تعبیر خواب شستشو و نظافت: 12 تعبیر دیدن تمیزکاری در خواب

چرا ما در این مقاله به بررسی تعبیر خواب شستشو و نظافت می‌پردازیم؟ آیا این خواب احتمالا نشان دهنده فکر یا رفتار خاصی است که به دلیل آن فرد تصور می‌کند چندان پاک و منزه نیست؟ آیا ارزش‌های فرد باید دوباره ارزیابی و اصلاح شوند؟ با ما همراه باشید تا با هم نمونه‌های گوناگون خواب نظافت را بررسی و تعبیر کنیم.

۱.تعبیر عمومی دیدن شستشو و نظافت در خواب

نظافت در خواب به تزکیه و پاکسازی شخصیت فرد و روابط بین فردی او اشاره می‌کند. اگر فرد بطور کلی در خواب ببیند که می‌خواهد چیزی را تمیز کند، این خواب می‌تواند ندایی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده و درخواست کمک بیشتری از آنها باشد.

۲. تعبیر خواب شستن و برق انداختن چیزی

اگر در خواب ببینید که چیزی را سخت می‌شویید و آن را برق می‌اندازید، سخت کوشی و سعی و کوشش شما با این عمل در خواب نشان داده شده است. اگرچه شما پاداش پشتکار و سخت کوشی خود را دریافت می‌کنید اما تعبیر این خواب آن است که خواب بیننده باید از پاکی و خلوص خود مراقبت کرده و آن را حفظ کند.

۳. تعبیر خواب ظاهری آراسته و پاکیزه

اگر در خواب خودتان را آراسته، پاکیزه و مرتب ببینید، تعبیر آن است که شما درواقع در غرور، خودبینی و خودبیانگری اغراق می‌کنید. بهتر است با خودتان در این مورد کمی فکر کنید و کمی متواضع تر، کم حرف تر و ساده تر در زندگی رفتار کنید.

به این ترتیب، نماد پاکیزگی در خواب نشان دهنده این حقیقت است که فرد اغلب خود را جدا و سوای از هر کس و هر چیز می‌داند و خود را واقع بینانه ارزیابی می‌کند.

۴. تعبیر روانشناختی خواب شستشو و نظافت

از دیدگاه روانشناختی دیدن تمیزکاری، شستشو و نظافت در خواب نمادی از تزکیه نفس و پالایش درونی است. آلودگی‌ها و ناپاکی‌ها در روح انباشته می‌شوند و روح را فرا می‌گیرند. زدودن آلودگی‌ها در خواب و شستشوی آنها نمادی از پاکیزگی و تزکیه دوباره روح است.

این آلودگی‌ها همان تجربه هایی هستند که بر روح ما سنگینی می‌کنند و با دیدن نشانه شستشو و نظافت در خواب لازم است که آنها را از روح خود بزداییم.

با این وجود، نقص‌های شخصیتی هم در لایه‌های عمیق تری از خواب به شکل لکه هایی سیاهرنگ و تیره دیده می‌شوند. خواب بیننده در خواب احساس می‌کند که چیزی او را لکه دار کرده است و با انجام عمل شستشو و نظافت در خواب در جهت پاکسازی خود گام برمی دارد.

به این ترتیب کسی که عمل شستشو و نظافت را در خواب مشاهده می‌کند بهتر است ارزش‌ها و عادت‌های قدیمی خود را بار دیگر مورد بررسی قرار داده و با نگاهی منتقدانه رفتار و ویژگی‌های اخلاقی خود را به قضاوت بنشیند. زمانیکه ارزش‌ها و باورهای قدیمی شسته و زدوده شوند، روح پذیرش بیشتری در برابر محرک‌های جدید نشان می‌دهد.

۵. تعبیر معنوی/ روحانی خواب شستشو و نظافت

خواب‌های مشابه: شستن میز، کف ساختمان، اتومبیل؛ خانه داری و نظافت منزل؛ ت شستشو، تمیزکاری و برق انداختن

معبران خواب و رویا فعل شستشو و نظافت را در خواب نمادی از رها کردن فرد از هر چیز منفی و ناخوشایند و هر چیزی می‌دانند که روح ما را لکه دار کرده است. تاثیرات نیروهای مزاحم باید زدوده شود و تعادل روانی فرد باید بازگردانده شود.

به این ترتیب، دیدن شتستشو و نظافت در خواب به این مفهوم است که مسیر شما از آلودگی‌ها و نیروهای منفی پاکسازی شده است و حالا می‌توانید به روح و منبع الهی خود بازشد و تعادل روحانی لازم در زندگی روحانی یا معنوی خود را برقرار کنید.

۶. تعبیر خواب شستن دست‌ها از روی خشم و وسواس

اگر در خواب ببینید که با حالتی خشمگینانه، وسواس گونه و از روی اجبار و اضطرار دستان خود را می‌شویید، این خوابی غیرمعمول است و تعبیر آن است که ذهن ناخودآگاه به دنبال زدودن و پاک کردن یاد و خاطره یک تقصیر یا گناه بزرگ است.

