۵۰ راز جالب درباره ریحانا که ملکه کارائیبی شد

ریحانا خواننده، طراح لباس، بازیگر و فعال صنعت مد اصالتا اهل باربادوس است. آثار او در فهرست پرفروشترین هنرمندان موسیقی است و لقب شاهزاده جدید پاپ را گرفته است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۵۰ راز جالب درباره ریحانا را بدانید.

۱. تا زمانی که به ستاره‌ی بزرگی تبدیل شد، ریحانا صدایش نمی‌کردند. ریحانا در واقع نام میانی او است، نام کامل او رابین ریحانا فنتی است.

۲. او در ۲۰ فوریه‌ی ۱۹۸۸ در سنت میشل باربادوس به دنیا آمد.

۳.رونالد فنتی، پدر ریحانا، یک باربادوس ایرلندی و مادرش، مونیکا بریثویت، آفریقایی گویانی است.

۴. کودکی ریحانا به شدت تحت تاثیر اعتیاد پدرش به کراک  کوکائین، الکل، و ماریجوآنا بود و والدینش پس از ۱۴ سال از یکدیگر جدا شدند.

۵. اسم او و دیگر برادرانش با حرف ر شروع می شود. او دو برادر جوان‌تر به نام راری و رجاد دارد.

۶. ریحانا می‌گوید وقتی بزرگ می‌شد یک تام‌بوی (دختری با خصوصیات پسرانه) بود. اما حالا می‌توانیم بگوییم او هر چیزی هست به جز یک تام‌بوی.

۷. ریحانا در طول دبیرستان یک کارآموز ارتش بود.

۸. او با پدرش در یک غرفه خیابانی لباس می‌فروخت.

۹. وی در دبیرستان Combermere در باربادوس تحصیل کرد. در ۲۰۰۴، در رقابت انتخاب دختر زیبای مدرسه‌ی Combermere  برنده شد.

۱۰. با بازخوانی آهنگ Hero ماریا کری برنده‌ی یک برنامه‌ی استعدادیابی شد.

۱۱. صدای او متزوـ سوپرانو است که سه اکتاو را پوشش می‌دهد.

۱۲. او می‌گوید ستاره‌های محبوبش در نوجوانی مدونا، ماریا کری، جنت جکسون و بیانسه بودند.

۱۳. موفقیت بزرگ او در سال ۲۰۰۳ اتفاق افتاد، وقتی که از طریق دوستانی مشترک به یک تهیه‌ی کننده‌ی موسیقی به نام ایوان راجرز معرفی شد که همراه همسرش تعطیلات را به باربادوس رفته بود. ریحانا برای انجام تست صدا با راجرز و دو همکلاسی‌اش راهی شد. راجرز به Entertainment Weekly گفت:  لحظه‌ای که ریحانا وارد اتاق شد، انگار آن دو دختر دیگر وجود نداشتند. در نهایت ریحانا همراه راجرز و همسرش، باربادوس را به مقصد کنکتیکوت ترک کرد تا حرفه‌اش را آغاز کند.

۱۴. وی یک نمونه ضبط کرد که به چندین شرکت ضبط فرستاده شد. به محض آن که برای جی‌زی، رئیس شرکت ضبط Def Jam تست داد، با او قرارداد بست. در آن زمان ریحانا تنها ۱۶ سال سن داشت و به نیویورک رفته بود.

۱۵. او از ملاقات جی‌زی به شدت هیجان زده شده بود: اوه خدای من، اون درست همینجاست، نمیتونم نگاش کنم، نمیتونم نگاش کنم، نمیتونم نگاش کنم! یادم میاد بدجوری ساکت و خجالتی بودم. تمام مدت سرد بودم. انگار توی دلم رخت می‌شستند. من کنار جی‌زی نشسته بودم!

۱۶. در آن زمان و در حالی که جی‌زی با بیانسه رابطه داشت، شایعات نادرستی مبنی بر رابطه‌ی ریحانا و جی‌زی بر سر زبان‌ها افتاده بود.خوشبختانه این شایعات درست نبود و البته زمانی که برای اولین بار روی صحنه می‌رفت توجهات زیادی را به او جلب کرد.

۱۷. اولین تک‌آهنگ او به نام Pon De Replay در میان پنج ترانه‌ی برتر بیلبورد قرار گرفت. جی‌زی نگران بود که این ترانه به قدری موفق شود که ریحانا تنها با آن شناخته شود. خوشبختانه، این اتفاق نیفتاد.

۱۸. او برای تبلیغ اولین آلبومش به نام Music of the Sun به همراه گوئن استفانی به تور رفت.

۱۹. اولین ترانه‌ی رتبه اول ریحانا S.O.S (نجاتم بده) نام داشت. از آن زمان سیر موفقیت او ادامه داشته است.

