماده ۲۰ گرم پروتئین عضله ساز و ۱۸ گرم فیبر دارد و میزان کالری آن همان قدر است. و تمام آن فیبرها برای شکم‌تان خبری خوش به حساب می‌آیند. طبق یافته‌های تحقیقات انجام شده مصرف این ماده‌ی مغذی با چربی شکم رابطه‌ای معکوس دارد. فقط حواس‌تان باشد با اضافه کردن شکر قهوه‌ای یا شربت به آن، اثر این ماده‌ی مغذی را خراب نکنید.

۱۳. ترشی و خیار شور زیاد مصرف کنید

ترشی‌ها و خیارشور کم کالری، سرشار از فیبر و مملو از سرکه هستند – که تمام این‌ها خبری خوش برای چربی دور شکم به شمار می‌روند. در واقع، یک تکه ترشی بزرگ ۱۵ کالری و ۲ گرم فیبر شکم پر کن دارد، بنابراین خوردن سه یا چهار وعده از آن می‌تواند در عین آنکه کمتر از ۱۰۰ کالری به شما می‌دهد باعث شود احساس سیری کامل داشته باشید! هر رژیم گیرنده‌ای می‌داند که خوردن وعده‌های حاوی ترشی در موفقیت آب کردن چربی شکم موثر است.

این خیارهای تند و ترش را به ساندویچ‌هایی که می‌خورید اضافه کنید یا اینکه جداگانه مصرف‌شان کنید تا شکم‌تان شکل بهتری به خود بگیرد.

۱۴. غلات کامل

پژوهشگران می‌گویند این کربوهیدرات‌ها نیستند که به چربی شکم منجر می‌شوند؛ اما چیزهای دیگری است که باعث شکم زدن‌تان می‌شود. در واقع غلات کامل یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی آدم‌هایی است که کوچکترین اندازه‌ی دور کمر را دارند. در یکی از مطالعات دانشگاهی دریافتند شرکت‌کنندگانی که سه وعده یا بیشتر در روز غلات کامل مصرف می‌کنند (جو دو سر، برنج قهوه‌ای، گندم) نسبت به کسانی که همان مقدار کالری را از کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌گیرند (مواد سفید: نان، برنج، پاستا) ۱۰٪ چربی شکم کمتری دارند. برای اثبات دلیل قطعی این موضوع به پژوهش‌های بیشتری نیاز است، اما فرضیه آن است که غلات کامل فیبر بالا و قدرت چربی سوزی زیادی دارند.

۱۵. از مصرف دانه ها غفلت نکنید

در حالی که تخم کتان سرشار از مواد مغذی چربی سوز ALA است، لایه‌ی سخت بیرونی  آن‌ها اغلب در مقابل گوارش از خود مقاومت نشان می دهند، این یعنی آنکه لزوما از مقدار تخم کتانی که مصرف می‌کنید آنقدرها که باید ماده‌ی مغذی دریافت نمی‌کنید. به سراغ غلاتی بروید که در ازای هر قاشق غذاخوری ۲.۳ گرم ALA دارند یا برای بهره‌مندی از همان مزایا کمی روغن غلات را به سالادتان اضافه کنید. طبق مطالعات انجام شده تخم کتان برای کاهش علائم بیماری‌های قلبی عروقی مفید است.

۱۶. بادام بخورید

رپورتاژ

یک مشت بادام حاوی یک سری از مواد چربی سوز است: در مطالعه‌ای که بر روی بزرگسالان دارای اضافه وزن انجام شد دریافتند که خوردن حدود یک چهارم فنجان بادام به مدت ۵ ماه تا ۶۲٪ بیشتر به کاهش وزن و شاخص توده بدنی منجر می‌شود. و خوردن فقط ۴۰ گرم بادام در روز منجر به کاهش چربی‌های شکم و پاها می‌شود.