رپورتاژ

۷. تعبیر خواب شستن بدن

اگر در خواب ببینید که در حال شستن بدن خودتان هستید این خواب نمادی از چیز یا چیزهایی است که شما را در زندگی واقعی تان نگران می‌کند. هرچه در خواب بیشتر به‌عمل نظافت و شستشو مبادرت بورزید، اضطرار یا فوریت زدودن این نگرانی‌ها برای شما بیشتر است.

۸. تعبیر خواب شستن لکه از روی لباس

شستشن لکه روی لباس در خواب هم تعبیری مشابه با خواب قبلی دارد. خواب بیننده باید دریابد که این خواب به کدام مسئله در زندگی او اشاره می‌کند. برخی مواقع این مسئله فورا قابل تشخیص است درحالیکه در مواقع دیگر برای شناسایی آن به نشانه‌های دیگری هم نیاز خواهید داشت.

برخی اوقات این خواب از شما می‌خواهدکمی باوجدان تر و وظیفه شناس تر باشید. علاوه بر آن، اینکه کدام قسمت از بدن شما در خواب شسته شده است نیز حائز اهمیت است. زیر دوش ایستادن یا در وان حمام دراز کشیدن در خواب به این مفهوم است که شما گرفتار یک مشکل همه جانبه هستید. اگر در خواب ببینید که موهای خود را با شامپو می‌شویید، این خواب به احساسات شما اشاره می‌کند. شسستن آلت تناسلی در خواب تعبیر آن است که ارتباط جنسی شما را شرمنده می‌کند یا می‌دانید که باید به این دلیل شرمنده و خجالت زده باشید. بعلاوه این خواب می‌تواند نشان دهنده نگرانی‌های شما در خصوص یک بیماری مقاربتی باشد.

۹. تعبیر خواب نظافت خانه

اگر در خواب ببینید که خانه یا اتاقی از خانه را نظافت و تمیز می‌کنید، این خواب به تمایل ذهن ناخودآگاه شما برای نظم و ترتیبی دوباره دادن به زندگی واقعی تان اشاره می‌کند. شما احساس می‌کنید که باید از آلودگی یا غباری رها شوید که در عکس العمل‌ها یا قضاوت‌های مبهم و تاریک تان موثر است.

۱۰. تعبیر خواب شستشو با ماشین لباسشویی

اگر در خواب خود را در حال شستشو با ماشین لباسشویی ببینید و در خواب ببینید که به حرکات و چرخش‌های ماشین نگاه می‌کنید، این خواب تمثیلی از برنامه زندگی روزمره شما است. آیا روزهایی خسته کننده، مرگبار و تکراری را پشت سر می‌گذرانید؟ دیدن تبلیغ تلویزیونی مواد شوینده در خواب هم تعبیری مشابه با این خواب را دارد و مفهوم آن تمایل شما برای بهبود و اصلاح سبک زندگی تان است- آنهم احتمالا با خریدن یک ماشین لباسشویی جدید.

۱۱. تعبیر خواب نوشیدن آب آلوده و کثیف

به یاد داشته باشید که نه تنها در عالم بیداری بلکه در عالم خواب و رویا هم باید از نوشیدن آب آلوده خودداری کنید. ممکن است هر نوع میکروب و جرمی در آب آلوده وجود داشته باشد. اگر فردی خود را در حال نوشیدن آب آلوده در خواب ببیند، تعبیر آن است که احتمالا در دنیای واقعی بیمار می‌شود. پس در روزهای پیش رو مراقب اوضاع سلامت خودتان باشید.

نوشیدن آب سبز رنگ در خواب به شما هشدار می‌دهد که اکنون بیش از همیشه از خود و سلامت تان مراقبت کنید.

۱۲. تعبیر خواب افتادن در آب آلوده و غرق شدن

اگر در خواب خود را در حال شنا کردن در آب آلوده، تیره و سیاه رنگی ببینید، این خواب نمادی از نگرانی‌ها و مشکلات شما است. چیزی در زندگی روزانه شما وجود دارد که مشغله‌ها و گرفتاری‌های مهمی را برای شما به وجود آورده و احتمالا توسط ذهن ناخودآگاه شما طراحی شده است. به آن آگاه باشید. به این ترتیب اگر در خواب خود را در حال شنا کردن در آب آلوده مشاهده کنید، این خواب از شما درخواست می‌کند که به این غم و اندوه در زندگی خود رسیدگی کنید.

اگر در خواب ببینید که در آب آلوده و کثیفی افتاده‌اید و می‌ترسید که در این آب گل آلود غرق شوید، تعبیر آن است که تعهدات و وظایف شما در زندگی روزمره تان شما را خفه کرده است. ذهن شما شدیدا و فورا به استراحت نیاز دارد. قبل از اینکه کار به شکایت‌های جسمی یا روانی برسد بهتر است این خواب را به عنوان هشداری برای خودتان در نظر بگیرید و به اوضاع رسیدگی کنید.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه یحیی

منبع:healtholino

تعبیر خواب شستشو و نظافت: ۱۲ تعبیر دیدن تمیزکاری در خواب


نوشته‌های مرتبط