8 فایده مصرف قرص آسپرین برای سلامتی و زیبایی

آسپرین دارویی متداول است و تاثیری شناخته شده بر کاهش درد و در پی آن کاهش خطر بیماری‌های جدی مثل سکته و حملات قلبی دارد. این دارو در شکل‌های متفاوتی مثل قرص آسپرین و کپسول به‌صورت محلول در پودر، آب و ژل‌های خوراکی عرضه می‌شود. برخی از انواع آسپرین را می‌توانید از داروخانه‌ها خریداری کنید اما برخی دیگر از آنها تنها در صورت داشتن نسخه پزشک به فروش می‌رسند.

آسپرین همواره در وضعیت‌های گوناگون مرتبط با سلامت بطور گسترده به فروش می‌رسد. با این وجود، مصرف‌کنندگان باید از میزان مصرف قرص آسپرین خود آگاه باشند تا از عوارض جانبی آن پیشگیری کنند. دوزهای بالای آسپرین در کاهش درد، تورم، درجه حرارت بالا همراه با تب موثر است و بنابراین دوزهای بالای آسپرین در کوتاه مدت برای تسکین سردرد، سرماخوردگی و آنفولانزا، دندان درد، دردهای عمومی و دردهای دوران قاعدگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در عین حال، دوزهای پایین آسپرین در طولانی مدت برای متوقف ساختن پیشرفت لخته شدن خون و رقیق تر ساختن خون در افرادی با سابقه حملات قلبی، سکته، بیماری سرخرگ محیطی و عمل جراحی بای‌پس سرخرگ کرونر تجویز می‌شوند.

در این مقاله به بررسی تاثیرات مثبت آسپرین بر بدن انسان می‌پردازیم. این دارو بطور گسترده در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل لازم است که تمامی ویژگی‌های مثبت و منفی آن شناخته شود تا به درستی مصرف شود. افرادی که از تاثیرات آسپرین بر سلامت انسان بی‌خبر هستند تنها کافی است که برای چند دقیقه با ما همراه باشند تا تجربه‌های بیشتری در این زمینه به‌دست آوردند.

تاثیرات مثبت قرص آسپرین بر بدن انسان

۱. تسکین سردرد

کاهش سردرد یکی از تاثیرات مثبت آسپرین بر سلامت انسان است. اگر به دنبال دارویی جادویی برای از بین بردن فوری سردرد خود هستید، آسپرین بهترین گزینه خواهد بود زیرا هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند سریع تر و بهتر از آسپرین سردردهای شما را درمان کند.

۲. درمان تب

از آسپرین برای درمان تب نیز استفاده می‌شود. هنگامی که علائم تب را در خود مشاهده می‌کنید و در بدن خود احساس درد می‌کنید، تنها با خوردن یک عدد قرص آسپرین می‌توانید به احساس بهتری دست پیدا کنید. درواقع، این دارو می‌تواند تب و درد جزئی ناشی از سرما خوردگی را برطرف کند.

خواص کپسول مورینگا: ۱۰ مهمترین فواید قرص مورینگا برای سلامتی

۳. جلوگیری از حملات قلبی

جلوگیری از خطر حملات قلبی یکی از مهم‌ترین تاثیرات مثبت آسپرین است. بیماران مبتلا به این بیماری شاید بدانند که قرار دادن یک عدد قرص آسپرین در زیر زبانشان بهترین کمک اولیه برای آنها است زیرا این دارو می‌تواند خون را رقیق کرده و لخته‌های خونی را به شکل موثری از بین ببرد.

۴. محافظت از بدن در برابر آسیب به کبد

رپورتاژ

طبق مطالعاتی که پیش از این روی موش‌ها صورت گرفته بود، مصرف دوزهای منظم و در عین حال پایین آسپرین می‌تواند از وارد آمدن آسیب به کبد جلوگیری کند. بنابراین، این تاثیر به‌ویژه در رابطه با افراد الکلی کاربرد دارد.

۵. پیشگیری از سرطان

برخی از تحقیقات بر این باورند که دوزهای پایین آسپرین درواقع داروهایی پیشگیرانه در برابر سرطان هستند زیرا می‌توانند رشد و پیشروی سلول‌های سرطانی در بدن را متوقف کنند.

قرص زاناکس: ۶ نکته مهم درباره مصرف، تداخل و عوارض جانبی آلپرازولام

۶. درمان نیش حشرات

آسپرین با داشتن ویژگی‌های ضدالتهابی می‌تواند برای تسکین نیش حشرات و گزنده‌ها که به راحتی می‌توانند مشکل ساز شوند، به کار می‌رود.

قرص ایبوپروفن: ۸ نکته و توصیه مهم درباره کاربرد، مقدار و روش مصرف

۷. رهایی از آکنه

شاید عجیب به نظر برسد اما آسپرین برای درمان آکنه نیز موثر است. اسید سالیسیلیک موجود در این دارو می‌تواند آکنه را به گونه‌ای موثر درمان کند. همچنین، استفاده از آسپرین پودر شده برای درمان سریع جوش و آکنه نیز توصیه می‌شود.

۷ مهمترین خواص قرص منیزیم برای سلامتی بدن

۸. درمان شوره سر

آسپرین نه تنها برای بیماری‌ها داخلی و مشکلات پوستی به کار می‌رود بلکه در مشکلات مرتبط با مو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شوره سر یکی از مشکلاتی است که می‌تواند همیشه حتی بعد از شستن موها نیز وجود داشته باشد. توصیه می‌شود که شامپوی خود را با آسپرین پودر شده ترکیب کنید تا زمان بیشتری از شر شوره‌های سر در امان باشید.

نوشته‌های مرتبط