درمان موخوره ریش: 9 نکته درباره دلایل موخوره ریش و روش درمان آن

همانطور که موهای سر دچار موخوره و سایر مشکلات رایج می شوند موهای صورت نیز دچار وضعیت خشک و شکننده و غیرقابل کنترل و در نهایت به هم ریخته و نازیبا می شوند. این مشکل رایج میان آقایان نشان از عدم رسیدگی و مراقبت کافی دارد که با راهکارهای ساده قابل درمان است. هرچقدر اندازه ریش بلندتر باشد امکان ابتلا به موخوره بیشتر است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا از دلایل موخوره ریش آقایان و نیز روش درمان موخوره ریش آقایان نکات مهم و کاربردی بخوانید.

دلایل موخوره ریش آقایان

۱. خشکی: وقتی موی ریش فاقد رطوبت باشد، ممکن است خشک و شکننده شود و منجر به بروز موخوره شود.

۲. رطوبت بالا: سطح رطوبت خیلی بالا نیز می تواند باعث شود موهای ریش رطوبت هوا را جذب کنند و دچار مشکلاتی شوند.

۳. مواد شوینده نامناسب: استفاده از شامپوها یا صابون های نامناسب روی ریش می تواند روغن های طبیعی موی صورت را از بین ببرد و آن را خشک و مستعد موخوره کند.

۴. برس کشیدن بیش از حد: برس زدن زیاد ریش یا استفاده از برس با موهای سفت می تواند به کوتیکول های مو آسیب برساند و باعث خشکی و دوشاخگی شود.

۵. ژنتیک: برخی از مردان ممکن است از نظر ژنتیکی مستعد داشتن موهای وز و خشک و شکننده در سر و نیزصورت و موهای ریش خود باشند.

درمان موخوره ریش

همانطور که گفتیم موخوره زمانی به وجود می‌آید که فولیکول‌های مو بیش از حد زبر یا شکننده می‌شوند، و انتهای آن‌ها ساییده و در نتیجه شکافته خواهد شد. هزار و یک دلیل برای رخداد این اتفاق وجود دارد.  اساسا، علت اصلی کمبود رطوبت در فولیکول‌های ریش‌تان است!

۱. استفاده از روغن ریش

یکی از دلایل اصلی موخوره ریش کمبود چربی سبوم است، که چربی طبیعی تولید شده توسط غدد موجود در بدن است. این غدد می‌توانند بسیار بزرگ باشند و هر روز مقدار یکسانی تولید کنند. هر فردی متفاوت است، اما در بعضی اوقات، ریش‌تان آنقدر بلند می‌شود که سبوم کافی برای پوشش همه‌ی آن وجود نخواهد داشت. این باعث می‌شود آن ماده‌های مغذی شیرین به نوک موهای شما نخواهد رسید. برای کمک به حل این مشکل، می‌توانید از روغن ریش استفاده کنید تا تمام ریش‌تان را مرطوب نگه دارید و در واقع آن کاری را که بدن‌تان قصد داشته است انجام دهد تکمیل کنید.

رپورتاژ

۲. دوری از مواد شوینده و آرایشی نامناسب

دلیل دیگر می‌تواند آن باشد که سعی می‌کنید ریش‌تان را رنگ کنید. مواد شیمیایی موجود در رنگ موها فولیکول‌ها و پوست‌تان را خشک می‌کنند. استفاده‌ی مکرر از آن می‌تواند آسیب بسیار زیادی به ریش‌تان بزند. اما این به معنی آن نیست که نمی‌توانید ریش‌تان را رنگ کنید. این فقط به معنی آن است که هر بار این کار را انجام می‌دهید حسابی دقت کنید، و بر اساس یک برنامه‌ی منظم آن را انجام دهید. همچنین نباید از شامپویی که مخصوص موی سر است برای ریش‌تان نیز استفاده کنید. آن‌ها مواد تشکیل دهنده‌ی یکسانی ندارند و این می‌تواند به ریش‌تان نیز آسیب بزند.

۳. دوری از برس های سفت و خشن

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای جلوگیری از موخوره ریش مردان می‌توانند از روغن ریش یا کرم هایی برای مرطوب کردن و نرم کردن موهای صورت خود استفاده کنند، همچنین باید از شستشوی بیش از حد یا استفاده از شامپوهای نامناسب خودداری کنند. اما نکته مهمتر در این بخش این است که باید از برس‌های نرم برای اصلاح ریش استفاده کنند.

۴. کوتاه کردن انتهای ریش

کوتاه کردن منظم انتهای ریش که به سرعت به دو شاخه شدن منتهی میشود نیز می تواند به جلوگیری از موخوره کمک کند. هرچقدر زود به زود انتهای ریش های خود را کوتاه کنید حتی به اندازه یک میلیمتر به جلوگیری از وز شدن و نابود شدن ریش های خود کمک میکنید.

خوشبختانه این روزها برای هر مشکلی درمان های عالی و خانگی وجود دارد و در این ویدیو کاربردی هم می توانید روش درمان موخوره آقایان را ببینید و استفاده کنید.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشند

درمان شوره ریش: ۱۰ نکته درباره علت شوره ریش و روش درمان آن

رفع خارش ریش: ۱۰ نکته درباره علت خارش ریش و روش درمان آن

درمان ریزش ریش: ۱۳ مهمترین علل و راه درمان خانگی کچلی ریش و سبیل

نوشته‌های مرتبط