طرز تهیه پای تامالی مرغ غذای خوشمزه و ساده مکزیکی

تمام چیزهایی که برای درست کردن پای تامالی مرغ این غذای خوشمزه و ساده مکزیکی نیاز دارید، در آشپزخانه‌تان وجود دارد؛ و سپس باید آن را در آرام‌پز یا قابلمه‌ی معمولی بپزید تا غذا به خوبی جا بیفتد. در ادامه با بازده همراه باشید تا طرز تهیه این خوراکی محبوب مکزیکی که با مواد بسیار ساده و ارزانی تهیه میشود را یاد بگیرید.

پای تامالی مرغ

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه
زمان پخت: ۷ ساعت
برای مصرف ۸ نفر

مواد مورد نیاز

الف. ۴۵۰ گرم گوشت چرخ‌کرده مرغ
ب. ۱ قاشق چای خوری زیره‌ی آسیاب شده
پ. ۱ قاشق چای خوری پودر چیلی
ت. نصف قاشق چای خوری نمک
ث. یک‌چهارم قاشق چای خوری فلفل
ج. ۴۲۵ گرم لوبیا سیاه پخته شده
چ. ۴۰۰ گرم گوجه فرنگی خرد شده و پخته شده
ح. ۳۱۰ گرم ذرت پخته شده
خ. ۲۸۰ گرم سس انچیلادا
د. ۲ عدد پیازچه‌ی خرد شده
ذ. یک‌چهارم فنجان گشنیز خرد شده
ر. ۲۲۰ گرم نان ذرت
ز. ۲ عدد تخم مرغ بزرگ، زده شده
ژ. ۱ فنجان ترکیب پنیرهای گودا، فتا، چدار، و موزارلا (ترکیب پنیر مکزیکی)
س. خامه ترش، سالسا، و گشنیز تازه‌ی خرد شده در صورت تمایل

دستور تهیه‌ی سس انچیلادا
مواد مورد نیاز

الف. ۲ قاشق غذاخوری روغن گیاهی
ب. ۲ قاشق غذاخوری آرد
پ. ۲ قاشق غذاخوری فلفل سیاه
ت. ۲ فنجان آب
ث. ۸۵ گرم رب گوجه فرنگی
ج. نصف قاشق چای خوری زیره
چ. نصف قاشق چای خوری پودر سیر
ح. یک‌چهارم قاشق چای خوری فلفل قرمز
خ. سه‌چهارم قاشق چای خوری نمک

رپورتاژ
دستورالعمل

الف. روغن، آرد، و فلفل سیاه را داخل یک ماهیتابه‌ی متوسط بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و به خوبی با هم ترکیب کنید. اجازه دهید مواد روی حرارت بمانند تا کاملا داغ شوند.
ب. اکنون، آب، رب، زیره، پودر سیر، و فلفل قرمز را اضافه کنید و خوب به هم بزنید. بگذارید مواد روی حرارت بمانند تا به جوش بیایند. آن‌قدر مواد به جوش بیایند تا غلیظ شوند. در نهایت، نمک را اضافه کنید.

دستورالعمل اصلی

الف. مرغ را داخل یک ماهیتابه‌ی بزرگ به مدت ۶ الی ۸ دقیقه روی شعله‌ی متوسط بپزید تا از حالت خامی در بیاید؛ سپس، گوشت مرغ را خرد کنید، و به آن ادویه بزنید.

ب. گوشت مرغ را داخل یک آرام‌پز یا قابلمه بریزید. اکنون، لوبیا، گوجه فرنگی، ذرت، سس انچیلادا، پیازچه، و گشنیز را به آن اضافه کنید. درب ظرف را بگذارید، شعله را کم کنید و اجازه دهید مواد به مدت ۶ الی ۸ ساعت به آرامی بپزند.

پ. نان ذرت خرد شده و تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه‌ی کوچک با هم ترکیب کنید؛ و سپس به تدریج به ترکیب مرغ اضافه کنید. بار دیگر به مدت یک الی یک و نیم ساعت مواد را روی شعله‌ی کم بگذارید تا به آرامی بپزند. یک خلال دندان را داخل مواد فرو کنید؛ اگر چیزی به خلال دندان نچسبیده باشد، غذای‌تان آماده است.

ت. در نهایت، روی مواد پنیر بریزید؛ درب ظرف را بگذارید و ۵ دقیقه‌ی دیگر صبر کنید تا پنیر به خوبی آب شود. در صورت تمایل، می‌توانید مقداری خامه ترش، سالسا، و گشنیز تازه‌ی خرد شده روی غذای‌تان بریزید.

ارزش غذایی

هر وعده‌ی مصرف از این غذا حاوی ۳۵۹ کالری، ۱۴ گرم چربی (۵ گرم چربی اشباع شده)، ۱۱۰ میلی‌گرم کلسترول، ۱۰۲۱ میلی‌گرم سدیم، ۴۰ گرم کربوهیدرات (۱۱ گرم قند، ۵ گرم فیبر)، و ۲۰ گرم پروتئین است.

نوشته‌های مرتبط