بانوی چوگان باز ایرانی از درخشش زنان در مسابقات پولو پینک جهانی می‌گوید

مسابقات جهانی چوگان بانوان با حضور زنان چوگان باز برجسته ایرانی برای آگاهی بخشی از سرطان سینه در اکتبر ۲۰۲۳ به طور رسمی تحت نظارت باشگاه چوگان لاهور پاکستان انجام شد و موقعیتی تاریخی برای مشارکت و آگاهی بخشی زنان در مورد سرطان سینه را رقم زد. در این زمینه به مصاحبه ای با خانم دکتر سعیده صادقی افجه یکی از نمایندگان ایران در این رویداد جهانی که از بازیکنان بسیار حرفه ای و عضو تیم چوگان بانوان ایران و نیز تنها زن ایرانی قهرمان جهان در رشته هنرهای رزمی سواره است پرداختیم.

با توجه به اهمیت این مسابقات در زمینه آگاهی بخشی از سرطان سینه چه برنامه هایی در لاهور ترتیب داده شده بود؟

برگزاری مسابقات جهانی چوگان بانوان مسابقات پولو پینک

  • “مسابقات پولو پینک (POLO IN PINK) رویدادی بود که به خاطر آگاهی بخشی از سرطان پستان ۲۴ تا ۲۹ اکتبر در لاهور پاکستان انجام شد. تورنمنت یک مسابقه بسیار بزرگی بود که بانوان چوگان باز از بسیاری کشورها در آن شرکت کردند سطح کیفی مسابقات بسیار بالا بود و نظم مسابقات واقعا مثال زدنی بود. کنفرانس های متعددی در اثنای مسابقات پیرامون آگاهی بخشی از سرطان پستان برگزار شد و رسالت این مسابقات در وهله‌ی نخست آگاهی بخشی بانوان سراسر جهان از بیماری فراگیر سرطان پستان و آگاهی بخشی رویکردهای درمانی فیزیکی و روحی و اجتماعی این بیماری بود. مطالب بسیار مهم و نتایج دستاوردهای پزشکی و روانشناختی بسیار ارزنده ای در زمینه مقابله و کنترل این بیماری به شرکت کنندگان و علاقمندان ارایه شد که جای تقدیر بسیار دارد.”
رپورتاژ

از چه کشورهایی در این مسابقات شرکت کرده بودند و سطح داوری این رویداد چطور بود؟

  • “۱۵ بازیکن زن برجسته و بسیار حرفه ای از کشورهای ایران، امریکا، اسکاتلند، انگلستان، استرالیا، هند و پاکستان به این مسابقات اعزام شده بودند و برنامه های ویژه مسابقات بانوان بسیار باشکوه و منظم برگزار شد و سطح داوری مسابقات بسیار بالا و حرفه ای و خوب بود. تمام شرکت کنندگان سراسر جهان هم اعلام آمادگی کردند که با افتخار در برنامه های سال آینده این رویداد هم شرکت خواهند کردند.”

حضور بانوان چوگان باز ایرانی در این رویداد جهانی را چگونه ارزیابی میکنید؟

  • “این اولین تجربه‌ی حضور بانوان چوگان باز ایرانی در رویدادی این چنین بود و بالطبع تجربه بسیار ناب و خوبی برای زنان ورزشکار ایرانی بود که خودشان را در مسابقات جهانی در این سطح بسنجند و فاصله خودشان را با شرکت کنندگان امریکایی و اروپایی ارزیابی کنند. آنچه که در پایان این دوره از مسابقات کاملا مشهود بود آمادگی بسیار بالای بانوان چوگان باز ایرانی بود که در یک کلاس متفاوت و خوبی ظاهر شدند و به شکر خدا هیچ گونه مصدومیت و آسیب نظیر افتادن از اسب یا ضربه جدی به بازیکنان نداشتیم. امیدوارم برای سالهای آتی با حمایت بیشتر فدراسیون و استقبال بهتر بانوان چوگان باز حضور پررنگ تری در مسابقات چوگان که خواستگاه اصلی آن ایران کهن ما است داشته باشیم.”

برگزاری مسابقات جهانی چوگان بانوان برای آگاهی بخشی از سرطان سینه در اکتبر صورتی

نوشته‌های مرتبط