7 نشانه که موهای تان را زیاد می‌شویید

برخی از ما نمی‌توانیم بدون شستن موهای‌مان یک روز را سپری کنیم و برخی از افراد خوش شانس می‌توانند یک بار در هفته موهای‌شان را بشویند و همه چیز هم عالی باشد. و اگرچه ممکن است به نظر برسد که شستن هر روزه‌ی موها به سالم ماندن آن کمک می‌کند، اما در اصل عکسِ این باور صادق است. و اگر متوجه شدید که موهای‌تان آنطور که باید و شاید زیبا به نظر نمی‌رسد، شاید بد نباشد با چند نشانه که موهای تان را زیاد می‌شویید آشنا شوید. شاید مقصر زیبا نبودن موها‌ی‌تان همین باشد.

۷ نشانه که موهای تان را زیاد می‌شویید

۱. ریزش موهای‌تان افزایش یافته‌است

در حالی که از دست دادن مقداری مو در روز و زیر دوش کاملا طبیعی است، اما شستن بیش از حد موها و استفاده زیاد از شامپو می‌تواند روی رشد آن تأثیر بگذارد و در نهایت منجر به ریزش آن ‌شود. شامپو زدن به طور مداوم روغنهای طبیعی تولید شده توسط پوست سر را از بین می‌برد و میکروبیوم آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وقتی پوست سر شما تعادل ندارد، از رشد موهای جدید جلوگیری می‌کند، شکنند‌تر می‌شود و می‌تواند منجر به ریزش مو شود. برای متعادل نگه داشتن میکروبیوم پوست سر، توصیه می‌شود از شامپوهای ملایم و بدون سولفات استفاده کنید.

۲. موخوره‌های‌تان زیاد شده‌است

چیدن پایین مو به طور منظم به شما کمک می‌کند تا موخوره را از آنها دور نگه دارید، اما عادت شستشوی روزانه مو می‌تواند اثرات خوب رسیدذگی به موها را خراب کند. موهای خیس بسیار شکننده و مستعد شکستن هستند، بنابراین هرچه بیشتر آنها را بشویید، احتمال موخروه زدن تارهای مو هم بیشتر می‌شود. شستشوی بیش از حد موها و خشک کردن آنها با حوله می‌تواند سبب خشک زدن و موخورده زدن موها شود.

۳. موهای شما چرب‌تر از حد معمول است

اگرچه قرار است شامپو موهای شما را تمیز کند، اما در واقع باعث چرب شدن آن می‌شود. هنگامی که موهای خود را بیش از حد شستشو می‌کنید، باعث می‌شود پوست سر بیش از حد چربی تولید کند تا هیدراته بماند. شستن کمتر موهای شما در واقع یک کلید اساسی برای تمیز نگه داشتن مو برای مدت طولانی‌تر است، و شما می‌توانید غدد چربی خود را به گونه‌ای آموزش دهید که چربی کمتری تولید کنند و زمانی بیشتری را بتوانید بدون شستن موها سپری کنید.

رپورتاژ

۴. موها‌ی‌تان درخشش خود را از دست داده‌اند

اگر متوجه شدید که موهای‌تان تشنه به نظر می‌رسد و درخشش خود را از دست داده‌اند، احتمال اینکه نیاز به استراحت در شستشو داشته باشند وجود دارد. کمبود مداوم رطوبت می‌تواند بر بافت مو تأثیر بگذارد و مو را بی روح و کدر نشان دهد. شامپو زدن بیش از حد، علاوه بر از بین بردن چربی موها، می‌تواند منجر به تجمع بقایای چربی شود، و در نتیجه موهای‌تان برق و درخشش خود را از دست می‌دهد.

۵. رنگ موهای‌تان به سرعت از بین می‌رود یا تغییر می‌کند

اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید، توجه به اینکه این رنگ تا چه مدت زنده می‌ماند اغلب می‌تواند کمک‌تان کند که بفهمید آیا آنها را بیش از حد می‌شوید یا خیر. شستن مداوم موها می‌تواند باعث کدر شدن رنگ و محو شدن سریع آن شود. توصیه می‌شود که هر دو روز یکبار موهای خود را شستشو دهید و از محصولات تولید مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

۶. موهای شما وز به نظر می‌رسد

اینکه موهای شما وز به نظر می‌رسند نیز ممکن است نشانه دیگری باشد که شما مرتباً آن را شامپو می‌کنید. موهای وز به طور معمول به دلیل رنگ کردن یا در اثر نور آفتاب آسیب می‌بیند و شستشوی بیش از حد آنها باعث شکنندگی‌ می‌شود. برای کم شدن موخوره، شستشوی موها را به ۲-۳ بار در هفته محدود کنید و با استفاده از اسپری تنظیم کننده موهای خود را احیا کنید.

۷. موهایتان به راحتی گره می‌خورند

شستشوی روزانه باعث می‌شود که کوتیکول موهای شما باز بماند و همین باعث می‌شود که خشکی و شکنندگی آن بیشتر شود. این به نوبه خود منجر به گره خوردن موها می‌شود و هنگامی که آن را شانه می‌زنید ممکن است شانه لای موها گیر کرده و به آنها آسیب بیشتری برساند.

هر چند وقت یک بار موهای‌تان را می‌شویید؟ آیا ترفندهایی سراغ دارید که بتواند موهای شما را برای مدت طولانی‌تری تمیز نشان دهد؟

نوشته‌های مرتبط