آیا شکایت از کارفرما توسط وکیل اداره کار امکان پذیر است؟

با توجه به پیچیدگی هایی که در رابطه با موارد حقوقی وجود دارد، هنگام به رخ دادن مشکلات متفاوت و مختلف مشورت با یک وکیل مجرب و کارآزموده می ‌تواند بهترین روش برای پیش بردن کارها باشد، اما در این مقاله قصد داریم برای شما در رابطه با وکیل اداره کار و همچنین شکایت از کارفرما مواردی را بیان کنیم که می تواند بسیار مهم و کارآمد باشد.
در بسیاری از موارد ممکن است اختلافاتی که در رابطه با کار به وجود می ‌آید به صورت جمعی باشد و این موضوع مربوط به زمانی خواهد شد که کارگری با کارفرمای خود اختلاف پیدا کرده و در نهایت منجر به شکایت شود.
هنگامی که تمامی کارگران یک کارگاه یا کارخانه ی مشاغل مختلف نسبت به شرایط کاری خود اعتراضی داشته باشند و تقاضای خود را اعلام کنند، در صورت بی ‌توجهی کارفرما مسائل متفاوتی ممکن است رخ دهد. به طور مثال در برخی اوقات کارگران درخواست افزایش مزد داشته باشند.
در چنین شرایطی شکایت و همچنین حل اختلاف مربوط به این نوع مسائل از طریق رسیدگی قضایی حل خواهد شد، چرا که این موضوع بیشتر جنبه اقتصادی به همراه دارد و حل آن نیز به مقاومت هر یک از کارگران یا کارفرمایان بستگی خواهد داشت.
دلایل شکایت از کارفرما:
در مطالب فوق نیز به این موضوع اشاره کردیم اختلاف های ناشی بین کارگر و کارفرما ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی شود که برای حل و فصل آن احتیاج به قانون باشد، اما توجه داشته باشید که این شکایت معمولاً از سوی کارگران رخ داده و به همین دلیل باید سریعاً به آن رسیدگی شود و این کار تنها در جهت متحمل نشدن مخارج زیاد است. دو روش برای شکایت از کارفرما وجود دارد که عبارتند از:
تکنیک شغلی: این روش معمولاً در کشور آنگلوساکسون اجرا می شود و در طی آن مقامات قضایی هیچگونه دخالتی در آن نخواهد داشت و با توجه به سازمان های کارگری به اختلاف میان کارگر و کارفرما رسیدگی خواهد شد.
روش قضایی: همانطور که از نام این روش پیداست دعوای میان کارگر و کارفرما به مراجع قضایی منتقل شده و مطرح می‌ شود. ممکن است دادگاه های عمومی یا دادگاه کار رسیدگی به این موارد را برعهده بگیرند و برخی اوقات نیز دادگاه با یکدیگر ترکیب شده و از قضات متخصص در رابطه با قضاوت میان صاحبان مشاغل رسیدگی می‌ شود.
بازبینی یکسری مسائل مربوط به شکایت بین کار کارگر و صاحب کار از موارد مهم و ضروری هستند که باید توسط یک وکیل مجرب به آن رسیدگی شود. با توجه به موارد گفته شده می توانید حتماً وکیل اداره کار را برای چنین مواردی انتخاب کنید.
روش شکایت از کارفرما در اداره کار:
در مطالب فوق به این نکته پرداختیم در مواقع مختلف ممکن است مشکلات بسیار زیادی بین کارگر و کارفرما به وجود آید و طبق قانون کار برای حل چنین اختلاف هایی دو گروه هیات های تشخیص و هیئت های حل اختلاف ایجاد خواهد شد. در هر استان چندین هیئت تشخیص و حل اختلاف با توجه به تناسب وسعت آن شهر وجود دارد.
https://www.tehran-atorney.com/

رپورتاژ

در صورت پیش آمدن مسائلی همچون اخراج بدون دلیل یا پرداخت نکردن حقوق از سوی صاحب کار چنانچه این مقوله مورد اختلاف قرار بگیرد و از طریق مسالمت آمیز و صحبت قابل حل شدن نباشد کارگران از این امکان برخوردار خواهند بود که از طریق انجمن صنفی کارگران یا اداره کار و پرسش سوال از کارشناس اداره کار به نسبت به طرح اختلاف اقدام کنند.

