3 بهترین حرکت ورزشی با صندلی که در خانه و محل کار انجام دهید

در روزهایی که به دلیل رعایت بهداشت و ترس از بیماری های همه گیر مثل کرونا، یا به خاطر مشغله های کاری زیاد و یا حتی به دلیل کنترل دخل و خرج و هزینه های زیاد باشگاه ها استفاده از امکانات ورزشی باشگاهی و حتی عمومی برایتان میسر نیست، هیچ چیز بهتر از این نیست که از هر فرصت و وسیله‌ای در خانه برای انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به ۳ حرکت ورزشی با صندلی اشاره کنیم که برای انجام آن‌ها می‌توانید از وسیله‌ای پر کاربرد در هر خانه و محل کار استفاده کنید؛ صندلی!

حرکت ورزشی با صندلی

مثلا، همان‌طور که روی صندلی نشسته‌اید، می‌توانید کمی جلو بیایید، باسن‌تان را از روی صندلی بلند کنید، جلوتر بیایید، دست‌تان را روی لبه‌ی صندلی بگذارید، و مانند حرکتی شبیه شنا سوئدی، بالا و پایین بروید؛ این حرکت برای ماهیچه‌های پشت بازو بسیار عالی است.

بهترین حرکت ورزشی با صندلی که داخل خانه 1

هم‌چنین، اگر سابقه‌ی انجام تمرینات ژیمناستیک را داشته باشید، می‌توانید باسن‌تان را از روی صندلی بلند کنید، دستان‌تان را در دو طرف‌تان ستون کنید، و کل وزن‌تان را روی دو دست‌تان قرار دهید. (اگر عرض صندلی‌تان کم است، شاید مجبور شوید دو عدد صندلی را کنار هم قرار دهید تا بتوانید فضای بیش‌تری را برای خود ایجاد کنید.)

رپورتاژ

اکنون پاهای‌تان را بلند کنید. اگر به اندازه‌ی کافی قوی باشید، می‌توانید کاملا شکل L به خود بگیرید؛ در این صورت، اگر توانایی‌اش را دارید،‌ پاهای‌تان را صاف در مقابل خود نگه دارید. اگر توانایی انجام این کار را ندارید – مثل خود من – نیاز ندارد پاهای‌تان را کاملا صاف کنید، ولی باید تمرین کنید تا کم‌کم‌ بتوانید این حرکت را با زانوی صاف نیز انجام دهید و قوی‌تر شوید.

البته، فراموش نکنید، صندلی وسیله‌ی بسیار خوبی برای انجام حرکت شنا است. اگر نمی‌توانید حرکت شنا را به درستی روی زمین انجام دهید، دست‌های‌تان را روی صندلی بگذارید تا بتوانید به شکل راحت‌تری این حرکت را انجام دهید؛ به این ترتیب، می‌توانید بدن‌تان را صاف نگه دارید و این حرکت را به درستی انجام دهید – برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر، توصیه می‌شود حرکت شنا را با زانوی صاف انجام بدهید.

یا اگر در حرکت شنا بسیار مهارت دارید، می‌توانید این حرکت را به شکل پیچیده‌تری انجام دهید. پاهای‌تان را روی صندلی بگذارید، و حرکت شنا را با پاهایی به سمت بالا انجام دهید. در این شرایط نیز باید زانوهای‌تان را صاف نگه دارید؛ سپس کمرتان را خم کنید، دست‌های‌تان را روی زمین بگذارید و مانند پرگار یک نیم دایره بکشید – یعنی همان طور که پاهای‌تان روی صندلی، و دست‌های‌تان روی زمین است، به طرفین حرکت کنید.

گزینه‌های مختلفی برای ورزش کردن با صندلی پیش روی‌تان است. صندلی وسیله‌ی بسیار خوبی برای انجام حرکت پله نیز هست؛ هم‌چنین، با استفاده از این وسیله می‌توانید هر حرکتی را انجام دهید که در باشگاه با نیمکت یا جعبه انجام می‌شود. ولی پیش از استفاده از صندلی اتاق‌تان به عنوان وسیله‌ای برای ورزش کردن، باید مطمئن شوید صندلی‌تان به اندازه‌ی کافی قوی و محکم باشد؛ هم‌چنین، برای انجام فعالیت‌های بدنی که در این مقاله برای‌تان توضیح داده شد، نمی‌توانید از صندلی چرخدار استفاده کنید.

نوشته‌های مرتبط