آموزش و نحوه سرویس اسپیلت

همانطور که وسیله نقلیه شما به تعویض منظم روغن نیاز دارد، اسپیلت شما نیز به یک سالانه سرویس نیاز دارد. سرویس اسپیلت معمولا به فرآیند بیرون آوردن دستگاه تهویه مطبوع برای بازرسی، تعمیر و نگهداری سالانه اشاره دارد. حال اگر تمام تمیز کردن را خودتان انجام دهید، ممکن است بتوانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

توجه داشته باشید که شما هیچگاه نمی‌توانید بدون تماس با یک متخصص خبره سرویس اسپیلت خود را انجام دهید. به همین دلیل، کارمین اینجا است که هر چیزی را راجع به تعمیر اسپیلت و سرویس آن به شما بیاموزد. تا انتها همراه ما باشید.

هر چند وقت یکبار باید کولر گازی خود را سرویس کنید؟

می‌توانید با مراجعه تلفنی به تکنسین‌های کارمین، سالی یک بار اسپیلت خود را سرویس کنید. یک تماس سالانه باعث می‌شود که اگر اسپیلت شما دارای مشکلات جزئی باشد به سرعت تشخیص داده و رفع شود. اگر هرگز کولر گازی خود را سرویس نکنید، می‌تواند میکروارگانیسم‌های مضر را به دلیل تجمع باکتری‌ها و کثیفی در داخل قطعات، هوا را آلوده کند. علاوه بر این، ممکن است سیستم شما به خوبی کار نکند که این موضوع می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قبض انرژی شما شود. سرویس اسپیلت به صورت سالانه این مسائل را برطرف می‌کند.

سرویس اسپیلت شامل چه مواردی می شود؟

تکنسین‌های کارمین فضای داخلی، فن‌ها و سیم‌پیچ‌ها را تمیز می‌کنند تا هیچ گونه آلودگی در آن باقی نمانند. یک فن، کیس و کویل تمیز برای هوای سالم و خنک ضروری است. آن‌ها واحد اسپیلت شما را به طور کامل تمیز می‌کنند تا از تجمع زباله و باکتری در داخل دستگاه شما جلوگیری کنند. آن‌ها همچنین ممکن است فن شما را در صورتی که کمی نامتعادل باشد تنظیم کنند تا مطمئن شوند که خانه شما در طول ماه‌های تابستان به خوبی و به طور موثر خنک می‌ماند.

چنین سرویس‌هایی همچنین شامل بررسی کامل گاز مبرد، جریان هوا و نشتی نیز می‌شود. در واقع تکنسین‌های کارمین به طور کامل گاز مبرد را اندازه‌گیری خواهند کرد تا مطمئن شوند که سیستم اسپیلت شما به اندازه کافی دارای گاز مبرد است. آن‌ها همچنین اجزای مختلف سیستم اسپیلت شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شوند که به درستی کار خواهند کرد.

با بررسی تمام لوله‌های اسپیلت، تکنسین‌ها خواهند فهمید که آیا نشتی در سیستم وجود دارد یا خیر! در صورت وجود هر گونه مشکل آن‌ها، در محل آن را برطرف خواهند کرد. برای مسائل الکتریکی، یک تکنسین کارمین ممکن است از یک مولتی متر برای آزمایش قطعات الکتریکی در کمپرسور استفاده کند

چگونه بفهمیم اسپیلت ما به سرویس نیاز دارد؟

هر مشکلی که در کولر شما به وجود می‌آید به این معنی است که وقت تعمیر اسپیلت شما رسیده است. هوای گرم، نشتی و جریان هوای ناسازگار همگی شایسته یک تماس با تکنسین‌های کارمین هستند.

علاوه بر این‌ها، برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده، سعی کنید حتی اگر کولر شما مشکلی ندارد سالی یک بار آن را سرویس کنید. شما باید سالانه کولر خود را سرویس کنید، صرف نظر از اینکه سیستم اسپیلت شما درست کار می‌کند یا خیر. با این حال، اگر اسپیلت شما هوای گرم را بیرون می‌کشد، مبرد نشت می‌کند، یا به نظر می‌رسد که با دمیدن هوا مشکل دارد، با یک تکنسین کارمین تماس بگیرید و از او بخواهید در اسرع وقت به سیستم شما نگاهی بیندازد.

