بهترین روش افزایش سرعت ویندوز را بشناسید!

خیلی از کاربران با مشکل کند شدن ویندوز مواجه می‌شوند و این کندی تدریجی یا ناگهانی سیستم عامل واقعا کلافه کننده است. اگر شما هم از کندی ویندوز کامپیوترتان کلافه شده‌اید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید چون در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین روش افزایش سرعت ویندوز بپردازیم. با نصب ویندوز اورجینال می‌توانید تجربه‌ای سریع و بدن باگ از این سیستم عامل داشته باشید.

دلیل کند شدن ویندوز

ویندوز محبوب ترین، پرطرفدارترین و پرکاربرترین سیستم عامل موجود برای کامپیوترهاست اما چرا سیستم عاملی که اینقدر پرطرفدار و پرفروش و موفق است با مشکل کند شدن رو به رو می‌شود؟ کند شدن تدریجی کی از شایع ترین مشکلاتی است که کاربران ایرانی در حین استفاده از ویندوز با آن رو به رو می‌شوند، اما دلیل این امر چیست و چطور می‌توانیم به افزایش سرعت ویندوز کمک کنیم؟ دلیل اصلی کند شدن ویندوز در بکارگیری نسخه کرک و عدم استفاده از ورژن اورجینال این سیستم عامل خلاصه می‌شود.

ویندوز مایکروسافت در تمام کشورهای دنیا به صورت غیر رایگان عرضه شده و برای نصب و استفاده از آن باید هزینه خرید لایسنس قانونی آن پرداخت شود، اما در کشور ما به دلیل نبود قوانین کپی و رایت و عدم فعالیت مستقیم شرکت مایکروسافت، نسخه های کرک شده ویندوز در بازار و اینترنت موجود هستند و کاربران در 90 درصد مواقع این نسخه های دستکاری شده و کرک را به جای اورجینال بر روی کامپیوتر نصب می‌کنند.

بهترین روش افزایش سرعت ویندوز

نسخه های کرک شده ویندوز هم قابلیت آپدیت ندارند و به همین دلیل است که به مرور با باگ مواجه شده و به مرور گند می‌شوند. پس به جرئت مدعی می‌شویم که در 90 درصد مواقع اصلی ترین دلیل کند شدن ویندوز کامپیوتر کاربران ایرانی در غیر اورجینال یا کرک بودن سیستم عامل نصب شده خلاصه می‌شود! اگر دقت کرده باشید بعد از نصب ویندوز کرک، سرعت آن برای مدت زمان محدودی خوب است و به مرور در عملکرد ویندوز افت سرعت ظاهر خواهد شد.

البته منکر این امر نمی‌شویم که کند شدن ویندوز می‌تواند با عوامل دیگری مثل نصب و استفاده از برنامه و بازی های کرک، ویروسی شدن سیستم، کیفیت عملکرد سخت افزار کامپیوتر و سایر موارد این چنینی هم ارتباط داشته باشد اما چه باور بکنید و چه باور نکنید، نصب بودن ویندوز کرک به دلیل دستکاری هایی که روی آن انجام شده و به ویژه آپدیت نشدن از سرور مایکروسافت اصلی ترین و بیشترین تاثیر منفی را روی سرعت عمل سیستم عامل گذاشته و منجر به کند شدن ویندوز می‌شود. اما سوال میلیون دلاری این است که چطور ویندوز اورجینال روی کامپیوتر نصب کنیم؟

افزایش سرعت ویندوز با نصب نسخه اورجینال

اما چطور می‌توانیم نسخه اورجینال ویندوز را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ نصب کنیم و شاهد افزایش سرعت ویندوز باشیم؟ برای انجام این کار می‌توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. مثلا اگر اطلاعات کافی در زمینه کامپیوتر داشته باید می‌توانید ویندوز اورجینال را مستقیما با استفاده از برنامه Windows Installation Media از سایت رسمی مایکروسافت دانلود کنید و آن را بر روی یک فلش یا دی وی دی بریزید و از طریق آن ویندوز اصلی و اورجینال را بر روی کامپیوتر نصب نمایید. پس از نصب ویندوز هم با تهیه لایسنس قادر به فعالسازی قانونی آن خواهید بود.

