خواص آلو زرد: ۱۵ خاصیت عالی آلو زرد برای سلامتی

آلو زرد میوه‌ای است به خوش طعمی آلو و دارای شکلی است شبیه لیمو. این میوه در ابتدا ترش است، ولی وقتی کاملا می‌رسد، شیرین می‌شود. آلو زرد معمولا در فصل‌ گرم سال در دسترس قرار می‌گیرد. آلو زرد به عنوان یکی از بهترین منابع برای ویتامین A و ویتامین C شناخته می شود. با این‌که آلو زرد دارای فواید بسیاری است، ولی دسترسی به این میوه در بسیاری از نقاط جهان محدود است. این میوه را می‌توان به صورت تازه نوش جان کرد، یا این‌که آن را در تهیه‌ی اسموتی‌ها یا سالادها به کار برد. در ادامه، به برخی خواص آلو زرد برای سلامتی اشاره می‌کنیم:

۱. بهبود سلامت دستگاه گوارش

فیبر موجود در آلو زرد بسیار بالا است؛ همین عامل به توانمند سازی دستگاه گوارش کمک می‌کند. مصرف آلو به پیشگیری از مشکلات معده و روده از قبیل نفخ و زخم معده کمک می‌کند. بهبود دستگاه گوارش به بهبود متابولیسم (سوخت و ساز) بدن منجر می‌شود.

۲. تقویت دستگاه ایمنی بدن

آلو زرد به عنوان منبعی غنی برای ویتامین C به شمار می‌رود. ویتامین C به تقویت دستگاه ایمنی بدن، و در نتیجه، به پیشگیری از حمله‌ی باکتری‌ها و سایر میکروب‌هایی کمک می‌کند که سعی دارند بدن را ضعیف کنند و به آن آسیب برسانند. افزایش مصرف ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن کمک می‌کند در برابر هجوم موجودات خارجی مقاومت کند، و از این طریق بدن را از بیماری‌ها دور نگه می‌دارد.

۳. کمک به کاهش وزن

آلو زرد حاوی کالری اندکی است، و مصرف آن هم‌زمان با رعایت رژیم‌های غذایی‌ لاغری کاملا بی ضرر است. مصرف آلو زرد می‌تواند به تامین مواد مغذی مورد نیاز، بدون افزودن کالری‌های اضافه، به بدن کمک کند. هم‌چنین، مصرف آلو به مدت بیش‌تری سیر نگه‌تان می‌دارد، بنابراین، کمک می‌کند از پر خوری اجتناب کنید.

۴. ضد پیری

آلو زرد حاوی ویتامین A است؛ این ویتامین برای سلامتی و زیبایی پوست بسیار ضروری است. این میوه قادر است تشکیل میزان چین و چروک‌ها و تجمع رنگدانه‌ها را در بافت پوست کاهش دهد. بتا کاروتن که یکی از اشکال ویتامین A است، به عنوان عامل ضد پیری عمل می‌کند و از پوست در برابر تمام عواملی که باعث پیری‌اش می‌شوند، محافظت می‌کند.

۵. بهبود سلامت بینایی

آلو زرد منبعی عالی برای ویتامین A به شمار می‌رود. ویتامین A به درمان تمام مشکلات بینایی کمک می‌کند؛ با تامین این ویتامین برای بدن‌تان، شاید از مراجعات مکرر به چشم پزشک بی نیاز شوید. مصرف آلو زرد باعث شفافیت دید می‌شود، و هم‌چنین به طور بالقوه می‌تواند شب کوری را درمان کند.

۶. محافظت از پوست در برابر اشعه‌های آفتاب

آلو زرد، علاوه بر این‌که به صافی و زیبایی پوست کمک می‌کند، به عنوان عاملی برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های آفتاب عمل می‌کند. مصرف مرتب آلو زرد می‌تواند از آسیب پذیری پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب پیشگیری کند. با مصرف این میوه، حتی با قرار گرفتن در معرض آفتاب، درخشندگی پوست‌تان را حفظ کنید.

۷. کمک به درمان شوره

ویتامین C موجود آلو زرد به درمان شوره‌های کف سر کمک می‌کند. هم‌چنین، این ویتامین به رشد مو و درمان خارش و خشکی پوست سر کمک می‌کند. مصرف آلو زرد ریزش موی ناشی از شوره‌ی سر را کاهش می‌دهد.

رپورتاژ

۸. کمک به درمان سرماخوردگی

آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در آلو زرد می‌توانند با ویروس‌های عامل آنفولانزا و سرماخوردگی مبارزه کنند. هم‌چنین، این آنتی‌اکسیدان‌ها به سم‌زدایی از بدن نیز کمک می‌کنند.

۹. تنظیم سطح کلسترول

فیبر موجود در آلو زرد می‌تواند به طور موثر سطوح کلسترول بد را کاهش، و سطوح کلسترول خوب را در خون افزایش دهد. این مسئله به کاهش احتمال بروز سکته‌ی قلبی و سایر بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند. مصرف آلو زرد به حفظ سلامتی قلب کمک خواهد کرد.

۱۰. کمک به درمان آکنه

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلو زرد به کاهش گرفتگی‌های منافذ پوست می‌کنند؛ این گرفتگی‌ها به تشکیل آکنه منجر می‌شوند. به علاوه، از این آنتی‌اکسیدان‌ها جهت درمان لکه‌ها یا آسیب‌های ناشی از آکنه روی پوست استفاده می‌شود. آلو زرد هم‌چنین به بازسازی بافت‌های آسیب دیده‌ی پوست نیز کمک می‌کند؛ به این ترتیب، با مصرف این میوه لکه‌ها و آسیب‌های پوستی درمان می‌شوند.

۱۱. پیشگیری از ریزش مو

با مصرف آلو زرد می‌توانید آسیب‌های وارد شده بر موی‌تان را درمان کنید. مصرف این میوه از بروز آسیب‌های اضافه به مو پیشگیری و به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می‌کند. آلو زرد با مقابله با تمام عوامل بروز ریزش مو، به تقویت رشد موها کمک می‌کند.

۱۲. کمک به پیشگیری از دیابت

فیبر موجود در آلو زرد در خون حل می‌شود. این فیبر به حفظ سطوح مناسب گلوکز در خون کمک می‌کند. تنظیم سطوح گلوکز می‌تواند به پیشگیری از دیابت کمک کند. هم‌چنین، تنظیم سطوح گلوکز انرژی کافی را برای حفظ میزان فعالیت و تناسب اندام در تمام دوران زندگی فراهم می‌کند.

۱۳. جوان سازی پوست

آلو زرد با تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست، به جوان‌ سازی آن کمک می‌کند. هم‌چنین، این میوه باعث پاکسازی پوست می‌شود، و آن را همواره شاداب و جوان نگه می‌دارد. مصرف آلو زرد روش ارزانی برای حفظ درخشندگی پوست است که هیچ عارضه‌ی جانبی نیز به همراه ندارد.

۱۴. کمک به جذب آهن

میزان بالای ویتامین C در آلو زرد به افزایش جذب آهن در بدن کمک می‌کند. افزایش جذب آهن احتمال درمان کم خونی را افزایش می‌دهد، زیرا آهن می‌تواند میزان هموگلوبین خون را افزایش دهد.

۱۵. پیشگیری از سرطان

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلو زرد در مبارزه علیه رادیکال‌های آزاد به بدن کمک می‌کنند؛ رادیکال‌های آزاد باعث بروز سرطان می‌شوند.

 

منبع tophealthremedies
نوشته‌های مرتبط