۱۷. با نارگیل آشپزی کنید

در مطالعه‌ای بر روی ۳۰ مرد که در مجله‌ی فارماکولوژی به چاپ رسید دریافتند که فقط ۲ قاشق غذاخوری نارگیل در روز دور کمر را تا متوسط ۳ سانتیمتر در طول یک دوره‌ی یک ماهه کاهش می‌دهد. آنچه به روغن نارگیل در مقایسه با سایر چربی‌ها این قدرت عالی را می‌بخشد تری‌گلیسریدهای زنجیره‌ی متوسط آن است. بر خلاف اسیدهای چرب زنجیره‌ی بلند که در منابع حیوانی چربی‌های اشباع شده یافت می‌شوند، روغن نارگیل به نظر نمی‌رسد کلسترول را افزایش دهد، و احتمالا به صورت انرژی می‌سوزد تا اینکه بخواهد در کیسه‌ی صفرا انباشته شود.

۱۸. تخمه بخورید

تخمه آفتابگردان یک افزودنی سالم و سیر کننده در هر رژیم غذایی می‌تواند باشد. یک چهارم فنجان تخمه آفتابگردان بیش از ۲۰۰ کالری دارد و ۳ گرم فیبر تامین می‌کند. این تخمه همچنین درصد نسبتا خوبی منیزیم دارد، ماده‌ای معدنی که به تقویت چربی‌سوزی کمک می‌کند، فرایندی که بدن از طریق آن چربی‌ها را از ذخیره‌گاه‌شان آزاد می‌سازد، که همین یکی از دلایل آن است که حرفه‌ای‌های امر کاهش وزن عاشق این خوراکی هستند.

سبک زندگی

۱۹. یک شمع روشن کنید

آیا حتی بعد از آنکه به حد سیر شدن غذا خورده‌اید دست کشیدن از سفره برای‌تان مشکل است؟ وقتی پشت میز غذا می‌نشنید یک شمع روشن کنید و وقتی غذای‌تان تمام می‌شود آن را خواموش کنید. این کار ساده پیامی به مغزتان – و دهان‌تان – می‌فرستد مبنی بر اینکه زمان متوقف کردن با اشتیاق غذا خوردن فرا رسیده است. نه تنها این استراتژی شما را موقتا از پرخوری دور نگه می‌دارد، بلکه در گذر زمان، مصرف کالری‌های کمتر به کاهش وزن بیشترتان کمک می کند.

۲۰. یک چوب مسواک داخل کیفتان بگذارید

آیا تا به حال بعد از مسواک زدن چیزی خورده‌اید؟ خیلی خوشمزه نیست، نه؟ به همین خاطر مسواک کردن بلافاصله بعد از صرف غذا راهی عالی برای دور نگهداشتن‌ خود از آشپزخانه است، و نتیجتا، دور نگه داشتن صدها کالری شکم‌آور از دهان‌تان.

۲۱. مصرف نمک را کاهش دهید

سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای آب کردن شکم آن است که غذاهای شور را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید و آب بیشتری بنوشید. حتی اگر قرار است چندین کیلو وزن کم کنید، احتمالا به خاطر دهیدراسیون کند، بدن‌تان مایعات را حفظ خواهد کرد. شستن و بیرون راندن نمک از بدن با نوشیدن آب بیشتر راه واقعا موثری برای خنثی کردن نفخ است. نتایج آن تقریبا آنی و سریع است.

۲۲. پروتئین را جایگیزین کربوهیدرات کنید

هرچند هیچ راه جادویی برای خلاص شدن از دست چربی شکم وجود ندارد، اما خوردن پروتئین به اندازه‌ی کافی و کاستن از میزان مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده‌ی سرشار از گلیسمی می‌تواند کمک کننده باشد. پروتئین کمک می‌کند مدت زمان بسشتری احساس سیری کنید و در مقایسه با کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها کالری بیشتری بسوزانید. و نهایتا اینکه پروتئین باعث افزایش ناگهانی انسولین نمی‌شود اما کربوهیدرات چرا.

