چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

 این روزها تبلیغات آنلاین به دلیل اثر بخشی بیشتر و هزینه‌های کمتر جایگاه بسیار ویژه‌ای در بین کسب و کارها به دست آورده‌اند. کسب و کارها برای طی کردن مراحل رشد و توسعه و به دست آوردن مشتریان بیشتر از روش‌های تبلیغاتی متنوعی استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین در حوزه اینترنت نوشتن رپورتاژ آگهی و انتشار آن در سایت‌های خبری پربازدید و معتبر است. برای تهیه رپورتاژ آگهی و کسب نتیجه مورد نظر باید چندین نکته کلیدی را در زمان نگارش آن رعایت کنیم. رپورتاژ آگهی‌ها داری انواع مختلفی هستند و هر یک برای تبلیغ حوزه‌های مختلف کسب و کارها کاربرد دارند. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی توضیح دهیم‌.

رپورتاژ

image_1656491849.png

آشنایی با پیش نیازهای رپورتاژ آگهی قبل از نوشتن و انتشار

قبل از اینکه درباره نحوه نگارش رپورتاژ آگهی توضیح دهیم بهتر است که با پیش نیازهای آن آشنا شوید. این پیش نیازها شامل موارد زیر است.

  • توجه به سئوی داخلی سایت

کسب و کارهای مختلف قبل از اینکه برای تبلیغ سایت خود به فکر رپورتاژ آگهی باشند، باید روی سئوی داخلی سایت خود متمرکز شوند. آن‌ها باید محتوای خوب در سایت منتشر کنند و لینک سازی داخلی را به درستی انجام دهند.

  • تعیین یک هدف مشخص

بعد از اینکه سئوی داخلی سایت را بهبود بخشیدید و محتوای سایت را به اندازه کافی گسترش دادید، نوبت به سئو خارجی سایت و تعیین یک هدف مشخص می‌رسد. برندینگ و آگاهی از برند، سئو و لینک‌سازی مهمترین اهداف انتشار رپورتاژ آگهی به شمار می‌روند.

  • دقت و ریزبینی در انتخاب رسانه

رسانه‌ای که یک کسب و کار برای انتشار رپورتاژ انتخاب می‌کند باید با نوع حوزه کسب و کار متناسب باشد و جزء سایت‌های خبرگزاری پربازدید و معتبر باشد. اعتبار سایت خبرگزاری را می‌توان از ورودی‌ها، بک لینک‌ها، رتبه آن در الکسا و غیره تشخیص داد.

  • توجه به انتخاب موضوع مناسب

موضوعی را برای رپورتاژ آگهی انتخاب کنید که به حوزه فعالیت شما مرتبط باشد و آن موضوع قبلا در سایتی که برای انتشار رپورتاژ انتخاب کرده‌اید، منتشر نشده باشد. در این صورت با پاسخ دادن به سوالات و دغدغه کاربران سایت در زمینه آن موضوع می‌تواند تاثیر خوبی در جذب مشتری داشته باشد.

  • بررسی سایت‌های رقیب

قبل از شروع به نوشتن رپورتاژ آگهی بهتر است که مطالب منتشر شده توسط سایت‌های رقیب کسب و کار خود را مورد بررسی قرار دهید. با مطالعه رپورتاژهای رقبا می‌توانید متن بهتر و کامل‌تری بنویسید. کسب و کارهای موفق معمولا رپورتاژهای کامل و جامع‌تری منتشر می‌کنند.

  • توجه به عنوان‌ بندی و زیرتیترهای مقاله رپورتاژ

بعد از توجه به پیش نیازهایی مانند سئوی داخلی و خارجی سایت کسب و کار، تعیین موضوع رپورتاژ، مشخص کردن اهداف و بررسی رقبا، نوبت به نوشتن رپورتاژ آگهی می‌رسد. آخرین پیش نیاز قبل از شروع نوشتن رپورتاژ مشخص کردن عنوان‌بندی و زیرتیترهای مقاله است. عناوین باید به حدی جذاب باشند که مخاطب را به خواندن مقاله ترغیب کنند.

image_1656491895.png

نکات مهم در زمان نوشتن رپورتاژ آگهی چیست؟‌

بعد از این که از تکمیل شدن پیش نیازهای مورد نیاز برای نوشتن محتوای رپورتاژ مطمئن شدید، وارد مرحله‌ای می‌شوید که باید مقاله‌ای بنویسید که بتواند در افزایش فروش و جذب مشتری برای کسب و کار شما موثر باشد. در ادامه به چند نکته مهم درباره نگارش رپورتاژ می‌پردازیم.

قبل از اینکه بخواهید نوشتن رپورتاژ را شروع کنید ابتدا باید قوانین رسانه‌ای را که قرار است محتوای رپورتاژ در آن منتشر شود به خوبی و با دقت کافی مطالعه کنید. مطالعه این قوانین کمک می‌کند که نویسنده بهتر بتواند ذهن خود را مدیریت کند‌. قوانین رسانه شامل تعداد کلمات، تعداد لینک‌ها و تعداد مجاز عکس‌های استفاده شده در مقاله رپورتاژ می‌باشد‌. نوشتن محتوا بر اساس قوانین رسانه تاثیرگذاری بیشتری در موفقیت کسب و کار دارد. پس از مطالعه قوانین رسانه باید معیارهای رسانه را در متن مقاله رپورتاژ به خوبی رعایت کنید. در برخی از رسانه‌ها استفاده از کلماتی با صفت‌های ترین و تر ممنوع است.