۲۰. اولین جایزه‌ی گرمی را برای ترانه‌ی Umbrella برنده شد، که در آن با جی‌زی همکاری کرده بود. دومین جایزه‌ی گرمی را نیز برای ترانه‌ی Run This Town با همکاری جی‌زی و کانیه وست کسب کرد.

۲۱. وی هوادارانش را از آوردن چتر به کنسرت‌های بریتانیا منع کرده بود. او می‌ترسید هوادارنش بخواهند حرکات رقص او را با چتر تقلید کنند و به خود آسیب بزنند.

۲۲. ریحانا در سال ۲۰۰۶ در فیلم Bring It On: All or Nothing حضور کوتاهی داشت.

۲۳. هم‌چنین در All My Children نیز یک حضور موزیکال داشت.

۲۴. ریحانا بنیاد Believe را در ۲۰۰۶ و با هدف کمک به کودکان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج تاسیس کرد. ریحانا در مارس ۲۰۰۸ به مجله‌ی People گفت: وقتی جوان‌تر بودم تلویزیون تماشا می‌کردم و می‌دیدم این بچه‌ها چه رنجی می‌کشند، همیشه به خودم می‌گفتم وقتی بزرگ شدم بهشون کمک می‌کنم.

رپورتاژ

۲۵. وی در سال ۲۰۰۷ برنده‌ی جایزه‌ی Gillette’s Venus Breeze شد و پاهای او پاهای یک الهه نام گرفت. درست بعد از آن، پاهایش را به مبلغ ۱ میلیون دلار بیمه کرد.

۲۶. در سال ۲۰۰۷، چهره‌ی رسمی صنعت گردشگری باربادوس شد و حالا عنوان افتخاری سفیر فرهنگ و جوانان را نیز دارد.

۲۷. در ۲۱ فوریه‌ی ۲۰۰۸، باربادوس یک تعطیلات ملی را برای بزرگداشت ریحانا اعلام کرد. ریحانا نیز به عنوان تشکر یک کنسرت مجانی را برای هوادارانش برگزار کرد.

۲۸. رابطه‌ی متشنج او با کریس براون به حمله‌ی در فوریه‌ی ۲۰۰۹ منجر شد. قرار بود ریحانا در مراسم ۵۱مین جوایز گرمی اجرا کند اما لغو شد. ریحانا درباره‌ی این حادثه صحبت نکرد، تا آن که نه ماه بعد در برنامه‌ی ABC سکوتش را شکست: این اتفاق برای من افتاد … ممکنه برای هرکسی اتفاق بیفته.

۲۹. با لو رفتن تصویری از اداره‌ی پلیس لس‌آنجلس در TMZ.com که صدمات قابل مشاهده‌ی ریحانا را نشان می داد، سازمانی به نام STOParazzi قانون ریحانا را پیشنهاد کرد که اگر اعمال شود،‌ مجریان قانون را از انتشار تصاویر یا اطلاعاتی برحذر می دارد که موجب سوءاستفاده از قربانیان جرایم می‌شوند.

۳۰. وی با پدرش اوقات تلخی را سپری را کرد و بعد از آن که پدرش اطلاعات مربوط به اتفاق بین او و کریس براون را به مطبوعات فروخت از حرف زدن با او امتناع کرد. اما رابطه‌ی این دو از آن زمان درست شده است.

۳۱. او طرفدار غذاهای مکزیکی، چینی، ژاپنی یا هندی نیست. هم‌چنین سبزیجات را دوست ندارد و ترجیح می دهد برای حفظ سلامتی‌اش میوه های محلی و آب بخورد.

۳۲. در سال ۲۰۱۳ Rolling Stone گزارش کرد ریحانا عاشق یک رستوران ایتالیایی به نام Giorgio Baldi در سانتا مونیکا است و معمولا اسپاگتی با سس گوجه و ماهی مرکب سرخ شده سفارش می‌دهد.

۳۳. وقتی ریحانا بزرگ می‌شد،‌ مادرش اجازه نمی داد آرایش کند. اما حالا مدل تبلیغاتیCover Girls  است.

۳۴. سال ۲۰۱۲ برای اولین بار در یک فیلم بلند به نام ‘Battleship’ بازی کرد که لیام نیسن و هنرپیشه‌ی ‘True Blood’ ،‌ الکساندر اسکارشگارد نیز در آن بازی می‌کردند.

۳۵. ریحانا به اپرا گفت معمولا برای مادرش مونیکا هدیه می‌فرستد اما مادرش آن ها را پس می‌فرستد چون قیمت آن‌ها را پیدا می‌کند و فکر می‌کند خیلی گران قیمت هستند. یکی از این هدایا که احتمالا برگرداندن آن کار ساده ای نبوده است، یک خانه‌ی پنج خوابه در باربادوس بود که ریحانا در یک قسمت از برنامه‌ی ریحانا خرید آن را فاش کرد.