۲۳. میان وعده‌های‌تان را از قبل جیره بندی کنید

آیا نمی‌توانید به خاطر کاهش وزن چیپس‌ها و شیرینی‌های محبوب‌تان را کنار بگذارید؟ مجبور نیستید این کار را بکنید! فقط کافی است میان وعده‌های‌تان را به قسمت‌های کوچکتری تقسیم کنید تا مطمئن شوید به اصل یک وعده‌ی مصرفی پایبند مانده‌اید. این راحت‌ترین راه برای خوردن میان وعده‌ی محبوب‌تان و در عین حال حفظ آن است!

۲۴. آب خنک بنوشید

نه تنها آب سردکن دفتر کارتان می‌تواند به شما کمک کند در جریان تمام شایعات اخیر شرکت قرار بگیرید، بلکه به کاهش اندازه‌ی دور کمرتان نیز کمک می کند – به ویژه اگر یادتان بماند پیش از خوردن میان وعده یا وعده‌ی اصلی غذا فنجان‌تان را از آب پر کنید. طبق مطالعه‌ای که در ۲۰۱۵ انجام شد، نوشیدن ۴۵۵ گرم آب پیش از هر وعده‌ی غذایی می‌تواند به کاهش وزنی قابل توجه منجر شود. پژوهشگران می‌گویند مصرف H20 پیش از وعده‌های غذایی یک استراتژی کاهش وزن موثر است چون به افزایش احساس سیری کمک می‌کند، که هوشمندانه غذا خوردن را آسان‌تر می‌کند.

۲۵. شام کم کربوهیدرات بخورید

لارن میشن می‌گوید: «وقتی مشتری ها پیش من می‌آیند و می‌خواهند که از میزان چربی‌های دور کمرشان کم کنند، اولین چیزی که من به آن نگاه می‌کنم میزان کربوهیدراتی است که مصرف می‌کنند. نه تنها کاهش میزان کربوهیدرات مصرفی برای کاهش چربی شکم واجب است بلکه من عموما کاستن از نشاسته، میوه و دسر موقع شام را نیز در این راستا موثر می‌دانم. به علاوه این کار راحت‌تر از آن است که در طول روز بنشینید و تعداد کربوهیدرات مصرفی‌تان را بشمارید.»

۲۶. برای لاغری شکم و پهلوها هله هوله نخورید

وقتی برای غذا خوردن بیرون می‌روید، از مصرف چیزهای چاق کننده‌ای مانند نان و چیپس به هر قیمتی شده اجتناب کنید. اگر موقعی که سر میز غذا می‌رسید بسیار گرسنه هستید، از گارسون بخواهید در کنار غذا برای‌تان سالاد، یا یک پیش غذا یا غذای فرعی سبزیجاتی بیاورد.

۲۷. مصرف قند و شکر را محدود کنید

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای سوزاندن چربی شکم کاستن از میزان مصرف قند و شکر در رژیم غذایی‌تان است به ویژه قند حاصل از نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر. مطالعات متعددی که انجام شده است نشان می‌دهد که فراکتوز بیش از حد تجمع چربی‌ها در شکم – به ویژه در مردان – را افزایش می‌دهد.

۲۸. برای لاغری شکم و پهلوها پیاده روی کنید

احتمالا شنیده‌اید که تحرک بیشتر برای سلامتی کلی بدن خوب است، اما آیا می‌دانستید که افزودن یک برنامه‌ی پیاده‌روی دارای ساختار مشخص به برنامه‌ی تناسب اندام روتین‌تان می‌تواند به شما کمک کند چربی‌های شکمی‌تان را آب کنید؟ بله درست است! پژوهشگران دریافته‌اند پیاده‌وی‌های یک ساعته سه روز در هفته به طرز چشمگیری سطح کلسترول و تجمع چربی در کمر و شکم را کاهش می‌دهد. می‌توانید کتانی‌های‌تان را بپوشید و برای پیاده روی به خیابان بزنید یا اینکه به باشگاه بروید و در آنجا تمرین پیاده روی کنید.

