خواص ترشی فلفل: ۱۰ خاصیت فلفل ترشی برای سلامتی

سبزیجات زیادی در دنیا هستند که فواید زیادی دارند که از میان آن‌ها می‌توان به فلفل اشاره کرد. این نوع سبزیجات در غذاهای زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، ترشی فلفل در بسیاری از فروشگاه‌های دنیا موجود است. در فروشگاه‌های آسیایی نیز به راحتی یافت می‌شود. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا از خواص ترشی فلفل نکات بیشتری بدانید.

ترشی فلفل از فلفل‌های مختلف تهیه می‌شود و به کشور و فرهنگ بستگی دارد. بنابراین ممکن است کشورهای آسیایی و لاتین از فلفل‌های یکسان استفاده نکنند. معمولا در آسیا، فلفل‌ها کوچک و تند هستند. اما در کشورهای لاتین که باز هم از منابع فلفل به شمار می‌آیند، اندازه فلفل‌ها بزرگ‌تر است. این باعث می‌شود انواع مختلفی از ترشی فلفل داشته باشیم. نحوه درست کردن این خوراکی نیز در کشورهای مختلف متفاوت است. برخی کشورها ممکن است مواد دیگری مانند پیاز را نیز به آن اضافه کنند و کشورهای دیگر از مواد دیگری هم استفاده می‌کنند.

مواد مغذی موجود در ترشی فلفل

یک شیشه ترشی فلفل، منبعی از ویتامین C محسوب می‌شود. همچنین، مقدار کمی سدیم و کربوهیدرات نیز دارد. به هرحال چون هر فلفل ماده مغذی متفاوتی دارد، خواص تغذیه‌ای فلفل‌ها با هم متفاوت است. خواص ترشی فلفل برای سلامتی را در این‌جا آورده‌ایم.

۱. منبع ویتامین C

خاصیت اصلی ترشی فلفل، داشتن مقادیر زیادی ویتامین C است. بنابراین، مصرف فلفل برای تامین ویتامین C مورد نیاز بدن خوب است. همچنین به افزایش سلامتی و تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند. با این‌که انواع مختلفی از فلفل در دنیا وجود دارند، اما همه آن‌ها میزان مشابهی از ویتامین C دارند.

۲. تقویت سیستم ایمنی

این فلفل برای تقویت سیستم ایمنی مفید است. بنابراین می‌تواند از احتمال بروز عفونت و بیماری جلوگیری کند. مصرف ترشی فلفل راه خوبی برای کنترل سلامتی است. بنابراین خوب است که آن را به وعده‌های غذایی روزانه خود اضافه کنید. البته از خوردن بیش از حد آن پرهیز کنید زیرا می‌تواند برای بدن مضر باشد.

۳. آنتی اکسیدان

یکی دیگر از خواص ترشی فلفل برای سلامتی، داشتن آنتی اکسیدان است. مصرف فلفل به جلوگیری از تاثیر رادیکال‌های آزاد ناشی از آلاینده‌ها کمک می‌کند. بنابراین مصرف فلفل به جلوگیری از سرطان کمک کرده و راه خوبی برای جوان ماندن نیز محسوب می‌شود.

۴. ضد التهاب

یکی دیگر از خواص ترشی فلفل ضد التهاب بودن آن است. بنابراین مصرف این ترشی می‌تواند به آرام شدن گلو کمک کند. همچنین می‌تواند از بروز التهابات پوستی نیز جلوگیری کند. ترشی فلفل به کاهش درد کمک کرده و درمان گلودرد و دیگر التهابات را نیز تسریع می‌کند.

۵. پیشگیری از بیماری

مصرف ترشی فلفل می‌تواند به جلوگیری از بیماری کمک کند. زیرا ویتامین C مانند یک سد دفاعی در برابر بیماری عمل می‌کند. مصرف روزانه ترشی فلفل می‌تواند با عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی مقابله کند.

۶. تسریع متابولیسم

رپورتاژ

فلفل به تنظیم سرعت متابولیسم نیز کمک می‌کند. بنابراین، خوردن روزانه این خوراکی می‌تواند سیستم متابولیسم بدن را بهبود بخشد. این خوراکی، توانایی بدن در جذب مواد مغذی را بهبود بخشیده و به جلوگیری از تشکیل چربی کمک می‌کند. سرعت متابولیک بهتر به وزن بهتر منجر می‌شود.

۷. ضد باکتری

یکی دیگر از خواص فلفل، ضد باکتری بودن آن است. بنابراین، به جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی که معمولا باعث بیماری‌های خطرناک متعدد می‌شوند کمک می‌کند. فلفل، خطر بروز عفونت‌های باکتریایی را کاهش می‌دهد. همچنین به کاهش التهاب ناشی از باکتری نیز کمک می‌کند.

۸. دستگاه گوارش

یکی دیگر از خواص ترشی فلفل، تنظیم عملکرد دستگاه گوارش است. فلفل، منبع خوبی از فیبر نیز هست. بنابراین، می‌تواند دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و متابولیسم گوارش را تسریع کند. همچنین، حرکات روده را افزایش می‌دهد که می‌تواند به جذب مواد مغذی و جلوگیری از تشکیل چربی در بدن کمک کند.

۹. کاهش سرماخوردگی

ترشی فلفل درمان خوبی برای علائم سرماخوردگی نیز هست. بنابراین مصرف آن در زمان سرماخوردگی می‌تواند به بهبود فرد کمک کند.

۱۰. کنترل وزن

یکی دیگر از فواید مصرف ترشی فلفل، کنترل وزن بدن است. چون فلفل منبع خوبی از فیبر است و متابولیسم را تسریع می‌کند، به کاهش وزن و جلوگیری از جذب چربی کمک می‌کند. گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه، ایده خوبی است.

احتیاط و توصیه‌ها

با این‌که ترشی فلفل خواص زیادی دارد، اما توصیه‌هایی نیز درمورد مصرف آن وجود دارد. بنابراین، زمانی که قصد مصرف آن را دارید به موارد زیر توجه کنید:

– فلفل زیاد می‌تواند باعث اسهال شود. بنابراین در مصرف آن، تعادل را رعایت کنید.

– فلفل، طعم بسیار تندی دارد که می‌تواند باعث سوزش معده شود. بنابراین آن را با معده خالی مصرف نکنید.

– بهتر است زنان باردار از خوردن آن اجتناب کنند چرا که تندی آن می‌تواند باعث ناراحتی معده شود و ممکن است برای جنین نیز خطرناک باشد.

این موارد، خواص ترشی فلفل  هستند که سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. استفاده از آن، راه خوبی برای کنترل سلامتی و پیشگیری از بیماری است. ترشی فلفل، زمانی که با غذاهای مختلف سرو شود، طعم‌های متفاوتی را ایجاد می‌کند. خیلی از افراد این طعم‌ها را دوست دارند.

منبع drhealthbenefits
نوشته‌های مرتبط