۳۶. علارغم عکس‌های زننده‌اش در اینستاگرام، چندین بار پیشنهاد گرفتن عکس برای مجله‌ی Playboy را رد کرده است.

۳۷. قبل از رفتن روی صحنه، یک شات می‌نوشد. نوشیدنی موردعلاقه‌ی او لیکور تیره است ولی گاهی ودکا هم مي نوشد.

۳۸. ریحانا خط تولید عطر خود را نیز دارد که شامل عطرهای Nude و Rebelle است.

۳۹. ویدئوی آهنگ We Found Love ریحانا در مزرعه‌ای در ایرلند فیلمبرداری شد. با این حال، صاحب مزرعه پس از دیدن پوشش زننده‌ی ریحانا در حین فیلمبرداری نظرش را عوض کرد و از او و عوامل تهیه‌ی ویدئو درخواست کرد مزرعه را ترک کنند.

۴۰. ریحانا در مجموع هفت پیکره‌ی مومی در موزه‌های مشهور Madame Tussauds در سراسر دنیا دارد. آن‌ها در برلین، هالیوود، لاس‌وگاس، واشنگتن دی‌سی، لندن، سیدنی، و وین است.

۴۱. دارایی خالص ریحانا حدود ۹۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

۴۲. ریحانا از دسامبر ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ با ستاره‌ی تیم بسکتبال لس‌آنجلس داجرز، مت کمپ، و سپس با دریک، رپر کانادایی رابطه داشت. در سال ۲۰۱۳ طی مصاحبه‌ای با Rolling Stone رابطه‌ی مجددش با کریس براون را تایید کرد که باز هم به جدایی کشید.

۴۳. او بر فضای اینترنت هم حکمرانی می‌کند. ریحانا محبوب‌ترین فرد فیسبوک است، در توییتر از نظر تعداد دنبال‌کننده رتبه ششم را دارد، و در یوتیوب نیز پربازدیدترین هنرمند است. در ۷ مارس ۲۰۱۳، Spotify اعلام کرد ریحانا در سراسر دنیا بیش‌تر از هر کسی دیده می‌شود. در ۲۰۱۳، ریحانا تاثیرگذارترین هنرمند بریتانیا و بانفوذترین چهره‌ی مشهور اینترنت نام گرفت.

۴۴. در Vevo بیشترین مشترک را دارد و با بیش از ۴.۶ میلیارد بازید بیش‌ترین بازدید را به خود اختصاص داده است. جاستین بیبر با بیش از ۴.۴ میلیارد بازدید در رتبه دوم قرار دارد.

۴۵. ریحانا در مد هم دستی دارد. او مدل تیلیغاتی گوچی بوده است. در فوریه‌ی ۲۰۱۳، ریحانا با همکاری کارشناس مد شخصی‌اش آدام سلمن، اولین کلکسیون لباس زنانه‌ی بهاره‌اش را در هفته مد لندن برای برند بریتانیایی River Island معرفی کرد.

۴۶. ریحانا دوست صمیمی کیتی پری است. رابطه‌ی آن‌ها زمانی محکم تر شد که ریحانا کریس براون آشتی کرد ولی او این کار را اشتباه دانست.

۴۷. ریحانا در سال ۲۰۱۰ برای دوست صمیمی‌اش کیتی پری یک جشن مجردی قبل از ازدواج ترتیب داد. ریحانا، کیتی پری و دوستانش را به یک تماشای برنامه‌ی کا (Ka) در سیرک آفتاب لاس‌وگاس مهمان کرد. بعد به استخر کلوپ ساحلی هتل  Hard Rock  رفتند و جشن را تا اوایل صبح ادامه دادند.

۴۸. مدل موی ریحانا در مراسم جوایز موسیقی آمریکا در سال ۲۰۱۳ در واقع یک مدل مو نبود ـ بلکه یک پیچ دوبی (doobie wrap) بود. اگر نمی دانید پیچ دوبی چیست، تعریف آن را در دیکشنری شهری برایتان می‌آوریم: پیچ دوبی (اسم یا فعل) حاصل پیچاندن موهای یک فرد به دور سرش با استفاده از حرکات برس گرد، یا شانه است. بیش‌تر توسط زنان آفریقایی‌آمریکایی در شب و همراه با یک روسری استفاده می‌شود ‍تا از بهم ریختن موها در صبح جلوگیری شود.

۴۹. او عاشق خالکوبی‌هایش است و در حال حاضر ۱۹ خالکوبی دارد که در حال افزایش هستند. او اولین خالکوبیش را در ۲۰۰۶ انجام داد و یک بار هم گفت از سر زدن به سالن‌های انجام خالکوبی لذت می‌برد.

۵۰. در سال ۲۰۱۲ از سوی مجله‌ی تایم در میان ۱۰۰ تاثیرگذارترین فرد دنیا  قرار گرفت.

 

نوشته‌های مرتبط