طرز تهیه لقمه برگر با پنیر فتای لذیذ

من عاشق ترکیب طعم‌های تازه‌ای هستم که در این لقمه برگر با پنیر فتای لذیذ و دلپذیر به کار رفته است. به علاوه، خیلی سریع می‌توانیم با ترکیب چند ماده‌ی غذایی خوشمزه، ناهار سریع و سالمی برای اعضای خانواده درست کنیم. البته، این مواد را می‌توانیم مثل سایر همبرگرها، روی نان همبرگر نیز بگذاریم و نوش جان کنیم. در ادامه با بخش آشپزی سایت بازده همراه باشید. این شما و این طرز تهیه لقمه برگر با پنیر فتای لذیذ!

لقمه برگر با پنیر فتا

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

زمان آماده‌سازی: مجموعا ۳۰ دقیقه برای مصرف ۴ نفر

مواد مورد نیاز

الف. ۴۵۰ گرم گوشت کم چرب گوساله ب. نصف قاشق چای خوری نمک پ. یک‌چهارم قاشق چای خوری فلفل ت. ۸ عدد برگ کاهو ث. یک‌سوم فنجان پنیر فتای خرد شده ج. ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز چ. نصف یک عدد آووکادوی رسیده‌ی متوسط، پوست گرفته شده و برش خورده به ۸ قسمت ح. یک‌چهارم فنجان پیاز قرمز خرد شده خ. گوجه گیلاسی خرد شده، در صورت تمایل

رپورتاژ

دستورالعمل

الف. گوشت گوساله، نمک و فلفل را داخل یک کاسه‌ی بزرگ با یکدیگر ترکیب کنید و خوب به هم بزنید. گوشت را به ۸ برش دایره‌ای (به صورت همبرگر) با ضخامت یک و نیم سانتی‌متر تقسیم کنید.

ب. برگرها را روی توری کباب کنید؛ توجه کنید که هر دو سمت برگرها به خوبی پخته شده باشند. سپس، برگرها را روی برگ‌های کاهو قرار دهید. پنیر فتا و سس مایونز را با یکدیگر ترکیب کنید؛ و سپس روی برگرها بمالید. در نهایت، آووکادو، پیاز قرمز، و در صورت تمایل، گوجه فرنگی‌ها را نیز روی مواد قرار دهید.

چند نکته‌ی تجربی

الف. همین دستورالعمل را می‌توانید با گوشت چرخ‌کرده‌ی کم چرب بوقلمون نیز امتحان کنید تا طعم متفاوتی را تجربه کنید. ب. اگر می‌خواهید غذای‌تان تردتر شود، به جای کاهو می‌توانید از کلم قرمز نیز استفاده کنید. پ. به جای سس مایونز می‌توانید از سایر سس‌ها (مثل انواع سس سالاد) نیز استفاده کنید؛ هم‌چنین، در صورت تمایل، می‌توانید مقداری شکر نیز به سس بیفزایید.

ارزش غذایی

دو عدد لقمه‌ی برگر کالیفرنیا حاوی ۲۵۲ کالری، ۱۵ گرم چربی (۵ گرم چربی اشباع شده)، ۷۸ میلی‌گرم کلسترول، ۵۱۸ میلی‌گرم سدیم، ۵ گرم کربوهیدرات (۲ گرم قند، ۲ گرم فیبر)، و ۲۴ گرم پروتئین است. این غذا از لحاظ رژیم غذایی دیابتی حاوی گوشت کم چرب و چربی است.

نوشته‌های مرتبط