۵ مهمترین علت بزرگ شدن سینه ها+ جدول اندازه سینه مطابق با قد

پستان یا سینه بیش از حد بزرگ یکی از دلایلی است که سبب می‌شود بسیاری از مردم اعتماد به نفس خود را در هنگام ارتباط با دیگران از دست می‌دهند. اغلب افرادی که از مشکل بزرگ بودن سینه های خود رنج میبرند می خواهند علت بزرگ شدن سینه هایشان را بفهمند تا بدانند چگونه می‌توان اندازه سینه را کاهش داد و آن‌ها را سفت‌تر کرد. در این مقاله می توانید با ۵ مهمترین علت بزرگ شدن سینه ها به علاوه جدول اندازه سینه مطابق با قد خودتان آشنا شوید و در مقاله ۲۳ درمان موثر کوچک کردن سینه بدون جراحی با روش های خانگی و طبیعی با روش های طبیعی و خانگی این مشکل آشنا شوید.

اندازه سینه چیست؟

پستان‌ها قسمتی از قفسه‌ی سینه هستند. آن‌ها از بافت چربی و غدد پستان تشکیل شده‌اند. هنگامی که به بلوغ می‌رسید، سینه‌های شما شروع به رشد می‌کنند، چرا که مقدار هورمون موجود در بدن شما تغییر می‌کند. عواملی مانند ژنتیک، تغذیه، ورزش، سبک زندگی یا بیماری‌های مزمن، شروع بلوغ و رشد سینه را تعیین می‌کنند. سینه‌ی اغلب دختران در سن ۹ یا ۱۰ سالگی شروع به رشد می‌کند، اما برخی از دختران ممکن است کمی زودتر از این زمان یا بعد از این زمان رشد سینه را تجربه کنند.

برای هر فرد، زمان تکمیل رشد سینه متغیر است، اما این زمان به طور متوسط ​​بین ۳ تا ۵ سال است. اگر سینه‌های شما زودتر از دوستان‌تان رشد کند، به این معنی نیست که سینه‌های بزرگ‌تری خواهید داشت. اندازه‌ی پستان شما ممکن است با تغییر وزن، بارداری و زایمان تغییر کند و بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شود.

آیا اندازه‌ی سینه تا ۹۰ سانتی‌متر استاندارد در نظر گرفته می‌شود؟ این سایز فقط برای افراد ۱۷۰ سانتی ایده‌آل است. در واقع، اندازه‌ی سینه‌ی شما باید با قد شما متعادل باشد. به این ترتیب بدن متعادلی خواهید داشت.

مطلب مرتبط: ۲۳ درمان موثر کوچک کردن سینه بدون جراحی با روش های خانگی و طبیعی

جدول اندازه سینه مطابق با قد

– با قد ۱۵۰ سانتی‌متر، اندازه‌ی سینه ۷۶ تا ۸۰ سانتی‌متر.

– با قد ۱۵۵ سانتی‌متر، اندازه‌ی سینه ۷۸ تا ۸۳ سانتی‌متر.

– با قد ۱۶۰ سانتی‌متر، اندازه‌ی سینه ۸۳ تا ۸۶ سانتیمتر.

با قد ۱۷۰ سانتی‌متر، اندازه‌ی سینه ۹۱ تا ۹۳ سانتی‌متر.

علاوه بر این، اندازه‌ی سینه باید با اندازه‌ی شکم و باسن شما نیز متناسب باشد. این استاندارد توسط فرمول زیر تعریف می‌شود:

– اندازه‌ی ی باسن – اندازه‌ی سینه = حدود ۰-۲ سانتی‌متر

– (اندازه‌ی باسن + اندازه‌ی سینه): اندازه‌ی شکم = ۲.۸

به لطف تعاریف فوق می‌توانید به طور کامل به این سوال که “آیا سینه‌های من بیش از حد بزرگ است؟” پاسخ دهید. اگر پاسخ شما “بله” باشد، بیایید فاکتورهای این اختلال را پیدا کنیم.

دلایل شایع بزرگ شدن سینه‌ها چیست؟

در این‌جا مهمترین علت بزرگ شدن سینه را می‌بینید

۱ – عوامل ژنتیکی

رپورتاژ

ژنتیک در تعیین اندازه و شکل سینه نقش مهمی را ایفا می‌کند. ژن‌ها بر مقدار هورمون‌هایی که بر بافت پستان تاثیر می‌گذارند، تاثیرگذار هستند. آن‌ها ضخامت و همچنین پوست اطراف سینه را تعیین می‌کنند. یک مطالعه در مجله‌ی ژنتیک پزشکی BMC، داده‌های بیش از ۱۶۰۰۰ زن را تجزیه و تحلیل کرد و در مجموع هفت عامل ژنتیکی را که به طور قابل‌توجهی به اندازه‌ی سینه بستگی دارند، تشخیص داد. سینه‌های شما ممکن است تحت تاثیر هر دو خانواده (پدری و مادری) باشد. به همین دلیل برخی از آدم‌ها لاغر هستند اما سینه‌های‌شان بزرگ است.