نویسنده حتما باید تمام معیارهای رسانه را در نوشته خود رعایت کند. در غیر این صورت محتوای نوشته شده بازگشت خواهد خورد‌. مطالعه استراتژی سئو نکته دیگری است که نویسنده رپورتاژ آگهی باید به آن توجه داشته باشد. رعایت اصول سئو و مشخص کردن کلمات کلیدی توسط متخصص سئو در نگارش مقاله مهم است‌. متنی که برای رپورتاژ نوشته می‌شود به هیچ وجه نباید بیش از حد تبلیغاتی باشد. لینک سازی نکته دیگری است که به افزایش تاثیر رپورتاژ و موفقیت آن تاثیرگذار است. قرار دادن لینک‌ها در انکر تست‌های مورد نظر باید کاملا طبیعی به نظر برسد و جنبه تبلیغاتی نداشته باشد. در چنین مواقعی مخاطب بهتر می‌تواند با محتوا و لینک‌های رپورتاژ تعامل برقرار کند.

رعایت اصول مربوط به سئو و بهینه‌سازی سایت از نکات بسیار مهم در نگارش رپورتاژ آگهی به شمار می‌رود‌. عدم توجه به سئو تمام اقدامات دیگر مانند لینک‌سازی یا محتوای مفید را بی‌تاثیر خواهد کرد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که متن‌های رپورتاژ برای انتشار در سایت‌های مختلف بهتر است که با یکدیگر تفاوت داشته باشد. نویسنده در تعداد کلمات رپورتاژ همواره محدودیت دارد و به همین دلیل نمی‌تواند موضوع را بیش از حد بسط دهد و توضیحات زیادی ارائه کند.

او باید متن را به گونه‌ای منسجم و مفید بنویسد که مخاطب به خواندن آن ترغیب شود‌ و موضوع مقاله برایش تازگی و جذابیت داشته باشد. در چنین مواقعی می‌توان از داستان‌سرایی استفاده کرد. گاهی اوقات مخاطب درباره یک موضوع خاص در یک خبرگزاری معتبر در حال مطالعه است و ناخوداگاه درباره دوربین مداربسته مطلبی می‌خواند. این مطلب به حدی جذاب است که مخاطب را به خرید و نصب دوربین مداربسته تشویق می‌کند.

برای کسب و کارهایی که به صورت مداوم در حالت انتشار رپورتاژ در سایت‌های مختلف هستند، لینک بیلدینگ یا لینک‌سازی از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع با لینک‌سازی مخاطبان را به مطالعه رپورتاژهای قبلی خود تشویق می‌کنید و از این طریق اعتبار کسب و کار خود را در بین مشتریان افزایش می‌دهید. در زمان نوشتن متن رپورتاژ صداقت را فراموش نکنید. مقاله‌ای که در سایت‌های پربازدید منتشر می‌کنید به عنوان یک نما از برند کسب و کار شما محسوب می‌شود.

هر چه نمای صادقانه‌تری به مشتریان نشان دهید آن‌ها بیشتر به سمت شما جذب خواهند شد. از تعریف زیاد و اغراق‌آمیز بپرهیزید و کسب و کار را طوری که هست معرفی کنید. مخاطب حق دارد در کنار تمام ویژگی‌های مثبت یک کسب و کار، با نواقص و ایرادهای آن نیز آشنا شود. نکته بعدی که هرگز نباید فراموش شود توجه به کال تو اکشن است. عدم استفاده از کال تو اکشن تاثیر رپورتاژ آگهی را کاهش می‌دهد‌. درست مانند این است که درباره یک برند و کسب و کار توضیحات مفیدی بدهید اما در نهایت مشتری آدرس شما را برای خرید در اختیار نداشته باشد‌.

image_1656491957.png

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی را که برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و تاثیرگذار لازم است، توضیح دهیم. زمانی که همه نکات لازم برای نگارش متن‌های تبلیغاتی مانند رپورتاژ رعایت شود، سایت کسب و کار بعد از انتشار تبلیغ خود در خبرگزاری‌های پربازدید شاهد افزایش ترافیک خود خواهد بود. ترافیکی که از این طریق به دست می‌آید معمولا نسبت به روش‌های تبلیغاتی دیگر هدفمندتر است. هر چه ترافیک یک سایت بیشتر شود، سئوی سایت کسب و کار نیز بهبود خواهد یافت‌‌.

به طور کلی مزایای رپورتاژ آگهی عبارتند از: افزایش مشتری و بازدید، به صرفه بودن هزینه‌ها، بهبود سئو و بهینه‌سازی سایت. امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه ارائه خدمات رپورتاژ نویسی مشغول فعالیت هستند و به کسب و کارها کمک می‌کنند که تبلیغات خود را با مناسب‌ترین قیمت به صورت رپورتاژ در سایتهای مختلف منتشر کرده و به نتایج بسیار عالی دست پیدا کنند.

نوشته‌های مرتبط