سرویس سالانه خود را در بهار در بهترین تعمیرگاه اسپیلت تهران ، قبل از شروع فصل گرم تابستان انجام دهید. همچنین باید تهویه مطبوع خود را به طور منظم برای علائم کپک یا زباله بررسی کنید. در صورت وجود، زمان سرویس است، حتی اگر یک سال کامل نگذشته باشد.

رپورتاژ

اگر اسپیلت در زمانی که نباید روشن و خاموش می‌شود، یا برق آن به طور تصادفی قطع می‌شود، از یک تکنسین بخواهید تا آن را بررسی کند. در این شرایط ممکن است وسوسه شوید واحد اسپیلت خود را باز کنید و شروع به بازی با سیم‌های آن کنید، انجام این کار بسیار ایمن نیست و همچنین ممکن است مشکل را بدتر کنید. پس فقط یک حرفه‌ای باید به آن نگاهی بیاندازد.

چگونه خودمان اسپیلت را سرویس کنیم؟

همانطور که پیشتر ذکر کردیم برخی از اعمالی که در سرویس کولر انجام می‌شوند، حتما باید توسط تکنسین انجام گیرند. اما می‌توانید خودتان در منزل نیز برای سرویس کولرتان دست به کار شوید. کافی است مواردی که در ادامه توضیح می‌دهیم را انجام دهید:

فیلترهای کولر گازی

مهمترین کاری که می‌تواند کارایی کولر گازی شما را تضمین کند و از تعمیر اسپیلت شما به صورت مداوم جلوگیری کند، تعویض یا تمیز کردن منظم فیلترهای آن است.

فیلترهای گرفته و کثیف میزان جریان هوا را کاهش داده و کارایی سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، هنگامی که جریان هوا مسدود می‌شود، هوا می‌تواند فیلتر را دور بزند و خاک را مستقیما به سیم پیچ اواپراتور وارد کند. این کار منجر به مختل شدن ظرفیت جذب حرارت سیم پیچ خواهد شد. تعویض فیلتر کثیف و گرفته با فیلتر تمیز می‌تواند مصرف انرژی کولر گازی شما را بین 5 تا 15 درصد کاهش دهد.

برخی از فیلترها قابل استفاده مجدد هستند. برخی دیگر نیز باید جایگزین شوند آن‌ها در انواع و کارایی‌های مختلف در بازار موجود هستند. فیلترهای اسپیلت خود را هر یا دو ماه در فصل گرما تمیز یا تعویض کنید. اگر کولر گازی دائما استفاده می‌شود، در شرایط گرد و غبار قرار دارد یا حیوانات خانگی خزدار در خانه دارید، ممکن است مجبور باشید فیلترها را زودتر عوض و تمیز کنید.

کویل کولر گازی

کویل اواپراتور و کویل کندانسور کولر گازی در طول ماه‌ها و سال‌های کارکرد خود ممکن است دچار آلودگی شوند. بد نیست بدانید که فیلتر تمیز از کثیف شدن سریع کویل اواپراتور جلوگیری می‌کند. با این حال، با گذشت زمان، سیم پیچ اواپراتور ممکن است همچنان کثیف شوند. این کثیفی جریان هوا را کاهش می‌دهد. همچنین به جم شدن آلودگی به دو سیم پیچ توانایی جذب گرما را کاهش می‌دهد. برای جلوگیری از این مشکل، هر سال کویل اواپراتور خود را چک کنید و در صورت لزوم آن را تمیز کنید.

پره‌های کولر گازی

پره‌های آلومینیومی روی کویل‌های اواپراتور و کندانسور به راحتی خم می‌شوند و می‌توانند جریان هوا را مسدود کنند. عمده فروشان تهویه مطبوع ابزاری به نام «شانه باله» (fin comb) را می‌فروشند که این باله ها را به حالت اولیه در می‌آورد.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل درباره سرویس و تعمیر اسپیلت صحبت کردیم. فراموش نکنید که برای هر گونه سرویسی باید به تکنسین‌های مجربی مانند تکنسین‌های کارمین مراجعه کنید. در غیر این صورت ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به اسپیلت خود وارد کنید. از این که تا انتها همراه ما بودید سپاسگزاریم.

نوشته‌های مرتبط