۲۹. خونسرد باشید

«نشان داده شده است که استرس مستقیما بر افزایش وزن تاثیر می‌گذارد. برای بعضی‌ها استرس باعث عادات غذایی بد و ناجور می‌شود، در حالی که بدن‌های سایر افراد در واکنش به افزایش هورمون‌های استرس شروع می‌کند به ذخیره کردن چربی. و بعد کسانی هستند که تحت تاثیر هر دو این موارد قرار دارند.

برای رفع مشکل چربی شکم، باید ابتدا با استرس‌تان کنار بیایید. مدت زمانی را به چرت زدن، استراحت شبانه‌ی خوب و مراقبه‌ صرف کنید. گاهی حتی یک استراحت و تحرک ۱۰ دقیقه‌ای همراه با تنفس دقیق و آگاهانه می‌تواند فیزیولوژی شما را بهتر کند و به کاهش استرس کمک کند.

۳۰. از نخوردن وعده‌های غذایی پرهیز کنید

جا انداختن وعده‌های غذایی هرگز ایده‌ی خوبی نیست. نه تنها انجام این کار احتمال پرخوری را در ساعات دیگر روز افزایش می‌دهد، بلکه بدن‌تان را نیز در یک وضعیت کاتابولیک قرار می‌دهد، یعنی اینکه بدن شروع می‌کند به تجزیه‌ی عضلات خالص برای تولید انرژی و چربی را ذخیره می‌کند – که دقیقا همان چیزی است که شما خواهان آن نیستید چراکه می‌خواهید از سایز دور شکم‌تان کم کنید.

۳۱. میان وعده‌های سبزیجاتی بخورید

مصرف سبزیجات فاقد نشاسته با کاهش چربی شکم و چربی کبد و افزایش مقاومت به انسولین در جوانان دارای اضافه وزن ارتباط دارد. در واقع، مصرف بیشتر سبزیجات بدون نشاسته به کاهش چشمگیر ۱۷ درصدی چربی احشایی در کودکان مبتلا به اضافه وزن می‌انجامد. و هرچند ممکن است همه شما دیگر بزرگ شده باشید، اما باز هم افزودن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی‌تان می‌تواند به شما بزرگسالان نیز در کاهش چربی شکم کمک کند! بروکلی، گل کلم، خیار، اسفناج، قارچ، فلفل و گوجه فرنگی همه سبزیجات فاقد نشاسته هستند و افزودنی‌های خوشمزه‌ای برای هر میان وعده به شمار می‌آیند.

۳۲. برای لاغری شکم و پهلوها گوآکاموله مصرف کنید

بله دوست دارید با آن سس گوآکاموله بخورید، و البته، می‌دانید که این سس اضافه است! چرا باید پولی را که به سختی به دست آورده‌اید صرف چنین چیزهایی بکنید؟ طبق یکی از مطالعات انجام شده، مصرف کنندگان آووکادو به طرز چشمگیری وزن، شاخص توده‌ی بدنی، و دور کمر کمتری دارند تا کسانی که میوه‌های سبز پر خامه مصرف می‌کنند.

۳۳. خستگی را شکست بدهید

هیچ راهی برای کاهش موضعی چربی شکم وجود ندارد، اما اگر کسی از من درباره‌ی کاهش سایز و چربی دور شکمش سوال بپرسد،‌ من به او دو چیز خواهم گفت: خستگی ناشی همراه با پرخوری را کنار بگذارید و به تحرک بپردازید. ما اغلب خودمان را در شرایطی می‌یابیم که بی‌فکر و بی حساب و کتاب غذا می‌خوریم چون که خسته هستیم. اگر دیدید خسته هستید و دستتان به سمت پاکت چیپس رفت، بروید و سریع یک دور گرداگرد بلوک ساختمانی محله‌تان بدوید، یا درجا بدوید و یا حرکات شنا و پلانک انجام دهید. این کار نه تنها خوردن بی‌فکر و بی حساب و کتاب را از بین می‌برد بلکه تحرک بیشتری نیز به برنامه‌ی روزانه‌تان اضافه می‌کند. امیدوارم همیشه سلامت باشید.

نوشته‌های مرتبط