رپورتاژ

اگر نمی‌دانید لایسنس چیست باید بگوییم که لایسنس یک کد 25 رقمی متشکل از حروف و اعداد تصادفی است که توسط شرکت مایکروسافت عرضه شده و بعد از نصب ویندوز اورجینال می‌توانید با وارد کردن آن در مسیر Settings > Activation > Change Product Key فعالسازی ویندوز را به صورت قانونی و اورجینال انجام دهید. برای خرید لایسنس ویندوز با تخفیف ویژه می‌توانید از لینک های ضمیمه شده زیر استفاده نمایید:

لایسنس ویندوز 11 پرو

برای خرید لایسنس اورجینال سایر نسخه های ویندوز مایکروسافت هم می‌توانید به فروشگاه آی آر مایکروسافت استور مراجعه نمایید و از منوی اصلی این سایت به بخش “لایسنس ویندوز” بروید و روی هر یک از نسخه های ویندوز مد نظرتان که مایل به خرید لایسنس آن هستید کلیک کنید تا به صفحه محصول مرتبط با آن هدایت شوید. فراموش نکنید که لایسنس های عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور همگی اورجینال، معتبر و اصل هستند و قابلیت استعلام از پشتیبانی مایکروسافت را دارند و با گارانتی مادام‌العمر اصالت در اختیار هموطنان عزیز قرار داده می‌شوند.

بهترین روش افزایش سرعت ویندوز

اما اگر بنا به هر دلیل نمی‌توانید ویندوز را از سایت مایکروسافت دانلود کنید یا با ریختن آن بر روی فلش و دی وی دی مشکل دارید، چه راه حلی خواهید داشت؟ آیا راه ساده‌تری هم برای نصب ویندوز اورجینال بر روی کامپیوتر و افزایش سرعت ویندوز وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است چون آی آر مایکروسافت استور راه حل بسیار جالبی را بدین منظور ارائه کرده و پک های فیزیکی ویندوز اورجینال مایکروسافت را هم با طراحی اختصاصی عرضه می‌کند. در این فروشگاه نه تنها پک های فیزیکی ویندوز قابل سفارش هستند، بلکه امکان خرید آفیس اورجینال  و دیگر محصولات مایکروسافت هم میسر شده است.

با سفارش پک های فیزیکی ویندوز دیگر لازم نیست که درگیر پروسه دانلود از سایت مایکروسافت و ساخت فلش یا دی وی دی نصب شوید چون پک فیزیکی که سفارش می‌دهید بنا به انتخاب شما شامل دی وی دی یا فلش مموری بوتیبل جهت نصب ویندوز اورجینال خواهد بود و فعالسازی ویندوز هم بعد از نصب از روی فلش یا دی وی دی با استفاده از لایسنسی که درون پک قرار داده شده به سادگی انجام می‌شود. برای سفارش و خرید ویندوز اورجینال به صورت پک فیزیکی از آی آر مایکروسافت استور کافیست که در صفحه هر یک از نسخه های ویندوز مد نظرتان گزینه “نوع تحویل” را در حالت “پک دی وی دی همراه لایسنس” یا “پک فلش مموری همراه لایسنس” قرار دهید.

اصالت و اعتبار لایسنس های آی آر مایکروسافت استور

همانطور که قبلا هم گفتیم تمام لایسنس هایی که در فروشگاه آی آر مایکروسافت استور عرضه شده‌اند از نظر اصالت و اعتبار با گارانتی مادام‌العمر در اختیار مشتریان قرار داده می‌شوند. حتی امکان استعلام اصالت و اورجینال بودن لایسنس های عرضه شده این فروشگاه از طریق پشتیبانی مایکروسافت وجود دارد، یعنی شما می‌توانید ویندوز کامپیوتر یا لپ تاپ خودتان را با لایسنس های این شرکت فعال کنید و سپس به صورت ریموت یا با مراجعه حضوری به مایکروسافت استور های رسمی، تایید فعال بودن قانونی ویندوز کامپیوترتان را دریافت نمایید.

پس اگر به دنبال افزایش سرعت ویندوز کامپیوترتان هستید و می‌خواهید با مشکل کند شدن تدریجی این سیستم عامل رو به رو نشوید و یک تجربه ناب و درست از ویندوز داشته باشید، حتما سعی کنید نسخه اصلی و اورجینال آن را بر روی کامپیوتر نصب نمایید. فراموش نکنید که با نصب نسخه های کرک ویندوز شاید هزینه‌ای از بابت فعالسازی پرداخت نکرده باشید اما از سمت دیگر با مشکلات زیادی مثل کند شدن، احتمال ویروسی شدن و به خاطر افتادن اطلاعات مهم کامپیوتر، بروز باگ در عملکرد ویندوز و خیلی مشکلات دیگر رو به رو خواهید شد. پس اگر می‌خواهید تجربه امن و برتری از ویندوز داشته باشید بهتر است از همان ابتدا نسخه اصلی و اورجینال این سیستم عامل را بر روی کامپیوترتان نصب نمایید. با سرویس آی آر مایکروسافت استور امکان خرید نسخه اصلی ویندوز با ارزان ترین قیمت برای تمام هموطنان عزیز میسر شده است، پس این فرصت عالی را از دست ندهید.

نوشته‌های مرتبط