مطلب مرتبط: سفت کردن سینه: ۱۰ درمان خانگی جلوگیری از شل شدن سینه ها

علت بزرگ شدن سینه ۲ : وزن بدن

سینه‌های شما از مقدار زیادی بافت تشکیل شده‌است. این بافت‌ها از چربی هستند، بنابراین اتفاقی نیست که سینه‌های شما بزرگ یا کوچک شود. این بدان معنا است که وقتی وزن‌تان افزایش می‌یابد، احتمالا سینه‌های‌تان بیش‌تر رشد می‌کنند. به همین ترتیب، هنگام کاهش وزن، سایز سینه‌های‌تان ممکن است با توجه به مقدار چربی که از دست می‌دهند، تغییر کند. زنان با بافت متراکم سینه، بافت بیش‌تر و چربی کم‌تری دارند. بنابراین، هنگام کاهش وزن، ممکن است دچار دشواری در تعیین سایز پستان شوید.

۳ – تغییرات هورمونی

سینه‌های شما اغلب در طول دوره‌های زمانی که سطح هورمون شما نوسان دارد، افزایش می‌یابد. برای مثال، سایز سینه‌ها در حین بارداری و قبل از قاعدگی ماهانه افزایش می‌یابد. تغییرات در هورمون‌ها در این دوره سبب افزایش سایز سینه‌های شما می‌شود. شیر دادن به نوزاد نیز می‌تواند سینه‌های شما را بزرگ‌تر کند زیرا آن‌ها حاوی شیر هستند. با این وجود، بعد از این‌که میزان هورمون شما به حالت طبیعی برگردد یا بعد از این‌که سینه‌های‌تان دیگر شیر تولید نکنند، اندازه‌ی سینه نیز به حالت طبیعی باز می‌گردد.

علت بزرگ شدن سینه ۴: انباشت هورمون‌ها

بسیاری از زنان پیش از یائسگی به طور طبیعی سینه‌های بزرگی پیدا می‌کنند. این به دلیل افزایش هورمون جنسی استروژن در خون است.

۵ – برخی داروها

برخی از داروهایی که حاوی هورمون‌های جنسی استروژن هستند مانند قرص‌های جلوگیری از بارداری یا درمان جایگزینی هورمون می‌توانند منجر به افزایش اندازه‌ی سینه‌ها شوند. این‌ها باعث می‌شوند که سینه بزرگ‌تر از قبل شود. اما هنگامی که شما استفاده از این داروها را متوقف کنید، اندازه‌ی سینه دوباره مثل قبل می‌شود.

علائم شایع این اختلال چیست؟

در این‌جا علائم رایج این اختلال را می‌بینید:

– نوک سینه برجسته می‌شود.
– احساس می‌کنید که سینه کشیده شده‌است.
– پستان بسیار حساس می‌شود.
– احساس می‌کنید که قفسه‌ی سینه سفت نیست. انگار که قفسه‌ی سینه شل شده‌است
– ممکن است سینه کمی سفت و دردناک شود.
– ممکن است درد کمر داشته باشید.
– سینه‌بندهایی که معمولا استفاده می‌کنید دیگر سایز شما نیست.

ممکن است علائم دیگری را نیز تجربه کنید که در این‌جا ذکر نشده‌اند. اگر در مورد علائم بیماری سؤالی دارید، لطفا با پزشک‌تان مشورت کنید.

چه کسی در معرض ریسک بالای این اختلال است؟

تقریبا تمام زنان ممک است این وضعیت را دست کم یک بار در زندگی خود تجربه کنند. با این حال، دخترانی که به بلوغ می‌رسند، زنان باردار و زنان چاق در معرض ریسک بالای این بیماری هستند. در دوران بلوغ، افزایش اندازه‌ی سینه طبیعی و ضروری است. با این حال، در موارد دیگر، این اتفاق باعث ناراحتی بسیاری در زندگی و کار فرد می‌شود. این اختلال علاوه بر این‌که به او احساسات ناخوشایند می‌دهد، باعث می‌شود که در ارتباطات خود دچار مشکل شود. شما می‌توانید این بیماری را با کم‌ترین عوامل خطر کنترل کنید. لطفا برای کسب اطلاعات بیش‌تر به پزشک‌تان مراجعه کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

افزایش حجم سینه یک مسئله‌ی خطرناک نیست. با این حال، اگر متوجه شدید که اندازه‌ی سینه شما به سرعت و به طور غیر طبیعی افزایش می‌یابد، باید با پزشک‌تان مشورت کنید. سرطان سینه در سن ۳۵ سالگی یا حتی پایین‌تر، می‌تواند نقش مهمی در بزرگ و نامتناسب شدن سینه‌ها داشته باشد. اگر یکی از سینه‌ها به طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر باشد، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر هر کدام از این نشانه‌ها یا علائم را داشته باشید یا سوالی دارید، لطفا با پزشک‌تان مشورت کنید. اختلال هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، پس حتما با پزشک‌تان مشورت کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

منبع trueremedies
نوشته‌های مرتبط