خواص چای سبز برای التهاب مفاصل و درمان بیماری ها

چای سبز، و همین‌طور چای سیاه، دو مورد از چای‌های موجود بر روی کره‌ی زمین هستند که به طور گسترده‌ای مصرف می‌شوند. در واقع، تعدادی از انواع چای سبز به عنوان سالم‌ترین نوشیدنی بر روی زمین شناخته شده‌اند. این نوشیدنی غنی است از آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد مغذی و دیگر خواص که به قسمت‌های مختلف بدن فایده می‌رسانند. در حالی که چای سیاه در سراسر جهان، از جمله در آسیا، محبوبیت دارد چای سبز در آسیا بسیار محبوب تر است. در این مقاله، خواص چای سبز برای التهاب مفاصل و درمان بیماری ها صحبت خواهیم کرد. با ما در این نوشتار همراه باشید!

چای سبز چیست

چای سبز بومی چین و هند است؛ با این حال، پیش از آن که در دنیای غرب محبوبیتی کسب کرده باشد، مصرف آن به ژاپن، کره و آسیای جنوب شرقی رسیده‌است. خود چای سبز در ابتدا به عنوان یک نوشیدنی درمانی آماده می‌شد. در واقع، چای سبز، همراه با چای سیاه و چای اولونگ از گیاه کاملیا سیناسیس می‌آید. با این حال، چای سبز در میان انواع دیگر چای، به دلیل این‌که برگ‌های‌اش تخمیر نمی‌شوند، حاوی بالاترین غلظت آنتی‌اکسیدان‌ها است. چای سبز به دلیل داشتن ترکیبات ترمیم‌کننده و شفابخش بیش از انواع مختلف میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان و گیاهان دارویی و همین‌طور ادویه‌ها به عنوان یک “ابرخوراکی” در نظر گرفته می‌شود. انواع مختلفی از چای سبز وجود دارد که محبوب‌ترین آن‌ها از ژاپن و چین هستند.

خواص چای سبز برای التهاب مفاصل و درمان بیماری ها

۱. چای سبز درد مفاصل را تسکین می‌دهد

چای سبز برای درد مفصل، به ویژه آرتریت، مفید است زیرا پلی‌فنول دارد. پلی‌فنول‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که اعتقاد بر این است هم التهاب و هم تحلیل رفتن غضروف‌ها را کاهش می‌دهند. دومین آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز، (EGCG) تولید مولکول‌هایی را که منجر به آسیب‌های مفصلی در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید می‌شوند، متوقف می‌کند.

۲. چای سبز پیشرفت سرطان را متوقف می‌کند

باز هم، اثبات شده‌است که پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز با کشتن سلول‌های سرطانی از توسعه‌ی سرطان جلوگیری می‌کند. چای سبز قادر است رشد سلول‌های سرطان پستان، مثانه، تخمدان، روده‌ی بزرگ، مری یا گلو، ریه، پروستات، معده و همچنین سرطان پوست را متوقف کند.

۳. چای سبز برای سلامت قلب و عروق به طور شگفت‌انگیزی فایده دارد

یک مطالعه در سال 1994 ه جمعا بیش از 40،000 شرکت‌کننده‌ی ژاپنی را در سنین 40 تا 79 سالگی به مدت 11 سال تحت بررسی قرار داد. خطر بیماری‌های قلبی عروقی در شرکت‌کنندگانی که به آن‌ها دستور داده شده بود دست کم پنج فنجان چای سبز در روز بنوشند، در مقایسه با افرادی که آن را مصرف نکردند، بسیار پایین‌تر بود. این تاثیر چای سبز به دلیل وجود کاتچین و ترکیبات پلی‌فنیک است که از سیستم قلبی عروقی محافظت می‌کنند.

۴. چای سبز کلسترول را کاهش می‌دهد

تجزیه و تحلیلی در سال 2011 نشان داد که مصرف هر شکلی از چای سبز، خواه به صورت دم شده و خواه به صورت عصاره در کپسول با کاهش قابل‌توجه لیپوپروتئین کم چربی (LDL) یا کلسترول بد مرتبط است.

رپورتاژ

۵. چای سبز خطر سکته‌ی مغزی را به حداقل می‌رساند

ژورنال “استروک: مجله‌ی انجمن قلب آمریکا” دریافت که مصرف چای سبز و قهوه به طور منظم خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، نویسنده‌ی این مجله اظهار داشته‌است که هر کسی می‌تواند با یک تغییر ساده اما مثبت در سبک زندگی خود و فقط با افزودن چای سبز به رژیم غذایی روزانه‌اش، به کاهش خطر سکته‌ی مغزی کمک کند.

۶. چای سبز برای بیماران دیابت نوع 2 مفید است

دیابت نوع 2 نوعی دیابت است که در آن شیوه‌ای که بدن قند را پردازش می‌کند، دستخوش تحول و تغییر می‌شود. در نتیجه، بدن نمی‌تواند انسولین کافی تولید کند. مطالعات نشان داده‌اند که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 برای مصرف‌کنندگان چای سبز پایین‌تر است.

۷. چای سبز باعث کاهش وزن می‌شود

چای سبز یک درمان سنتی برای کاهش وزن است. در واقع، چای سبز چینی بعد از هر وعده غذی نوشیده می‌شود تا جذب چربی را از مصرف مواد غذایی کاهش دهد. به این ترتیب چای سبز می‌تواند در مدیریت وزن موثر باشد. این نوشیدنی می‌تواند برای هر فردی که دارای اضافه وزن است یا حتی افراد چاق مفید باشد.

۸. چای سبز روی بیماری‌های پوستی ناشی از التهاب تاثیر مثبت دارد

بیماری‌های پوستی ناشی از التهاب می‌توانند به علت تولید بیش از حد سلول‌های پوستی رخ بدهند، همان‌طور که می‌توانید در موارد شوره‌ی سر یا پسوریازیس ببینید. در عین حال پوست خشک، قرمز و پوسته پوسته می‌شود. آزمایش‌های حیوانی با چای سبز نشان داد که این دمنوش می‌تواند تولید سلول‌های پوست را کند کند.

۹. چای سبز باعث بهبود عملکرد شناختی می‌شود

تحقیقاتی که در ژورنال “Psychopharmacology” منتشر شد، نشان داد که چای سبز عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد، به ویژه هنگامی که پای حافظه در میان باشد. این چای همچنین می‌تواند در درمان مشکلات شناختی مرتبط با اختلالات عصب و روان مانند زوال عقل موثر باشد.

۱۰. چای سبز برای بیماران مبتلا به آلزایمر مفید است

مطالعه‌ای که در سال 2011 انجام شد، اثرات یک ترکیب چای سبز را پس از هضم آزمایش کرد تا ببیند که چگونه یک پروتئین کلیدی روی بیماری آلزایمر تأثیر می‌گذارد. انجمن آلزایمر اظهار داشت که حتی با وجود این‌که نتایج نشان داده که چای سبز روی بیماری آلزایمر تاثیر مثبت دارد، باید یادمان باشد که دوز مصرف چای سبز در این مطالعه بالا بوده‌است. یک آزمایش مشابه که از دوزهای پایین‌تر ترسکیب چای سبز استفاده می‌کند برای تأیید این یافته در سطح کلی‌تر ضروری است.

نوشته‌های مرتبط