اداره کار نیز از این امکان برخوردار است صلاحیت بازبینی اختلاف بین کارگر و صاحب کار را به عهده بگیرد و پس از مراجعه به اداره کارگر باید تمامی تقاضای مورد نظر خود را در دو صفحه کامل نوشته و ثبت کند پس از انجام این مراحل درخواست خود را به مسئول دبیرخانه اداره تحویل خواهد داد.
لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم کارگرانی که قصد شکایت از کارفرمایان دارند می ‌توانند از وکیل متخصص اداره کار راهنمایی های لازم را دریافت کنند چرا که آن ها به خوبی با قوانین این نوع از دعاوی آشنایی کامل را دارند.
توجه داشته باشید که شما می‌ توانید در ابتدا مشاوره رایگان با وکیل اداره کار داشته باشید و پس از دریافت راهنمایی های لازم و اطمینان حاصل پیدا کردن از کارآزموده بودن وکیل لازم است به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و وکالت رسمی به وکیل داده شود، به این خاطر که هنگام حضور پیدا کردن وکیل در مراجع حل اختلاف باید حتماً از سوی او وکالتنامه داشت باشد.
توجه داشته باشید که در وهله اول مشاوره با یک وکیل بسیار ضروری بوده و پس از آن نیز می توانید نسبت به تنظیم دادخواست اداره کار اقدام کنید.
وکیل اداره کار قم از این امکان برخوردار می باشد که در هر زمان مشاوره های کاملی را به مراجعین خود در رابطه با شکایت از کارفرما ارائه دهد.
بهترین وکیل اداره کار کرج:
چنانچه قصد دارید از کارفرمای خود به دلایل متعددی شکایت کنید و در این رابطه نیز احتیاج به وکیل متخصص در زمینه اداره کار و موضوعات مربوطه هستید این امکان برای شما فراهم خواهد شد که مشاوره های لازم را از وکیل اداره کرج دریافت کرده و روی کمک تخصصی آن ها حساب کنید.
تمامی این وکلا دارای سابقه بسیار بالایی در امر دعاوی اداره کار بوده و می توانند به طور کامل شما را راهنمایی کرده و تمامی حق و حقوق های متعلق به شما را در نظر بگیرند.
شاید شما نیز به خوبی بدانید به هر کارگر باید حقوق هایی شامل عیدی، پاداش، سنوات، حقوق، حق مسکن و حق بیمه تعلق بگیرد و در صورت کوتاهی در هر یک از موارد گفته شده این امکان فراهم خواهد شد که شما از کارفرمای خود شکایت کنید.
لازم به ذکر است بیان کنیم وکیل اداره کار پاکدشت و وکیل اداره کار اصفهان نیز از تبحر بسیار بالایی در این امور برخوردار می باشند و در مطالب فوق نیز به این نکته پرداختیم بر اساس منطقه جغرافیایی هر شهر می شود هیئت تشخیص و هیئت حل اختلاف در نظر گرفته شود.
البته شما می توانید از مشاوره رایگان اداره کار نیز جهت دریافت راهنمایی های لازم و پیدا کردن پاسخ مناسب برای سوال های احتمالی خود استفاده کنید.
روال کار شکایت از کارفرما:
زمانی که شکایت خود را به اداره کار تحویل دهید، پس از آن به طور کامل بازبینی شده و زمان تشکیل دادگاه به کارگر و کارفرما ابلاغ خواهد شد. دو طرف دعوا باید در زمان معین شده از طرف مرجع قضایی در محل مورد نظر حاضر شده و تمامی دفاعیات و اسناد و مدارک معتبر ارائه دهند.
در صورتی که احساس شود باید پژوهش بیشتری در رابطه با این پرونده انجام گردد بازرسان اداره کار به شیوه کاملا نامحسوس به این مورد رسیدگی خواهد کرد.

پس از پشت سر گذاشتن مراحل فوق و اعلام رای از طرف هیئت تشخیص، کارگر و کارفرما می توانند در صورت داشتن اعتراض نسبت به رای به مدت ۱۵ روز طی یک نوشته کتبی را تحویل دهند.
هیئت حل اختلاف نیز اعتراض از سوی کارگر یا کارفرما را به طور مجدد بازبینی کرده و پس از آن اقدام به صدور رای قطعی خواهد کرد. البته در چنین شرایطی باز هم اعتراض در دیوان عدالت اداری امکان پذیر خواهد بود.
می توانید به همراه مشاوره حقوقی اداره کار به بررسی نمونه اعتراض به رای اداره کار در دیوان عدالت اداری بپردازید و پس از آن با توجه به اطلاعات لازم که کسب کردید نسبت به رای اعلام شده اعتراض کنید.
این امکان برای شما فراهم است که از طریق وکیل اداره کار تلفنی نیز در رابطه با مراحل اداری شکایت از کارفرما سوالات خود را بپرسید و در صورتی که احساس کردید وکیل مورد نظر می تواند شما را راهنمایی کند به صورت حضوری مراجعه کنید و ادامه کار را به وکیل بسپارید.
امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی شماره وکیل اداره کار در اکثر سایت های اینترنتی موجود بوده و شما می توانید با توجه به موارد ذکر شده در سایت، تماس حاصل فرمایید.
هزینه وکیل اداره کار را به طور مشخص در این مطلب نمی ‌توان بیان کرد به این دلیل که به موارد گوناگونی همچون وکیل مورد نظر شما و نوع پرونده بستگی دارد. به شما پیشنهاد می دهیم برای مطلع شدن از هزینه حتماً به صورت حضوری به وکیل مورد نظر خود مراجعه فرمایید.
سخن پایانی:
سعی کردیم در رابطه با وکیل اداره کار و شکایت از کارفرما برای شما مطالبی را بیان کنیم که می‌ تواند بسیار مفید و سودمند باشد و همچنین به توضیح این موضوع پرداختیم زمانی که کارگران نسبت به حقوق و یا سایر موارد دیگر اعتراضی داشته باشند می‌ توانند آن را با کارفرمای خود در میان بگذارند و در صورت بی توجهی صاحب کار این امکان برای آن ها فراهم خواهد شد که با مراجعه به اداره کار از کارفرمای خود شکایت کنند. در مطالب فوق از وکلای شهرهای مختلف برای شما نام بردیم، لازم است بیان کنیم وکیل اداره کار اسلامشهر نیز می تواند به بهترین نحو ممکن دفاعیات لازم را از موکلان خود انجام دهد. وکیل کارفرما در اداره کار نیز می تواند اسناد و مدارک معتبر را جهت دفاعیات لازم را ارائه دهد. از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

منبع : وکیل اداره کار در موسسه حقوقی تهران وکیل

نوشته‌های مرتبط